Aihe: Dean Guitars Rust In Peace, Ibanez RG550 vai ESP LTD M-100 ?
1
Sabotage2
29.08.2019 07:49:27 (muokattu 29.08.2019 07:54:26)

Olis tarkotus yks nuista hommata tässä vuoden aikana. En vaan osaa päättää. Vaikka kuinka puntaroinu nuiden välillä, niin se on hankalaa, kun ei ole koskaan päässy nuilla soittamaan.

Eli tuo ESP oli ESP LTD M-1000. Ei tainnu riittää tila otsikossa.
Jeszse
29.08.2019 09:15:37
Osta se mikä näyttää omaan silmään komeimmalta.
TTV
29.08.2019 09:45:01
Jeszse: Osta se mikä näyttää omaan silmään komeimmalta.

Tämä ja siihen päälle se, että haluaako V-mallin kiinteällä tallalla vai superstraton vibratallalla? Aika erilainen soittotuntuma noissa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Decadetroll
29.08.2019 11:28:54 (muokattu 29.08.2019 11:30:14)
Itse ottaisin joko rg550:n tai tuon tonnisarjalaisen. Molemmanlaiset olen omistanut ja vaikka ihan erilaisia ovat ulkonäöltään, tuntumaltaan ja valmistusmaaltaan, niin molemmat olivat loistopelejä. Taitaisi mennä mulla sen mukaan, kumpi on paremmassa kunnossa ja tietty hintakin vähän vaikuttaisi asiaan. Priimakuntoinen suht halpa rg550, johon parhaassa tapauksessa lyöty jotkut dimarziot tms jälkiasennusmikeiksi menisi ohi tuosta ltd:stä. Mutta tämähän on vain mielipidekysymys.

Kaula: ltd paksumpi ja pyöreämpi, läpi rungon, ibanez litteä, tosi ohut, pulttiliitos.
Runko: ltd leppä (muistaakseni?) ja ibanez lehmus
Talla: ltd OFR x000-sarjalainen, ibanez Edge
Virityskoneisto: ltd grover, ibanez gotoh
Otelauta: ltd rupu tai vaahtera, useimmissa malleissa abaloneblingbling reunalistat, ibanez rupu tai vaahtera, 24 nauhaa, ei reunalistoja...
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
iec
29.08.2019 15:04:57

Ibanezissa ja LTD:ssä näyttää olevan eri kaulan leveys (LTD=42mm ja Iba=43mm) ja todennäköisesti myös profiili. Eli soittotuntuma voi olla jonkin verran erilainen. Suosittelen kyllä testaamaan molempia ennenkuin lyöt lukkoon kumman ostat. Tai jos pääset testaamaan edes toista noista, niin tiedät senkin perusteella tuntuuko hyvältä soittaa vai ei. Tietysti voit katsoa tarkemmat speksit kummastakin kitarasta ja käydä testaamassa liikkeissä uusia kitaroita joissa on samanlainen kaula.

Toisille ihmisille toimii kaula kuin kaula, mutta joillakin on enemmän haasteita soittaa tietyntyyppisillä kaulaprofiileilla/leveyksillä/paksuuksilla.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Suurvisiiri69
29.08.2019 16:26:46 (muokattu 29.08.2019 16:27:27)
Decadetroll: Itse ottaisin joko rg550:n tai tuon tonnisarjalaisen. Molemmanlaiset olen omistanut ja vaikka ihan erilaisia ovat ulkonäöltään, tuntumaltaan ja valmistusmaaltaan, niin molemmat olivat loistopelejä. Taitaisi mennä mulla sen mukaan, kumpi on paremmassa kunnossa ja tietty hintakin vähän vaikuttaisi asiaan. Priimakuntoinen suht halpa rg550, johon parhaassa tapauksessa lyöty jotkut dimarziot tms jälkiasennusmikeiksi menisi ohi tuosta ltd:stä. Mutta tämähän on vain mielipidekysymys.

Kaula: ltd paksumpi ja pyöreämpi, läpi rungon, ibanez litteä, tosi ohut, pulttiliitos.
Runko: ltd leppä (muistaakseni?) ja ibanez lehmus
Talla: ltd OFR x000-sarjalainen, ibanez Edge
Virityskoneisto: ltd grover, ibanez gotoh
Otelauta: ltd rupu tai vaahtera, useimmissa malleissa abaloneblingbling reunalistat, ibanez rupu tai vaahtera, 24 nauhaa, ei reunalistoja...

Vanhemmat M-tonnit OFRllä.
666 ja heviä saatana.
Metalkallo
29.08.2019 18:35:08
Sabotage2: Olis tarkotus yks nuista hommata tässä vuoden aikana. En vaan osaa päättää. Vaikka kuinka puntaroinu nuiden välillä, niin se on hankalaa, kun ei ole koskaan päässy nuilla soittamaan.

Mulla oli yhdessä vaiheessa Dean Mustaine VMNT Endgame kuviolla ja se oli kyllä mikki vaihdoksen jälkeen aika tykki peli. Laitoin siis Duncanin Jazz/JB setin siihen silloin, kun siinä oli alunperin jotkin Deanin omat halvemmat mikit. Muutenhan esim. juuri Rust In Peace VMNT tulee noilla Mustaine sig Liwewire mikeillä, jotka on aktiiviset versiot Jazz/JB mikeistä joita Dave käytti pitkään. Hyvä kitara varmasti, mutta toimiiko V- malli sinulle, siinä kysymys?

Ibanez:sta en tiedä, mutta ESP-LTD 1000 ihan kelpo Les Paul tyylinen ja sen varmaankin itse ottaisin noista. Ibanez varmaan noista kuitenkin se monipuolisin.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Decadetroll
29.08.2019 19:48:51
Suurvisiiri69: Vanhemmat M-tonnit OFRllä.

Jep. Näitä aika harvakseltaan tulee lopulta vastaan... Meikälläkin oli käytettynä ostettu m-1000 joskus 8-9v sitten ja siinäkin oli jo frt-x000 sarjan talla.

Metalkallo, nyt oli kyse M-1000 superstratosta, ei EC-1000 sarjan lespamukaelmasta :)
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
Metalkallo
30.08.2019 00:07:03
Decadetroll: Metalkallo, nyt oli kyse M-1000 superstratosta, ei EC-1000 sarjan lespamukaelmasta :)

Meni ämmät sekaisin näköjään :)
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mpox
31.08.2019 19:07:55
Deaneista on tiedä muuta, kuin että ajattelin ostaa sellasen kettuiluna Gibsonille. Mutta verrattava Ibari ja ESP löytyy molemmat tallista ja ero noiden kaulojen välillä merkittävä, melkeinpä kuin yö ja päivä. Toinen on leveä ja litteä, toinen (verrattain) paksu ja kapeampi. Oivia luuttuja molemmat, riippuu mitä skulaa ja mistä tykkää.

Itse kävisin kokeilemassa lajityypin edustajia. Krunikan kolmiosta löytyy molempia, jos vaan on mahdollista eksyä nurkille.
Sabotage2
08.09.2019 08:30:46

Mpox: Deaneista on tiedä muuta, kuin että ajattelin ostaa sellasen kettuiluna Gibsonille. Mutta verrattava Ibari ja ESP löytyy molemmat tallista ja ero noiden kaulojen välillä merkittävä, melkeinpä kuin yö ja päivä. Toinen on leveä ja litteä, toinen (verrattain) paksu ja kapeampi. Oivia luuttuja molemmat, riippuu mitä skulaa ja mistä tykkää.

Itse kävisin kokeilemassa lajityypin edustajia. Krunikan kolmiosta löytyy molempia, jos vaan on mahdollista eksyä nurkille.

Tällä hetkellä ykös kitarana Jackson Dinky Pro, mutta tuo kaula meinaa taipuilla vähän liikaa. Jos materiaali olis parempaa nuissa Jacksoneissa, niin ostasin toisenki Jacksonin.
Mpox
08.09.2019 11:01:09
Sabotage2: Tällä hetkellä ykös kitarana Jackson Dinky Pro, mutta tuo kaula meinaa taipuilla vähän liikaa. Jos materiaali olis parempaa nuissa Jacksoneissa, niin ostasin toisenki Jacksonin.

Yksilöitähän nää on, mutta tolta pohjalta kävisin ite ainakin tsekkaamassa tän -> https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1480488
joku muu sikko
08.09.2019 12:07:11
Ääni sille Mustainelle. Mulla on yksi sellainen ja se on kyllä tarkkaa työtä joka tavalla. Ja ne Dave aktiivimikit on huiput.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)