Sabotage2 25.08.2019 15:37:40 (muokattu 25.08.2019 15:42:29) | |
---|
Mikä olis paras Marshallin ääniä simuloiva pedaali/räkkiefekti Marshall JCM800 äänien saamiseks mun Laney IRT studio vahvariin ? Samalla pitää kysyä tietäskö joku hyvää pedaalilautaa alle 10 pedaalille, joka ei olis hirveen kallis, kun nuitakin alkanu vuosien varrella kertymään ? |
LaMotta 25.08.2019 16:47:34 (muokattu 25.08.2019 16:47:58) | |
---|
Sabotage2: Mikä olis paras Marshallin ääniä simuloiva pedaali/räkkiefekti Marshall JCM800 äänien saamiseks mun Laney IRT studio vahvariin ? Siitä vaan valitsemaan https://www.guitarpedalx.com/news/n … -best-compact-marshall-style-pedals Samalla pitää kysyä tietäskö joku hyvää pedaalilautaa alle 10 pedaalille, joka ei olis hirveen kallis, kun nuitakin alkanu vuosien varrella kertymään ? Dingbat Medium. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Sabotage2 25.08.2019 17:13:01 (muokattu 25.08.2019 17:14:50) | |
---|
LaMotta: Siitä vaan valitsemaan https://www.guitarpedalx.com/news/n … -best-compact-marshall-style-pedals
Dingbat Medium. Mä tässä kysyn ennemminki käyttökokemuksia, kun olen kattonu niin helvetisti kaikkia videoita eri pedaaleista ja yleensä hehkutetaan semmosiaki pedaaleja, jotka on ihan perseestä. Oikeasti ainut pedaali johon olen ollu koskaan tyytyväinen on ollu mun nykysessä käytössä oleva GFI Specular Tempus ja säröpedaaleista pois myyty Ibanez Smash Box. |
RrRailo 25.08.2019 17:14:31 (muokattu 25.08.2019 17:16:00) | |
---|
Itselläni on kokemusta MI Audion alkuperäisestä Crunch Boxista, Catalinbreadin DLS:n kolmosveriosta, ZVexin Box of rockista, Wampler Pinnaclesta ja Menatonen The Kingistä. Näistä luontevasoundisin ja monipuolisin on ollut The King. Muiden soundi on vertailussa ikään kuin jäykkä ja yksiulotteinen. The King taas käyttäytyy luontevasti kitaran jatkeena ja ottaa myös muita säröjä vastaan. Saman olen todennut monesta muustakin Menatonen tuotteesta. Sopivat erinomaisesti minun mieltymyksiini. Sahaa. |
LaMotta 25.08.2019 17:18:25 (muokattu 25.08.2019 17:21:07) | |
---|
Itsellä on ollut 7 marshall in box pedaaleja. Yksi nytkin myynnissä. Hiukan ironista on se että käyttöön jäi kuitenkin se ensimmäinen eli Wampler plexi drive deluxe.......Menatone the King on jäänyt myös säilöön. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Sabotage2 25.08.2019 17:23:39 (muokattu 25.08.2019 17:37:00) | |
---|
LaMotta: Itsellä on ollut 7 marshall in box pedaaleja. Yksi nytkin myynnissä. Hiukan ironista on se että käyttöön jäi kuitenkin se ensimmäinen eli Wampler plexi drive deluxe.......Menatone the King on jäänyt myös säilöön. Ok. Tätä keskustelua just näistä pedaaleista haluan, että osaa vähän puntaroida. Oon niin moneen myyntipuheeseenki langennu, että mulla on sivussa menny kaikkien efektien ja muiden laitteiden takia satoja euroja täysin harakoille. Haen kans ihan studioluokan ääniä livenä ja GFI Specular Tempus on ainut efektipedaali, joka sen on antanut, mut tuo on kaikupedaali. |
Sabotage2 25.08.2019 18:12:33 | |
---|
LaMotta: Itsellä on ollut 7 marshall in box pedaaleja. Yksi nytkin myynnissä. Hiukan ironista on se että käyttöön jäi kuitenkin se ensimmäinen eli Wampler plexi drive deluxe.......Menatone the King on jäänyt myös säilöön. Tässä pätkää siitä, että kuinka hyvää laatua odotan pedaaleilta. Soitan tuossa ite. https://www.youtube.com/watch?v=e159p4l-5hI |
Metalkallo 25.08.2019 19:37:37 (muokattu 25.08.2019 19:45:10) | |
---|
Sabotage2: Mikä olis paras Marshallin ääniä simuloiva pedaali/räkkiefekti Marshall JCM800 äänien saamiseks mun Laney IRT studio vahvariin ? Samalla pitää kysyä tietäskö joku hyvää pedaalilautaa alle 10 pedaalille, joka ei olis hirveen kallis, kun nuitakin alkanu vuosien varrella kertymään ? https://muusikoiden.net/jasenet/64432 Siitä laitat vaan viestiä hänelle, Miro tekee sulle hyvän JCM800 pedaalin hyvään hintaan (jos sillä on aikaa). Ei varmasti mene rahat hukkaan. Sanot vaan "tee mulle paras JCM800 tyylinen pedaali" :) Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Sabotage2 25.08.2019 19:42:44 | |
---|
Metalkallo: https://muusikoiden.net/jasenet/64432 Siitä laitat vaan viestiä hänelle, Miro tekee sulle hyvän JCM800 pedaalin hyvään hintaan (jos sillä on aikaa). Ok. Pitää kysellä. Tiedäkkö yhtään hintaluokkaa nuista ? Ite haen kans niin hyvää, että ei tarvi palauttaa ja joka jää käyttöön koko elämän ajaks. Suurin osa ainaki liikkeissä on ollu semmosia, että ei niillä oo tehny mitään. |
Metalkallo 25.08.2019 19:53:06 (muokattu 25.08.2019 20:00:26) | |
---|
Sabotage2: Ok. Pitää kysellä. Tiedäkkö yhtään hintaluokkaa nuista ? Ite haen kans niin hyvää, että ei tarvi palauttaa ja joka jää käyttöön koko elämän ajaks. Suurin osa ainaki liikkeissä on ollu semmosia, että ei niillä oo tehny mitään. Riippuu mistä pedaalista haluaa kloonin ja mikä sen alkuperäisen hinta on uutena, siitä pois sitten jonkin verran hintaa koska kloonista ei voi koskaan pyytää (tai niin sen otaksun) samaa hintaa mitä alkuperäisestä liikkeessä myytävästä. Tietysti voi varmaan teettää ihan omanlaisenkin pedaalin joka ei ole suora klooni mistään kaupassa myytävästä, näin on tehty mun yhdessä fuzzissa ainakin joka oli klooni Fulltonen mkII 69 fuzzista, mutta germanium piirin sijaan laitettiin Miron suositeltua PII- piiri. Mä olen tilannut Mirolta muutamia pedaaleja ja ne on olleet siinä 100e-130e luokkaa. Ne mitä itse olen tilannut on olleet todella hyviä pedaaleja enkä yhtäkään ole myynyt pois. Todella mukava mies ja helppo asioida sen kanssa. Oletko testannut Wampler Plextortion pedaalin? On JCM800 pedaali ja ihan hyvä minusta. Mulla oli tuollainen yhdessä vaiheessa. Tuosta voisi tehdä varmaan hyvän kloonin. https://www.youtube.com/watch?v=-ZviPszZtgI Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Sabotage2 25.08.2019 19:59:45 | |
---|
Ok. Jos tuommosen JCM800 tyylisen saa, joka kans pelittää just oikein, niin oon kyllä siihen tyytyväinen. |
Sabotage2 25.08.2019 20:05:29 (muokattu 25.08.2019 20:06:50) | |
---|
Metalkallo: Riippuu mistä pedaalista haluaa kloonin ja mikä sen alkuperäisen hinta on uutena, siitä pois sitten jonkin verran hintaa koska kloonista ei voi koskaan pyytää (tai niin sen otaksun) samaa hintaa mitä alkuperäisestä liikkeessä myytävästä. Tietysti voi varmaan teettää ihan omanlaisenkin pedaalin joka ei ole suora klooni mistään kaupassa myytävästä, näin on tehty mun yhdessä fuzzissa ainakin joka oli klooni Fulltonen mkII 69 fuzzista, mutta germanium piirin sijaan laitettiin Miron suositeltua PII- piiri. Mä olen tilannut Mirolta muutamia pedaaleja ja ne on olleet siinä 100e-130e luokkaa. Ne mitä itse olen tilannut on olleet todella hyviä pedaaleja enkä yhtäkään ole myynyt pois. Todella mukava mies ja helppo asioida sen kanssa. Oletko testannut Wampler Plextortion pedaalin? On JCM800 pedaali ja ihan hyvä minusta. Mulla oli tuollainen yhdessä vaiheessa. Tuosta voisi tehdä varmaan hyvän kloonin. https://www.youtube.com/watch?v=-ZviPszZtgI En ole testannu, kun tossa vasta pari päivää sitte hokasinki, että tarvin ne äänet. Oon niitä ääniä ollu hakemassa ja testasin Marshall code 100 vahvarin ja se anto hyvät viitteet siihen suuntaan, että mitä oon ettimässä. Tuo Code 100 ei vaan mulle riitä, kun harmonisia on vaikea saada aikaseks ja ääni kuulostaa, kuin se tulis suletusta pahvilaatikosta, vaikka mulla on 4x12 kaappi, josta Laneyn Irt Studiolla lähtee kunnolla laajaa ääntää. |
Sabotage2 25.08.2019 20:09:33 | |
---|
Kykyään kans soitan eniten Megadethia. |
high_society 26.08.2019 00:33:33 | |
---|
Sabotage2: Kykyään kans soitan eniten Megadethia. Kai ne sleijjerit voi soittaa ihan mil vaa säröpedallillah. Säröt kuiteski lähtee sormista niiku kaikki tietää. Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
Sabotage2 26.08.2019 02:13:16 | |
---|
high_society: Kai ne sleijjerit voi soittaa ihan mil vaa säröpedallillah. Säröt kuiteski lähtee sormista niiku kaikki tietää. Näköjään sä et edes tajua mistä puhun. |
Friedman BE-OD oli melko hyvä Marshall-in-a-box tyyppinen säröpedaali puhtaan kanavan päälle. Edullisista vaihtoehdoista oon suosinu ihan Marshallin Guvnor II -pedaalia. |
spacelord 26.08.2019 08:31:52 | |
---|
Et todennäköisesti millään, tai ihan ok ratkaisuun mutta se taas riippuu korvista ja omista odotuksista. On helpompi kurittaa putkipeliä purkeilla (tiukentaa soundia, kompressoida, korostaa yläkeskialuetta jne) kuin saada jonkun vahvistimen soundi. 800:saa on kumminkin diodista huolimatta putkien tuomaa headroomia ja särön rakenne on omintakeinen. Soittotatsi on hyvin eri purkkeihin verrattuna. Kitarahommia |
LaMotta 26.08.2019 08:54:52 | |
---|
Ikävä saivarrella mutta kun eri Marshall-versiotkin kuulostaa erilaisilta keskenään niin duodam...... (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Krice 26.08.2019 11:59:23 (muokattu 26.08.2019 11:59:44) | |
---|
Kannattaa mieluummin hoitaa tuo vahvistinasia kuntoon, koska pedaaleihin menee turhaan rahaa ja lopputulos ei ole koskaan sama. Kun on hyväsoundinen vahvistin niin sitä voi sitten hienosäätää vaikka overdrivella tms. Tämä on sellainen juttu, jonka jokaisen kitaristin pitäisi tajuta ennemmin kuin myöhemmin, sitten kun on ostettu kaikenlaisia halpoja romuja, joista ei vaan irtoa hyvää soundia vaikka miten yrittäisi säätää. |
B-tone-flat 26.08.2019 12:00:27 | |
---|
Sabotage2: Mikä olis paras Marshallin ääniä simuloiva pedaali/räkkiefekti Marshall JCM800 äänien saamiseks mun Laney IRT studio vahvariin ?
kokeileppa JMP-1:stä "If it wasn't for the bad luck, I wouldn't have no luck at all" -W.Bell |