Aihe: Eri aikakausien ”must”- kamat 1 2 | |
---|---|
![]() 18.08.2019 12:30:13 | |
73nd3r: Kitaramuodissa paino = sustain, messinki klangaa hienosti (satulassa jne; mihin kukakin sitä keksi laittaa), kitarat luonnonvärisiä eikä mitään fiestarediä. Muuten tärkeää HurliCurli, v1. Seiskyt/kasikytluku. Itehän olin tuon "messinkiaikakauden" aallonharjan aikoihin noissa virittely- eli "hot-rodding" hommissa varsin mukana, oli noihin aikoihin jopa erityisesti saatavana messinkiosapaketteja "yleisimmille malleille" niin jenkeiltä kuin vallankin japseilta. Jenkeissä huippua edusti silloinen Schecter Guitar Research, pikkuisen halvemmalla sai Mighty Mitea. Larry DiMarziokin, Japani-yhteyksien kautta, toi joitakin talloja ja bodyja. Japseissahan oli vaikka mitä yhtiötä, esimerkiks ESP aloitteli "uraansa" viritysosien tekijänä/markkinoijana, sitten ryhtyi myymään valmiiksi koottuja soittimia. Double Eagle/Gotoh Gut -osia oli Suomessa myös saatavilla. Ja messinkilevystä tehtiin Telen ja hardtail-Straton ja monien muiden vastaavalla tallasysteemillä olevien kitaroiden tallan pohjalevyihin lisäpainoa. Japanin poijjaathan laittoi tallojen alle messinkisiä sustainblokkeja. Niinkuin vaikka Vantget, Yamahan SG:t ja Ibanezin Performer/Musician/Artist mallit. Oijoi. =) Tuossa on Artist-erikoismalli "Brass Beauty"-sarjasta. Messinkiä pikkuisen enemmän kuin "vakio" AR 300:ssa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 18.08.2019 12:40:11 | |
fox: Itehän olin tuon "messinkiaikakauden" aallonharjan aikoihin noissa virittely- eli "hot-rodding" hommissa varsin mukana, oli noihin aikoihin jopa erityisesti saatavana messinkiosapaketteja "yleisimmille malleille" niin jenkeiltä kuin vallankin japseilta. Jenkeissä huippua edusti silloinen Schecter Guitar Research, pikkuisen halvemmalla sai Mighty Mitea. Larry DiMarziokin, Japani-yhteyksien kautta, toi joitakin talloja ja bodyja. Japseissahan oli vaikka mitä yhtiötä, esimerkiks ESP aloitteli "uraansa" viritysosien tekijänä/markkinoijana, sitten ryhtyi myymään valmiiksi koottuja soittimia. Double Eagle/Gotoh Gut -osia oli Suomessa myös saatavilla. Ja messinkilevystä tehtiin Telen ja hardtail-Straton ja monien muiden vastaavalla tallasysteemillä olevien kitaroiden tallan pohjalevyihin lisäpainoa. Japanin poijjaathan laittoi tallojen alle messinkisiä sustainblokkeja. Niinkuin vaikka Vantget, Yamahan SG:t ja Ibanezin Performer/Musician/Artist mallit. Oijoi. =) Tuossa on Artist-erikoismalli "Brass Beauty"-sarjasta. Messinkiä pikkuisen enemmän kuin "vakio" AR 300:ssa. Mulla on justiinsakin Ibanez artist sieltä vuodelta -81 ja siinä on sitä messinkiä. Minä olen kyllä vakuuttunut, että niillä sustainblokeilla on ihan oikeaa vaikutusta. Ei mulla niin laajaa kokemusta ole, mutta vertailin juurikin tuota Ibanez art:tä Gibsonin reikäjuustoon, niin onhan ne vallan eri maailmasta ei pelkästään sustainin osalta, vaan myös atakki tuntuu erilaiselta. Toisaalta kävin kokeilemassa Gibsoni R8 ja R9 malleja vuodelta 2018 niin kyllä niissä oli ihan samaa fiilistä ja piiiitkä sustaini, vaikka ei ollutkaan mesiinkiä missään. Oli ne muutenkin maikeita kitaroita eikä tuntuneet yhtään leluilta, vaikka painoivat vain nelisen kiloa kappaleelta :-D Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)