Aihe: Kielilukko jumissa!
1
jaripat
15.08.2019 09:04:51
Joo ei se vissiin valtavaa voimaa tartte toimiakseen, mutta niinhän sitä oppii - mm. "tekemällä virheitä"?
Jos tämmonen mulla tulis eteen, niin vois sitä yrittää vähän öljytä jollain ohuella öljyllä, mahdollisesti lämmittää (vaikka kolvin kärjellä?) ja sitten tietty naputella.
Jos se on tiukassa ja vaarana on tehdä kuusiokolon kannasta pyöreä, niin laita vähän öljyä (kierteeseen), napauta kevyesti päältäpäin ja kokeile avata. Jos ei het lähe, ni lämmitä vähän ja koklaa uuelleen. Siinähän lie kuitenkin korkeahko kanta siinä kuusiokolopultissa? Siitä saa pihdeillä tai sopivilla sivuleikkureilla kyllä otteen ja varmaan napsahtaa auki, mutta saattaa jäädä vähän jälkeä siihen kantaan.
Sax-pappa
15.08.2019 11:08:46
Olen joskus pieniin ruuveihin käyttänyt onnistuneesti elektroniikkahuollossa käytettävää kylmäsprayta. Sitä suihkauttaa ruuviin, jäähtyessään metali kutistuu ja saattaa helpommin irrota.
Rämppy
17.08.2019 18:38:54
Sax-pappa: Olen joskus pieniin ruuveihin käyttänyt onnistuneesti elektroniikkahuollossa käytettävää kylmäsprayta. Sitä suihkauttaa ruuviin, jäähtyessään metali kutistuu ja saattaa helpommin irrota.

Kylmäsprayn kanssa kannattaa varoa, ettei suihkauta lakkapinnalle tai metallille, joka on välittömässä kontaktissa lakkapinnan kanssa. Saattaa rapsauttaa lakkapinnan halkeamille.
Nimim. kokemusta on.
In Finland we have this thing called "diu diu".
73nd3r
17.08.2019 21:24:28
Tämä tilanne taitaa olla jo ratkennut suuntaan tai toiseen.
Jos kummiskaan ei, niin hyvä kikka olis käydä ammattilaisella avauttamassa se kielilukko. Ei ne tuosta paljoa laskuta - ainakaan verrattuna siihen, että aloittelija nettineuvojen (sinänsä hyvienkin) perusteella turaa sen lukon kelvottomaan kuntoon.
Pauli Lappalainen
17.08.2019 21:27:46
Tuohon, kuten moneen muuhunkin saattaa auttaa lievää vakavampi väkivalta, eli terävä napautus ruuvin kantaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)