pikkumies 13.08.2019 13:32:04 | |
---|
Olosuhteiden pakosta joudun etsimään vaihtoehtoja hiljaiseen kitarasoitantaan mahdollisimman laadukkaasti ja monipuolisesti. Voin soittaa ainoastaan kun muu perhe mennyt nukkumaan ja silloinkin eristettynä saunaan, josta sähkökitaran akustinen rämpyttely ei ainakaan häiritsevästi kuulu niin että kukaan siihen olisi vielä herännyt. Tällä hetkellä olen käyttänyt garagebandin vahvistinmallinnuksia iphonen kautta sekä amplituben ilmaisversiota, mutta näiden soundimaailma jää toisinaan ohkaiseksi ja kuulokkeisiin tuntuu välittyvän jatkuvasti hurinaa ja särinää mikä soitantaa välillä häiritsee. Näitä soittelen tuon irig2-kitarasovittimen läpi. Olisiko ongelma että pitäisi olla parempi sovitin, jonka läpi noita soittelee? Lisäksi minulla on vox amplug2 ac30, mikä on soundimaailmaltaan suorastaan loistava eikä kuulu ärsyttävää hurinaa, mutta se ei ole monipuolinen. Tarvitsisin siis kitaravahvistimen tai muun vastaavan, jonka kautta saisin mahdollisimman monipuolisesti vahvistinmallinnoksia ja efektejä ja mielellään niin, että se toimisi akulla tai paristoilla, olisi kevyt ja mielellään alle 200 euroa maksava. Löysin vaihtoehtoina line6 pocket pod, mooer ge100 ja jotain muita. Onko teillä suosituksia? |
munkero 13.08.2019 13:48:09 | |
---|
Sopivan mallinen yamahan thr käytettynä. Toimii ihan olkkarivahvistimenakin. Käytän ja suosittelen. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Mikko1978 13.08.2019 14:30:40 | |
---|
Kuulokkeista ainoastaan elektrostaattiset Audezet ovat toistaneet mun korvaan kitaran miellyttävästi ja luonnollisesti. |
Sammo 13.08.2019 14:56:19 | |
---|
Mikko1978: Kuulokkeista ainoastaan elektrostaattiset Audezet ovat toistaneet mun korvaan kitaran miellyttävästi ja luonnollisesti. Näyttää aika hintavilta! Oisko halvemmista suositella jotain joka toimisi edes kohtuullisesti. Taustaa: itellä on vanhaa tekniikkaa himassa (Garageband ja Yamahan Magicstomp ja DG Stomp sekä digipiano) ja noilla ainakin kohtalaisesti musan kuuntelussa toimivat kuulokkeet ei enää toimikaan kunnolla. - Said no one ever |
Mikko1978: Kuulokkeista ainoastaan elektrostaattiset Audezet ovat toistaneet mun korvaan kitaran miellyttävästi ja luonnollisesti. Itsellä 400 euroa uutena maksaneet kuulokkeet, joten en sinänsä usko olevan kuulokkeiden laadusta olevan kiinni, vaikkakin nuo Audezet voisivat olla erittäin hyvä, vaikka ei mitenkään halpa ratkaisu. Nykyisillä kuulokkeilla kuitenkin tuo vox amplug pelittää oikein hyvin ilman häiriöitä. |
iec 13.08.2019 16:10:00 | |
---|
pikkumies: Itsellä 400 euroa uutena maksaneet kuulokkeet, joten en sinänsä usko olevan kuulokkeiden laadusta olevan kiinni, vaikkakin nuo Audezet voisivat olla erittäin hyvä, vaikka ei mitenkään halpa ratkaisu. Nykyisillä kuulokkeilla kuitenkin tuo vox amplug pelittää oikein hyvin ilman häiriöitä. Vox Amplugin soundit ovat kyllä hyvät perushyvillä kuulokkeilla (mieluiten vastamelu tai suljetut kuulokkeet ettei kuulu akustiset äänet niin lujaa läpi). Itseltäni löytyy Vox Amplug 2 Metal ja suorastaan yllätyin sen soundeista. Mutta tosiaan kovin monipuolinen laitos se ei todellakaan ole. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Mikko1978 13.08.2019 16:43:13 (muokattu 13.08.2019 17:15:02) | |
---|
pikkumies: Itsellä 400 euroa uutena maksaneet kuulokkeet, joten en sinänsä usko olevan kuulokkeiden laadusta olevan kiinni, vaikkakin nuo Audezet voisivat olla erittäin hyvä, vaikka ei mitenkään halpa ratkaisu. Nykyisillä kuulokkeilla kuitenkin tuo vox amplug pelittää oikein hyvin ilman häiriöitä. En minäkään usko homman olevan kuulokkeiden laadusta kiinni. Nurkissa mulla lojuu käyttämätttöminä varmasti monien mielestä laadukkaat high end -luurit, mutta kitara kuulostaa mun korviin varsin kammottavalta noilla. Korvat vain väsyvät ja soundi kyrsii ihan samaan tapaan kuin muutaman kympin markettiluureillakin. Tai oikeastaan noiden high end -luurien tosi tarkka yläpää tekee särökitaroista sietämättömän riipiviä. Uskon, että tuo magnetostaattinen paneeli rakenteena vain soveltuu jotenkin hyvin kitaran toistoon. Jos halpoja hyvältä kuulotavia ratkaisuja löytyy, niin ilomielin itsekin sellaiset hankin ja pyhitän nuo paneelit sunnutaikuunteluun. |
pikkumies 13.08.2019 17:32:25 | |
---|
Löysin toisesta keskustelusta kokemuksia tuosta irig2 sovittimesta, että juurikin se taitaa olla tuon hurinan ja surinan aiheuttajana ja vaihtamalla sen mm irig hd2-versioon hurina poistuisi? Maksaisi uutena sen 100 euroa, mutta pohdin vielä poistaisiko se todellakin tuon ongelman. Itse amplituben ominaisuuksissa ei vikaa ole mutta se surina ja säröjen puuromaisuus ei vaan mitenkään innosta soittamisessa. |
Laulava Kylätohtori 13.08.2019 18:37:00 | |
---|
Millaiset mikit sulla on? Entä soittotila, onko siellä loisteputkia, tietokoneita, teollisuusmuuntajia tai muita häiriönaiheittajia? Tuollaiset häiriöt ja hurinat voivat syntyä kitarasta, mikeistä ja häiriölähteestä, jolloin tuo suunnittelemasi päivitys ei välttämättä auta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
pikkumies 13.08.2019 19:39:15 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Millaiset mikit sulla on? Entä soittotila, onko siellä loisteputkia, tietokoneita, teollisuusmuuntajia tai muita häiriönaiheittajia? Tuollaiset häiriöt ja hurinat voivat syntyä kitarasta, mikeistä ja häiriölähteestä, jolloin tuo suunnittelemasi päivitys ei välttämättä auta. Kitarana fender strato perus singlecoileilla ja niinkuin aloituksessa mainitsin paikkana sauna eli liikaa muuta tekniikkaa ei pitäisi olla. |
pikkumies 17.08.2019 07:31:31 | |
---|
Kävin ostamassa irig pro io:n ja nyt ei hurise tai särise lainkaan! Eli ongelma oli juurikin surkeassa interfacessa. |
Laulava Kylätohtori 17.08.2019 10:34:46 | |
---|
pikkumies: Kävin ostamassa irig pro io:n ja nyt ei hurise tai särise lainkaan! Eli ongelma oli juurikin surkeassa interfacessa. Hyvä, että selvisi. Harvemmin ne single coilit tosiaan liikaa hurisee, ellei ole jotain erityistä häiriönaiheuttajaa lähistöllä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kunnallisjäte 17.08.2019 10:43:05 (muokattu 17.08.2019 10:44:16) | |
---|
Mulla on kuulokesoittelussa kannettavalla tietokoneella S-Gear mallinnussofta sekä Focusrite Scarlett solo äänikortti. Hyvin riittävä setti ainakin treenaamiseen ja voi viedä vaikka mökkisaunaan. MP3-taustoja yleensä pyöritän Transcribe-ohjelmalla tai sitten soitan Spotifysta suoraan päälle jos kappale paremmin halussa. Kaikki toimii siinä samalla. Ainoa mitä en S-gearilla osaa on nauhoittaminen, siihen on käytössä Two-Notes Torpedo keinokuorma. Sen avulla voin soittaa kuulokkeisiin putkivahvistimella. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |