Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 534 35 36 37 3871 72 73 74 75
LaXu
20.07.2019 22:05:39
Myös ääni Revv-mallinnukselle täältä. Ne Fenkkutyyliset kuulostaa hyvältä myös.

Uusista säröpedaaleista yllättäen Zendriveen perustuva Dhyna Drive sopi omaan makuuni paremmin kuin Prince ja King of Tone mallinnukset.
Myydään/vaihdetaan: Bogner Goldfinger 45 Superlead combo https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1467759
JohnJ
09.08.2019 14:56:52 (muokattu 09.08.2019 15:10:40)
Tännekin tuli HX Stomp ja parien treenien perusteella varsin mainio vehje kyllä. Tarkoitus korvata parissa bändissä erillisen nupin + efektien tarve ja hoitaa samalla myös akkarihommat Stompin kanssa.

Nyt on muuten päällä kampanja-alennus Helix Nativesta, eli plugarista jolla saa kaikki Helixin mallinnukset käyttöön tietokoneella ilman että tarvitsee kytkeä itse laitetta. Tämähän maksaa Helixin omistajille muutenkin normaalisti 99,95 $ (+verot) ja nyt on vielä 30 dollarin alennus koodilla NATIVE1.81

Eli Nativelle jää hintaa veroineen n. 80 euroa. Ostin itse ainakin pois.
Metal meets the bone!
Räbbänä
10.08.2019 12:05:01
HX Stomp nyt ollut kuukauden verran, mutta nyt heittänyt USB toimimattomaksi. Ei näy edes WIN10 laitehallinnassa, saatikka Line 6 omat softat tunnista laitetta. On päivitelty ajurit, softat, vaihdeltu USB-portteja ja kaapeleita sekä resetoitu Stomppikin tehdasasetuksille. Ei silti kummemmaksi ole muuttunut.

Muut törmänneet samaan? Vika? Ominaisuus? Pitääkö laitella jo palautukseen vai onko tähän jotain oikeaa fixiä olemassa?
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
rocky0
10.08.2019 19:13:37
JohnJ: Tännekin tuli HX Stomp ja parien treenien perusteella varsin mainio vehje kyllä. Tarkoitus korvata parissa bändissä erillisen nupin + efektien tarve ja hoitaa samalla myös akkarihommat Stompin kanssa.

Nyt on muuten päällä kampanja-alennus Helix Nativesta, eli plugarista jolla saa kaikki Helixin mallinnukset käyttöön tietokoneella ilman että tarvitsee kytkeä itse laitetta. Tämähän maksaa Helixin omistajille muutenkin normaalisti 99,95 $ (+verot) ja nyt on vielä 30 dollarin alennus koodilla NATIVE1.81

Eli Nativelle jää hintaa veroineen n. 80 euroa. Ostin itse ainakin pois.

Itselle kovasti harkinnassa tuo vehje. Miettinyt vain, että jääkö 6 blockia liian vajaaksi? Yleensä reverbiä ja delayta pääasiassa tykkään käyttää perus OD:n ja noise gaten lisäkis.
kosmonausea
10.08.2019 22:39:53
Räbbänä: HX Stomp nyt ollut kuukauden verran, mutta nyt heittänyt USB toimimattomaksi. Ei näy edes WIN10 laitehallinnassa, saatikka Line 6 omat softat tunnista laitetta. On päivitelty ajurit, softat, vaihdeltu USB-portteja ja kaapeleita sekä resetoitu Stomppikin tehdasasetuksille. Ei silti kummemmaksi ole muuttunut.

Muut törmänneet samaan? Vika? Ominaisuus? Pitääkö laitella jo palautukseen vai onko tähän jotain oikeaa fixiä olemassa?

Ai mitä hittoa, tässä kävi vielä näinkin :) Ihmekös ei toiminutkaan meikänkaan koneissa.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
aristoteles666
11.08.2019 00:55:31

Räbbänä: HX Stomp nyt ollut kuukauden verran, mutta nyt heittänyt USB toimimattomaksi. Ei näy edes WIN10 laitehallinnassa, saatikka Line 6 omat softat tunnista laitetta. On päivitelty ajurit, softat, vaihdeltu USB-portteja ja kaapeleita sekä resetoitu Stomppikin tehdasasetuksille. Ei silti kummemmaksi ole muuttunut.

kokeile toisessa tietokoneessa, uskon etta vika on oman koneesi asetuksissa, yleensa aina on niin asia.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
TTV
11.08.2019 11:12:05
aristoteles666: kokeile toisessa tietokoneessa, uskon etta vika on oman koneesi asetuksissa, yleensa aina on niin asia.

Ei millään pahalla, mutta miten tämä ratkaisee asian käytännössä, jos omistaa yhden koneen, jossa laite ennen toimi ja nyt ei? Toki pois sulkee vian Helixistä tai sitten ei?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Räbbänä
11.08.2019 12:13:38 (muokattu 11.08.2019 12:26:14)
aristoteles666: kokeile toisessa tietokoneessa, uskon etta vika on oman koneesi asetuksissa, yleensa aina on niin asia.

Laitetta olen testannut kahdella Windows 10 koneella sekä jäsen kosmonausea omalla macillaan. Ei yhdistä. Ei näy laitehallinnassa. Resetoinut laitteen useampaan kertaan, mutta ei vaikutusta. Pitänee jo T-kauppaan olla yhteyksissä palautuksen suhteen.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
JohnJ
11.08.2019 14:56:27 (muokattu 11.08.2019 14:58:49)
rocky0: Itselle kovasti harkinnassa tuo vehje. Miettinyt vain, että jääkö 6 blockia liian vajaaksi? Yleensä reverbiä ja delayta pääasiassa tykkään käyttää perus OD:n ja noise gaten lisäkis.

Noise gaten saa myös input blockiin suoraan, jos se riittää niin gate ei vie erillistä blockia. Ainakin itse olen pärjännyt tuolla input gatella. Ja lisäksi on vahvistin+kaappi -yhdistelmämallinnuksia jotka vievät yhdessä vain yhden blockin. Toki näissä ei ole niin paljon säätövaraa kuin erillisessä vahvistin- ja kaappiblockeissa.

Ja toki voi miettiä tarvitaanko kaikkia efektejä juuri samassa presetissä. Tottakai se 6 blockia voi olla silti joillekin liian vähän, ja siinä tapauksessa kannattaa katsoa isompia malleja.
Metal meets the bone!
BulletFace
11.08.2019 21:33:35
rocky0: Itselle kovasti harkinnassa tuo vehje. Miettinyt vain, että jääkö 6 blockia liian vajaaksi? Yleensä reverbiä ja delayta pääasiassa tykkään käyttää perus OD:n ja noise gaten lisäkis.

Kyllä se ihan hyvin riittää. Itsellä on myös inputissa gate ja hyvin olen pärjännyt kuudella blockilla.
Get the best and fuck the rest.
rocky0
12.08.2019 00:04:13
JohnJ: Noise gaten saa myös input blockiin suoraan, jos se riittää niin gate ei vie erillistä blockia. Ainakin itse olen pärjännyt tuolla input gatella. Ja lisäksi on vahvistin+kaappi -yhdistelmämallinnuksia jotka vievät yhdessä vain yhden blockin. Toki näissä ei ole niin paljon säätövaraa kuin erillisessä vahvistin- ja kaappiblockeissa.

Ja toki voi miettiä tarvitaanko kaikkia efektejä juuri samassa presetissä. Tottakai se 6 blockia voi olla silti joillekin liian vähän, ja siinä tapauksessa kannattaa katsoa isompia malleja.

Okei. Tota input gate hommaa en tiennytkään. Lisää kivasti sitten liikkumavaraa high gain -osastolla ja kun en mitää djent-tason gatea kaipaa kovin usein.
BulletFace
12.08.2019 07:31:36
Räbbänä: Laitetta olen testannut kahdella Windows 10 koneella sekä jäsen kosmonausea omalla macillaan. Ei yhdistä. Ei näy laitehallinnassa. Resetoinut laitteen useampaan kertaan, mutta ei vaikutusta. Pitänee jo T-kauppaan olla yhteyksissä palautuksen suhteen.

Muistaakseni tuolla line6 facebook ryhmässä monet ovat kironneet samaa tuona 2.80 päivityksen jälkeen. Oletko päivittänyt jo tuohon 2.81 versioon? Ei ehkä vielä kannata ottaa tomppaan yhteyttä, vättäisin että kyseessä on softa vika kerta jos stomppi muuten toimii hyvin.
Get the best and fuck the rest.
gunnar
12.08.2019 11:15:13
kosmonausea: Täh, kai se aika oleellinen vika on, jos laitteeseen ei saa USB-yhteyttä laisinkaan? :) Eihän sitä voi enää itse edes päivittää, saati sitten presetejä editoida, tuon etupaneeli kun ei ole kovin kätevä siihen hommaan.

Edellinen kirjoittaja varmaankin tarkoitti, että vika on todennäköisesti softassa?
Näin minäkin veikkaisin, koska Line6 sivulla lukee näin! Oletko tsekannut että sulla on nämä versiot updater ja win usb driver:
This version of Line 6 Updater 1.17 and the WinUSB Driver 1.0.0.3 are required to update Helix devices to 2.80 or greater.

Jos ei softa päivitykset auta, tottakai sitten laite korjaukseen/vaihtoon/palautukseen...
Räbbänä
12.08.2019 17:11:41
BulletFace: Muistaakseni tuolla line6 facebook ryhmässä monet ovat kironneet samaa tuona 2.80 päivityksen jälkeen. Oletko päivittänyt jo tuohon 2.81 versioon? Ei ehkä vielä kannata ottaa tomppaan yhteyttä, vättäisin että kyseessä on softa vika kerta jos stomppi muuten toimii hyvin.

Laite on palautettu 2.71 versioon pariinkin kertaan, ajurit poistettu, uusiksi asennettu ja kaikki mahdollinen ruuvattu. Windowsin USB-ajuritkin käyty moneen kertaa läpi. Ei toimi ei. Tilasin jo T-kaupasta palautuslaput.
Vainottu
26.08.2019 15:36:41 (muokattu 26.08.2019 18:23:11)
https://m.facebook.com/story.php?st … p;sfnsn=mo&s=600844002&vh=e

Toivottavasti linkki toimii, mutta ajattelin heittää kuulolle HX Stompin livesaundeja hunppaympyröistä. Olen ollut todella tyytyväinen livesaundeihin niin lavalla kuin yleisönkin suuntaan. Kaikki saundit tulee pelkästään Stompista.

Kyseisen klipin saundit on tehty Fullerton Bright -mallinnuksella ja kaappeina ML Sound Labin Mesa Boogie 4x12 impulssit. Kahdella eri mikeillä mikitettynä kaapit on jaettu hiukan stereoksi, suunnilleen 50% suuntaansa. Sitten efekteinä jousikaiku ja Binson Echorec -mallinnus ja vahvarin jälkeen 10 alueinen eq hienosäätöä varten.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Haeroe
26.08.2019 16:22:01

Vainottu: https://m.facebook.com/story.php?st … p;sfnsn=mo&s=600844002&vh=e

Toivottavasti linkki toimii, mutta ajattelin heittää kuulolle HX Stompin livesaundeja hunppaympyröistä. Olen ollut todella tyytyväinen livesaundeihin niin lavalla kuin yleisönkin suuntaan. Kaikki saundit tulee pelkästään Stompista.

Kyseisen klipin saundit on tehty Fullerton Bright -mallinnuksella ja kaappeina ML Sound Labin Mesa Boogie 4x12 impulssit. Kahdella eri mikeillä mikitettynä kaapit on jaettu hiukan stereoksi, suunnilleen 50% suuntaansa. Sitten efekteinä jousikaiku ja Binson Echorec -mallinnus ja vahvarin jälkeen 10 alurinen eq hienosäätöä varten.

Toimii kuin syanidi sukujuhlissa. Miten toi on nauhoitettu? Onko ääni otettu jotenkin pöydästä vai miten?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Vainottu
26.08.2019 18:22:41
Haeroe: Toimii kuin syanidi sukujuhlissa. Miten toi on nauhoitettu? Onko ääni otettu jotenkin pöydästä vai miten?

Mahtavaa. :)

Tuossa on pelkästään kameran oma mikki. Kameran merkkiä tai mallia en tiedä, enkä niistä mitään oikeastaan edes ymmärrä. Mutta aikalailla todellinen PA:n saundi tuossa on.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Haeroe
26.08.2019 22:29:41

Vainottu: Mahtavaa. :)

Tuossa on pelkästään kameran oma mikki. Kameran merkkiä tai mallia en tiedä, enkä niistä mitään oikeastaan edes ymmärrä. Mutta aikalailla todellinen PA:n saundi tuossa on.

Kysymyksen taustalla oli lähinnä harmitus siitä, että keskimäärin minun keikkapaikoissani (= kirkoissa) on sellainen akustiikka, että noin selkeästä saundista voi vaan uneksia, vaikka nauhoittaisi paremmalla salinauhoittimella.

Anyways, hyvä kitarasaundi tossa sulla on. Se ei tietty yllätä tällaista puolitoista vuotta all-helix -keikkaa aktiivisesti veivanneena setämiehenä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Tami
27.08.2019 00:35:46

Vainottu: https://m.facebook.com/story.php?st … p;sfnsn=mo&s=600844002&vh=e

Kyseisen klipin saundit on tehty Fullerton Bright -mallinnuksella ja kaappeina ML Sound Labin Mesa Boogie 4x12 impulssit. Kahdella eri mikeillä mikitettynä kaapit on jaettu hiukan stereoksi, suunnilleen 50% suuntaansa. Sitten efekteinä jousikaiku ja Binson Echorec -mallinnus ja vahvarin jälkeen 10 alueinen eq hienosäätöä varten.

Hienosti toimii. Tosi hyvä soundi ja tuolla stompilla vetelee tanssipuuhat näemmä ihan täysiä... Hyvä hyvä!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)