Johannes_t 23.06.2004 12:12:58 (muokattu 23.06.2004 12:14:11) | |
---|
Jos joku haluaa Acousticin ostaa, niin Herr Jaan Wessman on omaansa myymässä pois. Mulle voi asian tiimoilta pikaviestiä tai e-mailia laittaa. |
poppamies 23.06.2004 18:47:19 | |
---|
Tuskin ne sillon 70-luvulla oli, kun ne tehtiin. Nykyjään on, kun on sitä nimeä, ainakin Jacon ansiosta. En tiedä muita ketkä Acousticcia olisi käyttäneet. Ketäs on? No mun kaveri. Nuppi+2x15". Voi olla että joku muukin on käyttänyt. "G-strings are for strippers" |
2541 24.06.2004 01:41:40 | |
---|
Tuskin ne sillon 70-luvulla oli, kun ne tehtiin. Nykyjään on, kun on sitä nimeä, ainakin Jacon ansiosta. En tiedä muita ketkä Acousticcia olisi käyttäneet. Ketäs on? Veikkaisin, että oli ne 70-luvulla ihan hinnoissaan, taistelihan Acoustic Ampeg SVT:n kanssa bassovahvistimien herruudesta ja Musa -lehden mainoksissakin luki "vahvistimien Rolls Royce".:) John Paul Jones käytti Led Zeppelinissä 360/361 -yhdistelmää, Gary Thain Uriah Heepissä, Larry Graham ainakin Sly & The Family Stone -aikoina ja Suomessa Pave Maijanen Royalsissa. |
Paha mennä sanomaan noiden alu/parvikartioiden paremmuudesta mutta omiin aluihini olen ollut tyytyväiden. Itselläni on nimenomaan tuo 3500+410xl-stäkki ja ei ole mitään ongelmia ilmennyt. On soitettu keikkaa niin hitosti ja treenikämpällä ja aina on potku riittänyt ja soundikin on ihan mieleinen. Mielestäni alukartiot erittelee soundin ítselleni mieleisellä tavalla vaikkei se nyt ehkä jossain soulin soitossa paras mahdollinen vaihtoehto olisikaan. Loppujen lopuksi moni asia on soundissa siitä kiinni kuinka sitä nuppia jaksaa opetella säätämään ja mikä on bassossa lähtösoundi. Ainakin sen hevin soittoon voin suositella. By the way, olen tossa mahdollisesti saamassa Carvinin 15" alakaappia, millaisia kokemuksia Carvineista??? Kyseessä pahvikartioinen vehje (en edes tiedä onko niitä alumiinisina). Testaamaan pitäisi lähiaikoina päästä. Kaikki ajatukset vaan ilmoille mitä tulee mieleen! Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona!
www.bonegrinder.com |
bize 25.06.2004 01:01:38 (muokattu 25.06.2004 01:02:09) | |
---|
Toi roudaus on kyllä yksi niistä avain kysymyksistä. Kyllähän sitä comboa on todella paljon helpompi roudata, että jos tilanne on se, että roudausta tulee olemaan ns"normaalia" (->keikalle->reenikämpälle->keikalle->reenikämpälle...) enemmän niin kyllä se combo riittää. Kyllähän siitä ääntä saa kuitenkin yksinäänkin lähtemään ihan hyvin. Mutta kyllähän se kaappi+nuppi on sitten se kovempi luu kun nyt monipuolista saundia haet kerran jne. Tuo combon roudattavuus on ainakin Kickback 15":n kohdalla mielenkiintoinen väite, kyseinen styrkkari kun painaa T-kaupan kataloogin mukaan 39 kg. |
käki 25.06.2004 01:19:13 | |
---|
Kumma juttu muuten, että Larry Hartke tuo ilmi basistilegendan osuuden oman firmansa historiassa vasta nyt, vaikka Jaco itsessään on ollut arvostettu legenda jo hyvin monta vuotta. Noita Jaco-Hartke-mainoksia kun en ole nähnyt kuin vasta tänä vuonna ensi kertaa, Bass Playerissa muistaakseni. Johtuuko asian julkituominen jälkijunassa kunnioituksesta Jacon liian aikaista poismenoa kohtaan ? Eli vasta nyt on sopivaa markkinoida Hartkea edesmenneen legendan nimellä ? Ja/tai sitten Hartke yrittää kasvattaa markkinaosuuttaan, onhan maailmalla nykyään huomattava määrä laadukkaita vahvistimia, joten kilpailu on armotonta. Jacon maine tuonee pientä piristystä Hartken myyntiin. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
Niskamies 25.06.2004 10:11:30 | |
---|
Tuo combon roudattavuus on ainakin Kickback 15":n kohdalla mielenkiintoinen väite, kyseinen styrkkari kun painaa T-kaupan kataloogin mukaan 39 kg. Mun vanha Behringer paino noin 25 kiloa, ja sen roudaus oli helvettiä yhden onnettoman kantokahvan kanssa. Mun nykynen kaappi painaa ton 39 kiloa, ja siinä on sentään hyvähköt kahvat, joten ton Hartken roudaus on varmasti helvetillistä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Karlsson 25.06.2004 12:14:18 | |
---|
Mun vanha Behringer paino noin 25 kiloa, ja sen roudaus oli helvettiä yhden onnettoman kantokahvan kanssa. Mun nykynen kaappi painaa ton 39 kiloa, ja siinä on sentään hyvähköt kahvat, joten ton Hartken roudaus on varmasti helvetillistä. No, kyllä kickbäki oli helppo roudattava jos vertaa tohon treeniksen nurkassa lojuvaan SWR:n Workingmans 15-kompoon. Lääh... "if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla |
poppamies 25.06.2004 17:41:15 | |
---|
Kumma juttu muuten, että Larry Hartke tuo ilmi basistilegendan osuuden oman firmansa historiassa vasta nyt... No kyllä vanhoissa Bass Player lehdissä (esim.vuodelta 1997) löytyy seuraavanlaisia Hartke ilmoituksia "The cabinet that changed the sound of bass forever" Olen kyllä ymmärtänyt että viitataan Jacoon vaikkei sitä syystä tai toisesta ilmaista suoraan. "G-strings are for strippers" |
basistivol666 26.06.2004 12:41:16 | |
---|
Tuo combon roudattavuus on ainakin Kickback 15":n kohdalla mielenkiintoinen väite, kyseinen styrkkari kun painaa T-kaupan kataloogin mukaan 39 kg. Vaan se ei paina kuin 15kg mutta kyllä se silti on vähä liian hankala Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
käki 26.06.2004 15:59:30 | |
---|
No kyllä vanhoissa Bass Player lehdissä (esim.vuodelta 1997) löytyy seuraavanlaisia Hartke ilmoituksia "The cabinet that changed the sound of bass forever" Olen kyllä ymmärtänyt että viitataan Jacoon vaikkei sitä syystä tai toisesta ilmaista suoraan. Mun oma mielikuvitus ei riittänyt noin pitkälle... Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
KMT 27.06.2004 00:42:17 | |
---|
Minä hankin ainakin nupin+kaapin kun compon roudaaminen on yhtä tuskaa. Kun nupin ja kaapin saa kannettua erikseen "Ääninäytteittesi perusteella suosittelisin suuntaamaan sen musiikillisen monilahjakkuutesi lähinnä sinne kuuntelupuolelle" -JK |
Niskamies 27.06.2004 11:13:06 | |
---|
Minä hankin ainakin nupin+kaapin kun compon roudaaminen on yhtä tuskaa. Kun nupin ja kaapin saa kannettua erikseen Heh, aika kiinnostava pointti:) Mullaki oli ennen kombo ja nyt on nuppi+kaappi. Ennen kombo painoi 25 kiloa. Nyt nuppi painaa 10 ja kaappi 39, niin kumpi setti on sitten helpompi roudata? Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
JK 27.06.2004 13:23:16 (muokattu 27.06.2004 13:27:11) | |
---|
Heh, aika kiinnostava pointti:) Mullaki oli ennen kombo ja nyt on nuppi+kaappi. Ennen kombo painoi 25 kiloa. Nyt nuppi painaa 10 ja kaappi 39, niin kumpi setti on sitten helpompi roudata? Nuppi ja kaappi, kun nuppi painaa 16 kg ja kaappi 11 kg. Ja tehoja riittävästi. (Sorry, oli pakko...mutta nyt on kamat aika ideaalikoossa) "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Niskamies 27.06.2004 15:19:53 | |
---|
Nuppi ja kaappi, kun nuppi painaa 16 kg ja kaappi 11 kg. Ja tehoja riittävästi. (Sorry, oli pakko...mutta nyt on kamat aika ideaalikoossa) Mä haluun NEOn:( Tai no, 2*10" olis aika jees. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Karlsson 28.06.2004 08:06:27 | |
---|
Okei, katsotaanpas... -EBS 2x10 kaappi 26kg -EBS 4x10 kaappi 41 kg -Crestin pääte 25 kg Yhteensä: 92kg +etunen piuhat ja vanha presari, joka painaa "tonnin" Jeppis, lähdenkin ostamaan nokkakärryt tästä... "if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla |
poppamies 28.06.2004 10:49:18 (muokattu 28.06.2004 10:51:44) | |
---|
... Nyt nuppi painaa 10 ja kaappi 39, niin kumpi setti on sitten helpompi roudata? Mulla nuppi n. 9 kg ja kaappi 26 kg. Kevyesti kulkee mukana... Vaan harvoinpa noita tarvii roudata mihinkään. Melkeipä aina on kamat paikanpäällä. Toisen bändin kanssa kulkee Gallien Krueger toisessa kainalossa ja basso toisessa... "G-strings are for strippers" |