Hep! arvon kitaristit. Ongelmani olisi seuraava: kytken kitaran koneeseen suoraan kompuran, mikserin, multiefektin ja Zoom 4040 kautta. Kovasta säätämisestä huolimatta en saa aikaiseksi tyydyttävää säröä. Soundi on niinkuin syntikalla soittais, jotenkin ylikompressoitu ja ilmaton = epäselvää surinaa. Kysymykseni on, että millä tavoin kitarasäröön saa selkeyttä? Onko se mahdotonta kun minulla on tuo Zoomin sontaläjä? Minulla ei ole vahvistinta, eli ainut keino on vetää ne suoraan sisään. Ja käytettävissäni tosiaan on tuo kompura ja multiefekti + mikserin säädöt. |
PIM 24.06.2004 13:31:38 | |
---|
Kitaravahvistin tai tarkemmin sanottuna sen kaiutin toimii kaistanpäästösuotimena eli leikkaa kitarasoundista bassot ja diskantit pois. Kannattaa siis kokeilla leikata kitararaidalta alle 100 hertsin ja yli 5 kHz äänet tylysti pois jos tästä olisi pientä apua. Myyvään: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
Yrtti 24.06.2004 13:37:36 (muokattu 24.06.2004 14:13:16) | |
---|
Ahaas, juu. En ole huomannutkaan leikata mitään pois kun olen vaan säädellyt tasoja mikseristä. Kiitoksia vinkistä. pitää testata. EDIT: unohdin kysyä samalla, että mikä on hyväksi havaittu plugini särön tuottamiseen/tuon yllä mainitun ongelman hoitamiseen suoraan? Käytän Sonar 3 producer editionia mihin käy VST ja directX pluginit. Äänikorttina on SB Audigy ja VIA piirisarjan emo, joten tämmöiset vähäistä latenssia vaativat suoraan soittoa muokkaavat pluginit eivät käy. |
Niq 24.06.2004 14:39:03 (muokattu 24.06.2004 14:41:56) | |
---|
I have a cunning plan |
Yrtti 24.06.2004 16:51:24 (muokattu 24.06.2004 16:51:39) | |
---|
Guitar Suite on etsimäsi VST-plugin. Plugari on täysin ilmainen, saat sen vaikkapa tästä: http://www.simulanalog.org/GSuite.zip Noniiiin. ihmeen hyvän kuulosta tuon avulla, Kiitos paljon! Ainut vaan, että tuo Cakewalk haluaa tehdä minun elämästäni taas oman maalitaulunsa; Esikuuntelu kuuluu ainoastaan vasemmasta kajarista ja kun efektin hyväksyy se heittää tiltit :D Eli säätämiseksi meni prkl... |