Eläkeläissoittaja 20.07.2019 16:48:47 (muokattu 20.07.2019 16:51:10) | |
---|
EP: Mä pidän tätä vitsinä, huumorina. Toivottavasti haitaristit myös. No joo, mutta miksi vastaavalla otsikolla ei muita soittimia arvostella? Niin tai esim: "Rangaistusvero rap-raakkujille." ;-) |
Prophet 20.07.2019 20:08:22 | |
---|
|
Prophet 20.07.2019 20:16:35 | |
---|
|
TompBass 20.07.2019 21:30:28 | |
---|
Jokaiselle soittimelle soittaja valikoituu tai ajautuu syystä tai toisesta ja on hyvä että joka hommaan löytyy tekijä. Soittimen käyttö mielellään tyylin mukaisesti oikeassa suhteessa toisaalta rajojakin rikkoen. Nimenomaan paljetremolo tehdään palkeita värisyttäen ja ne taitavimmat saa soitettua samaan aikaan bassot. Tämä on vaikeampi versio hallita. Hanurin tehdasviritys vaikuttaa myös ( esim ns. Ranskalais tyylinen viritys) soundiin. Kuten tuon tytön vibrato jossa osittain tehosti vibratoa kahden äänen keskenäisellä tilutuksella . Digitaalinen haitari vibraattoineen sitten erikseen mitä ei voi verrata org. hanuriin. |
Epämuusikko 21.07.2019 01:08:57 | |
---|
-Entäs ricochet-tärräys? -Hyviä haitaristeja kuuntelee mielellään (mm. tuo Arkihuolesi kaikki heitä -veto oli oikein mainio), huonoja ei niinkään. Sama muihinkin soittimiin. Ketju on lähtökohdiltaan ilkeämielinen ja turha. So smooth you can hear the beard. |
KoskPaavo 21.07.2019 01:09:27 (muokattu 21.07.2019 01:10:46) | |
---|
Sorry vaan,kyllä tulee lähenemään oikeata paljepeliä, tuohon tulee tietysti myös säädettävyys, riippuen esitettävästä teoksesta. Siis tähän viittaan: Digitaalinen haitari vibraattoineen sitten erikseen mitä ei voi verrata org. hanuriin. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
KoskPaavo 21.07.2019 01:24:02 (muokattu 21.07.2019 01:25:47) | |
---|
Epämuusikko: -Entäs ricochet-tärräys? -Hyviä haitaristeja kuuntelee mielellään (mm. tuo Arkihuolesi kaikki heitä -veto oli oikein mainio), huonoja ei niinkään. Sama muihinkin soittimiin. Ketju on lähtökohdiltaan ilkeämielinen ja turha. Plussa tuli, olen jo vuosia tunnistanut sut ihan tajuttoman kovaksi soittajaksi joka ei liene haitaria syliin ole ottanut. Jotenkin tää "haittavero" -brändäys on mahdollista vain Suomessa.Haitari eri sovelluksineen tällä pallolla on niin jumalattoman laaja juttu että ei uskoisikaan. Eikö USA:ssa, Brasiliassa , Argentiinassa ,Ranskassa , Venäjällä yms ole huonompia,aloittelevia, huvikseen soittelevia haitaristeja,jotka haluavat itsensä kuultaviksi. Mitähän pahaa tuossa on? Itse en tosiaan jaksa kuunnella jotain 10 000 haitara-esitystä jossain stadionilla, mutta poishan voi päästä tuolta. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Eläkeläissoittaja 21.07.2019 06:55:01 | |
---|
geggo: Jokaiselle soittimelle soittaja valikoituu tai ajautuu syystä tai toisesta ja on hyvä että joka hommaan löytyy tekijä. Soittimen käyttö mielellään tyylin mukaisesti oikeassa suhteessa toisaalta rajojakin rikkoen. Nimenomaan paljetremolo tehdään palkeita värisyttäen ja ne taitavimmat saa soitettua samaan aikaan bassot. Tämä on vaikeampi versio hallita. Hanurin tehdasviritys vaikuttaa myös ( esim ns. Ranskalais tyylinen viritys) soundiin. Kuten tuon tytön vibrato jossa osittain tehosti vibratoa kahden äänen keskenäisellä tilutuksella . Digitaalinen haitari vibraattoineen sitten erikseen mitä ei voi verrata org. hanuriin. Juuri noin asia on! :) |
Eläkeläissoittaja 21.07.2019 06:58:42 | |
---|
Epämuusikko: -Entäs ricochet-tärräys? -Hyviä haitaristeja kuuntelee mielellään (mm. tuo Arkihuolesi kaikki heitä -veto oli oikein mainio), huonoja ei niinkään. Sama muihinkin soittimiin. Ketju on lähtökohdiltaan ilkeämielinen ja turha. Tuplaplussan täräytin tästä. Toivottavasti näkyy. :) |
EP 21.07.2019 17:24:51 (muokattu 21.07.2019 17:29:55) | |
---|
Epämuusikko: -Entäs ricochet-tärräys? -Hyviä haitaristeja kuuntelee mielellään (mm. tuo Arkihuolesi kaikki heitä -veto oli oikein mainio), huonoja ei niinkään. Sama muihinkin soittimiin. Ketju on lähtökohdiltaan ilkeämielinen ja turha. Niinpä, kaikille ei mene tämä muusikoiden.net -huumori perille. Joku voi todella loukkaantua jatkuvasta vittuilusta. Toisaalta onhan tässä ollut välillä ihan asiaakin ja kehumistakin soittimesta. E: Muutenkin harmi kun suuriosa harmonikan soittajista on palstalta kadonnut tai ei ainakaan kirjoittele juurikaan. :( |
Prophet 04.08.2019 21:01:31 | |
---|
|
EP 04.08.2019 23:59:05 | |
---|
Koko aiheen vois poistaa! |
Eläkeläissoittaja 05.08.2019 10:56:06 (muokattu 05.08.2019 10:56:17) | |
---|
EP: Koko aiheen vois poistaa! Kyllä! Jos huumorin piikkiin pannaan ko. soittimen ja sen soittajien pilkka, jota on selkeästi esiintynyt täällä, niin palsta on syytä poistaa. Piste. |
Prophet 05.08.2019 11:08:05 | |
---|
Hyvä, että on tullut uutta sukupolvea perinteisen formaatin murtajiksi edustamaan toisenlaista genreä, kuten Kimmo Pohjonen, Johanna Juhola, Netta Skog, Eläkeläiset. |
Itse olen huono basisti, jonkimoinen kitaristi, kehno kiipparisti, ei haittaa yhtään ko soittimiin kohdistuvat pilkat kuten esim kitarasta on saanut kuulla että se ei ole soitin, se on munanleikkuri etc ja muuta vittuilua usein juurikin vanhojen, seniilien humppaturakaisten suusta. Ja se jatkuva itku ja ihmettely kun ratiosta tulee vaan kitaranvingutusta ja rappia, voi saatana! Voi olla jopa särkiä kitarassa, tai lahnoja, hoho! Ei muuta kun naru kaulaan jos noin ahistaa! Onko nyt niin että haitaristit ovat tosikoita? Vai johtuuko pilkankestokyvyn puute siitä siitä että syvällä sisimmässään eivät myönnä sitä tosiasiaa että ehkä joku toinen soitin olisi ollut sittenkin parempi valinta. Luojalle kiitos, meidän suvussa haitarismi rajoittuu jo kauan sitten edesmenneeseen Jussi-enoon, muisto lapsuudesta kuitenkin elää, se muisto on onneksi vain kuva haitaria soittavasta vanhasta miehestä, ääni onneksi puuttuu. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
artope 06.08.2019 06:45:53 | |
---|
WanhaWetäjä: Luojalle kiitos, meidän suvussa haitarismi rajoittuu jo kauan sitten edesmenneeseen Jussi-enoon, muisto lapsuudesta kuitenkin elää, se muisto on onneksi vain kuva haitaria soittavasta vanhasta miehestä, ääni onneksi puuttuu. Noh noh... Mä haluaisin osata soittaa haitaria. Joo haukkukaa ja ihmetelkää vaan! Haittarinsoittajia ovat olleet mun isoisä ja hänen kaksoisveli ja sisarensa, setäni ja hänen serkkunsa. Mulla ja pikkuserkullani tuo soitin vaan jäänyt väliin.. Sunnuntaisessa pojan rippijuhlissakin soi haitari. Ei se nyt niin huono soitin ole. Sitä pitää vaan osata soittaa. On meilläkin täällä kotonakin kyseinen soitin. Aloittaisko treenaamisen? "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
Eläkeläissoittaja 06.08.2019 07:28:43 (muokattu 06.08.2019 07:30:03) | |
---|
WanhaWetäjä: Itse olen huono basisti, jonkimoinen kitaristi, kehno kiipparisti, ei haittaa yhtään ko soittimiin kohdistuvat pilkat kuten esim kitarasta on saanut kuulla että se ei ole soitin, se on munanleikkuri etc ja muuta vittuilua usein juurikin vanhojen, seniilien humppaturakaisten suusta. Ja se jatkuva itku ja ihmettely kun ratiosta tulee vaan kitaranvingutusta ja rappia, voi saatana! Voi olla jopa särkiä kitarassa, tai lahnoja, hoho! Ei muuta kun naru kaulaan jos noin ahistaa!
Et varmasti ole, mitä ylläolevassa väität! On silti todettava, että hyvin sähkökitaravoittoista on pääosin nykyisin tuo radioista tuleva eri populaarimusiikki ja joskus jopa ärsyttävyyteen asti puberteettirokkareiden kompatessa etenkin sitä yhtä sähkökitarakomppia eli kahdeksasosahakkausta särösoundilla, jonka vain osaavat. ;) Narua en laita kaulaan ja kitara on upea ja monipuolinen soitin, josta minäkin jopa joitain sointuja löydän ei-kitaristina. Sähköbasso taittui aikoinaan ainakin aika mukavasti, joskin taantunut on senkin soittotaitoni paljon aktiivimuusikkoajoistani 90-luvulta, kun en ole soittanut soitinta ja myin viimeisen bassoni, jonka vasta sain hankittua takaisin eli juuri sen, josta eniten pidin ja oli viimeisin, jolla soitin mm. E. Junkkarisen kesäkiertueen v.1989 sekä pändimme ja erään toisen äänitteen studiosessiot v. 1992. No, kun kentällä en enää ole, enkä lähde, niin keskityn osa-ajastani MIDI-pajassani omien renkutusten tekemiseen ja onpa niitä jopa eri äänitteillekin päätynyt ja muutamiin Yle: tv-sarjoihinkin haitarilla tai ilman. :) |
mondo 06.08.2019 11:44:40 | |
---|
Hanuri hieno soitin,kesäilta,saunalaituri ja hyvä soittaja eipä muuta tarttis. |
baron 06.08.2019 12:38:52 (muokattu 06.08.2019 12:40:00) | |
---|
Mä aikoinaan inhosin kitaraa mutta sen jälkeen oon sen verran sivistynyt että soittimessa ei mitään vikaa, sen sijaan joissakin kitaristeissa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Eläkeläissoittaja 07.08.2019 12:03:57 | |
---|
baron: Mä aikoinaan inhosin kitaraa mutta sen jälkeen oon sen verran sivistynyt että soittimessa ei mitään vikaa, sen sijaan joissakin kitaristeissa. Koskee myös aivan kaikkia soittimia, kun ne ovat väärissä käsissä. Kaikista ei ole kaikkeen. :) |