Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hintalaatusuhteeltaan parhaat flatwoundit
1
Henri Henri Olavi
03.05.2019 13:42:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikkohan sen jo kertoo. Eli, mitkä ovat tällaisia merkkejä/settejä? Nelikieliseen nauhattomaan tulossa. Saa laittaa kommentteja minkä paksuisista tahansa. Vielä, jos saisi jostain Turun musaliikkeestä, ettei tarvitsisi Tompalta tilata, niin olis tosi kova juttu.
 
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
kojones
03.05.2019 14:39:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vähän mistä tykkää, ovat aika erilaisia.
 
D'addan halfroundit on tatsiltaan pehmeät ja soundiltaan sopivasti yläpäästä siloitellut, Chromet taas mukavan napakat molemmilla osa-alueilla. Fenderin flätit on halvat, mutta en tykkää niitten tatsista enkä soundista. Thomastikit taas on löysät ja tumput, mutta ne on jonkun mieleen varmaan tosi jees.
 
Grugi
03.05.2019 16:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä presarissa D'Addario ECB81 XL Chromes 045-100 eikä ole ollut valittamista.
Soundi on kohdillaan ainakin omasta mielestä ja mukavat soittaa.
 
https://www.strings.fi/sahkobasson- … /d-addario-ecb81-xl-chromes-045-100
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
okabass
04.05.2019 09:55:00 (muokattu 04.05.2019 09:59:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska flätit kestää "ikuisesti", niin minusta hinta ei ole hirveän tärkeä asia. Hyvyys taas on täysin yksilöllistä. Eli kokeilua vaan.
Mulla on toiminut erinomaisesti Thomastik JF344 ja La Bella 0760M. T. on notkeampi tatsiltaan kuin LB, joka on melko jäykkä ja paksu. Mutta LB voi säätää aika matalalle, joka kompensoi jäykkyyttä.
Ihan arviolta: T. sopisi paremmin nauhattomaan.
 
Rämppy
04.05.2019 11:09:03 (muokattu 04.05.2019 11:10:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tykännyt D'Addario Chromesista. Hyvä soundi ja mun makuun sopivan jämäkkä tatsi. Myös La Bella on hyvä, hieman löysempi tai joustavampi. RotoSoundin monel fläteillä on huomattavan alhainen outputti, mutta muuten nekin ihan ok.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Henri Henri Olavi
04.05.2019 13:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidän jäykkyydestä, joten voisin kokeilla kaikkia siihen suuntaan täällä ehdotettuja. Kiitos kaikille kontribuutiosta!
 
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
veltto
04.08.2019 21:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Läpi käyty paljon flatwoundeja. LaBella liukkain soittaa, mutta ylärekisteriä ei juurikaan. Daddarion Chromes alussa todella hyvä, mutta likaantuessaan menee pian tukkoon. Thomastik tuntui ainakin 5-kielisessä löysältä?
Parhaalta tähän mennessä Daddarion lisäksi on osoittautunut Ernie Ballin Cobaltit. Pehmeät soittaa ja pitää heleyden melkein parhaiten.
 
Jos ei mitenkään niin jos kuitenki jotenki
Tympee Huttunen
05.08.2019 07:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin vihreä paketti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «