munkero 20.06.2019 00:56:21 | |
---|
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Pinewood 23.06.2019 11:29:23 | |
---|
Mikäköhän on kun oikeastaan mikään ei kaasuta? Onko se tää kuumuus? Toria tulee selailtua, mutta mikään ei ei aiheuta ostokuumetta, ei edes pientä. Tämän kun kirjoitin, seuraavat kaupat lienevät tekeillä iltaan mennessä... |
hallu 23.06.2019 21:49:48 | |
---|
Pinewood: Mikäköhän on kun oikeastaan mikään ei kaasuta? Onko se tää kuumuus? Toria tulee selailtua, mutta mikään ei ei aiheuta ostokuumetta, ei edes pientä. Tämän kun kirjoitin, seuraavat kaupat lienevät tekeillä iltaan mennessä... Sama vika, tuntuu kuin olisi parantunut gassista.... kuinka lopullisesti, jää nähtäväksi. Jonkin verran jotkut ihan erityiset esineet aiheuttaa pientä syrjähtelyä, mutta ei mitään sellaista joka aktivoisi toimimaan tai jota miettisi enää tunnin päästä. -70 -80 lukujen kitarakama herättää vielä kiinnostusta, mutta ei varsinaisia ostoimpulsseja. Niinkö, että onpa makeita kitaroita....... mutta en mä tarvii :-) Se voittaa, kenellä on lopussa eniten |
Pinewood 16.07.2019 07:50:59 | |
---|
Pinewood: Mikäköhän on kun oikeastaan mikään ei kaasuta? Onko se tää kuumuus? Toria tulee selailtua, mutta mikään ei ei aiheuta ostokuumetta, ei edes pientä. Tämän kun kirjoitin, seuraavat kaupat lienevät tekeillä iltaan mennessä... No niin, kuumuus meni ja ostohousut ovat taas jalassa. Ei tässä mitään suurta kaasutusta ole, mutta sopivan tilaisuuden sattuessa kohdalle pientä viilausta arsenaaliin voisi tehdä ostojen, vaihtojen ja myyntien kautta. Haussa olevat tuotteet ovat harvinaisia torilla, joten katsotaan, saanko mitään niistä hankittua. Oikeastaan on ihan hyvä näin. Jotain on haussa ihan mielenkiinnon vuoksi, muttei mitään välttämätöntä. |
hallu 16.07.2019 12:20:28 | |
---|
Pinewood: No niin, kuumuus meni ja ostohousut ovat taas jalassa. Ei tässä mitään suurta kaasutusta ole, mutta sopivan tilaisuuden sattuessa kohdalle pientä viilausta arsenaaliin voisi tehdä ostojen, vaihtojen ja myyntien kautta. Haussa olevat tuotteet ovat harvinaisia torilla, joten katsotaan, saanko mitään niistä hankittua. Oikeastaan on ihan hyvä näin. Jotain on haussa ihan mielenkiinnon vuoksi, muttei mitään välttämätöntä. Mulla on taas tilanne kylmentynyt entisestään ja tällä hetkellä ei kama kiinnosta edes niin paljoa, että ....... no eipä nyt liioitella........ kyllä mä nyt sentään toria vielä selailen silloin tällöin :-D . Mutta kauppoja en ole edelleenkään halukas tekemään. Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |
Laulava Kylätohtori 29.07.2019 21:15:02 | |
---|
P90 skeba. Kuumottelu kasvaa takaraivossa salakavalasti. Olisi ollut kiva saada ne Firebirdiin, mutta mitä ilmeisimmin vaatisi routtauksia, mihin en halua alkaa. Eikä tällä kertaa mitään humbucker sized, vaan ehtaa tavaraa... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
aape- 30.07.2019 09:22:48 | |
---|
|
iec 30.07.2019 16:58:24 | |
---|
aape-: Pitikin käydä DLX:ssä soittelemassa jenkki pärssistä, nyt kaasuttaa ja kovasti sellanen.. Ei oikein koskaan ole aikaisemmin sytyttänyt ne, mutta olihan aivan pirun kevyt soittaa ja kohtalaisen hienokin tuollainen CE24! https://www.dlxmusic.fi/tuotteet/ki … arat/prs-ce24-satin-gk-gb-nbk-eb-fb Tunnistan kyseisen gasin oireet ja diagnoosi on lohduton. Se ei parane kuin ostamalla jenkkipärssinen :D On muuten todella hienon näköinen kitara. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Snapo 30.07.2019 20:02:16 | |
---|
Satiini erittäin jees, olis kuitenkin vielä matching headstock? "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Haeroe 30.07.2019 21:53:02 | |
---|
iec: Tunnistan kyseisen gasin oireet ja diagnoosi on lohduton. Se ei parane kuin ostamalla jenkkipärssinen :D On muuten todella hienon näköinen kitara. Mää oon koittanut saada itelleni jenkkipärssisgasin, mutta ei se vaan tule. Täytyy vaan yrittää enemmän. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Savu 30.07.2019 21:55:43 | |
---|
Mä voisin tuputtaa ihmisille tota Aurora GASia, niin vois lievittää omaa Ibanez GASia. Torilla tavataan! |
iec 30.07.2019 23:16:34 | |
---|
Haeroe: Mää oon koittanut saada itelleni jenkkipärssisgasin, mutta ei se vaan tule. Täytyy vaan yrittää enemmän. PRS ei ole kaikkien soitin. Jos ei tule sitä PRS-GASia, niin ei vaan tule. Se on myös lompakolle helpompaa :) Gasia helpottaa myös jos käy testaamassa kaupan seinältä huonoissa säädöissä olevaa soitinta. Mulle kävi näin Fenderin bassojen kanssa. Huomasin että kotona olevat halppis-Yamahat ovatkin aika hyviä soittaa, kun on säädöt kohdallaan. No oli tuolla Helsinkin F-musiikissa kieltämättä yksi hemmetin kallis Yamahan basso joka oli todella hyvä soittaa, mutta joku oli valanut sen runkoon lyijyä :D Kitarapuolelta yritän vältellä kohtaamista Fenderin Jenkki-Telen kanssa joka on väritykseltään Butterscotch Blonde. Siihen ei ole nyt varaa törmätä. Olis se kyllä aika hieno, mutta en tiedä tulisiko sitä toimeen narrow-tall-nauhojen kanssa: https://shop.fender.com/en-FI/elect … essional-telecaster/0113062750.html Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Jucciz 30.07.2019 23:51:52 | |
---|
Savu: Mä voisin tuputtaa ihmisille tota Aurora GASia, niin vois lievittää omaa Ibanez GASia. Suosittelen menemään saman tien GAS Guitarworks -verstaalle. Siellä ne huippusoittimet syntyvät. |
Haeroe 30.07.2019 23:55:52 | |
---|
Savu: Mä voisin tuputtaa ihmisille tota Aurora GASia, niin vois lievittää omaa Ibanez GASia. Mun on vaikea kuvitella, että mikään Ibaneezi olis sun Auroraa parempi, mutta en oo kaikkia maailman Ibaneezeja kokeillu, joten saatan olla rajoittunut. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Krice 31.07.2019 11:34:08 | |
---|
Jacksonissa (Mick Thomson) hieman ärsyttää se, että ranneviiste on niin "takana" eli kitaraa pitäisi joko soittaa jazz-tyylisesti kitara ylhäällä tai sitten käden pitää olla erityisen pitkä, että se menee tuota kautta. Minulla käsi menee varsinkin seisten soittaessa just ärsyttävästi siitä missä viiste alkaa ja sehän on terävähkö kulma, joka on tavallaan vieläkin pahempi kuin suoralankkuisen rungon kulma. Tässä olenkin vähän aprikoinut, että pitäisikö hankkia Explorer-mallinen (tai V) kitara niin ei olisi ainakaan tuota ongelmaa. Harmi vaan, että aika monissa kohtuullisen hintaisissa Jacksoneissa on FR Special. Eech.. muuten hyvä kitara pilattu tuolla. |
Laulava Kylätohtori 02.08.2019 09:32:38 | |
---|
Otin seuraavan askelen ja tsekkasin torin P90-tarjonnan. Olipas vähäistä. Yksi potentiaalinen LP oli, mutta siinäkin ohut kaula, enkä tiedä, onko se LP muutenkaan se ykkösvaihtoehto... Tosin täytyy sanoa, että studioksi se oli kyllä jotenkin todella hienon näköinen.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jeszse 02.08.2019 10:17:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Otin seuraavan askelen ja tsekkasin torin P90-tarjonnan. Olipas vähäistä. Yksi potentiaalinen LP oli, mutta siinäkin ohut kaula, enkä tiedä, onko se LP muutenkaan se ykkösvaihtoehto... Tosin täytyy sanoa, että studioksi se oli kyllä jotenkin todella hienon näköinen.. Osta toi https://www.kaksikitaraa.com/tuote/jli-custom-thinline-telecaster |
Sinänsä huvittavaa, vuonna -88 mulla oli musta -78 Les Paul Custom ja 50w JCM800 Marshall, kaikkee on koitettu tässä välissä, mut periaatteessa se olennaisin, soundi, ei oo muuttunut miksikään...elikkäs niillä samoilla kamoilla kelpais pläjäytellä tänäkin pänä ja komeesti. No höh |
Attew 04.08.2019 13:54:49 | |
---|
Nyt gasittaa Les Paul. Mielellään vieläpä joku vanhempi ei-Gibson. Noita näkyy torilla sopuhintaan jatkuvalla syötöllä, voi kun nyt olisi rahaa. Toinen gasin kohde (ehdottomasti tarpeeseen kylläkin) on toinen baritonikitara. Alkaa keikkailu bändin kanssa jossa tarviin G-virettä, niin pitäis saada varakitara. Ei ihan noin alas viitsi askarrella noita 25,5 tuumasia. Näille kun vielä hankkis Enkiltä kovan kahden kitaran keissin niin ai että. Tylsänä gasina vielä Magnum 44 päätteen päivittäminen Duncanin Powerstage 170:seen, kun ei tuossa riitä hönkä. Vähän kyllä mietityttää että onkohan toi ihan kunnossa, kun muistelen aiemmin saaneeni paljon kovempaa meteliä siitä. |
hallu 04.08.2019 13:57:23 | |
---|
Jukka Häikiö: Sinänsä huvittavaa, vuonna -88 mulla oli musta -78 Les Paul Custom ja 50w JCM800 Marshall, kaikkee on koitettu tässä välissä, mut periaatteessa se olennaisin, soundi, ei oo muuttunut miksikään...elikkäs niillä samoilla kamoilla kelpais pläjäytellä tänäkin pänä ja komeesti. Itseasiassa ihan sama juttu mulla. Mulla oli joskus vuonna -85 Fender showman sf ja Fender Stratocaster ja ne siis molemmat seitkytluvulta. Sen jälkeen on kamaa tullut ja mennyt (se fenkku mulla on edelleen), mutta pärjäisin ihan loistavasti sillä setupilla vielä tänäkin päivänä. Tosin jonkun säröpedaalin se showman tarvitsisi, mutta niistähän on suoranainen runsauden pula. Muuten ne oli tosiaankin tervesoundisia laitoksia. Mitä tulee GASiin, niin viimeisen kahden vuoden aikana ainoa kitara joka on pikkuisen saanut viisarin värähtämään, oli vuoden 2018 Gibson CS R8 ja R9 (juuri tuossa järjestyksessä eli R8 ennen R9:ä). Mutta niissä oli onneksi niin suolaiset hintalaput että ei ole tarvinnut edes miettiä niitä ja edes varsinaista kaasuntunnetta ei tullut. Vähän semmoisia, että jos voittaisin lotossa niin voisin ostaa, mutta en kyllä muuten ole valmis laittamaan tikkuakaan ristiin rahoittaakseni niitä :-D . GAS rintamalla siis tosi kylmää edelleen, mutta ei kuitenkaan niin kylmää ettenkö toria selailisi edes akateemisesta mielenkiinnosta :-D Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-) |