Aihe: Wah lautaan vai ei?
1 2 3
Shredator
25.07.2019 11:28:55

Wah on ollut mulla aina laudassa. Sitä tulee käytettyä aikalailla paljon ja toisaalta se on helpompaa kuskailla kun ei tarvitse sitä aina erikseen asetella. Häiriöäänet on korjaantuneet hommaamalla virtalähteeksi Strymonit. Cioksit, T-Rexit ja Voodoo Labit on aiheuttaneet wahin kanssa hurinaa, mikä johtuu siitä muuntajiin perustuvasta rakenteesta.

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4721.jpg

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4720.jpg

Oikeastaan se wahin paikka dominoi aika usein koko pedaalilaudan suunnitteluakin, mikä ei välttämättä ole huonokaan asia.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
LaMotta
25.07.2019 11:32:24

Shredator: Häiriöäänet on korjaantuneet hommaamalla virtalähteeksi Strymonit. Cioksit, T-Rexit ja Voodoo Labit on aiheuttaneet wahin kanssa hurinaa, mikä johtuu siitä muuntajiin perustuvasta rakenteesta.

Aijaa? Tästäkö se johtuu. Käytössä voodoo lab pedal Power 2.....luulin että nämä nimenomaan piti olla niitä idioottivarmoja.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Shredator
25.07.2019 11:51:36

LaMotta: Aijaa? Tästäkö se johtuu. Käytössä voodoo lab pedal Power 2.....luulin että nämä nimenomaan piti olla niitä idioottivarmoja.

Fuzzit ja wahit on pahimpia...Tuossa on esim. yksi testi.
https://youtu.be/dQDa1IUjKZc

Itsekin kamppailin aiemmin tuon wahin kanssa. Ei tarvii enää :)
JuSu
25.07.2019 12:06:39
Shredator:

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4721.jpg

Heiiii.... Mikä lauta tässä on pohjalla?

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Shredator
25.07.2019 12:40:27

JuSu: Heiiii.... Mikä lauta tässä on pohjalla?

JuSu

Siinä on Rockboardin Tres 3.1 jota laajensin 1,5 cm verran että saa justiinsa Crybabyn mahtumaan. Nyt on kuitenkin kompakti lauta ja kevyt nostella kaapin päälle lasten ulottumattomiin :D
JuSu
25.07.2019 13:19:32 (muokattu 25.07.2019 13:19:57)
Shredator: Siinä on Rockboardin Tres 3.1 jota laajensin 1,5 cm verran että saa justiinsa Crybabyn mahtumaan. Nyt on kuitenkin kompakti lauta ja kevyt nostella kaapin päälle lasten ulottumattomiin :D

ok, kiitos.

Mä oon etsiskellyt sellaista lautaa, joka olisi korkeudeltaan juuri sopiva normiwahille, ja leveyttä max 400 mm. Ei oikeen löydy, yleinen koko on n. 45 x 31 cm, joka on sen viisi senttiä kanttiinsa turhan paljon.

Voi tuntua pilkun viilaamiselta, mutta se on käytännössä aika iso siivu. Seuraava koko alaspäin on sitten noita yhden rivin lautoja, johin ei wah sitten tietty mahdu. Siksi tuumasin ottaa sen erilleen.

Kiitoksia kaikille, hyvää keskustelua!

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Shredator
25.07.2019 13:31:05

JuSu: ok, kiitos.

Mä oon etsiskellyt sellaista lautaa, joka olisi korkeudeltaan juuri sopiva normiwahille, ja leveyttä max 400 mm. Ei oikeen löydy, yleinen koko on n. 45 x 31 cm, joka on sen viisi senttiä kanttiinsa turhan paljon.

Voi tuntua pilkun viilaamiselta, mutta se on käytännössä aika iso siivu. Seuraava koko alaspäin on sitten noita yhden rivin lautoja, johin ei wah sitten tietty mahdu. Siksi tuumasin ottaa sen erilleen.

Kiitoksia kaikille, hyvää keskustelua!

JuSu

Se menee sitten customiksi jos ei löydy. Tuohon kokoon tulee mieleen Temple Audion Solo 18, joka on tosin pari senttiä yli 40cm:n. Omaani olen ollut tyytyväinen. Moduulien avulla piuhat ja ulostulot on helppo järjestää siististi ja ammattimaisesti.

https://www.thomann.de/fi/temple_au … o_design_solo_18_gmp_w_softcase.htm
JuSu
25.07.2019 13:32:49
Shredator: Se menee sitten customiksi jos ei löydy. Tuohon kokoon tulee mieleen Temple Audion Solo 18, joka on tosin pari senttiä yli 40cm:n. Omaani olen ollut tyytyväinen. Moduulien avulla piuhat ja ulostulot on helppo järjestää siististi ja ammattimaisesti.

https://www.thomann.de/fi/temple_au … o_design_solo_18_gmp_w_softcase.htm

Tutkinpa tätä, kiitos!

JuSu
LaMotta
26.07.2019 14:02:27 (muokattu 26.07.2019 14:10:41)

LaMotta: Mistä tämä johtuu? Olen huomannut saman vaikka käytössä on paras mahdollinen Power tank. Pitääpä tänään testata patterikäyttö.

Niin vain poistui wahin hurina patterilla. Itsellä häiriöääni ei ollut edellä kuvatussa videossa ollutta sirinää vaan matalampaa hurinaa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
spacelord
26.07.2019 14:37:45 (muokattu 26.07.2019 14:43:14)

Laudassa myös. Crybabyt menevät muutamaan strategiseen kohtaan Pedaltrainin mitoituksella ilman, että kumitappeja tarttee ruuvailla pois (paska kuva laudasta omissa kuvissa, otan paremman kun lauta päivittyy..). Määrittää hieman muiden efektien paikkaa mutta ei ole ollut ikinä ongelma, eikä mun efektimäärällä ole kaksisesti painoa. Kiinnitykseen riittää että laittaa wahin ylä- ja alareunaan tuuman kaistaleet velcroa. Dunlopin virtalähteen kanssa ei ikinä ole mitään ongelmia minkään äkäisenkään efektin kanssa, vaikka suht randomisti DC-prickiin päädyin, eikä ollut wahin merkki mielessä edes hankittu.
Kitarahommia
Rämppy
27.07.2019 11:18:13 (muokattu 27.07.2019 11:18:28)
Mulla on laudassa Plutoneium Chi wah wah. Wahia tulee jonkin verran käytettyä, joten hyvä olla kiinteästi pedaalilaudassa. Kokoahan tuolla polkusimella ei ole perus-bossia enempää.
In Finland we have this thing called "diu diu".
B-tone-flat
28.07.2019 09:23:04
Häiriöäänet on korjaantuneet hommaamalla virtalähteeksi Strymonit. Cioksit, T-Rexit ja Voodoo Labit on aiheuttaneet wahin kanssa hurinaa, mikä johtuu siitä muuntajiin perustuvasta rakenteesta.

Mulla laudassa powerina cioks shizophrenic eikä crybabyn kanssa ole mitään ongelmia. Tosin saundikaan ei ole maailmanlopun pörinäsäröä joten olisko sillä mitään tekemistä asian kanssa.
"If it wasn't for the bad luck, I wouldn't have no luck at all" -W.Bell
The Jack
28.07.2019 10:39:21
B-tone-flat: Mulla laudassa powerina cioks shizophrenic eikä crybabyn kanssa ole mitään ongelmia. Tosin saundikaan ei ole maailmanlopun pörinäsäröä joten olisko sillä mitään tekemistä asian kanssa.

Itselläni on Cry Baby kytkettynä Voodoo Labin Pedal Power 2 Plussaan, enkä ole havainnut ylimääräisiä kohinoita edes maailmanlopun säröillä. Mystisesti Cry Babyt ei suostuneet toimimaan ollenkaan (poljin ei saanut virtaa?) aiemmin käytössä olleella Mooerin Micro Powerilla, vaikka kaikki muut 9 V:n pedaalit toimii sillä ilman ongelmia.

Pidän wahin pedaalilaudan vieressä, koska pedaalilautana on omatekoinen kyhäelmä. Wahia poljetaan muista pedaaleista poikkeavalla tavalla, ja parhaan tuntuman siihen saa kun se on tilavasti ja tukevasti lattialla. Cry Babyjen ongelma päällä/pois päältä kytkettäessä on myös pienempi näin.
LaMotta
04.08.2019 00:23:49

LaMotta: Niin vain poistui wahin hurina patterilla. Itsellä häiriöääni ei ollut edellä kuvatussa videossa ollutta sirinää vaan matalampaa hurinaa.

Ja niin vain loppui patterin käyttäminen wahissa. Kolmet treenit ja kaksi keikkaa. Patterista nirri veks. Eipä ollut kovin kestävää tämä.
Pinewood
04.08.2019 02:22:00
LaMotta: Ja niin vain loppui patterin käyttäminen wahissa. Kolmet treenit ja kaksi keikkaa. Patterista nirri veks. Eipä ollut kovin kestävää tämä.

Olithan aina treenien välissä vetänyt piuhat irti wahista?
LaMotta
04.08.2019 09:16:36

Pinewood: Olithan aina treenien välissä vetänyt piuhat irti wahista?

En....ai patteri kuluu vaikkei pedaali ole päällä? Liian hankalaa.
Vainottu
04.08.2019 10:16:07
Muistaakseni Custom boardsin blogissa oli juttua tästä wahin asentamisesta suhteessa virtalähteeseen. Jos wah on suoraan virtalähteen yläpuolella, tai siis fyysisesti liian lähellä sitä, voi tulla häiriöitä. Tuon ohjeen kun on pitänyt mielessä, en ole ainakaan itse saanut yhtään wahia hurisemaan Voodoo Labin Pedal power 2:n kanssa.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Kefiiri
04.08.2019 11:09:21 (muokattu 04.08.2019 11:16:06)
Joo eikös se ole melkein kaikissa speduissa että erillistä virtakytkintä ei ole, vaan piuhan liittäminen kytkee patterin virtapiiriin. Virtakytkinhän jäisi aina väärään asentoon, mutta nykäisemällä piuhat irti homma on aina selkeä. Tosiaan virran kytkettynä oleminen ei riipu siitä, onko efekti päällä vai pois.

Wahin sijainti suhteessa perinteiseen muuntajaan saattaa tosiaan vaikuttaa hurinoihin enemmän kuin muissa efekteissä. Wahin sisällä kun on se kela, niin ehkä muuntajan hajakentästä indusoituu sinne hurinaa? Jossain asennossa enemmän, toisessa vähemmän ja kauempana muuntajasta aina vähemmän. (Tämä asia varmaan selviäisi jos lukisin sen Custom Boardsin blogin.)
En ole musiikin asiantuntija.
LaMotta
04.08.2019 12:43:37

Jos wahin hurina johtuisi power tankin läheisyydestä niin eikö hurina kuuluisi myös patterikäytössä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)