Aihe: Mp3 soittimet
1 2
xerxes
01.03.2004 19:32:22
Tuollaisen olen ajatellut ostaa...mutta, mutta! Esittelyssä (verkkokauppa.com) ei mainita mitään vehkeen virtalähteestä. Akku tahi patterit? Kertokaa minulle! Itse aavistelisin, että akulla toimii, mutta en voi olla varma...

Musikgenuss am Stück mit nur einer AAA Alkaline Batterie oder Akku. Eli patteri, tai 'ladattava patteri', kokoa AAA.

http://www.aiptek.de/index.php?mapi … ID=296fcb40722a07d7e806f6401ed5de83
Relax.
ozz3
02.03.2004 10:50:56
Musikgenuss am Stück mit nur einer AAA Alkaline Batterie oder Akku. Eli patteri, tai 'ladattava patteri', kokoa AAA.

Joka ladataan USB liittimen kautta vai?

Örskeles, kuinkahan kauan tuoll on kesto tuolla AAA paristolla, eli kuinka paljon se soi putkeen, kunnes pitää taas ladata?
"Dance Of Death is a gold record, we sold half million records, so somebody is buying them and it's no the fucking reindeer. Welcome to the Dance Of Death" - Bruce Dickinson, 21.12.2003
chief
02.03.2004 13:32:40
Juice:
Itselläni on sanotaan suht hyvä hifi-laitteisto ja kyllä esim. jo hyvin pakattu 256kbs mp3:n on niin hyvälaatuista, että kuka tahansa saa tosissaan kyllä keskittyä, että yleensä erottaa ne tosistaan. Jos erottaa.

Jos periaatteesta on kyse niin se on eriasia :)

Itse olen tässä kyllä etsiskellyt jo tovin hyvää CD-soitinta, mutta kätevää muutenkin kuunnella kun omat CD:t on pakattuna koneelle.

Menee aikalailla offtopikiksi. Mullakin on ihan ok laitteisto kotona. Eniten tossa tietokoneen kautta kuuntelemisessa häiritsee sen koneen hurina, joka on aikamoinen. Lisäksi joskus oma koneeni pätkii välillä jostakin syystä CD-levyjä kuunneltaessa.

Kuunnellessani musaa ihan ajatuksella niin mieluummin kone on silloin kiinni, ja musa tulee CD:ltä. Mua ei häiritse sen CD-levyn vaihtaminen ja vekslaaminen, voi ainakin rauhassa keskittyä yhteen teokseen kerrallaan ja niihin kansitaiteisiin ja kokonaisuuteen. Arvostan hyvää musiikkia sen verran että sitä myös kuuntelen ajatuksella.

Eri asia on jos musiikki on taustamusiikkia. Silloin tuollainen mp3-systeemi olisi ihan omiaan, Joko tietokoneen tai uudemman cd-, mp3-, cd-rw-soittimen kautta. Silloin heikompi äänenlaatu ja pikkuhurinat siellä täällä eivät haittaa.

Eroja CD:n ja hyvälaatuisen Mp3:n välillä saa kyllä tosiaan paremmillakin laitteilla etsiä, ja ehkäpä silloin on kyse myös jostakin muusta kuin pelkästään sen musiikin kuuntelemisesta.

sormunen:
No tää oli nyt vain viittaus noihin tallennusmääriin. Niissä pakataan reippaasti. Pakattaessa häviää informaatiota eikä sitä sinne ole useinkaan vahingossa äänitetty. Niinpä silloin kuunnellaan, ei sitä musaa, vaan enemmän tai vähemmän hyvää kuvaa siitä musasta. Demoa siis tai näytettä, mihin mp3 onkin bueno.

Eli siis jos haluaisi kuunnella sitä alkuperäistä musaa niin pitäisi kuunnella sitä samaa masternauhaa jota miksaajakin kuuntelee, ja vieläpä samoilla laitteilla ja samassa tilassa. Kyllähän kaikki muut tavat kuunnella ovat vain yritystä kuvata sitä oikeata musiikkia. Tätäkö tarkoitit? :)

Ei tässä sen ihmeempää enkä mä suingan toivo mitään vääntöä, en vaan malttanut.

Siis et toivo että asiasta keskustellaan mutta kirjoititpa kuitenkin? ;)
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
sormunen
02.03.2004 14:34:41

Eli siis jos haluaisi kuunnella sitä alkuperäistä musaa niin pitäisi kuunnella sitä samaa masternauhaa jota miksaajakin kuuntelee, ja vieläpä samoilla laitteilla ja samassa tilassa. Kyllähän kaikki muut tavat kuunnella ovat vain yritystä kuvata sitä oikeata musiikkia. Tätäkö tarkoitit?

No jos se teos on julkaistu vahingossa ceedeenä tai älpeenä ja se ainoa oikea julkaisumuoto olisi ollut masternauha, niin kyllä. Mutta en mä kyllä tajua, miksi se miksaaja enää sitä masternauhaa sen enempää enää haluaisi kuunnella. Paitsi tietysti, jos se julkaisumuoto on masternauha ja sillä miksaajalla sattuu oleen kuunteluvuoro.

Mun käsittääkseni ämpeekolmosena ei mun tuntemistani artisteista (Beatleseista tässäkin ketjussa puhuttiin) kukaan ole musaansa halunnut julkaista. Jos joku joskus niin tekee, niin siitä vaan. Silloinhan siinä on se informaatio, minkä artisti on siihen halunnut pistää.

Tohon toiseen: Tässä puhuttiin MP3 -soittimen ostamisesta. Vähän turha sen enempää enää siinä vaiheessa puhua pakkauksista. Siksi pahoittelin offtopiccausta.
PIM
03.03.2004 09:48:04
Creativen Nomad Jukebox 3 on aika kätevä vehje, johon mahtuu noin 20 gigaa musiikkia. Line In -liitännän ansiosta sitä voi käyttää kätevästi myös musiikin (tai minkä tahansa metelin) äänittämiseen. Ainoa miinuspuoli on laitteen koko (hieman tavallista kannettavaa cd-soitinta isompi), mutta ei se liikaa häiritse.

Enpä nyt sanois että tuo kannettavaa CD-soitinta isompi olis koska leveyttä on tasan 3 milliä enemmän kuin itse CD-levyllä ja paksuutta kolmen cd-kotelon verran ja muoto huomattavasti solakampi kuin noilla CD-koteloilla. Äänityskäytössä parasta tuossa on, esim. MD-soittimeen verrattuna, että äänityksen voi tallentaa pakkaamattomana WAV-muodosssa ja toisaalta äänitteet saa siirrettyä FireWire-liitäntää pitkin tietokoneelle jatkokäsiteltäväksi todella liukkaasti, varsinkin jos vertaa MD-soittimen reaaliaikaiseen analogiseen siirtoon. Jukeboxissa on myös SPDIF-input joten musaa voi siirtää laitteeseen digitaalisesti ilman tietokonetta äänittämällä CD/DVD-soittimen optisesta SPDIF-outputista.

BTW: Onko kenelläkään tietoa edullisesta stereomikkietuasteesta SPDIF-outputilla? Mindprint DIport näyttäis olevan 235e T-kaupassa mutta tietääkö joku edullisempia vaihtoehtoja?
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
Juice
12.03.2004 20:48:47
Mun käsittääkseni ämpeekolmosena ei mun tuntemistani artisteista (Beatleseista tässäkin ketjussa puhuttiin) kukaan ole musaansa halunnut julkaista. Jos joku joskus niin tekee, niin siitä vaan. Silloinhan siinä on se informaatio, minkä artisti on siihen halunnut pistää.

Eiköhän ne artistit julkaise sen levyn just siinä muodossa kuin yleiset standardit on. Sitä informaatiota hukkuu joka tapauksessa vähän joka välissä, eriasia on mitä kuulee ja millä on merkitystä.
Klisee on klisee.
Aki
23.06.2004 21:51:52

Nykyään on markkinoilla mp3-soittimia joissa on Line in, ja jopa sisäänrakennettu mikki saneluita varten.

Tässä menee MD-käyttäjällä kohta sormi suuhun. Vaikkakin, NetMD:llä sujahtaa musat ainakin soittimen suuntaan aikas reippaasti.

Ja mitä pakkaamiseen tulee, mielestäni kuluttajalla on täysi (myös moraalinen) oikeus ostaa laitteistoa joka tekee musankuuntelun helpommaksi.

Ja mitä siihen soundiin tulee, 196kbps on jo semmonen mitä tosissaan tarttee kuunnella muutenkin kuin sivukorvalla vessaan mennessä. 128:a vielä hätätapauksessa kuuntelee, mutta ei sen alle.

Wma toimii 90kbps:näkin suht ok, ogg jopa 60kbps. Ogg tosin terävöittää diskantteja hyvälaatuisenakin, mutta se on mainittavan haitallinen vasta uusissa levyissä, joissa diskantti "kirvelee silmiä" jo valmiiksi.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Aki
25.06.2004 03:18:56

Nokian n-Gage

No kappas. Eikä maksakaan kuin parisataa. Eipä silti, senkin parisataa käytän johonkin laitteeseen jolla ei voi pelata ja soittaa... :P Niihin on jo koneet olemassa.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)