Aihe: FUJITSU SIEMENS AMILO LA1703 - Prossun päivitys / asennus
1
TPS0852
28.07.2019 18:01:40

Elikkä vanhaan läppäriin yritän asentaa uutta prossua,
irroittanut kaikki ruuvit tuulettimen / prosessorin ympäriltä jne.
mutta jostain syystä tuo ns. cpu cooling heatsink ei lähde irti ..
taitaa olla juuttunut kunnolla kiinni yli-ikäiseen lämpötahnaan .

Mitäs seuraavaksi ?

- T -
The Four Winds must blow ...
Basifisti
29.07.2019 00:01:46
Olisiko tästä mitään apua:

https://youtu.be/5e4UXvgf2Uo
TPS0852
29.07.2019 12:53:38

Basifisti: Olisiko tästä mitään apua:

https://youtu.be/5e4UXvgf2Uo

Joo olin jo tsekannut tuon pätkän aiemmin .

Mutta toisin kuin tuossa videossa, en itse saa tuota cooling sinkia irroitettua...

Eli jostain syystä jumahtanut kiinni oikein kunnolla.

Neuvoja, KIITOS !!!
lmu2002
29.07.2019 13:18:41
Varmaan tuo pitään vaan kammeta irti. Ehkä vois kokeilla käyttää konetta hetki jolloin prossu olis lämmin ja mahd kovettunut tahna hieman notkeampaa?
TPS0852
29.07.2019 16:51:25

lmu2002: Varmaan tuo pitään vaan kammeta irti. Ehkä vois kokeilla käyttää konetta hetki jolloin prossu olis lämmin ja mahd kovettunut tahna hieman notkeampaa?

Jees ...

Tuo vaati vaan vähän ronskimpaa otetta ;
Nyt uusi prossu sisällä, mutta EIPÄ BUUTTAA ;
Ei BIOS Post:eja eikä muutakaan näyttöön .
Ei kyllä mitään piippejäkään .

Mites tämän vermeen CMOS resetin suhteen ?

Uus prossu on mallia AMD TURION 64X2

ja hankittu tuolta ...

https://www.ebay.es/itm/28346866709 … l&mchn=em&s=ci&mail=sys
Pop Corn
30.07.2019 00:04:38
TPS0852:

Uus prossu on mallia AMD TURION 64X2

ja hankittu tuolta ...

https://www.ebay.es/itm/28346866709 … l&mchn=em&s=ci&mail=sys

Este anuncio ha finalizado.

Ehkä prossu myös oli jo tullessaan finaalissa.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
otamatone
30.07.2019 01:06:58
Onko jostain varma tieto että tuo Turioni on yhteensopiva tuohon myllyyn ?
Pop Corn
30.07.2019 02:29:15 (muokattu 30.07.2019 02:31:18)
otamatone: Onko jostain varma tieto että tuo Turioni on yhteensopiva tuohon myllyyn ?

Kyl varma tieto on emolevyn manuaalista, jonka netin kautta myös saa. Toki oletamme että tilaaja on tästä asiasta huolta pitänyt.

e: Tai sitten ei. Otsikon isot kirjaimet viitannevat ehkä tällaiseenkin suuntaan.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
TPS0852
30.07.2019 18:39:17

Pop Corn: Kyl varma tieto on emolevyn manuaalista, jonka netin kautta myös saa. Toki oletamme että tilaaja on tästä asiasta huolta pitänyt.

e: Tai sitten ei. Otsikon isot kirjaimet viitannevat ehkä tällaiseenkin suuntaan.

No ny ei buuttaa enää vanhallakaan prossulla .

EI video signaalia ... ei ulkoisellakaan monitorilla .

Aurinko / Virta - ledi loistaa vihreänä ja vanhan kovon ledi välähtää 2 x vihreenä ;
ei muuta .

Otettu kovo irti ja kokeiltu ilman sitä ; hmmh ???
Pop Corn
31.07.2019 12:08:48
TPS0852: No ny ei buuttaa enää vanhallakaan prossulla .

EI video signaalia ... ei ulkoisellakaan monitorilla .

Aurinko / Virta - ledi loistaa vihreänä ja vanhan kovon ledi välähtää 2 x vihreenä ;
ei muuta .

Otettu kovo irti ja kokeiltu ilman sitä ; hmmh ???

Emolevy tai virtalähde on viallinen.
Jönssi Punainen
31.07.2019 13:55:08

ota akku ja virtajohto irti, koita etsiä biosin patteri emolevylta ja nappaa irti hetkeksi ja paina n. 10s virtanäppäintä. tuon jälkeen patteri paikallee ja virtalähde kiinni ja koita käynnistää. jos käynnistyy niin sammuta normisti laita akku paikalleen
TPS0852
31.07.2019 15:58:31

Jönssi Punainen: ota akku ja virtajohto irti, koita etsiä biosin patteri emolevylta ja nappaa irti hetkeksi ja paina n. 10s virtanäppäintä. tuon jälkeen patteri paikallee ja virtalähde kiinni ja koita käynnistää. jos käynnistyy niin sammuta normisti laita akku paikalleen

CMOS-paristo johdin irroitettu emolevyn liittimestä (tarralla / ??? kiinni itse paristo emolevyssä) akun ja virtalähteen ollessa irti ... painettu 15 sekuntia virta-näppäintä ja tämän jälkeeen virtajohto kiinni ... EI Buuttaa ja NYT EI laitteessa virta pysy enää päällä .

- ??? -
Pop Corn
31.07.2019 22:56:40
TPS0852: CMOS-paristo johdin irroitettu emolevyn liittimestä (tarralla / ??? kiinni itse paristo emolevyssä) akun ja virtalähteen ollessa irti ... painettu 15 sekuntia virta-näppäintä ja tämän jälkeeen virtajohto kiinni ... EI Buuttaa ja NYT EI laitteessa virta pysy enää päällä .

- ??? -

Emolevy tai virtalähde on viallinen.
Jönssi Punainen
01.08.2019 07:07:57

Pop Corn: Emolevy tai virtalähde on viallinen.

jep ei muuta kuin koneen ostoon
TPS0852
06.08.2019 20:12:29

Krice: Toimiko se ennen prossun vaihtamista? Jos toimi niin jotakin on ilmeisesti hajonnut samalla kun irroitit jäähdytystä tms.

Nyt pelittää uusi prossu ;
EI ollut prossu vain lukittuna kunnolla kantaan ... ts. niin sanottu kiristys-ruuvi ei ollut kierrettynä tarpeeksi oikeaan suuntaan / asentoon .

Nyt vain ilmeisesti ylikuumenemisesta johtuvaa sammumista ;
ostin tuossa lämpötahnaa ... mihin kaikkiin paikkoihin sitä kannattaa laittaa ?
itse prosessorin päälle ? heat sink:in alle ? muualle ?

Jossain näin jonkun kirjotuksen, että joku oli ottanut käyttöön ulkoisen USB-väyläisen tuulettimen ; mitään ideaa tässä ?

- T -
Krice
06.08.2019 22:33:06

TPS0852: Nyt vain ilmeisesti ylikuumenemisesta johtuvaa sammumista ;
ostin tuossa lämpötahnaa ... mihin kaikkiin paikkoihin sitä kannattaa laittaa ?
itse prosessorin päälle ?

Prosessorin päälle eli prossun ja sen päälle tulevan jäähdytyselementin väliin, kontaktin vuoksi. Ei tarvitse laittaa paljon. Nämäkin jutut olisi voinut ehkä tarkistaa jostakin youtube-videosta ennen kuin alkaa tekemään mitään. Toinen juttu mikä voi aiheuttaa tuon on se, että jäähdytystä ei ole suunniteltu nopeammalle prosessorille, joka voi olla ongelma kannettavissa (pienemmän ilmankierron vuoksi). Jos laittaa uusia osia kannettavaan niin siinä pitää tietää aika tarkalleen mikä toimii.
TPS0852
12.08.2019 16:44:50

Krice: Prosessorin päälle eli prossun ja sen päälle tulevan jäähdytyselementin väliin, kontaktin vuoksi. Ei tarvitse laittaa paljon. Nämäkin jutut olisi voinut ehkä tarkistaa jostakin youtube-videosta ennen kuin alkaa tekemään mitään. Toinen juttu mikä voi aiheuttaa tuon on se, että jäähdytystä ei ole suunniteltu nopeammalle prosessorille, joka voi olla ongelma kannettavissa (pienemmän ilmankierron vuoksi). Jos laittaa uusia osia kannettavaan niin siinä pitää tietää aika tarkalleen mikä toimii.

Nony ...
on tahnat paikallaan, eikä oo kertaakaan sammunut itsekseen tämän jälkeen .
Vielä kun löytäis jonkun audio-käyttöön tarkoitetun HUOM. !!! kevyen Linux-distron tjms .

KIITOS kommenteista kaikille osallistuneille .
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)