Moi! Kertokaas tyhmälle mikä olis (vai onko olemassakaan) ohjelmaa millä saisi nuotit ipadiin silleen että niihin voisi lisäillä omia merkintöjä. Tyyliin siis: haen jostain sanat ja nuotit ja lataan ne omaan hakemistoon. näihin sit vois muutella mieleisekseen ja lisäillä omat merkinnät. |
sepisti 01.08.2019 04:01:11 | |
---|
Viki67: Moi! Kertokaas tyhmälle mikä olis (vai onko olemassakaan) ohjelmaa millä saisi nuotit ipadiin silleen että niihin voisi lisäillä omia merkintöjä. Tyyliin siis: haen jostain sanat ja nuotit ja lataan ne omaan hakemistoon. näihin sit vois muutella mieleisekseen ja lisäillä omat merkinnät. Onhan noita jos jonkinlaisia. Itse käytän Forscorea. |
washburn 01.08.2019 23:46:26 | |
---|
forScore myös mulla käytössä, toimii.. Live long and Prosper |
WanhaWetäjä 08.08.2019 13:19:15 | |
---|
Jäi vaivaamaan tuo kysyjän muutella mieleisekseen ... forScore itelläkin ollut jo monta vuotta ja hyväksi havaittu MUTTA ei sillä hirveesti mitään voi muutella, omia merkintöjä voi tehä ja toki esim sana/sointulappuun voi vanhat soinnut korvata uusilla. Myös pienimuotoista nuottien korjausta/lisäystä voi tehä mutta työkalupakki on aika suppea tuohon. Kannattaa hommata Apple pencil tai joku vastaava, helpompi tehä merkintöjä. Pitihän tuota kokeilla valmiiseen nuottiin eli ikäänkuin käsin kirjoittaen tyhjään viivastoon voi väsätä ihan normi nuottikuvaakin tai jos on jotain stemmalaulua voi rustailla niihin kohtiin sanat. Hehe... näin ajatellen tuollahan voi tehä vaikka koko lapun, toki siihen on sopivampiakin softia, itellä on Notion. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Sirgtr 09.08.2019 12:44:59 | |
---|
Mistä saa nuotteja Forscoreen? Onko yleisiä kirjastoja joista voi ladata vai pitääkö ensin itse tehdä pdf nuotit ensin? Transponointia tarvitaan melko usein varsinkin jos lataa nuotteja jostain ulkoisista lähteistä, onnistuuko? |
sepisti 13.08.2019 08:45:37 | |
---|
Sirgtr: Mistä saa nuotteja Forscoreen? Onko yleisiä kirjastoja joista voi ladata vai pitääkö ensin itse tehdä pdf nuotit ensin? Transponointia tarvitaan melko usein varsinkin jos lataa nuotteja jostain ulkoisista lähteistä, onnistuuko? Ei onnistu transponointi, paitsi käsin korjaamalla. Eikä onnistu oikein muissakaan saman tyylin ohjelmissa. |
WanhaWetäjä 13.08.2019 11:46:01 | |
---|
sepisti: Ei onnistu transponointi, paitsi käsin korjaamalla. Eikä onnistu oikein muissakaan saman tyylin ohjelmissa. Juu ei onnistu kunnolla edes Pc/Mac puolella vaikka siihen softia löytyykin, tai no ehkä tämä voisi toimia jo nykyään https://www.neuratron.com/photoscore.htmMuutama vuosi sitten kokeilin demoa ja ns "toivelaulukirja" tasoisia lappuja skannasi ja transponoi ok mutta ei täysin oikeen. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |