Ben_D 24.06.2004 10:44:02 | |
---|
Kertokaapas jotain seuraavista malleista: SH-4, SH-1N, SH-2N, SH-6b, SFX-01. Mulla ei ole kokemusta kun EMG mikeistä. |
Juzzu 24.06.2004 10:51:57 | |
---|
Haku&duncanin sivut. Näistähän on puhuttu melkein yhtä paljon kuin tokain, epin ja giban eroista. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Ben_D 24.06.2004 10:52:56 (muokattu 24.06.2004 10:55:16) | |
---|
Haku&duncanin sivut. Näistähän on puhuttu melkein yhtä paljon kuin tokain, epin ja giban eroista. Vittu... Kiitos hyvästä vastauksesta. Ja se on sellanen juttu, että olis mukava kun joku viitsis kertoa omakohtasia kokemuksia. |
kulmahiomakone 24.06.2004 11:14:40 (muokattu 24.06.2004 11:16:21) | |
---|
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
Ben_D 24.06.2004 11:21:15 (muokattu 24.06.2004 11:27:45) | |
---|
Ehkä kaikki ovat jo kertoneet omat kokemuksensa, eivätkä viitsi toistaa itseään... dit. http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/ Tuolla on omakohtaisia kokemuksia. Joo-o. Esim. malleista SH-1N, SH-2N, SFX-01 löytyy aika hintusti Seymour Duncanin sivuilta. |
Juzzu 24.06.2004 11:37:48 (muokattu 24.06.2004 11:46:54) | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Ben_D 24.06.2004 11:40:19 (muokattu 24.06.2004 11:40:52) | |
---|
|
Juzzu 24.06.2004 11:42:35 | |
---|
olenko mä sulle velkaa? Elämäsi Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Itselläni on Jätsin kaulaversio ja JB. Soundaavat siltä mitä Duncanin kuvaukset kertovat. Helpottiko? Josta plussaa Duncanin sivuille. Itsekin olen huomannut tuon, että SD:n sivut kertovat SD:n mikkimalleista suhteellisen osuvasti, ja toisekseen paljon neutraalimmin kuin esim. DiMarzion sivut, jossa kaikkien myynti- ja markkinointitekstien keskellä saattaa jäädä hyvinkin epäselväksi milätä joku mikki kuulostaa. Vähän kuin lukisi Tekniikan maailmaa kun lukee SD:n sivuja. Ääninäytteitäkin löytyy hyvin, ja koska testikokoonpano on kaikille mikeille sama (ainakin saman tyylisille mikeille?), mikkien "erot" tulevat hyvin esille. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
Deranged 24.06.2004 11:45:35 (muokattu 24.06.2004 11:46:23) | |
---|
Mä vähän ajattelin SH-8 ja SH-10 yhdistelmää, mutta tiedä sitten, että kumpi kaulaan ja kumpi tallaan. Invader tallaan ja Full shred kaulaan, sanoisin. En ehkä kuitenkaan ottaisi uudestaan Invaderia, kun se on vähän muhjuisen kuuloinen. Diablon Rainerilla on muistaakseni Full Shred siinä Kinkyssään. Mutta jos haet selkeää, purevaa, munakasta ja erottelevaa hevisoundia niin kokeileppa Dimebuckeria tallassa. Se on siinä. |
Ben_D 24.06.2004 11:46:34 | |
---|
Invader tallaan ja Full shred kaulaan, sanoisin. En ehkä kuitenkaan ottaisi uudestaan Invaderia, kun se on vähän muhjuisen kuuloinen. Mutta jos haet selkeää, purevaa, munakasta ja erottelevaa hevisoundia niin kokeileppa Dimebuckeria tallassa. Se on siinä. Mitäs ehdottaisit ton Dimebuckerin kaveriksi? |
kulmahiomakone 24.06.2004 11:49:51 | |
---|
Mutta jos haet selkeää, purevaa, munakasta ja erottelevaa hevisoundia niin kokeileppa Dimebuckeria tallassa. Se on siinä. Ja SD:n sanoin: "The result is a high-output, aggressive humbucker with lots of treble bite and clarity, as well as punchy bass response and exceptional dynamics. The Dimebucker is perfect for heavy rock and metal; and it rocks equally hard with tube and solid-state amps." Nyt ymmärrän, miksi ihmiset haluavat mikeistä käyttäjien omakohtaisia kommentteja... Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
Juzzu 24.06.2004 11:52:07 (muokattu 24.06.2004 11:55:00) | |
---|
Mie oon kyllä sitä mieltä, ettei mikkien outputilla ole mitään merkitystä vaikka soittaisi norjalaista vessaheviä - kyllä sitä gainia saa vahvareista ja purkeista tarpeeksi. Tärkeämpää lienee mielestäni se minkälaista taajuutta mikki pukkaa ja miten se "tätsää". JB antaa yläkeskialuetta, Jazz ison spektrin (tosin jotkut moittii tummaksi?), 'peruspaffit' ('59 jne.) sitten kai enemmän keskialuetta jolla soundin saa kovalla säröllä tukkoon. Sellaisenkin olen lukenut, että joku hiivimetallisti käytti jätsejä kummassakin positiossa juuri sen takia, että soundi pysyy erottelevana isollakin säröllä. Hiivissä ei myöskään mikkien keskinäisellä balanssilla ole mielestäni juurikaan merkitystä, säröllä volaerot muuttuu vain yliajoeroiksi, tai muutenkin kasarissa, pikkaisen stereotypiana, käytetään eri mikeillä eri soundeja jne. joten eip ole eroilla väliä. Tässä niitä omakohtaisia kokemuksia hiivin soitosta mieheltä joka ei soita hiiviä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Deranged 24.06.2004 12:06:00 (muokattu 24.06.2004 12:06:56) | |
---|
Mitäs ehdottaisit ton Dimebuckerin kaveriksi? Jos kaipaat puhdasta ja lämmintä kaulamikkisoundia niin esim. Duncanin Jazz on pirun hyvä. Tämän laittaisin itse. Sitten taas jos haluat särökkäämpää vaihtoehtoa, niin Dimarzion Super Distortion tai Duncanin Pearly Gates. |
p130 24.06.2004 12:07:02 | |
---|
Itsekin olen huomannut tuon, että SD:n sivut kertovat SD:n mikkimalleista suhteellisen osuvasti, ja toisekseen paljon neutraalimmin kuin esim. DiMarzion sivut, jossa kaikkien myynti- ja markkinointitekstien keskellä saattaa jäädä hyvinkin epäselväksi milätä joku mikki kuulostaa. Saman olen huomannut minäkin. Ei tietoakaan perinteisestä jenkkityylisestä hehkutuksesta vaan aitoa asiaa omista tuotteista. Mikkivalmistajista olen Duncanin aina mieltänyt "rehelliseksi", kuten myös Kinmanin. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Juzzu 24.06.2004 12:09:32 (muokattu 24.06.2004 12:16:06) | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
apuri 24.06.2004 12:10:24 | |
---|
Mie oon kyllä sitä mieltä, ettei mikkien outputilla ole mitään merkitystä vaikka soittaisi norjalaista vessaheviä - kyllä sitä gainia saa vahvareista ja purkeista tarpeeksi. Tässä niitä omakohtaisia kokemuksia hiivin soitosta mieheltä joka ei soita hiiviä. Eiköhän tossa ollut ne tärkeimmät, kaikkea voi kirjotella vaikkei kokemusta olekkaan... Tehokas mikki puskee vahvististinta ihan erilailla kuin joku tuhnu "vintagetapaus" Ei noissa mättäjien kitaroissa näy mitään perinnemikkejä tallapaikoilla, ehkä outputilla on jotain vaikutusta. |
Dr. Muff 24.06.2004 12:12:38 (muokattu 24.06.2004 12:14:37) | |
---|
Mie oon kyllä sitä mieltä, ettei mikkien outputilla ole mitään merkitystä vaikka soittaisi norjalaista vessaheviä - kyllä sitä gainia saa vahvareista ja purkeista tarpeeksi. Tärkeämpää lienee mielestäni se minkälaista taajuutta mikki pukkaa ja miten se "tätsää". JB antaa yläkeskialuetta, Jazz ison spektrin (tosin jotkut moittii tummaksi?), 'peruspaffit' ('59 jne.) sitten kai enemmän keskialuetta jolla soundin saa kovalla säröllä tukkoon. . Kylläkyllä. Mulla on stratossa little59 ja siitä lähtee kyllä parhaat hevisäröt mitä olen kokeillut.Semmoiset mikit jossa keskialue on kuopalla ei ole mun makuun särökäytössä. En osaa tosta täysikokoisesta sanoa, mutta toi pikkumalli antaa just sopivan paljon keskialuetta että särö on iso ja yläpäätä riittävästi, puree kivasti nenään. Ei mitään tukkoisuutta. Mahonkisessa lespassa mulla on JB+Air Classic yhdistelmä. Alapäätä JBssä ei tosiaan liikaa ole. Ihan kelpo sekin on kuitenkin, paras mitä olen siihen kokeillut (Custom, EMG 81, EMG85, Gibson498t, muita ei just nyt tule mieleen). Täytyy joskus vielä kokeilla toimisiko toi normaalikokoinen 59 lespassa yhtä hyvin kuin stratossa. EMGn mikit ei munsta ollu kauheen hyvät. Liian kliiniset rankkoihin säröihin. Samaa mieltä olen Juzzun kanssa tosta ulostulosta, kunhan vaan gainia riittää vahvarissa. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
apuri 24.06.2004 12:13:04 | |
---|
Sitten taas jos haluat särökkäämpää vaihtoehtoa, niin Dimarzion Super Distortion tai Duncanin Pearly Gates. Super Distortion kaulassa on sitten tumma koska yläpäätä ei ole hirveästi, ehkä Super 2 voisi olla parempi vaihtoehto. ja X2N tallaan. |
Juzzu 24.06.2004 12:19:43 | |
---|
Tehokas mikki puskee vahvististinta ihan erilailla kuin joku tuhnu "vintagetapaus" No, jos näin sanot. Kyllä mullakin on kitaroissa eri tehoisia humppareita, tehokkaimpana PRS:n Hot, Fät&Skriim. Itse en ole huomannut punchissa juurikaan eroa mitä ei olisi voinut kompensoida vahvarin säädöillä. Toisaalta, eipä ole Englejä tms. vermeitäkään. Mutta näin omakohtaisten kokemusten mukaan. Voidaanhan me poikkeuksellisesti sopia että enemmän kokemusta aiheesta omaavat olisivat oikeassa ja minä väärässä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |