Aihe: Ed Sheeran
1 2 3 4 5
dixi19
25.07.2019 16:53:51

sub zero: Oliko tää nyt sellainen keikka, jossa soitti mies ja vehkeet, eikä pelkkä nimi?

No tsekkailepa vaikka tuosta: https://youtu.be/D9_4lAtWPYg?t=1014
anomus.com
Kefiiri
25.07.2019 18:16:03 (muokattu 25.07.2019 18:17:25)
On sillä semmoinen läsnäolon meininki. Tulee mieleen Jukka Nousiaisen soolokeikat, Ed on semmoinen kesympi versio samasta aiheesta :D
En ole musiikin asiantuntija.
sirdickyj
26.07.2019 00:33:24
Epämuusikko: Ite oon kans ruvennu ottamaan kierroksia "Kuka on Ed Sheeran" "Tuommoinen renkuttaja rölölöö" -turvenuijakommenteista. Täälläkin, muusikoiden.netissä, kehtaa uusvanhat paskasielut röhöttää omaa tietämättömyyttään (ei siis tässä ketjussa, mutta). En ole miehen suurin fani, mutta a) pitää nyt sen verran seurata aikaansa, b) käsityötaito kunniaan, ja c) vitun vittu.

On upeeta olla kulttuurisnobi ja muka-tietämätön.

Lopulta se on lausujalta itseltään pois. Ed on kova jäbä.
Hetfield
26.07.2019 03:18:37

dixi19: No tsekkailepa vaikka tuosta: https://youtu.be/D9_4lAtWPYg?t=1014

Kova veto. Harkitsin keikalle lipun hankkimista, mutta ei kiinnostanut tarpeeksi. Rispektit kumminkin Edille, taitava mies.
Alright, alright, alright!
Rattata
26.07.2019 07:18:39
Hauskintahan tässä on se et tuo on stadioneilla käytännössä sama tyyppi mitä aikoinaan katusoittajana. Aika vähän muuttunut. Levyt ovat tietenkin asia erikseen, niillähän musansa on ihan samanlaista geneeristä poppia kuin muuallakin.
Kefiiri
26.07.2019 09:45:11 (muokattu 26.07.2019 10:59:33)
On ärsyttävä tapa kommentoida seuraavana tulevaa viestiä editoimalla omaansa, mutta teen nyt niin. Sheeranista puhuttaessa räppifolk kuulostaa omituiselta luonnehdinnalta, mitä sellainen sitten mahtaisikaan olla. Kun ekan kerran kuulin Sheerania, ihmettelin että kas kun joku nykyäänkin osaa tehdä yhtä luontevan melodista musaa kuin Van Morrison. Laulutyylikin muistutti sitä.
shuffle
26.07.2019 10:43:14 (muokattu 26.07.2019 10:44:01)
Toi on semmosta räppifolkkia. Kunnioitan traditionaalista lähestystapaa, laulutyyli on vähän liian ghettoa mun makuun juuriltaan. Olen kuullut kaksi biisiä. Hyvinhän se vetää.
sirdickyj
26.07.2019 11:19:04
Paljo järkeenkäyvämpää Ed Sheeranin suosio on ku se että joku humppa-Agents keulillaan mumiseva solisti vetää loppuunmyydyille saleille. Se, jos joku, on henkisesti geneeristä ja valmiiksi diggailtua paskaa. Kuten koko Agents hölmöily muutenkin.
p130
26.07.2019 12:13:28

sirdickyj: Paljo järkeenkäyvämpää Ed Sheeranin suosio on ku se että joku humppa-Agents keulillaan mumiseva solisti vetää loppuunmyydyille saleille. Se, jos joku, on henkisesti geneeristä ja valmiiksi diggailtua paskaa. Kuten koko Agents hölmöily muutenkin.

No mutta onhan Agentsissa ihan aitoa vaaraa ja jännitystä joka Sheeranista puuttuu. Pulliainenhan on elementtinä kuin kuin Keef tai Hulukon Antti.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Kefiiri
26.07.2019 12:19:55
Kuulin muuten huhun, että Agentsin seuraava solisti olisi tässäkin ketjussa mainittu Ed Sheeran.
Rattata
26.07.2019 12:21:53
sirdickyj: Paljo järkeenkäyvämpää Ed Sheeranin suosio on ku se että joku humppa-Agents keulillaan mumiseva solisti vetää loppuunmyydyille saleille. Se, jos joku, on henkisesti geneeristä ja valmiiksi diggailtua paskaa. Kuten koko Agents hölmöily muutenkin.

Kylläpä nyt provon keksit, aivan kuin nämä (ja varsinkaan näiden suosio) olisi jollain tapaa verrattavissa. Hohhoijaa.
Musta Arkipyhä
26.07.2019 13:59:00
Rattata: Kylläpä nyt provon keksit, aivan kuin nämä (ja varsinkaan näiden suosio) olisi jollain tapaa verrattavissa. Hohhoijaa.

Ja ihan kuin keskustelua ei voisi käydä muuten kuin tuollaisen typerän ja ontuvan negaation (Sheeran vs. V.V & Agents) kautta.

Ed Sheeran on ihan ok. Ihmeemmin en musaansa diggaile enkä ole paljon kuullut ,mutta respectiä omista biiseistä ja pelkistetystä heittäytymisestä livenä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
sirdickyj
26.07.2019 14:50:43
Rattata: Kylläpä nyt provon keksit, aivan kuin nämä (ja varsinkaan näiden suosio) olisi jollain tapaa verrattavissa. Hohhoijaa.

Niin paitsi että ei se ihan niin kauhean kaukaa haettua ole, onhan Ed Sheeranin keikkasuosiotakin perusteltu sillä että nuoriso tarvitsee syyn kokoontua. Ja toinen ulottuvuus on se, kuinka on erittäin in kysyä "kuka on Ed Sheeran".

Joukkopsykoosilla on monet kasvot, janan toisessa päässä on mean motherfucker Esa Pulliaisen johraman Agentsin diggailu rockpiireissä, toinen on kerääntyminen Ed Sheeranin keikalle sillä tekosyyllä että tarvitaan syy kokoontua. Sitten on Raskasta Joulua ja Raskasta Iskelmää inhoaminen tai diggailu. Useat näistä asioista tapahtuvat aiksi että niin "kuuluu olla".
2randpo
26.07.2019 16:00:19 (muokattu 26.07.2019 16:05:44)

sirdickyj: Niin paitsi että ei se ihan niin kauhean kaukaa haettua ole, onhan Ed Sheeranin keikkasuosiotakin perusteltu sillä että nuoriso tarvitsee syyn kokoontua. Ja toinen ulottuvuus on se, kuinka on erittäin in kysyä "kuka on Ed Sheeran".

Joukkopsykoosilla on monet kasvot, janan toisessa päässä on mean motherfucker Esa Pulliaisen johraman Agentsin diggailu rockpiireissä, toinen on kerääntyminen Ed Sheeranin keikalle sillä tekosyyllä että tarvitaan syy kokoontua. Sitten on Raskasta Joulua ja Raskasta Iskelmää inhoaminen tai diggailu. Useat näistä asioista tapahtuvat aiksi että niin "kuuluu olla".

Tämä viimeksi mainittu selittyy osittain sillä, että media on työntänyt Sheerania jo pitkään väkisin esille tai "kurkusta alas" (kuten SK:ssa kirjoitettiin). Julian Casablancas kommentoikin Sheeranin suosiota toteamalla, että Sheeranin suosio ei selity Sheeranin erinomaisuudella vaan median pakkosyötöllä. Ei se minusta kyllä näinkään ole, eivätkä hyvä musiikki ja kaupallisuus/medianäkyvyys sulje toisiaan pois. Käyttääkö joku vakavissaan em. argumenttia esim. Beatlesin suosion eksklusiivisena selittäjänä?

Sheeranilla on kyllä erittäin tunnistettava lauluääni. Katsoin pari päivää sitten Game of Thronesin 7. kauden aloitusjaksoa (sarja jota en muutama kuukausi sitten uskonut koskaan katsoani, yhtään). Eräässä kohtauksessa kuului aluksi tutulta kuulostavaa laulua, mielessäni välähti ajatus "häh, just niinku Sheeran". Ja olin siis kuunnellut Sheerania aiemmin ehkä kolme neljä kertaa, hyvin lyhyesti tsekaten mistä on kyse. Samassa kuva siirtyi metsikköön, missä miesjoukko ja laulaja istuivat. Ja kukas muu se olikaan ellei Sheeran, jolle oli kirjoitettu kohtaukseen yksi ainoa repliikki.

Tyypillinen kritiikki tuntuu kuuluvan: "itseään toistava" (kukapa ei olisi) ja riskejä kaihtamaton (ks. edellinen). Onneksi esim. AC/DC ottaa valtavia riskejä eikä toista itseään.

Lopuksi sanon, että onhan se vähän surullista jos vaaran tunne rock- tai muussa musiikissa perustuu etupäässä sen jännittämiseen, onko esiintyjä riittävässä työkunnossa. Vaikka diggailenkin Keefia ja Stonesia enkä henk.koht. välitä suuresti Ed Sheeranin musiikista.

Agentsista ja Valostakin yksi kommentti mutta ei vertailun takia vaan koska mainittiin: levyä en jaksa kuunnella, livenä varmaankin parempi. Levyhän on melko sliipattu ja sisäsiisti poislukien Baddingin osuus mikä ei oikein sovikaan kokonaisuuteen. Lopulta hyvin looginen siirto kuitenkin Valolta, mun mielestä.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Brian May jr.
26.07.2019 17:31:38
Selvästi pätevän oloinen kaveri, hyvä laulaja, soittaja ja todella hyvä esiintyjä, mitä youtubesta nähnyt muutamia pätkiä. Musiikkia en kyllä ihan hirveästi digauta, tämän hetken suosituin muusikko/laulunkirjoittaja tekee mielestäni jopa nykypopin mittapuulla hyvin laskelmoivia ja turvallisen tuntuisia pop-rallatteluja - ehkä megasuosio irtoaa juuri sillä reseptillä. Kuten kuitenkin todettu, Sheeran tekee omat biisinsä (ja näköjään suunnilleen kaiken muunkin) itse, ja tuntuu olevan oman uransa kiistaton herra, mille täytyy nostaa hattua. Eikä siinä mitään pahaa, että jengi tykkää.

Ehkä ne live-esiintymiset olisivat sitten Sheeranin kohdalla se juttu, kun porukka laulaa ympärillä ja näkee miehen itse rakentavan biisit luupeilla.
Vettä!
JC
26.07.2019 17:43:18
Sheeranin musiikki ei kuulu korvanruokavaliooni, mutta jos hänen esiintymiseen törmäisi kadulla kävellessä, niin kyllä sitä varmaan hetkeksi jäisi ihmettelemään.
HaloOfFlies
26.07.2019 21:08:03 (muokattu 26.07.2019 21:08:39)

Brian May jr.: Selvästi pätevän oloinen kaveri, hyvä laulaja, soittaja ja todella hyvä esiintyjä, mitä youtubesta nähnyt muutamia pätkiä.

Vaikuttaa myös melkoisen maanläheiseltä tyypiltä, jolle ei suosio ole noussut päähän.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuuti … eb0bee9-f4ed-44d2-9a2f-a9e3874c4187
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
2randpo
26.07.2019 22:24:10

HaloOfFlies: Vaikuttaa myös melkoisen maanläheiseltä tyypiltä, jolle ei suosio ole noussut päähän.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuuti … eb0bee9-f4ed-44d2-9a2f-a9e3874c4187

Sheeran on jossain mielessä samantyyppinen itse laulunsa kirjoittava laulaja kuin Blly Joel, jolla ei tavallaan ole varsinaista imagoa. Tai on, mutta se imago on juuri tuo: pelkkä jäbä. Joelin "vika" oli aikoinaan tietenkin myös se, että hän ei ollut eikä ole koskaan ollut vähääkään "cool". Noh, sellaista ei kukaan enää nykyään (onneksi) kaipaa.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
sormunen
26.07.2019 23:08:53
Epämuusikko: Ite oon kans ruvennu ottamaan kierroksia "Kuka on Ed Sheeran" "Tuommoinen renkuttaja rölölöö" -turvenuijakommenteista. Täälläkin, muusikoiden.netissä, kehtaa uusvanhat paskasielut röhöttää omaa tietämättömyyttään (ei siis tässä ketjussa, mutta). En ole miehen suurin fani, mutta a) pitää nyt sen verran seurata aikaansa, b) käsityötaito kunniaan, ja c) vitun vittu.

Mun mielestäni sulla on vähän tässä vähän erikoinen lähestymistapa. Mä olen ikäni kuunnellut musaa ja nykyäänkin pyrin ostamaan ajankohtaisia levyjä. Mutta kiirettä ei ole.

No mun duunissani kuuntelen nykyisin Radio Suomea päivät pitkät ja sieltä aivan varmasti välispiikeistä päätellen kuuluu myös tätä Ed Sheerania. Siitä huolimatta en pysty nimeämään ainuttakaan biisiä.

Tässä kesän aluilla (?) oli teeveessä kundin konsertti ihan Ylen puolella. Niitä tulee tsekattua, jos oon himassa. Katsoin tämän, mutta siinäkään ei ollut mitään, mikä olisi viitannut hyvään musaan. Myöskään yhtään ainutta edes riffiä ei jäänyt päähän. Yleensä oli kyseessä minkälainen artisti tahansa, edes yksi mato vaivaa, mutta tämä oli niin kliinisesti puhdasta kamaa, että ei vaivannut.

Kun musassa on kuitenkin kyse musasta, niin miksi tätä tai mitään muutakaan "pitäisi tietää"?
----------------------------------
Liveluuppaus on kyllä hieno taito. Elvis Costellon keikalla koin sitä rosoisimmallaan ja varmaan tavallaan täydellisimmällään. Se kyllä nosti joissain biiseissä soundit äärimmäisyyksiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)