Aihe: Bassokombo Ampeg Ba-110 Vs
1 2
basisti1971
26.09.2018 07:47:00
Moi.

Basisti Arto: Käytännössä tämä vahvari on vaan omaan käyttöön ja muu tulee PA-kamojen kautta ulos.

Kuinka muiden muusikoiden tarve kuulla basso on tarkoitus hoitaa?

Basisti Arto: Tanssikeikoilla se volymintaso ei ole kovin kova..

Varmasti löytyy myös rumpaleita joiden kevyt tatsi mahdollistaa maltillisella volyymillä soittamisen niin että kokonaisuus on tiukka ja tasapainoinen.
Verraten harvinaista kyllä mun suppeahkon kokemuksen perusteella.

Onneksi olkoon kun olet moisen harvinaisuuden seuraan lyöttäytynyt.

T:Samuli
artope
26.09.2018 08:38:03

basisti1971: Onneksi olkoon kun olet moisen harvinaisuuden seuraan lyöttäytynyt.

Meillä mun basso line outista mixeriin. Lavalla harvoin tarvii avata Rolandin 100w pikkucomboa. Monitoriin saan bassoa tarvittaessa.

Meillä rumpali myös suht kevytlyöntinen ja meillähän ei ole kitaristia tuuttaamassa omaa volyymiaan.

Soittelin jonkin aikaa yhessä bilebändissä ja siellä kitara tuli joka keikalla niin saatanasti vaikka siitä koko ajan huomauteltiin. Mun kuulokin huononi vasemmasta korvasta sen viiden vuoden aikana.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
WanhaWetäjä
26.09.2018 13:07:17

artope: Meillä mun basso line outista mixeriin. Lavalla harvoin tarvii avata Rolandin 100w pikkucomboa. Monitoriin saan bassoa tarvittaessa.

Meillä rumpali myös suht kevytlyöntinen ja meillähän ei ole kitaristia tuuttaamassa omaa volyymiaan.

Usein syytetään rumpalia liian kovakätisestä soittamisesta, voi johtua juurikin siitä että on ikänsä soittanut kahden tulen välissä eli toisella puolen huutaa liian isolla kitaristin putkipeli ja toisella puolen basistin rantasauna + lattialla vielä iso monnari josta tulee kiipparit ja laulut. Kai siihen meteliin turtuu ja pakko mäiskiä menemään itekkin ja jos on vielä tulpat korvissa niin sitä kovaa soittamista ei edes huomaa vaan soittaa entistäkin kovempaa.

Soittelin jonkin aikaa yhessä bilebändissä ja siellä kitara tuli joka keikalla niin saatanasti vaikka siitä koko ajan huomauteltiin. Mun kuulokin huononi vasemmasta korvasta sen viiden vuoden aikana.
Ei tarvi olla edes bilebandi, aika usein kitaristit vetävät aivan liian lujaa tilaan/tilanteeseen nähden, voisi jopa sanoa että itsekkäästi muita ajattelematta.
Sopii toki rokki/bilehommiin joissa kaikki vetää kuin kärmestä päähän mutta ei välttämättä tanssigenreen. Taannoin tein yhen bassotuurauksen jossa kitaristi soitti jollain pienellä combolla niin vtun lujaa että se peitti alleen lähes kaiken.
Mallintavissa on se hyvä puoli että ei tarvi soittaa lujaa saadakseen hyvän soundin ja jos vieläpä laulaa se rauhoittaa kummasti myös liiallista tiluttelua/fillailua johon aika moni laulutaidoton kitaristi sortuu.

Kuuntelin kerran yhen nimekkään bandin soundtsekkia lavalta käsin samalla kun kasattiin omia laitteita, kitarat huusivat todella kovaa, kiippareista ei kuulunut lauteille mitään, no kiipparistilla oli korvamonnarit eli varmaan kuuli oman soittonsa. Se on vissiin noilla piikkilankaan kallellaan olevilla bandeilla vielä tuo vanha backline pakollinen jo ihan imagonkin takia, perinteisemmillä bandeilla tarpeeton koska homma perustuu muuhun kuin kitaroiden "ylivaltaan".
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
jazzbass-73
11.10.2018 23:11:52
En oo vissiin yli vuoteen käyny koko m-net sivustolla.
Noh... hyvä että täälläkin vielä tuntuu juttua riittävän.
Asiaan; aloittaja esitti asiallisen kysymyksen liittyen anpekin pikkuisee passokonpoon... ni eikös joku mr. Besserwisser ilmoita het alkajaisiksi että: ' kuuleppas poju, oot ihan väärässä 'osiossa' kyselemässä kaikenmaailman jonninjoutavuuksia' etc...
VOIHAN hevonperse ....!!!
Että ' Tervetuloa palstalle, sinä uusi jäsen...'

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin...

Onneksi kaveri sai näköjään myös asiallisia vastauksia kysymykseensä.
basisti1971
12.10.2018 07:49:46
Moi.

jazzbass-73:
Että ' Tervetuloa palstalle, sinä uusi jäsen...'

"Tuff crowd" sanois jenkki, aloittaja on ollut jäsenenä vasta 8 vuotta...

Osa ihmisistä on herkempiä puuttumaan toistoon ja syvälle juurtuneisiin uskomuksiin niin virtuaali- kuin reaalimaalilmassakin, kokolailla turha siitä on mieltänsä pahoittaa.
Tai käy pian niin että saa olla pahoillamielin alvariinsa ;).

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)