Aihe: November rain
1
Frusciante
16.06.2004 13:27:52
Suuri unelmani gunnarien November rainin soittamisesta on nyt mahdollista toteuttaa, Kiitos vapaa-ajan. Aloin etsiä jonkinlaista pianonuottia netistä mutta en löytänyt oikeastaan mitään ja ajattelinkin, että olisiko kellään täällä antaa vinkkejä? Osaan lukea nuotteja, eli en siis etsi kitaratabulatuuri-tyylistä versiota vaan oikeita nuotteja.
hallelujah' rock' n rollah!
Snowblind
16.06.2004 13:33:57 (muokattu 16.06.2004 13:37:15)

Helpointa on jos jostain soinnut löydät siihen biisiin, niiden kanssa on helppo opetella.

Vaikka jos kitaralle soinnut löydät niin ne käyvät koska kaikki soittimet noudattavat samaa sointukulkua.

Oho, löytyi jopa pianotabitkin pienellä tutkimisella.

http://www.ultimate-guitar.com/tabs … n_roses/november_rain_piano_tab.htm

Jos ihan nuotteja kuitenkin haluaa niin sitten jostain hommaa biisin midinä ja jollain ohjelmalla siitä katselee nuotit.
0100100001101111011010000110111100101110
samulijp
16.06.2004 14:22:57
Siis ihan niissä paksuissa Use Your Illusion nuotti/tab kirjoissa, kummalla toi nyt olikaan, oli nuotinnettuna toi. Oli toki väännetty vielä piano nuotit kitara tabeiksi, mutta kuintekin. Kirjastosta sai ilmestymisen jälkeen semmosella vuoden jonolla lainattua.
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
kede
16.06.2004 22:26:29 (muokattu 16.06.2004 22:28:06)
Tuohan on ihan basic -biisi. Muutama duuri- ja mollisointu ja sitten vähän lurittelee sinne. Kuuntelee levyltä. E-duurista lähtee muistaakseni. H-duuri on vissiin se official sävellaji. Kotona soitellessa kannattaa tosin alotella F:stä (=C-duuri), jos haluu pelkkiä valkosia koskettimia ;)

Axl Rose muuten soittaa livenä flyygelillä, joka on viritetty puol sävelaskelta alemmas, kuten kitarat. Soittaa nimittäin november rainissa pelkkiä valkosia koskettimia ;)
Rantsu
16.06.2004 23:00:09
Axl Rose muuten soittaa livenä flyygelillä, joka on viritetty puol sävelaskelta alemmas--

Melkein väittäisin, ettei ole mahdollista - ainakaan normaalirakenteisen flyygelin virittäminen puolikkaan alas ilman, ettei jännitys menisi kaikupohjasta ym. kummia asioita...
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Snowblind
16.06.2004 23:10:59

Axl Rose muuten soittaa livenä flyygelillä, joka on viritetty puol sävelaskelta alemmas, kuten kitarat. Soittaa nimittäin november rainissa pelkkiä valkosia koskettimia ;)

Playbackina kumminskin.
0100100001101111011010000110111100101110
Frusciante
17.06.2004 11:44:56
Tuohan on ihan basic -biisi. Muutama duuri- ja mollisointu ja sitten vähän lurittelee sinne. Kuuntelee levyltä. E-duurista lähtee muistaakseni. H-duuri on vissiin se official sävellaji. Kotona soitellessa kannattaa tosin alotella F:stä (=C-duuri), jos haluu pelkkiä valkosia koskettimia ;)

Mainittakoon etten ole koskaan soittanut pianoa, Kiitos kuitenkin kaikille.
hallelujah' rock' n rollah!
mr.muzak
18.06.2004 01:07:19
Melkein väittäisin, ettei ole mahdollista - ainakaan normaalirakenteisen flyygelin virittäminen puolikkaan alas ilman, ettei jännitys menisi kaikupohjasta ym. kummia asioita...

No mut rokkistaroillahan on rahaa teettää oma custom flyygeli mikä soi puolikkaan alla:)
baron
18.06.2004 09:02:01

No mut rokkistaroillahan on rahaa teettää oma custom flyygeli mikä soi puolikkaan alla:)

Dementti kun olen, en nimiä muista, mutta olen ollut jossain esitelmätilaisuudessa, jossa esitelmöitsijä kertoi, että joku säveltäjä oli halunnut käyttää pianosävellyksessään neljäsosasävelaskelia ja tekninen toteutus oli niin, että kappale oli kirjoitettu kahdelle flyygelille, joiden vireet olivat neljäsosa-askeleen päässä toisistaan ja kaksi pianistia sitten toteutti kappaleen.

Soitti äänitteen kappaleesta ja musiikiltahan se kuulosti.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Xardan
22.06.2004 11:28:40 (muokattu 22.06.2004 11:29:52)

Huh, uskomatonta miten köyhää jos noin...
Music is my life, if not, then hell with me!
Danny s
23.06.2004 20:37:17
Itse vaikkaisin että kitaristit soittavat puli sävelaskelta korkeammalta Novemberin.. tuntuu vähän hassulta tuo pianon viritystouhu.. Helppohan se on kitaralla soittaa puolikkaan korkeammalta..
hognabbt
24.06.2004 00:00:09
Mäkin voisin teettää ittelleni custom-flyygelin joka olis säädetty epävireeseen. Sitte mä soittaisin, ja kaikki olis kuin pahaa keittoa. Sitte sais vain sanoa että kyllä on paska flyygeli toi, kyllä mä muuten osaan soittaa. Nojoo, ei taida ihan rahaa olla sellaiseen touhuun ;)
baron
24.06.2004 14:47:45

Jos flyygelin sisusta olikin poistettu roudausta helpottamaan ja koskettimien paikalle asennettu joku näppärä syna. Show mielessä sitten kaks miestä nappaa flyygelin kainaloon ja kantaa biisin jälkeen pois :)

Roudausta varten olisi kätevä kokoonpantava flyygeli.
Vaikka sellainen, että puhallettaisiin siihen ilmaa ja Voilá!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)