Petscu 19.07.2019 12:10:52 | |
---|
Moi! Olen täydentämässä A medium -kokoelmaani. Vertaillessani eri myynti-ilmoituksia eBayssa panin merkille, että joissakin pelleissä A-kirjain on merkitty isommalla kuin toisissa. Tietääkö teistä kukaan, ovatko noi pienemmän A:n symbaalit Zildjianin vanhempaa tuotantoa, ja että onko niiden soundissa mitään eroa niihin pelteihin, joissa A on kirjoitettu isommalla? Kiitokset kommenteista jo etukäteen! |
jp351 19.07.2019 12:20:59 | |
---|
Petscu: Moi! Olen täydentämässä A medium -kokoelmaani. Vertaillessani eri myynti-ilmoituksia eBayssa panin merkille, että joissakin pelleissä A-kirjain on merkitty isommalla kuin toisissa. Tietääkö teistä kukaan, ovatko noi pienemmän A:n symbaalit Zildjianin vanhempaa tuotantoa, ja että onko niiden soundissa mitään eroa niihin pelteihin, joissa A on kirjoitettu isommalla? Kiitokset kommenteista jo etukäteen! Isolla A-kirjaimella varustetut symbaalit lanseerattiin noin vuonna 2013, jolloin niiden painoa myös kevennettiin. En ole itse päässyt kokeilemaan noita uusia A-sarjalaisia, mutta olen kuullut niistä positiivisia kommentteja muilta. |
jp351: Isolla A-kirjaimella varustetut symbaalit lanseerattiin noin vuonna 2013, jolloin niiden painoa myös kevennettiin. En ole itse päässyt kokeilemaan noita uusia A-sarjalaisia, mutta olen kuullut niistä positiivisia kommentteja muilta. Ok, hyvä tietää, että paksuutta on nykyään vähemmän, mikä luonnollisesti vaikuttaa soundiinkin. |
Epämuusikko 20.07.2019 09:51:33 | |
---|
Ne uudet A:t on ihan hyviä. Läpi 90-luvun ja vielä 2000-luvulle A:n crashit olivat järjestään aika kauheita. So smooth you can hear the beard. |
Jucciz 02.08.2019 01:38:42 | |
---|
Epämuusikko: Ne uudet A:t on ihan hyviä. Läpi 90-luvun ja vielä 2000-luvulle A:n crashit olivat järjestään aika kauheita. "Ihan hyvä" ei vaan sekään taida tehdä niistä K-sarjalaisten, kalliimmista puhumattakaan, veroisia. Aika vähän olen itse innostunut A:ista, vaikka isoja ja pieniä olen kuullut. Toki makuasioitakin ovat. |
Epämuusikko 02.08.2019 10:47:37 (muokattu 02.08.2019 10:49:11) | |
---|
Jucciz: "Ihan hyvä" ei vaan sekään taida tehdä niistä K-sarjalaisten, kalliimmista puhumattakaan, veroisia. Aika vähän olen itse innostunut A:ista, vaikka isoja ja pieniä olen kuullut. Toki makuasioitakin ovat. Ei ne ysäri ja nollari -K:tkaan aina mitään herkkua ollu *. Uudet K:t ja sen johdannaiset ovat meikästä parempia, ja nyky-A:t ja Avedis-sarjalaiset ovat ihan jees. *) tähän taas se salaliittoteoria siitä, että millaisia symbaaleja Suomeen asti päätyy. Nimim. Kaverini esitteli hänen Los Angelesistaan ostamaansa K Custom Dry Light Rideä. Oli _ihan_ eri peli kuin ne mitä oon Suomessa törmänny... So smooth you can hear the beard. |
Jucciz 03.08.2019 22:49:31 | |
---|
Epämuusikko: Ei ne ysäri ja nollari -K:tkaan aina mitään herkkua ollu *. Uudet K:t ja sen johdannaiset ovat meikästä parempia, ja nyky-A:t ja Avedis-sarjalaiset ovat ihan jees. *) tähän taas se salaliittoteoria siitä, että millaisia symbaaleja Suomeen asti päätyy. Nimim. Kaverini esitteli hänen Los Angelesistaan ostamaansa K Custom Dry Light Rideä. Oli _ihan_ eri peli kuin ne mitä oon Suomessa törmänny... Sama homma kuin kitaroissa: tuskinpa tänne peräpohjolaan ne huippuyksilöt useinkaan päätyvät. Siitäkin syystä kannattaa tutustua ulkomaiden valikoimiin. |
hollmi-5 14.08.2019 07:23:17 | |
---|
Epämuusikko: Ei ne ysäri ja nollari -K:tkaan aina mitään herkkua ollu *. Uudet K:t ja sen johdannaiset ovat meikästä parempia, ja nyky-A:t ja Avedis-sarjalaiset ovat ihan jees. *) tähän taas se salaliittoteoria siitä, että millaisia symbaaleja Suomeen asti päätyy. Nimim. Kaverini esitteli hänen Los Angelesistaan ostamaansa K Custom Dry Light Rideä. Oli _ihan_ eri peli kuin ne mitä oon Suomessa törmänny... Niin pitkään, kun valmistuksessa on käsityötä, eroja löytyy. Vaikka kaikki symbaalit koesoitetaan tehtaalla, ei niitä todennäköisesti lajitella laareihin sillä perusteella, mihin ne on menossa. Sen verran iso määrä niitä tehdään. Endorseri pääsee tehtaalle valikoimaan. Joku pyytää tehtaan asiantuntijaa valikoimaan esimerkiksi "tietyn levyn" haitsut tai muut symbaalit. Kahdesta verrokista jo huomaa eroa soundissa. Se on pieni, mutta jollekin merkittävä. Itsekin olen valinnut näin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 14.08.2019 11:31:17 (muokattu 14.08.2019 11:32:39) | |
---|
Mutta eikö olisi loogista, että valkkaajille kelpaamattomat jämälätyt lähetetään pois nurkista tänne korpeen? En ole musiikin asiantuntija. |
hollmi-5 15.08.2019 12:16:23 | |
---|
Kefiiri: Mutta eikö olisi loogista, että valkkaajille kelpaamattomat jämälätyt lähetetään pois nurkista tänne korpeen? Siellä on metri tolkulla samaa symbaalia. Kaikki soitetaan ja hylätyt sulatetaan uudelleen valmistukseen. Suht. tasainen laatu kumminkin. Olen ollut hyvin tyytyväinen Zildjianeihin jo yli 20 vuotta. Uudet on hyviä. Parempia, kuin 90-luvulla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
arhipp 16.08.2019 23:02:58 | |
---|
Minä taas en usko hetkeäkään, että tänne kauas päätyy jämäsymbaalit. Tuotantomassat on niin suuria, että vaikka joku pääsisi valitsemaan päältä, niin ei sitä pysty niin analyyttisesti testaamaan valtavasta massasta. Hyviä yksilöitä riittää muillekin. Se nyt on selvä, että jokainen on vähän oma yksilönsä. Mutta makuja on monenlaista, toinen tykkää kevyestä ja toinen vähän raskaammasta. Aika, olosuhteet, käyttö ja monet muut seikat vaikuttavat myös soundiin. Sekin on koettu, että kaupassa todettu maaginen soundi ei sitten vastaa lainkaan treeniksen soundia. Tämänkin hankinnan olen onnistunut vaimolta pimittämään. |