jukuot 17.07.2019 07:53:05 | |
---|
Mixerinä Soundcraft Ui24R. Osaako joku neuvoa, kuinka tuolla härvelillä järjestetään auxien kautta stereomonitorointi. Kuukokevahvistimena Fischer Ampsin "in ear stick". Laitteet ovat uudet ja digimaailma miljoonine reititysvaihtoehtoineen vielä kovin hakusessa. |
Fischerin sisältä kytkin stereoasentoon, soundcraftista pitää uhrata 2 auxia että saadaan left-right-vaikutelma. Väliin y-johto, uin päähän 2 kpl xlr, stikin päähän trs-plugi tai xlr. Stereoäänilähteiden kanavat ja varmaan kyseiset auxitkin kannattanee stereolinkata. En ole itse tätä stereokuunteluhommaa toteuttanut, mutta ajankulukseni mutuilin, että näin se menee:) TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Rallattelija 18.07.2019 00:21:39 | |
---|
Ottamatta kantaa sen kummemmin kysyjän ongelmaan ja pahoitellen jo nyt heti turhaa offtopicia niin koskaan en oikein oo päässyt sisälle miksi homma tarttee tehdä stereona. ehkäpä se on nykylaitteilla helppo toteuttaa ja kanavatkin tuppaa riittämään paremmin kuin hyvin mutta mä oon mä oon pärjänny monolla eikä edes tee mieli siirtyä stereoon. Ei se musta anna mitään lisää. Nappeja ei omilla harvoilla miksutin keikoilla oo tullu kauheesti vastaan vaan kulmilla menty niin ei oo kokemustakaan aiheesta hirveän paljon. Mulle napeissa stereo olis kuin laittais ruosteen syömään ladaan jalopuuratin. Helvetin kivan näköinen ratti mutta yhtään kovempaa se kierrätysmetalliläjä ei kulje. mut joo joku saattaa tykätä. Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa. |
musamies 18.07.2019 09:24:23 | |
---|
Rallattelija: Ottamatta kantaa sen kummemmin kysyjän ongelmaan ja pahoitellen jo nyt heti turhaa offtopicia niin koskaan en oikein oo päässyt sisälle miksi homma tarttee tehdä stereona. ehkäpä se on nykylaitteilla helppo toteuttaa ja kanavatkin tuppaa riittämään paremmin kuin hyvin mutta mä oon mä oon pärjänny monolla eikä edes tee mieli siirtyä stereoon. Ei se musta anna mitään lisää. Nappeja ei omilla harvoilla miksutin keikoilla oo tullu kauheesti vastaan vaan kulmilla menty niin ei oo kokemustakaan aiheesta hirveän paljon. Mulle napeissa stereo olis kuin laittais ruosteen syömään ladaan jalopuuratin. Helvetin kivan näköinen ratti mutta yhtään kovempaa se kierrätysmetalliläjä ei kulje. mut joo joku saattaa tykätä. Ainakin nykykeyboardejen kohdalla tilanne on se, että käytetyimmät saundit on tehty stereoksi. Viime treeneissä puuttui piuha ja piano tuli monona. Se ei ollut hyvän kuuloinen. Lisäksi ainakin itse haluan olla selvillä siitä mitä ulospäin on lähdössä. Stereon hyödyt on helppo ymmärtää jos kuvittelet vaikka uskottavat jouset, kyllä niistä paljon ilmavammat ja avaremmat stereona saadaan. |
Einherjar 18.07.2019 11:55:51 | |
---|
Rallattelija: Ottamatta kantaa sen kummemmin kysyjän ongelmaan ja pahoitellen jo nyt heti turhaa offtopicia niin koskaan en oikein oo päässyt sisälle miksi homma tarttee tehdä stereona.... Jos vetää jollakin rokkitriolla, niin eipä sillä hirveästi väliä. Monossa kuitenkin loppuu tila, kun soittajia alkaa kertymään. Stereolla on vaan enemmän tilaa kuuntelussa. Se myös avartaa kuuntelua ylipäänsä, kun levittelee instrumenttejä vähän pään sisällä. Voi ihan suoraan testata laittamalla stereomiksausta tulemaan luureihin ja kääntämällä sen vauhdista monoksi. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Rallattelija 19.07.2019 01:58:24 | |
---|
musamies: Ainakin nykykeyboardejen kohdalla tilanne on se, että käytetyimmät saundit on tehty stereoksi. Viime treeneissä puuttui piuha ja piano tuli monona. Se ei ollut hyvän kuuloinen. Lisäksi ainakin itse haluan olla selvillä siitä mitä ulospäin on lähdössä. Stereon hyödyt on helppo ymmärtää jos kuvittelet vaikka uskottavat jouset, kyllä niistä paljon ilmavammat ja avaremmat stereona saadaan. No siis ite oon kuitenniin minimalisti kun haluun jotain kuunteluun. Rumut vuotaa mitä vuotaa. Lähinnä vähän basaria vuotavan snaren tueksi. Kiippari on aika nou nou vaikka olis mikä soundi. Liidi skittaa tarttee sen verran että pysyy kärryillä. siinäpä se oman mouruamisen lisäksi. sitäkin silleen sopivasti eikä yhtään liian lujalle. Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa. |
musamies 19.07.2019 17:09:35 | |
---|
Rallattelija: No siis ite oon kuitenniin minimalisti kun haluun jotain kuunteluun. Rumut vuotaa mitä vuotaa. Lähinnä vähän basaria vuotavan snaren tueksi. Kiippari on aika nou nou vaikka olis mikä soundi. Liidi skittaa tarttee sen verran että pysyy kärryillä. siinäpä se oman mouruamisen lisäksi. sitäkin silleen sopivasti eikä yhtään liian lujalle. Kuulostas et noin toimitaan kun biisit ei ole pianosäestyksellä Toivelaulukirja 1:sestä... |
JussiKoo 21.07.2019 00:06:47 (muokattu 21.07.2019 00:07:36) | |
---|
Ko. laitteen manuaali kertoo seuraavaa: STEREO AUX: Stereo-linking channels is possible for both the input channel sends and the Aux Masters. To stereo link Auxes, use the Aux Master channel sub-menu (long-click/tap on the channel name). Go to the channel pop-up menu (long click channel name) to access_the Stereo Link feature. When 2 mono input channels are stereo-linked on the main MIX page, those channels will also be stereo-linked on the AUX SENDS page. (2 channels panned left & right with a green link line above the dB display) Ja kytkentä menee oletettavasti niin, kuten anapena jo muotoili. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010) |