veetinen 16.07.2019 12:04:30 (muokattu 16.07.2019 12:05:25) | |
---|
Moi! Mulla on pieni pulma koskien lugien rasvausta. Olisi pari kysymystä koskien aihetta:
-Mitä rasvaa/öljyä tulisi käyttää? -Millä tavoin se tulisi levittää? -Kuinka paljon sitä tulisi käyttää per lugi?
Toivon, että vastaukset liittyvät kysymyksiin, eikä ne harhaile hirveästi aiheesta, koska aiemmat aiheeseen liittyvät postaukset ovat aika epämääräisiä. Kiitos |
Vaseliinia,kasta ruuvinpää vaseliinissa ja pyöritä lugiin,se on siinä! |
Epämuusikko 20.07.2019 09:52:11 | |
---|
Veksi: Vaseliinia,kasta ruuvinpää vaseliinissa ja pyöritä lugiin,se on siinä! jotakuinkin näin. Toki voi pyyhkiä vanhat rasvat ja kuonat ensin pois. So smooth you can hear the beard. |
hollmi-5 21.07.2019 13:01:53 | |
---|
Sitkostuva sprayvaseliin on myös hyvä. Ja helppo käyttää. Rummun huollossa laitan tapit usein liuottimeen ja muun työn valmistuttua otan tapit ja pesen ne fairyvedellä ja huuhtelen. Kuivat tapit asettelen paperin päälle ja voitelen kaikki rummun tapit yhdellä kertaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
arhipp 16.08.2019 23:06:01 | |
---|
En ole vielä rasvannut kertaakaan. Rumpuja on ollut vasta 23 vuotta ja vanhimmat niistä 80-luvun alusta. Hyvin kiristyvät ja löystyvät, ei ongelmia vireyksien kanssa. Tämänkin hankinnan olen onnistunut vaimolta pimittämään. |
hollmi-5 17.08.2019 10:23:24 | |
---|
arhipp: En ole vielä rasvannut kertaakaan. Rumpuja on ollut vasta 23 vuotta ja vanhimmat niistä 80-luvun alusta. Hyvin kiristyvät ja löystyvät, ei ongelmia vireyksien kanssa. Tuo on toinen tapa. Itse mieluummin rasvailen. Uutuutena kokeilin kuivavoitelusprayta. Tuntui hyvin toimivalta. Tapit kiertyivät ilman ylimääräitä kitkaa ja rumpu oli helppo virittää. Vireen pitävyys ei toki selvinnyt vielä, mutta yleensä tapit eivät löysty, vaikka ne pitääkin rasvattuna/voideltuna jne. Joskus muinoin laittelin tulitikulla valkovaseliinia lug nutiin ja sillä estin tappien kierteiden rasvaantumisen nutin yläpuolelta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krice 17.08.2019 15:01:29 | |
---|
hollmi-5: rasvaantumisen nutin yläpuolelta. Kannattaa rasvata nuttia myöten ja työntää sitten reikään. |
hollmi-5 18.08.2019 01:03:50 | |
---|
Krice: Kannattaa rasvata nuttia myöten ja työntää sitten reikään. Jos tietää, mihin asti ruuvi menee sisään. Soundit, piuhat ja kajarit. |