Aihe: Kynnet, Klassinen Kitara ja Piano
1
Congi
07.03.2003 11:43:48
Klassinen kitara vaatii pitkät kynnet. Pianossa taas lian pitkistä kynseistä on haittaa. Onko asialle ratkaisua jos välttämättä haluaa harrastaa molempia?
poppamies
07.03.2003 12:13:47

Klassinen kitara vaatii pitkät kynnet. Pianossa taas lian pitkistä kynseistä on haittaa. Onko asialle ratkaisua jos välttämättä haluaa harrastaa molempia?

Kyllä siinä joutuu valinnan paikalle. Olen itse soittanut jonkunverran klassista kitaraa aikaisemmin. Aloitin klassisen soittamisen jo siihen aikaan kun vielä olin rumpali. Silloin ei ollut mitään ongelmia kynsien kanssa(mitä nyt sattuuivat Uria Heep'iä soittaessa joskus katketa), mutta kun siirryin basson varteen piti harkita asioita uudelleen. Pitkäkyntiset eivät sovellu kitaristeiks, ei ainakaan basisteiks. Basistin paras työvälinehän on callus, nämät kovettuneet sormenpäät.Itse en ainakaan saa kunnon soundia jos kynnet on milliä pitemmät. Näin on ainakin omalla kohdalla. Valitettavasti.
"G-strings are for strippers"
Kalmo
10.07.2019 12:54:58
Olen aina ihmetellyt, miten esim. Dolly Parton pystyy soittamaan skittaa niillä vasemman kaden kynsillä, ja kuinka Lady Gaga, Alicia Keys tms. sellaisilla tuuman kynsillä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Juhani_t
15.07.2019 18:09:19
Suosittelen rumpujen hankintaa :D
Jarmo_S
17.07.2019 12:27:07
Sormiplektrat mielestäni lähinnä soveltuu akustisen kitaraan.

Klassista voi toki jotenkin soittaa ilman kynsiä myös ja kosketinsoitinta lyhyillä kynsillä jotenkin.
Kompromissia tarvitaan, ei ole ihan helppo juttu.

Keyboardia varmaan paremmin kuin pianoa lyhyillä kynsillä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)