Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5127 128 129 130 131 132
Vihapiirakka
12.03.2019 09:34:04
Laulava Kylätohtori: Eri paikassa on vain erilainen soundi - paremmuus on aina kuulijakohtaista, joten valitettavasti emme voi sinua auttaa, vaan itse pitää kokeilla.. :)

E. Paitsi jos sulla on joku tietty juttu, mitä haet. Sitten toki itseäni viisaammat voivat yrittää auttaa pääsemään maaliin.

Hakusessa varmaan toimivin mahdollinen, mutta täytyy alkaa testailemaan jahka loput osaset saapuvat. Kiitoksia kuitenkin! :)
Level 666 goblin ping pong champion berserker from Scotland
Exhausted
12.03.2019 09:56:40

Mitä sillä EQ:lla ylipäänsä aiot tehdä? Onko sulla saundissa jokin ongelma jota sillä korjaat? Haluatko vaihdella erilaisten saundien välillä vai pitää sitä koko ajan päällä? Boostata?
Vihapiirakka
13.03.2019 01:16:13
Exhausted: Mitä sillä EQ:lla ylipäänsä aiot tehdä? Onko sulla saundissa jokin ongelma jota sillä korjaat? Haluatko vaihdella erilaisten saundien välillä vai pitää sitä koko ajan päällä? Boostata?

Lopulta päädyin jättämään eq:n pois kuitenkin, kun vahvistimessa kuitenkin on perus equt.
Level 666 goblin ping pong champion berserker from Scotland
Exhausted
13.03.2019 10:36:48

Oikea ratkaisu, eipä sitä pedaaleita kannata signaaliketjuun laittaa jos ei niitä oikeasti tarvitse.
Sammo
29.03.2019 09:52:24
Törmäsin D'addarion DIY-kaapeleihin ja huomasin että niillä on myös DIY-virtakaapelisarja. Vähän kallista (~13€ per johto) mutta varmaan helppo ja hyvä ratkaisu jos haluaa laudan kääntöpuolenkin todella siistiksi.

https://www.strings.fi/johdot-liitt … lderless-pedalboard-power-cable-kit
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
Kalkulaattori
17.09.2019 10:52:13
Käytän Marshallin JVM 410h kitaranuppia. Kaipaisin jotain pientä lisää maustetta vahvistimen oman särön tueksi. En ole eläessäni käyttänyt enkä tutustunut mihinkään efekteihin. Eli siis hakusessa olisi rokkisoundia ja jotain siihen mausteeksi. Olisiko se joku mieto overdrive, kompressori, eq tai joku joku muu pedaali? Mitä jengi suosittelee?
Exhausted
17.09.2019 11:47:04 (muokattu 17.09.2019 11:47:45)

Sano joku biisi, jossa on jotain sellaista saundia mistä tykkäät?

Itse kokeilisin vaikka fuzzia tai wahia mausteena. Sanoisin, että kompurat ja eq:t on enemmän saundin hienosäätöä kuin todellista maustamista.
Kalkulaattori
17.09.2019 15:06:58
Exhausted: Sano joku biisi, jossa on jotain sellaista saundia mistä tykkäät?

Itse kokeilisin vaikka fuzzia tai wahia mausteena. Sanoisin, että kompurat ja eq:t on enemmän saundin hienosäätöä kuin todellista maustamista.

ACDC:n Malcolm Youngin soundi on yksi hyvä esimerkki. Hänen soundinsa toki perustuu hyvin pitkälti mökkeihin, kitaran ominais soundiin ja marsun luukuttamiseen lujaa
Kalkulaattori
17.09.2019 15:07:35
Mökkeihin=mikkeihin
Laulava Kylätohtori
17.09.2019 15:36:01
Kalkulaattori: ACDC:n Malcolm Youngin soundi on yksi hyvä esimerkki. Hänen soundinsa toki perustuu hyvin pitkälti mökkeihin, kitaran ominais soundiin ja marsun luukuttamiseen lujaa

Myös langaton systeemi, jolla boostattiin soundia, oli tärkeä osa soundia.

Boosteri vahvistaa signaalia ja ajaa vahvarin etuastetta kovemmalle särölle. Od tekee saman tai sitten sillä saa lisättyä myös säröytymistä signaaliin. Tämä tuottaa vähän erilaista särösoundia. Eq:lla saa pääasiassa säädettyä eri taajuuksia. Esim. keskialueita lisää, bassoa pois, jne.. Monissa eq:issa on myös boosteri samassa. Kompuralla taas saa boostattua soundia ja samalla se lyttää dynamiikkaa. Eli eri pikkausvoimakkuudet vaikuttavat vähemmän soundiin ja siinä on enemmän sustainia, vaikkei säröä tulisikaan pahemmin lisää

Se on sitten makuasia, mistä ketäkin tykkää.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Exhausted
18.09.2019 08:58:32

Ei kai Malcolm käyttänyt sitä langatonta vaan Angus? Malcolmin saundi on aika puhdas lopulta. Vain kun lyö ison soinnun kovaa, se menee särölle.

Kompressori voisi ehkä sittenkin olla sellainen työkalu, jolla voisi saada lisää puhtia tuollaiseen kevytsäröiseen saundiin modernimmalla vahvistimella.
Kalkulaattori
18.09.2019 13:53:17
Kyllä mä ehkä vähän mureamman soundin haluan ku Malcolmilla. Miten sitä nyt kuvailis :D Murea, mutta ilmava soundi.
Karhukoira74
05.11.2019 11:13:33 (muokattu 05.11.2019 11:45:07)

Kysäsen nyt mielipiteitä, en ole päässy testailemaan vielä uutta suunnitelmaa, mutta pohjaksi.

Nykyisellään Mesan Dual Recton kanssa mulla on vain tuner-TS9-ISP Decimator -> Recton input.

Kasailen backup-lautaa, jonka kanssa vois sitten soittaa vaikka millä vehkeellä cleanin päälle, ja tämä olis ajatus kasata tuner-TS9/Fortin 33-RevvG3/BEOD-delay (-BabyBomb tarvittaessa).

Plus ISP:n Deci-mate gate, mutta mihin väliin heittäisitte? Jos nyky setuppia aattelee, niin sehän pitäs laittaa tohon boostin jälkeen ennen varsinaista säröä. Mutta oisko järkevämpää heittää särön jälkeen ennen dilsaa?
-So many assholes, so few bullets-
Aamuhaamu
04.12.2019 13:25:54
Kalkulaattori: Kyllä mä ehkä vähän mureamman soundin haluan ku Malcolmilla. Miten sitä nyt kuvailis :D Murea, mutta ilmava soundi.

Mureasta, mutta ilmavasta tulee itselleni mieleen Ibanezin OD850. Siitä saa ihan vinkeitä leadisoundeja fuzzit täysillä, tai sitten voi käyttää miedompana overdriven tyyliin vaan tuomaan lisää mureutta soundiin.
Guitarfreak
21.12.2019 12:55:12
Heitän nyt ilmoille kysymyksen täällä:

Kellään efektilaudassa ongelmia Bossin TR-2 tremolon kanssa? Eli oma use-case on ennen vahvarin etusta muiden pedaalien välissä. Bypass päällä kuuluu toi LFOn rätkytys säröillä (rat tai vaffarin säröt) soitellessa. Mulla ois yks true bypass -loopperispedu mut tarviin bufferin piuhojen pituuden takia (siis kitara - ei soittaja) ja siinä tuo boss kyl hoitaa hommansa.

Onko toi normaalia vai pitäskö ruveta kaivaan kuvetta kunnolliseen virtalähteeseen? (Bossin punainen muuntajamalli josta jaettu sähköt kaikkiin pre-fx pedaaleihin)

Signaali: kitara - RAT reissue - tuner - smallstone - sparkle drive - vaffari
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Boozer
10.01.2020 17:41:42 (muokattu 10.01.2020 17:53:02)
Tämmöisellä kattauksella lähti tämä vuosi käyntiin:

-Pedaltrain 2
-T-Rex Fuel Tank Chameleon Power Supply
-Korg DT-10 Digital Tuner
-Dunlop ZW-45 Zakk Wylde Signature Wah Pedal.
-Boss SD-1 Super Overdrive
-MXR Phase 90 Clone
-Ibanez CS-9 Stereo Chorus

https://www.dropbox.com/sh/jp2ials1 … c96p/AABCg7raLYvyI8Xdq9T2ixUBa?dl=0
Let there be rock
juhakki
26.01.2020 12:45:27 (muokattu 26.01.2020 12:52:11)
Mun kattaus on tällä hetkellä:
Mooer Baby Tuner -> Mooer Green Mile -> Mooer Solo -> Mooer Pure Boost -> Nux Mod Core Deluxe -> Nux Tape Core Deluxe -> Mooer Yellow Comp.

Tuossa on kaikki mitä tarvitsen, on kevyempää ja vähemmän kevyttä ruttua, ja niille boosti perässä, sitten modulaatiota riittävän hyvinä minulle yhdessä pedaalissa sen perään nauhkaiku saundia, jolle mulle on tosin kaapissa optiona Nux Atlantic Delay/Reverb, jos tarttee "modernimpaa saundia", shimmeriä jne, noiden jälkeen on ikäänkuin ylimääräisenä boostina ja satunnaisten pulliais-hetkien vuoksi kompura. Halpis purkkeja kaikki, mutta tuntuvan toimivan, ja monenlaista noistakin jo saa ulos, eri kitaroilla. Noita suoraan Peavey Classic 30 inputtiin.

https://muusikoiden.net/dyn/users/164292.jpg
"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!"
sam_u
14.04.2020 13:10:31
Uusi lauta alkaa olemaan kasausta vaille valmis ja ajattelin kysäistä mnettiläisten mielipiteitä efektien järjestykseen. Pedaalit ovat siis:

- Korg Pitchblack
- Vox V845
- TC Electronic Flashback 2
- TC Electronic Nether Octaver
- Behringer UC200 Chorus
- Digitech Bad Monkey
- Boss DS-1
- EHX Big Muff Pi
- EHX Guitar Mono Synth
- Joku kaiku vielä tulossa. Mahdollisesti Hall of Fame 2

Vahvistimena toimii Marsun DSL40CR ja siitä otetaan pääosin säröt, eli od ja säröpurkit lisänä lähinnä. Eniten päänvaivaa aiheuttaa kolme asiaa:

Mihin väliin Mono Synth?
Mitä efektilenkkiin?
Efektilenkin kanssa tulee piuhaa ihan rutosti, joten tarvinko bufferin ja/tai boosterin?
Notch
25.07.2020 12:09:55
Terve. Olen tässä ekaa pedaalilautaa väsäämässä ja mietityttää kuinka paljon tai vähän saundiin vaikuttaa pedaalilaudasta vahvistimelle menevä johto, että olisiko sen oltava saman laatuinen kuin kitarasta pedaalilautaan menevä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)