Aihe: Wah lautaan vai ei?
1 2 3
JuSu
15.07.2019 10:20:46
Terve!

Nyt kun pieni on kaunista, niin aloin säätämään efektilaudankin kanssa.

Aikaisemmin olen aina kiinnittänyt wahin lautaan. Kiinnittämisessä on omat kommervenkkinsä ja viepä tuo aika paljon tilaakin. Koska mulla wah on ensimmäisenä signaalitiessä, tuumasin jättää sen tällä kertaa irralleen laudan ulkopuolelle. Plussana mm. selkeästi kompaktimpi lauta, miinuksena taas sitten yhden mokkulan seilaaminen erillään, kytkmeinen jne jne.

Millaisia kokemuksia raadilla on tästä? Onko sinulla wah (tai jokin muu pedaali) erillään muusta arsenaalista? Miten olet asian ratkaissut?

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
steelduck
15.07.2019 10:29:20

Minä pidän erillään kolmesta syystä. Vie tilaa, en tarvitse sitä kovin usein ja se aiheuttaa hurinaa laudassa.
LaMotta
15.07.2019 10:33:20

JuSu: Miten olet asian ratkaissut?

Miniwah laudassa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Pinewood
15.07.2019 11:05:54 (muokattu 15.07.2019 11:23:48)
Minulla on Fulltone Clyde Standard. Ei ole laudassa vaan erikseen, koska
- vie laudasta reilusti tilaa
- painaa paljon (kulloinkin käytettävä lauta kulkee aina mukana kodin ja treenikämpän välillä)
- käytän samaa wahia kolmen eri laudan edessä, mutta en tarvitse aina - pikemminkin satunnaisesti
- toimii hyvin pattereillakin ja patterit kestävät kauan
- on fyysisesti tasapainoisempaa polkea kun on vapaasti sijoitettuna laudan tasoa alempana lattialla

Edellä luetellut perusteet huomioiden yhden pedaalin kuljettaminen ja kytkeminen erikseen ei ole iso homma.

Myös Morleyn volume-pedaali on erikseen suunnilleen samoista syistä paitsi etten käytä sitä juuri koskaan.
velipekka
15.07.2019 11:25:32
Erillään, laudan vieressä.

Laudassa on virtalähteessä sen verran ulostuloja, että pitkähköllä piuhalla
ulottuu helpoisti wahiin. Kun laudan pakkaa kassiin, virtapiuha ja välikaapeli
irti wahista ja wah pedaalilaukun sivutaskuun.
No problem, sujuu nopeasti.
horseface
15.07.2019 11:28:20
Mulla se on signaaliketjussa ekana ja lattialla laudan vieressä. En ole kokenut sitä vaivalloiseksi. Aikanaan oli laudassa siten, että porasin reiät lautaan wahin pohjaruuvien kohdalle. Sitten kumitassut irti ja omilla ruuveilla kiinni laudan alta. Taatusti pysyi.
Huutamalla ne asiat selviää.
Jaketsu
15.07.2019 11:31:01 (muokattu 15.07.2019 11:31:41)
Normikokoista wahia tuli ennen pidettyä pääasiassa lattialla, joskus kylläkin myös laudassa. Oli se kieltämättä veemäisen painava laudassa kiinni ollessaan. Nyt on Crybaby mini, joka on löytänyt paikkansa pysyvästi octafuzzin ja fuzzfacen jälkeen signaalitien alkupäähän. Mukavan kevyt, kompakti, suht edullinenkin ja vintage asetus on oikeasti pirun makoisa!
s8na
15.07.2019 11:54:02

Tällähetkellä wah = pedaalilauta :D
Stone
15.07.2019 22:34:16

Oli tänään vielä laudassa (tilaahan se vei), mutta nyt m.netin torilla :)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Tami
16.07.2019 00:07:26

LaMotta: Miniwah laudassa.

Tämä. Mulla on Hotonen Soul press varastanut wahin paikan hinnakkaammilta kolleegoiltaan... Harvoin käytetty, mutta silloin kun tarvitaan, toimii!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
VIPMetal
16.07.2019 02:18:50

Itellä on wah laudassa ja midipedaalin sekä viritin. Muut on räkissä nupin päällä. Tykkään ite et on mahdollisimman kompaktia, mutta analogisesti. Tietokoneet ei juurikaan kiinnosta.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
LaMotta
16.07.2019 08:26:39

Tami: Tämä. Mulla on Hotonen Soul press varastanut wahin paikan hinnakkaammilta kolleegoiltaan... Harvoin käytetty, mutta silloin kun tarvitaan, toimii!!

No se sama on itsellä...
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Puavali
16.07.2019 10:35:31
Volumepadali laudan edessä, koska se on niin iso ja muut pedaalit vie kaiken tilan.
Socialite
16.07.2019 11:16:21
Wah on jossain keikkakassin pohjalla piuhakasan alla. Otetaan esiin pakon edessä. Siihen laudan viereen lattialle se menee.
HS
16.07.2019 11:38:26
Terve

Aikamoinen wahinpolkija kun olen, kyllä se on kiinteästi laudassa heti virittimen jälkeen. Ainoa laudan efekteistä jota ruokkii paristo. En edes kokeillut laittaa virtalähteen perään, tämä kun useasti on aikamoinen häiriön aiheuttaja. Pari kertaa vuodessa vaihtuu paristo ja homma toimii.
- Oman elämänsä merkkihenkilö -
LaXu
16.07.2019 11:53:32
Mä tekisin nykyään varmaan niin, että korvaisin wahin expressiopedaalilla, joka sitten kontrolloisi jotain kompaktia multiefektia (HX Stomp tms) josta sitten saisi sen wahin ja muutakin käyttöä. Siitä on kyl yli 10v kun olen viimeksi omistanut ihan oikean wah-polkimen. Silloin se oli pakko pitää erillään koska se oli Ibanez Weeping Demon, tuo järkyttävän kokoinen ja monipuolinen möhkäle.
Myydään/vaihdetaan: Bogner Goldfinger 45 Superlead combo https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1467759
hallu
16.07.2019 12:33:30
HS: Terve

Aikamoinen wahinpolkija kun olen, kyllä se on kiinteästi laudassa heti virittimen jälkeen. Ainoa laudan efekteistä jota ruokkii paristo. En edes kokeillut laittaa virtalähteen perään, tämä kun useasti on aikamoinen häiriön aiheuttaja. Pari kertaa vuodessa vaihtuu paristo ja homma toimii.

Mulla toimii myös viritysmittari paristolla wahin lisäksi. Näissä pedaaleissa patteri on varsin toimiva ratkaisu itselleni.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Hanok
25.07.2019 10:58:39
Tällä hetkellä on kaksi lautaa, joista toinen lähinnä treenikämppäkäytössä ja toinen koottu tiettyä muutaman keikan produktiota varten. Molemmissa wah on "kiinteänä".
Eivät ole kovin isoja lautoja kumpikaan, puolisen tusinaa pedaalia molemmissa. Mieluummin pidän wahinkin laudassa, jos tilaa vain on.
LaMotta
25.07.2019 11:01:48 (muokattu 25.07.2019 11:17:48)

HS: En edes kokeillut laittaa virtalähteen perään, tämä kun useasti on aikamoinen häiriön aiheuttaja.

Mistä tämä johtuu? Olen huomannut saman vaikka käytössä on paras mahdollinen Power tank. Pitääpä tänään testata patterikäyttö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)