Aihe: Gibson Brands virallisesti konkurssissa
1 2 3 4 515 16 17 18 19 20 21 22
kimurantti1
11.07.2019 16:35:11 (muokattu 11.07.2019 16:35:58)
hallu: Olen minä kuullut, että joku hurjapää olisi ihan keikkallakin tohtinut Gibsonia käyttää :-D

Mäkin suorastaan oon Les Paulia käyttänyt keikoilla! Voin suoraan sanoa, että kyllä mä ton Gibsonin kanssa aivan eri tavalla varon kuin vaikkapa mun Suhrien kanssa. Tää käyttäytyminen juontaa juurensa hetkeen kun näin, miten Gibsonin lapa napsahti kaveriltani poikki aivan harmittoman näköisen kolhun seurauksena. Sellaisen kolhun, josta moni muu luuttu ei todennäköisesti olisi ollut moksiskaan.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
hallu
11.07.2019 16:36:35
Mikko1978: Kyllähän mielikuvia on synnytetty enemmän ja vähemmän tyhjästä. Se on sitä markkinointia. ..........

No minä en ole sellaista nähnyt. Eikä minulle tule äkkiä ainakaan mieleen tapauksia missä sama tuote myytäisiin eri merkeillä eri hintaan...... ootas kun oikein mietin...... ei mulla kyllä tule mieleen. Olen tietoinen kyllä että esimerkiksi joku Samick tai Cort tms. valmistaa soittimia myös muille merkeille, mutta minulla ei ole tietoa (ainakaan varmaa tietoa), että ihan täsmälleen samaa tuotetta myytäisiin eri merkillä varustettuna. Sitten on tietenkin se amerikkalainen Heritage, joka kuulemma jatkoi Gibsonin mallien tekemistä Gibsonin tehtaalla ison G:n häivyttyä maisemaan. Heritaget on kylläkin aika arvostettuja soittimia enkä ole varma kuinka paljon halvemmalla niitä saa kuin aitoja Gibsoneita, mutta olen kuullut väitettävän niiden olevan ainakin lähes yhtä hyviä.

Toisaalta voihan se olla, että merkki lavassa nostaa tuotteen hintaa..... tai siis tietenkin onkin totta, mutta se merkin arvo ei ole tullut tyhjästä. Takana täytyy olla läjäpäin laadukkaita tuotteita ennen kuin merkin arvo nousee. Sitten kun sen arvo on noussut, niin toki se sitten maksaakin. Toisaalta jos merkkiä aletaan laittaa huonoihin tuotteisiin, niin se merkin arvo laskee huomattavasti nopeammin kuin mitä sen nousemiseen vaadittiin aikaa ja ponnistuksia.

Vaikka ilmaisenkin itseäni jyrkästi toisinaan, niin en kyllä ole valmis vielä perääntymään uskomuksestani, että pelkällä mainonnalla tyhjästä ei luoda yhtään mitään. Aina takana pitää olla tuote ja tuotteen laatu ratkaisee sen markkinointipotentiaalin.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
hallu
11.07.2019 16:41:03
kimurantti1: Mäkin suorastaan oon Les Paulia käyttänyt keikoilla! Voin suoraan sanoa, että kyllä mä ton Gibsonin kanssa aivan eri tavalla varon kuin vaikkapa mun Suhrien kanssa. Tää käyttäytyminen juontaa juurensa hetkeen kun näin, miten Gibsonin lapa napsahti kaveriltani poikki aivan harmittoman näköisen kolhun seurauksena. Sellaisen kolhun, josta moni muu luuttu ei todennäköisesti olisi ollut moksiskaan.

Mulla on itsellänkin Gibsonin lapa napsahtanut poikki todella vaatimattoman näköisestä traumasta. En mitenkään yritä kiistää tuota heikkoutta ja varon Gibsoneita itsekin ja varon myös Tokaita jossa on käytetty samaa laparatkaisua ja tiedän lapojen niissäkin katkeilleen. Minä tykkään siitä volutesta, joka on melkein kaikissa japanian kitaroissa enkä ihan tarkkaan tiedä miksi se ei Gibsonin käyttäjille kelvannut, mutta itse tunnen suurta vetoa ja himoa nimenomaan seitkytluvun Gibsoneihin ja niissä erityisesti pauleihin.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Makelele
11.07.2019 16:47:06
ÄrGee
11.07.2019 16:50:48
hallu: itse tunnen suurta vetoa ja himoa nimenomaan seitkytluvun Gibsoneihin ja niissä erityisesti pauleihin.

Ne mielikuvat ja rock-perinteiden avulla markkinointi. Vissiin kaulojakin napsahdellut tämän ketjun perusteella...
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
hallu
11.07.2019 18:22:28
ÄrGee: Ne mielikuvat ja rock-perinteiden avulla markkinointi. Vissiin kaulojakin napsahdellut tämän ketjun perusteella...

Seitkytluvun pauleissa oli vaahterainen kaula volutella, en usko että niitä on kovin hanakasti napsahdellut.
WanhaWetäjä
11.07.2019 18:24:21

LaMotta: Mielikuvia ne enimäkseen tarjoilee.

Sepä se...

https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_57_black_beauty_vos_lh.htm

Mulle tulee tuosta 1. sellanen mielikuva että ompas vtun kallis ja jokseenkin persoonattoman näkönen kitara. Vai että oikeen black beauty...
Ei herätä mitään kuolausefektia MUTTA toki moisen ottaisin jos lahjaksi saisin. Vois sitten myydä pois kuudella tonnilla kun ei se ollutkaan sitä mitä kuvittelin hinnan perusteella ja teettäisin sillä rahalla 2 kotimaista customia.

Tämä siis vain mielikuva.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Joees
11.07.2019 18:36:36
WanhaWetäjä: Sepä se...

https://www.thomann.de/fi/gibson_lp_57_black_beauty_vos_lh.htm

Mulle tulee tuosta 1. sellanen mielikuva että ompas vtun kallis ja jokseenkin persoonattoman näkönen kitara. Vai että oikeen black beauty...
Ei herätä mitään kuolausefektia MUTTA toki moisen ottaisin jos lahjaksi saisin. Vois sitten myydä pois kuudella tonnilla kun ei se ollutkaan sitä mitä kuvittelin hinnan perusteella ja teettäisin sillä rahalla 2 kotimaista customia.

Tämä siis vain mielikuva.

Black beauty on ihan osuva nimi kyseiselle ritsalle, tollasta kun kutsuttiin aikanaan black beautyksi, kauan ennen reissueita.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
fox
11.07.2019 19:22:34

krk: HS 11.7.2019

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-200 … Mjuhv1_uGfsrW7rR2pfgIm9KnSvWxPsxyPY

Aivan hyvä kirjoitus. Ja olihan siellä Pusan Ilkka todennut myös, että
Gibsonin kitarat sinänsä ovat olleet erittäin hyvätasoisia ja niiden myynti on ollut erittäin kannattavaa koko ajan, kertoo Kitarapajan Ilkka Pusa.
ja muutakin laaduntarkkailuun liittyvää. Jos tätä(kin) Gibson-ketjua vähänkään seurailee, niin eihän mikään muu merkki tällaista mielenkiintoa herätä, potentiaalisia ostajia (ei, en vielä omista Gibsonia) on niin lukuisasti että päät yhteen kolisee.
Että kovin kiehtova merkkihän tuo edelleenkin on, jopa nuoremman polven keskuudessa. Siinä määrinkin, että ennen siihen aitoon siirtymistä on ihan pakko saada joku samannäköinen skeba. Tätähän se on ollut noista lawsuit-ajan hämäristä asti. Ja vieläkin joku jaksaa tehdä ihan näköispainoksia noista ikonisista sekä jo hiukkasen ikääntyneistä malleista, kyllähän tämäkin jotain osoittaa, että Theodore McCarty ja kumppanit tekivät jotain oikein..
Tottahan nyt pitää jonkinmoista uskottavuutta osoittaa kommentoimalla joko
-kyllä nyt tähän huusholliin ei koskaan semmosta Gibsonia tule
-kyllä sellasella ei voi soittaa, kun se on (tähän jotain sopivaa)
-kyllä se nyt vaan on niin huonosti tehtykin, eikä kestä soittamista (eikä stagen lattiaan paiskomista?)
-kokeilin kaverin isoveljen Gibsonia ja se oli ihan huono
-Mitä lie Amerikan hapatusta, mieluummin soitan indonesialaisella/kiinalaisella soittimella kun siellä soitinrakentajat on todella loistavia (eikä niille tarvii maksaa edes niin paljon palkkaakaan ku länsimaisille) ja skebat on toosi halpoja ;)

Että tämmöstä. Pitää tästä vissiin lähteä tuonne studiolle/treenikselle vahtimaan ettei siellä lavat sinkoile, kun Kimi W:n kaverinkin lapa napsahti ihan harmittoman kolauksen (luunappi??) seurauksena..
Voihan sielläkin vaikka haarukoida josko löytyis netistä puolentoista vuoden takaa joku kiinnostava Gibson-uutinen tahi muuten negatiivispainotteinen julkaisu. Jos on vaikka pistetty porukkaa pihalle Gibsonilta...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kimurantti1
11.07.2019 22:05:29 (muokattu 11.07.2019 22:19:00)
fox: Että tämmöstä. Pitää tästä vissiin lähteä tuonne studiolle/treenikselle vahtimaan ettei siellä lavat sinkoile, kun Kimi W:n kaverinkin lapa napsahti ihan harmittoman kolauksen (luunappi??) seurauksena..

Kun nyt oikein nimeltä mainitsit, niin selvennä ihmeessä mitä tällä liioittelullasi ajat takaa. Etkö usko, että olen nähnyt Gibsonin lavan napsahtavan poikki? Tai että Hallu tuolla ylempänä valehtelee, kun sanoo katkaisseensa omasta Gibsonistaan lavan? Vai tarkoitatko, että Gibsonien lavat on rakenteellisesti aivan yhtä vahvoja kuin muilla merkeillä ja että lapavaurioissa ko. merkin kitarat ei ole millään tapaa yliedustettuina?

Mä omistan Gibsonin Les Paulin, kammioimaton vuoden 2007 Standard, joka siitä huolimatta painaa vain 3,9kg. En ole löytänyt kestävämmin rakennettua kopiota joka toimittaisi saman soundin, minkä takia vedän tällä kun ko. soundia tarvin. Mulla ei siis ole mitään periaatetta tätä merkkiä vastaan. Kuitenkin jos Gibson (tai muu valmistaja) tekisi täsmälleen saman ja saman soundisen kitaran mutta volutella, juoksisin riemusta kiljuen sellaisen ostamaan.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
fox
11.07.2019 22:59:31 (muokattu 11.07.2019 23:11:26)

kimurantti1:
Mä omistan Gibsonin Les Paulin, kammioimaton vuoden 2007 Standard, joka siitä huolimatta painaa vain 3,9kg. En ole löytänyt kestävämmin rakennettua kopiota joka toimittaisi saman soundin, minkä takia vedän tällä kun ko. soundia tarvin. Mulla ei siis ole mitään periaatetta tätä merkkiä vastaan. Kuitenkin jos Gibson (tai muu valmistaja) tekisi täsmälleen saman ja saman soundisen kitaran mutta volutella, juoksisin riemusta kiljuen sellaisen ostamaan.

Vastaillaanpa tähän nyt ihan ensittäin. Jos se paino ei oo ensisijainen kriteeri, niin kyllähän noita löytyy suurin piirtein tuossa painoluokassa Gibsoneita, tosin sun täytyy katsella vuotta 1980 ennen tehtyjä, kun volutella haluaisit. Btw, kammioilla tarkoitit toki tuota "modern weight relif"-systeemiä? Swiss cheese -porattu tuo -07 Stankku kuitenkin on. Jos ei sitten ole CS tai Historicci.

Kun nyt oikein nimeltä mainitsit, niin selvennä ihmeessä mitä tällä liioittelullasi ajat takaa. Etkö usko, että olen nähnyt Gibsonin lavan napsahtavan poikki? Tai että Hallu tuolla ylempänä valehtelee, kun sanoo katkaisseensa omasta Gibsonistaan lavan? Vai tarkoitatko, että Gibsonien lavat on rakenteellisesti aivan yhtä vahvoja kuin muilla merkeillä ja että lapavaurioissa ko. merkin kitarat ei ole millään tapaa yliedustettuina?

No, liiottelu tai liiottelu, jos ihan sattumoisin luit noita mun aiempia postauksia, niin kyllä, olen nähnyt laparikkoisia Gibsoneita, Tokaita, Aria Pro:ta, Framusta, Neubaueria, Welsonia, Vantagee, Ibanezia ja monta muuta. Fenderinkin, niin ja Jacksonin. Tuohon kiinnitin huomiota, että "harmittoman kolautuksen" jälkeen meni lapa poikki. Ehkä siihen tulee sittemmin korjausta, ettei se nyt ihan poikkikaan mennyt, vaan meni vähän särölle? Kun ei ne kaikki lavat siitä heti tuosta vaan poikki napsahda, Gibsonitkaan. Meinaten olen useamman tulip button-Klusonin virikoneenkin vaihtanut kun on tullut sen verran "harmiton kolaus" että on muovinuppi haljennut ja varsikin vääntynyt. Olen myös ihan vierestä nähnyt, kuinka SG Custom kippaa selälleen lavalle. Eikä menny edes kaula poikki.
En syyttänyt ketään valehtelijaksi, enkä oikein arvosta sitä, että sinäkään mua sellaiseksi syytät ilman yhtikäs minkäänmoista perustetta. Toki erehdyin "oikein etunimeltä" mainitsemaan, ajattelin että se nyt on kohtuu luontevaa vanhojen tuttujen (tai nettituttujen..) kohdalta.
Ne tuolla tavalla tehdyt kaulat ovat kyllä täysin samalla viivalla, jollei nyt joku sitä tieteellisesti osoita, että se "Gibson" siellä lavan päässä heikentää käytettyä mahonkia huomattavasti. Tästäkin tuolla aikaisemmin kirjoittelin mielestäni hyvinkin kattavasti juurikin vannesahatun 1-palaisen mahonkikaulan osalta.
Sanotaanko nyt niin, että yliedustettuina ne Gibsonit nyt on lähinnä tässä ketjussa, ja monissa muissa ko. merkkiä käsittelevissä. Kannattaa ehkä kysyä ammattikorjaajilta, että kuinka monta on tullut tässä viime aikoina laitettua? Tosin pitää ottaa sellainenkin seikka huomioon, että "tähän joku tietty merkki" on ehkä kumminkin kannattavampaa korjata, kuin joku "tähän taas joku muu merkki", ja tästä johtuen sitten se raportointi on kattavampaa. Ihan samalla tavalla on syytä kysyä, minkä vuoksi jonkun xx-brändin joku silmiinpistävä vika on "no juu, tuollasta, mutta so what" kun sitten Gibsonin osalta joku maalivaluma tai miltei huomaamaton viilanjälki otelaudan 18.nauhan vieressä on lähes pyhäinhäväistys ja osoitus huonosta laadusta ja laadunvalvonnasta..

Ja ei, en edelleenkään oo Gibson, Inc. yhtiöllä. Enkä millään liittyvällä puljulla. Joskus Norlinin aikaan ehkä, mutta siitä on kauan. Juszkiewiksikin ehti 33 vuotta pyörittää firmaa, ja se oli siis ennen noita aikoja. Ja kyllähän tässä on vuosien mittaan jo muutaman muunkin puljun soittimia ehtinyt ropata ja käpistellä. Joskus laskin jotain 40 brändiä eli tuotemerkkiä, eikä ne siitä ole lisääntyneet, kun en enää isommin mitään tee.
Tämä selvennyksenä, kun joku kumminkin pelaa taas jonkun "faniboi"-kortin. Maailmalla toki oon enemmän tunnettu tuolla japsi-vintagepuolella. Mukavia foorumeita, siellä ei suuremmin möyhötä Gibsonin lavoista, jotakuinkin asialinjalla pysyvät he.

edith piaf: Unohtukin ihan, että olen ihan vierestä nähnyt, kuinka Gibsonin LP Custom Lite saa kyytiä, niin että rungon balsatäytteetkin sälöilee. Mutta sitä ei lasketa, kun ei lapa mennyt poikki, kaula tosin irtos rungosta. Ja siis runkokin meni palasiksi.
Durty
11.07.2019 23:57:51
fox: Tämä selvennyksenä, kun joku kumminkin pelaa taas jonkun "faniboi"-kortin.

Tässä esimerkki postauksestasi eräässä toisessa topicissa:
Näistä "vertailuista" tulee lähinnä aina mieleen se, että eikö tuo Tokai-fanipoikien palvoma skeba pärjää laisinkaan ns. "omillaan" kun toistuvasti pitää todistella ja vertailla noihin alkuperäismalleihin, niin Fenkun kuin Gibsoninkin
fox
12.07.2019 00:21:43 (muokattu 12.07.2019 00:52:46)

Durty: fox: Tämä selvennyksenä, kun joku kumminkin pelaa taas jonkun "faniboi"-kortin.

Tässä esimerkki postauksestasi eräässä toisessa topicissa:
Näistä "vertailuista" tulee lähinnä aina mieleen se, että eikö tuo Tokai-fanipoikien palvoma skeba pärjää laisinkaan ns. "omillaan" kun toistuvasti pitää todistella ja vertailla noihin alkuperäismalleihin, niin Fenkun kuin Gibsoninkin

Juurikin näin, miks ne tekee tuolla tuomitulla (kaulaongelmat ym.) tavalla noita näköispainoksia, olihan niilla "oma innovaatiokin", tuo Talbo? Vai eikö se ottanut "tuulta alleen" vaikka oli ihan omaperäisen näköinenkin, näyttäs varmaan hyvältä livenä stagella? =)
Nyt kun on haku ns. "sauhunnut" kun on oikein perusteellisella paneutumisella etsitty etsimällä (ilmeisesti hakusanalla "fanipoika"), niin tuottikos suurta mielihyvää? ;)
Edelleen olen tuon kirjoitukseni takana. En noita juurikaan korjaile, koskapa olen tuota mieltä. Pitää varmaan keskittyä ankarasti haukkumaan ja muutenkin mollaamaan joka käänteessä toisten ihan omilla rahoillaankin ostamia soittimia..

Ja pelasihan tosiaan "joku" tuon kortin, niinku eppäilinkin.. Ketjuun se toikin huomattavaa lisäarvoa ja vallankin keskusteluun laatua, juu. Lisää vaan vanhoja postauksia.
Mites tuo sinun postaamas linkki "Gibson-uutisista" ?? =)
Oli pikkuisen vanhentunut, vaikka olis hyvin sopinut tuohon lietsontaan.. "Tuollastakin tekevät juu, hyi sentään!"

edith piaf: tuossa tuo olikin
Tosin kritiikki Gibsonin nykylaatua kohtaan ei ole täysin vailla pohjaa. Vanhoille rakentajille annetaan kenkää ja hommataan halvempia tilalle. Se ei voi olla vaikuttamatta laatuun. Tässä vähän juttua aiheesta: https://www.ultimate-guitar.com/new … to_prepare_for_our_refinancing.html

Kannattaa kuitenkin lukea tuo pikkuisen "tuoreempi" Pusan Ilkan näkemys laadusta ym. jutuista mieluummin. Tuo Hesarin linkki tässä ketjussa.. eli tää:
Durty
12.07.2019 11:21:30
fox:

Ja pelasihan tosiaan "joku" tuon kortin, niinku eppäilinkin.. Ketjuun se toikin huomattavaa lisäarvoa ja vallankin keskusteluun laatua, juu. Lisää vaan vanhoja postauksia.
Mites tuo sinun postaamas linkki "Gibson-uutisista" ?? =)
Oli pikkuisen vanhentunut, vaikka olis hyvin sopinut tuohon lietsontaan.. "Tuollastakin tekevät juu, hyi sentään!"

edith piaf: tuossa tuo olikin
https://www.ultimate-guitar.com/new … to_prepare_for_our_refinancing.html

Kannattaa kuitenkin lukea tuo pikkuisen "tuoreempi" Pusan Ilkan näkemys laadusta ym. jutuista mieluummin. Tuo Hesarin linkki tässä ketjussa.. eli tää:

Miten nopeasti mielestäsi nuo "negatiiviset" Gibson-uutiset vanhenevat? Päivässä? Viikossa? Tuo uutinen on reilun vuoden vanha, väitätkö, että uusi johto on jo korjannut asian ja palkanneet nuo erotetut seniorityöntekijät takaisin?
Kitarapaja on Gibsonin jälleenmyyjä, joten mitä muuta Pusa voi sanoa?
samiko
12.07.2019 11:28:59
ÄrGee: Ne mielikuvat ja rock-perinteiden avulla markkinointi. Vissiin kaulojakin napsahdellut tämän ketjun perusteella...

Oli pakko ihan yytsiä jos profiilissasi sattuis näkymään, millä kitaralla itse soittelet, ja onneksi näkyyhän siellä.

Mikä tosta Balilla rakennetusta Ibanez look a likestä tekee sitten innovatiivisen? Tribaali (tirsk) otelautakuvio? Ja millä mielikuvalla tuotakin on markkinoitu... ilmeisesti sometähti Olan signature? Ettei vaan ois ostopäätökseen vaikuttanut sinullakin alhainen hinta/kitaran "nätti" ulkomuoto.
22001100
12.07.2019 11:45:56
samiko: Oli pakko ihan yytsiä jos profiilissasi sattuis näkymään, millä kitaralla itse soittelet, ja onneksi näkyyhän siellä.

Mikä tosta Balilla rakennetusta Ibanez look a likestä tekee sitten innovatiivisen? Tribaali (tirsk) otelautakuvio? Ja millä mielikuvalla tuotakin on markkinoitu... ilmeisesti sometähti Olan signature? Ettei vaan ois ostopäätökseen vaikuttanut sinullakin alhainen hinta/kitaran "nätti" ulkomuoto.

Itse en Solareilla ole soitellut. Mutta käsittääkseni on hintaansa nähden hyvälaatuinen keppi mitä arvioita ympäri netin lukenut. Solareissa varmaan kiinnostaa lähinnä speksit metalli musiikkia varten ja hinta/laatusuhde. Ei halpa+nätti. Ja nykyään siellä Balillakin osataan niitä keppejä kyhätä, silloin kun tuotannot sinne siirtyi aikojaan ei tosiaan ollut taso tämänpäivän tasolla.
Krice
12.07.2019 12:04:35

Tinnittus: jos Gibson(ja Fender myös) saisi näistä omista muodoistaan oikeusvoiton.

Mikä on se muoto tarkalleen ottaen? Deanin kitarat ei ole 1:1 samanmuotoisia kuin Gibsonit. Jos muotoa ei määritellä tarkasti niin myöskään Gibson ei ole keksinyt ehkä muuta kuin Explorerin. V on liian yleinen muoto, että sen voisi patentoida. Tosin USA:ssa sekin on varmaan mahdollista, jokuhan on patentoinut hymiön kun se ehti tekemään sen ensin. USA:n patenttilait on ihan hanurista, tosin kyseinen maa on lainkäytännön suhteen melkoinen kehitysmaa, jossa tärkeintä on oikeusjuttujen nostaminen ja voittaminen, ei itse oikeus.
samiko
12.07.2019 12:09:15 (muokattu 12.07.2019 12:11:36)
22001100: Itse en Solareilla ole soitellut. Mutta käsittääkseni on hintaansa nähden hyvälaatuinen keppi mitä arvioita ympäri netin lukenut. Solareissa varmaan kiinnostaa lähinnä speksit metalli musiikkia varten ja hinta/laatusuhde. Ei halpa+nätti. Ja nykyään siellä Balillakin osataan niitä keppejä kyhätä, silloin kun tuotannot sinne siirtyi aikojaan ei tosiaan ollut taso tämänpäivän tasolla.

Niin, hintaansa nähdenhän hyviä kaikki alle tonnin kepukat tuntuvat olevan kun somea lukee (paitsi G tai F). Solarissa ei ole mitään sellaista speksiä, mitä ei olisi Ibanezit, Chapmanit ym hevikirveiden tekijät jo tehnyt. Hevikirveethän ovat käytännössä kaikki toistensa kopioita.

https://www.thomann.de/fi/chapman_guitars_ml1_pro_modern_lunar.htm

Käännetään lapa ympäri ja pistetään ripaalia otelautaan :D
fox
12.07.2019 12:10:21

Durty: Miten nopeasti mielestäsi nuo "negatiiviset" Gibson-uutiset vanhenevat? Päivässä? Viikossa? Tuo uutinen on reilun vuoden vanha, väitätkö, että uusi johto on jo korjannut asian ja palkanneet nuo erotetut seniorityöntekijät takaisin?

Ajattelin ihan ensittäin että pitäsköhän vallan uusi aihe perustaa, kun näyttää vähän siltä, ettei tämä "Gibson virallisesti konkurssissa" ihan liity nyt mitenkään tähän kysymykseen. Ihan olis voinut pikaviestilläkin tuollaset kysymykset esittää. No, mutta - ei yllättänyt. Valitettavasti en ole edelleenkään missään asemassa kyseisessä firmassa, kaikkein vähiten missään rekrypuolella, joten en osaa sanoa onko väkeä palkattu takaisin. Sulla on todennäköisesti tietoa siitä, oliko irtisanomisen syynä esmerkiks "tuotannolliset tai taloudelliset syyt" kuten länsimaisissa työlainsäädännöissä on kirjattu, lisäksi selvitystä kaipaa, onko maksettu erorahoja/sopeutumiskorvauksia? Onko eläköidytty, koska tiedät heidän olleen "seniorityöntekijöitä"? Minä en noihin osaa sanoa, eikä mun tarvitsekaan, en ole vastuussa tahi tilivelvollinen.
Uutinen, jos sitä sellaiseksi voi sanoa, oli vajaa kaksi vuotta vanha ja koski tuota edellisen CEO:n aikaa. Ei ole relevantti nykyisen johdon aikaa peilaava. Jenkkilakimies sanoisi julkaisun pohjalla olevan "malicious purposes", tosin jo tämän ketjun otsikkokin on moinen.
Ja miten tämäkään ylipäätänsä liittyy aiheeseen, haluaisin vaan kysyä?
En oo nähnyt minkään muun valmistajan osalta moista pohdintaa, sitä kummastelen. Mutta kai tällaisestakin joku kiksinsä saa..

Kitarapaja on Gibsonin jälleenmyyjä, joten mitä muuta Pusa voi sanoa?

Eli mielestäsi Ilkka ei tiedä yhtään mitään seikoista, jotka jokainen tässäkin ketjussa kritiikkiä esittänyt mitä suurimmalla tunteella jo "tietää"? Ilkan tuntien, kyllähän se sanoisi Hesarille, jos jotain perusteltua sanottavaa olisi. Oli jälleenmyyjä tahi ei. Johtuisko myös siitä, että noitten kautta on kulkenut vähän enemmältikin ko. merkin soittimia joten on ns. pohjaa sanoa asiasta jotain, olkoonkin että se nyt ikävä kyllä poikkeaa sellaisten mielipiteistä, joilla ei ole ainoatakaan ko. merkin soitinta ollut, tai sillee?
"Virallisesta konkurssista" lapamurtumien kautta Gibsonin soitinrakennuspuolen työvoimapolitiikkaan ja siitä sitten näppärästi henkilökohtaiseen osioon.. ketjun otsikko nyt ainakin täytyisi korjata totuudenmukaiseen muotoon, tykkään mä.
Tästä tähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)