Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5407 408 409 410 411447 448 449 450 451
Epämuusikko
24.06.2019 00:57:46
itekki pitäis virvelinsoittoa treenata

https://www.youtube.com/watch?v=UJ9hDGqslvw
So smooth you can hear the beard.
Kefiiri
24.06.2019 08:18:53 (muokattu 24.06.2019 08:38:14)
Poistamme aamuäreäyden aiheuttaman kirjoituksen ja kenties palaamme ilta-äreinä katsottuamme ihan uhmalla koko videon.
En ole musiikin asiantuntija.
haunted
24.06.2019 15:26:45
Epämuusikko: itekki pitäis virvelinsoittoa treenata

Juu ja ottaa lääkkeet. Ei vaan. Melkosta.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
Deino
24.06.2019 19:14:24

Jucciz
26.06.2019 03:08:59
Epämuusikko: itekki pitäis virvelinsoittoa treenata

Mulle samaa, mitä tää kaveri vetää.

Ja pelkästään hyvällä siis, paljon hienoja ääniä.
Deino
27.06.2019 18:02:04 (muokattu 27.06.2019 18:09:06)

Epämuusikko
29.06.2019 23:43:19
beethro
05.07.2019 06:46:42
Todella kovaa kotimaista rudimentaalista snareosaamista! Mulla ollu itelläni keväästä asti ykkösprioriteettinä käsien totaalinen remontti, ja tämä mies on inspiroinut aivan paljon.

https://www.youtube.com/watch?v=9jw5-8DIQOc
Epämuusikko
05.07.2019 13:42:12
beethro: Todella kovaa kotimaista rudimentaalista snareosaamista! Mulla ollu itelläni keväästä asti ykkösprioriteettinä käsien totaalinen remontti, ja tämä mies on inspiroinut aivan paljon.

https://www.youtube.com/watch?v=9jw5-8DIQOc

Hymy ei maksa mitään.
Kefiiri
05.07.2019 15:19:54 (muokattu 05.07.2019 15:20:06)
Jos pystyy hymyilemään samalla kun soittaa, ei keskity vaan vetää autopilotilla. Olen ihan itse keksinyt tämän ajatuksen enkä ollenkaan epäile sen todenperäisyyttä.
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
05.07.2019 18:23:31
beethro: Meikällä ainakin hymy hyyty, kun näin ton Tornado-soolon scoren.

Se on kova biisi. Itekki joskus räpeltäny sitä.
beethro
05.07.2019 18:50:24
Epämuusikko: Se on kova biisi. Itekki joskus räpeltäny sitä.

Jep! Mä otan myös räpellyksen alle, mutta ensin pitäis jaksaa vielä jonkin aikaa keskittyä kunnon open rollin kehittämiseen, kun on tullut soitettua se yli kymmenen vuotta "väärin".
statistiÖ
05.07.2019 22:09:42

Muistaakseni minun aikanani ei täällä ole mainittu Mick Woodmansey. Enkä etes tiedä miksi pitäisi mainita, koska olen kuunnellut albumillisen kappaleita kai neljä kertaa, eikä yhtään jäänyt mitään mieleen rummuista, niin tämä on maailmankaikkeuden paras rumpali. Kokeile vaikka Black country rock tältä kaiken hevimusan kehdolta.
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ lisää alapäätä ¤
Epämuusikko
06.07.2019 15:52:24
beethro: Jep! Mä otan myös räpellyksen alle, mutta ensin pitäis jaksaa vielä jonkin aikaa keskittyä kunnon open rollin kehittämiseen, kun on tullut soitettua se yli kymmenen vuotta "väärin".

Väärin on se mikä ei tuota toivottua tulosta. Ite oon kapulanpuristeluvuoteni jättänyt taakse. pl. Moves like Jaggerin 2. kertsiinmenorolli. Se ei lähde ilman raakaa voimaa.
beethro
06.07.2019 23:33:54
Epämuusikko: Väärin on se mikä ei tuota toivottua tulosta. Ite oon kapulanpuristeluvuoteni jättänyt taakse. pl. Moves like Jaggerin 2. kertsiinmenorolli. Se ei lähde ilman raakaa voimaa.

Joo näinhän se on. Mulla väärin tarkoittaa tässä tapauksessa samaa kuin paskasti. Herätys tuli viime vuonna, kun päätin nauhottaa mun rollejani lähimikillä ja sitten analysoida niiden laatua sekä gridiin nähden että sen nauhoitussoftaan piirtyvän visuaalisen näkymän avulla. Karulta näytti (ja kuulosti) tuplaiskut molempien käsien osalta tuolla marssitempoissa eli niissä ns varsinaisissa rollitempoissa.

Aiemmin mun lähestymistapani oli yllättävän monien rumpalien suosima, mutta mun mielestäni usein parhaimmillaan keskinkertaisia rolleja tuottava menetelmä, jossa sormet viuhuu ihan valtoimenaan auki ja kiinni ja pelkästään tuolla sormien sulkemisella yritetään saada se tuplan jälkimmäinen isku ulos. Sitten kun mentiin marssitempoihin, niin mun tekniikkani muuttui lähemmäksi closed roll -tekniikkaa, jossa pomppua kontrolloidaan niin, että yhdellä liikkeellä tulee kaksi iskua per käsi. Tuolla tekniikalla ongelmaksi muodostui se, että rolliin oli vaikea saada mitään voimaa ilman että tuplaisku hajosi aivan surkean kuuloseksi eli toisin sanoen tuollaiset hyvät crescendot ja voimakkaat rolliosuudet eivät tahtoneet onnistua. Nyt oon menny nöyrästi melkein lähtöruutuun ja yrittänyt treenata kunnon voimakkaan tuplaiskun molemmilla käsillä. Pääasiallinen menetelmä on Santa Clara Vanguard -marssibändin ja mahdollisesti muidenkin ton koulukunnan soittajien pari-kolmekymmentä vuotta sitten suosima yhden käden shuffle-treeni, jonka Crusie Ship Drummer -blogia pitävä Todd Bishop ystävällisesti jakoi nettiin muutamaankin otteeseen. Homma etenee, mutta vielä pitää hinkata. Saa nähdä mennäänkö lopulta entistä pahemmin metsään vai päästäänkö siihen soundiin, jota tavoittelen - toivon jälkimmäistä! Tällainen molotus tällä kertaa, vaikka kukaan ei kysynyt :)

Ja nyt kun Tornadosta keskusteltiin, niin tässä vielä toinen mulle mieluisa esitys. Tällä kaverilla on ihan erilainen soittotyyli ja rumpu kuin tuossa aiemmin linkkaamassani versiossa, mutta mun korvaani tämäkin kuulostaa erinomaiselta. Hyvät dynamiikat! https://www.youtube.com/watch?v=ycE … 15AZ4s8yLcaOU&index=30&t=0s
Epämuusikko
07.07.2019 14:31:24
beethro:
Aiemmin mun lähestymistapani oli yllättävän monien rumpalien suosima, mutta mun mielestäni usein parhaimmillaan keskinkertaisia rolleja tuottava menetelmä, jossa sormet viuhuu ihan valtoimenaan auki ja kiinni ja pelkästään tuolla sormien sulkemisella yritetään saada se tuplan jälkimmäinen isku ulos.
Eipä tuo kovin järkevältä vaikuta

Sitten kun mentiin marssitempoihin, niin mun tekniikkani muuttui lähemmäksi closed roll -tekniikkaa, jossa pomppua kontrolloidaan niin, että yhdellä liikkeellä tulee kaksi iskua per käsi. Tuo nyt on aivan normaalia.

Tuolla tekniikalla ongelmaksi muodostui se, että rolliin oli vaikea saada mitään voimaa ilman että tuplaisku hajosi aivan surkean kuuloseksi eli toisin sanoen tuollaiset hyvät crescendot ja voimakkaat rolliosuudet eivät tahtoneet onnistua. Joskus on näin.

Nyt oon menny nöyrästi melkein lähtöruutuun ja yrittänyt treenata kunnon voimakkaan tuplaiskun molemmilla käsillä. Pääasiallinen menetelmä on Santa Clara Vanguard -marssibändin ja mahdollisesti muidenkin ton koulukunnan soittajien pari-kolmekymmentä vuotta sitten suosima yhden käden shuffle-treeni, jonka Crusie Ship Drummer -blogia pitävä Todd Bishop ystävällisesti jakoi nettiin muutamaankin otteeseen. Homma etenee, mutta vielä pitää hinkata. Saa nähdä mennäänkö lopulta entistä pahemmin metsään vai päästäänkö siihen soundiin, jota tavoittelen - toivon jälkimmäistä! Tällainen molotus tällä kertaa, vaikka kukaan ei kysynyt :)

Pitääpä tsekata, vaikka tosiaan vaimonhakkuutatsista olen itse nykyään pyrkinyt poispäin.

Ja nyt kun Tornadosta keskusteltiin, niin tässä vielä toinen mulle mieluisa esitys. Tällä kaverilla on ihan erilainen soittotyyli ja rumpu kuin tuossa aiemmin linkkaamassani versiossa, mutta mun korvaani tämäkin kuulostaa erinomaiselta. Hyvät dynamiikat! https://www.youtube.com/watch?v=ycE … 15AZ4s8yLcaOU&index=30&t=0s

Tykkään, vaikka tuossa(kin) käsien asennossa on itelle jotain vistoa. Olen ehkä enemmän nirso niille kuin itse mekaniikalle :P
beethro
07.07.2019 19:51:02
Epämuusikko

Pitääpä tsekata, vaikka tosiaan vaimonhakkuutatsista olen itse nykyään pyrkinyt poispäin.

Yritin etsiä linkkiä tuohon blogipostaukseen, mutta ei tahdo millään löytyä enää. Sama kaveri on muutamaan otteeseen myös kuvannut ton menetelmän Drummerworldin keskustelufoorumilla, kun siellä aina tasaisin väliajoin aloitetaan uusi keskustelu siitä, miten tuplaiskuja soitetaan oikeissa rollitempoissa (ja väitellään siitä kuuluuko pomputtelu asiaan vai ei :)

Mua ei niin hirveästi ikinä kiinnosta väitellä siitä mikä on oikein ja mikä väärin, mutta omiin tarpeisiini tarvitsen huomattavasti lisää voimaa ja kontrollia, minkä vuoksi Todd Bishopin menetelmä vaikuttaa sopivalta. Vaimonhakkuutatsia ei ole toki tarkoitus munkaan kehittää, mutta jos tavoittelemani soundin aikaansaamiseksi tarvitsee jumpata vähän enemmän, niin se sopii kyllä. Toistaiseksi tän tekniikkaremontin edetessä näpit tuntuvat kestävän kovempia treenimääriä kuin ennen ja vaikka ote on ehkä hieman aiempaa jämäkämpi, niin sellainen voimakkaampi soittaminen tuntuu koko ajan kevyemmältä.

Tykkään, vaikka tuossa(kin) käsien asennossa on itelle jotain vistoa. Olen ehkä enemmän nirso niille kuin itse mekaniikalle :P

Saman huomion tein itekin! Sen huomaa etenkin tossa kohtaa, kun kuvakulma vaihtuu ensimmäisen kerran. Kaverilla myös hieman erikoinen tuo backsticking-liike, mutta soundipuoli on mun korvaani hienosti kunnossa. Melkein himottaisi tuosta innostuneena kokeilla pitkästä aikaa Remon renaissance-kalvoa mun vaahterasnareeni...
hollmi-5
07.07.2019 22:50:50
beethro:

Saman huomion tein itekin! Sen huomaa etenkin tossa kohtaa, kun kuvakulma vaihtuu ensimmäisen kerran. Kaverilla myös hieman erikoinen tuo backsticking-liike, mutta soundipuoli on mun korvaani hienosti kunnossa. Melkein himottaisi tuosta innostuneena kokeilla pitkästä aikaa Remon renaissance-kalvoa mun vaahterasnareeni...

Minun mieleeni rumpu oli setattu ihan oudosti. Hirveän kireä matto ja soundissa oli pelkkää pärinää. Marssirumpuahan tuolla yritettiin kai imitoida?

Aika suljettu kapulaote, mutta tekniikka kyllä näytti toimivalta. Ei se muuten olisi mennyt noin sujuvasti.
Soundit, piuhat ja kajarit.
tiukkapipo
08.07.2019 04:37:05
Joku voi muistaa Hit like a girl -kilpailun vuoden 2012 voittajan, DeArcus Curryn, Tsekkasin kuulumiset netistä. En tiennytkään että soittaa nykyisin Janelle Monaen bändissä. https://www.instagram.com/p/Bzkeof1BP7y/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)