Aihe: Mikkien tunnistusapua?
1
balanced1
07.07.2019 17:23:00
Kuka ikinä on juottanut nuo mikit niin on väärällä alalla
mikki73
07.07.2019 18:06:35 (muokattu 07.07.2019 18:14:36)
balanced1: Kuka ikinä on juottanut nuo mikit niin on väärällä alalla

Tuollaset ne oli kaupan pöydällä. Eihän noissa oo ku joku juottanut maan mikin pohjaan, muut piuhat ei ole juotettu mihinkään. Mut nyt ne on juotettu oikein ja soivatkin mukavasti-Itelläkin oli ihmettelimistä kun mikeistä tulee vain maa ja hot ulos, miks mikin sisältä tuleva maapiuha käy tuon pohjan kautta ja siittä etiäpäin. En tiedä.

Et kuitenkaan tienny mitkä nuo on? Se täs lähinnä kiinnostaa.,
Metalkallo
07.07.2019 20:59:24
En tiedä mistään mitään, mutta voisikohan olla Gretschiin viittaavat mikit?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
mikki73
07.07.2019 21:38:06
Metalkallo: En tiedä mistään mitään, mutta voisikohan olla Gretschiin viittaavat mikit?

Hyvä arvaus, itse ajattelin jotain vanhaa ekoa...
Kefiiri
08.07.2019 11:38:59
Ekolla on tosiaan ollut saman tyylisiä yksikelaisia, mutta kaksikelaisena (ainakin sellaisilta nuo näyttävät) ennennäkemätön tapaus.

Tuo kolmen kiinnitysruuvin systeemikään ei ole ihan tavallinen ratkaisu. Rakenteessa on jotain venäläistä kolhoutta... mutta ei löydy vastausta täältäkään.
En ole musiikin asiantuntija.
basisti1971
10.07.2019 06:20:32
Moi.

Kefiiri: Ekolla on tosiaan ollut saman tyylisiä yksikelaisia, mutta kaksikelaisena (ainakin sellaisilta nuo näyttävät) ennennäkemätön tapaus.

Totta, Ekolla oli hivenen sinnepäin ulkonäöltään olevia, mutta pääasiassa olivat kantikkailla muovikuorilla (mm. Manta) ja metallikuorisissa (mm. Kiwi) napapalat tulivat reilusti ulos reiästä.
Kumpaisetkin ainakin mun rajallisen kokemuksen perusteella yksikelaisia kuten jo totesitkin.

Mun mielestä noiden ulkonäön inspiraatioksi on vaikea valkata muuta mikkiä kuin Burns Tri-Sonic, mutta Google ei useammasta hakuyrityksestä huolimatta löytänyt ensimmäistäkään tuota klassikkoa vastaavaa humbuckeria.
Ei edes kuoria???
Tai sitten EVO ;).

Tuollaiseen "kelluvaan" kiinnitysrakenteeseen kumipuslineen muistan jossain nettisurffailun tiimellyksessä törmänneeni (joku muu kuin Gibson CC), mutta siitä on aikaa enkä saa päähäni missä moisen näin.

Tuollaiset on tapana maattaa joten sinänsä siinä että maapiuha kulkee rakenteen kautta ei ole mitään ihmeellistä.

Koska toisen mikin kuori on ollut jo auki ja hivenen liian pienitehoisella juottimella juotettu takaisin aiheuttaen mielipahaa, ainakin itse nappaisin kuoren uudelleen auki.
Sisuskaluista voi melko tarkkaan haarukoida ainakin vuosikymmenen jolla mikki on tehty, itse veikkaisin 80- tai 90- lukua.

T:Samuli
mikki73
10.07.2019 09:41:41
basisti1971: Moi.

Totta, Ekolla oli hivenen sinnepäin ulkonäöltään olevia, mutta pääasiassa olivat kantikkailla muovikuorilla (mm. Manta) ja metallikuorisissa (mm. Kiwi) napapalat tulivat reilusti ulos reiästä.
Kumpaisetkin ainakin mun rajallisen kokemuksen perusteella yksikelaisia kuten jo totesitkin.

Mun mielestä noiden ulkonäön inspiraatioksi on vaikea valkata muuta mikkiä kuin Burns Tri-Sonic, mutta Google ei useammasta hakuyrityksestä huolimatta löytänyt ensimmäistäkään tuota klassikkoa vastaavaa humbuckeria.
Ei edes kuoria???
Tai sitten EVO ;).

Tuollaiseen "kelluvaan" kiinnitysrakenteeseen kumipuslineen muistan jossain nettisurffailun tiimellyksessä törmänneeni (joku muu kuin Gibson CC), mutta siitä on aikaa enkä saa päähäni missä moisen näin.

Tuollaiset on tapana maattaa joten sinänsä siinä että maapiuha kulkee rakenteen kautta ei ole mitään ihmeellistä.

Koska toisen mikin kuori on ollut jo auki ja hivenen liian pienitehoisella juottimella juotettu takaisin aiheuttaen mielipahaa, ainakin itse nappaisin kuoren uudelleen auki.
Sisuskaluista voi melko tarkkaan haarukoida ainakin vuosikymmenen jolla mikki on tehty, itse veikkaisin 80- tai 90- lukua.

T:Samuli

Noissa burnseissa tosiaan on aika samantyylinen muotoilu. Noh, ovat mitkä ovat, joku saa ne tuossa mun telestratossa omakseen jos joskus menee kaupaksi. Melkoisen pehmeäsointiset ne on, vähän kuin alitehoiset p90 mikit soundin puolesta.
Kiitoksia yrittäneille, niin paljon on itekkin tullut jo noiden alkuperää etittyä että parempi jättää tämä tähän ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)