nahkalipsi 01.03.2019 10:20:03 | |
---|
The Jack: Toisaalta bändi olisi voinut laittaa November Rainin raakileena jo Appetitelle, jne jne... Hyvä kommentti. Olen täysin samaa mieltä. Kyllähän se monessa tuutissa ilmoitettiin aiemminkin että biisejä oli roppakaupalla joten varmasti Axlilla on levylliseen (ellei kahteenkin) tavaraa valmiina ja siitä vaan Duff & Slash pistämään omat lisät niin GNR:ää pukkaa. Tuskin kuitenkaan mitään Appetiten tasosta tavaraa mutta näitä Illusioneiden tyylisiä mestariteoksia. Ja khyyllä mun mielestä Chinese Democracy on ihan GNR levy (no okei, pääsääntöisesti) kun taas mitkään Slashin ja muiden soololevyt ei kuulosta yhtään siltä. Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
Stradlin 06.03.2019 00:28:10 | |
---|
Radio Rockilla oli hiljattain äänestetty GNR biisien top10, ilmeisesti useammalta bändiltä tulee sama listaus tässä kevään mittaan. Ykkösenä November Rain, mikä juontajien mielestä ei ollut millään lailla yllättävää. Mulle oli pieni yllätys, ei mahtuisi omalle listalleni välttämättä ollenkaan. Rektum taka tum. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
nahkalipsi 06.03.2019 08:19:12 | |
---|
Joo kuuntelin tota myös ja vähän ihmettelin ja toisaalta en ihmetelly. Taisin itse käydä äänestää Estrangedia. Onhan se mahtava biisi mutta ei varmaankaan pääse meikäpojankaan top10:iin... *mietintätauko* Joo ei päässy edes TOP15:sta Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
mrk 06.03.2019 08:48:45 | |
---|
Stradlin: Radio Rockilla oli hiljattain äänestetty GNR biisien top10, ilmeisesti useammalta bändiltä tulee sama listaus tässä kevään mittaan. Ykkösenä November Rain, mikä juontajien mielestä ei ollut millään lailla yllättävää. Mulle oli pieni yllätys, ei mahtuisi omalle listalleni välttämättä ollenkaan. Rektum taka tum. No Radio rockin äänestäjäkunnasta kertoo myös se, että GNR edellä kaikkien aikojen rock-ikonit listalla on tässä kuussa Five Finger Death Punch "Short On Long Term Goals" |
Jucciz 09.03.2019 01:07:56 (muokattu 09.03.2019 01:08:36) | |
---|
nahkalipsi: Joo ei päässy edes TOP15:sta Top viidestätoista? Joo, onhan sijamuodot vaikeita ihan meille suomalaisillekin. ;) Mun mielestä ihan kirkkaasti kolmen parhaan GNR-biisin joukossa on Think about You. Ehkäpä unohdettu, mutta mun mielestä yksi parhaista ikinä. |
nahkalipsi 09.03.2019 07:21:22 (muokattu 09.03.2019 07:22:58) | |
---|
Jucciz: Top viidestätoista? Joo, onhan sijamuodot vaikeita ihan meille suomalaisillekin. ;) mjooo ajattelin puhekielenä "top viiteentoista" mutta nyt kun sanoit niin metsäänhän se meni. Hyvä että kieli poliisit on valppaana! Tähän hymiö. Jucciz: Mun mielestä ihan kirkkaasti kolmen parhaan GNR-biisin joukossa on Think about You. Ehkäpä unohdettu, mutta mun mielestä yksi parhaista ikinä. Tämä. On niin ikään mun TOP3(:ssa?) Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
slowdive 11.03.2019 12:21:30 (muokattu 11.03.2019 12:25:23) | |
---|
Jucciz: Mun mielestä ihan kirkkaasti kolmen parhaan GNR-biisin joukossa on Think about You. Ehkäpä unohdettu, mutta mun mielestä yksi parhaista ikinä. Ihan totta kyllä. Joihinkin GN'R -biiseihin on kyllä oikeastaan vaikea suhtautua niin, että pystyisi mitenkään listaamaan jotain Top10 -listoja. Joku "Paradise City" tai "Sweet Child O' Mine" on jo niin hyväksi kuultu, että en kyllä oikeastaan jaksa, enkä halua yhtään enää kuunnella. Ennemmin sitten kaivelee niitä ei-niin-puhkisoitettuja rivibiisejä tai laittaa soimaan Spagettilevyn. Mutta onko sitten vaikka "Don't Damn Me" tai "Pretty Tied Up" parempia biisejä kuin nuo kaksi ensiksi mainittua? Ehkä ei, mutta silti ne tänä päivänä valikoituu varmuudella soittoon ennen nuita ikivihreitä. Knobs to the southeast. |
Dirtyh 11.03.2019 13:53:58 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä ihan kirkkaasti kolmen parhaan GNR-biisin joukossa on Think about You. Ehkäpä unohdettu, mutta mun mielestä yksi parhaista ikinä. Voimakasta komppia! Slash on muistaakseni asiasta hyvin eri mieltä. slowdive: Joihinkin GN'R -biiseihin on kyllä oikeastaan vaikea suhtautua niin, että pystyisi mitenkään listaamaan jotain Top10 -listoja. Joku "Paradise City" tai "Sweet Child O' Mine" on jo niin hyväksi kuultu, että en kyllä oikeastaan jaksa, enkä halua yhtään enää kuunnella. Ennemmin sitten kaivelee niitä ei-niin-puhkisoitettuja rivibiisejä tai laittaa soimaan Spagettilevyn. Mutta onko sitten vaikka "Don't Damn Me" tai "Pretty Tied Up" parempia biisejä kuin nuo kaksi ensiksi mainittua? Ehkä ei, mutta silti ne tänä päivänä valikoituu varmuudella soittoon ennen nuita ikivihreitä. Tämä on juuri näin. Alkaa tosin koko tuotanto olla kuunneltu niin puhki että paria biisiä enempää ei putkeen enää pysty. Lisäksi noiden hittien kohdalla tulee radiokin sammutettua. |
shuffle 11.03.2019 16:05:36 | |
---|
Diggaan Izzystä ja omistan häneltä monta soololevyä. Gunnareita olen aina kuunnellut sujuvasti mutta ihan ykkönen se ei ole koskaan ollut. Itselle paras biisi on "Nightrain". Rokkaa. Ainoa Gunnarien biisi joka on Spotifyn kuuntelulistalla. |
Jucciz 11.03.2019 22:40:20 | |
---|
Muistan kyllä senkin, että kun Appetite-vinyylin aikanaan sain muistaakseni 9-vuotissynttärilahjaksi, tykästyin Sweet Child o' Mine -biisiin sen verran paljon, että nauhoitin sitä yhden C-kasetin täyteen, molemmat puolet. Sitä sitten kuunneltiin autossa kun mentiin mummolaan. Ihmettelen tänäkin päivänä, miten vanhempani jaksoivat kuunnella yhtä ja samaa biisiä, ja noita matkoja sen sijaan oli useita, jolloin päätin matkamusiikin. :D |
bedlam 12.03.2019 11:11:32 | |
---|
Jucciz: Ihmettelen tänäkin päivänä, miten vanhempani jaksoivat kuunnella yhtä ja samaa biisiä, ja noita matkoja sen sijaan oli useita, jolloin päätin matkamusiikin. :D Tämä virke ei kuulosta oikein hyvältä. Veikkaisin että tuo viimeisin sivulauseen erottava pilkku on turha, koska ilman sitä lauseen tarkoitus tulisi paremmin esille. Fiksuinta olisi kuitenkin ehkä järjestää koko virke toisin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Regalis Apertura 28.06.2019 09:04:29 | |
---|
|
Lunnu 28.06.2019 10:32:52 | |
---|
Stradlin: Radio Rockilla oli hiljattain äänestetty GNR biisien top10, ilmeisesti useammalta bändiltä tulee sama listaus tässä kevään mittaan. Ykkösenä November Rain, mikä juontajien mielestä ei ollut millään lailla yllättävää. Mulle oli pieni yllätys, ei mahtuisi omalle listalleni välttämättä ollenkaan. Rektum taka tum. Vastaus wanhaan postaukseen, mutta tämä on kyllä sellainen biisi että ihmetellä täytyy sen suosiota. Mun korviini totaalinen musiikillinen kliseepökäle ja kanava vaihtuu kun tämä pyörähtää käyntiin (jota tapahtuu mielestäni aivan liian usein) Nostalgy is not what it used to be |
Unmasked 28.06.2019 12:50:28 | |
---|
Lunnu: tämä on kyllä sellainen biisi että ihmetellä täytyy sen suosiota. Jännästi se vaihtelee, itse olen todella vannoutunut GNR-diggari ja kaikki menee Appetitesta Chineseen mutta November Rain on kyllä itselle ihan niitä maailman parhaita biisejä, ellei jopa se kaikkein paras. |
Regalis Apertura 29.06.2019 15:07:00 | |
---|
Joo tuo November Rain on meikän mielestä vähän samantapainen "epic" slowari kuten esim. Zeppelinin Stairway To Heaven tai Aerosmithin Dream On. Hyvin sovitettujakin biisejä kaikki tyyni. |
|
Regalis Apertura 04.07.2019 09:51:48 | |
---|
Hmm mielenkiintoinen "vahinko". En tiedä ketään joka olisi vahingossa puukottanut itseään vatsaan... Japanilaisten harakirit on sitten asia erikseen;). |
Dirtyh 04.07.2019 11:37:52 | |
---|
Regalis Apertura: Hmm mielenkiintoinen "vahinko". En tiedä ketään joka olisi vahingossa puukottanut itseään vatsaan... No minä itse asiassa tiedän. Kaveri kerran töiden lomassa höpötteli niitä näitä puukko kädessään ja oli siinä samalla sitten nojaunnut eteen päin mutta puukko tökkisi johonkin painui tuppea myöden mahaan. Ei vakavia vammoja. Mitä tulee sitten bändin uuteen musiikkiin niin odotukset eivät ole korkealla mutta mielenkiinto on. Slashin ja Duffin tekemiset sitten Illusionsien ovat olleet melkoisen puolivillaisia vaikka joukkoon nyt muutama ihan vereväkin biisi on mahtunut. Chinese Democrazyä taas vaivasi mielestäni tyylitajun puute soittopuolella vaikka itse sävellyksissä olikin ruutia. Ja se tyylitaju taas onkin Slashillä ja Duffilla ollut kohdillaan. Vaikea silti uskoa että mitään uutta musiikkia on koskaan ulos asti tulossa. |
Sjömanni 17.07.2019 00:28:19 | |
---|
Dirtyh: No minä itse asiassa tiedän. Kaveri kerran töiden lomassa höpötteli niitä näitä puukko kädessään ja oli siinä samalla sitten nojaunnut eteen päin mutta puukko tökkisi johonkin painui tuppea myöden mahaan. Ei vakavia vammoja. Mitä tulee sitten bändin uuteen musiikkiin niin odotukset eivät ole korkealla mutta mielenkiinto on. Slashin ja Duffin tekemiset sitten Illusionsien ovat olleet melkoisen puolivillaisia vaikka joukkoon nyt muutama ihan vereväkin biisi on mahtunut. Chinese Democrazyä taas vaivasi mielestäni tyylitajun puute soittopuolella vaikka itse sävellyksissä olikin ruutia. Ja se tyylitaju taas onkin Slashillä ja Duffilla ollut kohdillaan. Vaikea silti uskoa että mitään uutta musiikkia on koskaan ulos asti tulossa. Täytyy nyt huomioida, että pojista on tullut setiä. Väkisinkin intensiteetti vähän kärsii. Läsä oli vissiin jotain kaksviis, kun Use Your Illusion tuli. siitä on nyt kulunut melkein kolmekymmentä vuotta. "Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki |
slowdive 17.07.2019 07:59:10 | |
---|
Sjömanni: Täytyy nyt huomioida, että pojista on tullut setiä. Väkisinkin intensiteetti vähän kärsii. Läsä oli vissiin jotain kaksviis, kun Use Your Illusion tuli. siitä on nyt kulunut melkein kolmekymmentä vuotta. Niin, eikä pelkästään ikäkysymys - aika erilaisessa elämäntilanteessa eläneet kans viimeiset 30 vuotta. Siinä missä Appetite ja osa Illusioneidenkin biiseistä väännetty köyhänä katurottana jossain "hell housessa", niin nyt onkin jo 30 vuotta miljonäärielämää kartanoissa takana. Siinä mielessä Chinese Democracy oli rehellinen pöhölevy, että siinä ei yritettykään luoda mielikuvaa mistään katumeinigeistä, vaan se oli just sellaista mitä keski-ikäisen erakoituneen miljonäärirokkarin voisi kuvitellakin tekevän. Knobs to the southeast. |