Aihe: Signaalin jakaminen kahteen BOSS TU-2 ja TU-3
1
Juutas
25.06.2019 19:28:39
Hei, valaiskaa viisaammat, että pystyykö otsikon mukaisilla Bossin virittimillä splittaamaan signaalin kahteen vahvistimeen tms.? Nettiä selailemalla tulee vaihtelevia tuloksia kun osa väittää homman onnistuvan ongelmitta ja osa taas väittää, että voisi tulla vaihe-eroa tai jotain ei toivottua huminaa. Itse lähinnä ajattelin, että saisin napattua kotistudiossa signaalin kahteen osaan eli mikittää vahvistimen ja samanaikaisesti pistää toisen suoraan äänikorttiin plugaripuuhia varten.

Kiitos kommenteista!
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Laulava Kylätohtori
25.06.2019 19:47:39
Itsellä onnistui moitteetta, mutta kyllä tuosta silti jossain olosuhteissa saattaa jotain maahurinaa tmv. tulla. Kannattaa kokeilla ennen kuin turhaan alkaa mitään suurempaa säätämään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
ituvirtanen
25.06.2019 21:01:46

Hurinat voi katkoa vaikka muuntajalla. Esimerkiksi DI-boxit eivät paljoa maksa.
jaripat
25.06.2019 21:09:13
Oon ottanu toisesta ulostulosta normaalisti vahvariin ja toisesta omaan monitoriin. Toimii.
Jucciz
25.06.2019 23:08:04
Tällä loppuu hurinat ja ground lift sekä vaiheenkääntö löytyvät talon puolesta (osa vahvistimistahan on keskenään vastavaiheessa):
https://www.thomann.de/fi/lehle_psplit.htm

Vahva suositus, viimeisen päälle laatulaite, eikä passiivisena tarvitse edes virtalähdettä.
Juutas
26.06.2019 11:06:21
ituvirtanen: Hurinat voi katkoa vaikka muuntajalla. Esimerkiksi DI-boxit eivät paljoa maksa.

Jutum juoni oli nimenomaan se, että ajaako ko viritin saman asian eli pärjäänkö jo talosta löytyvällä tekniikalla vai pitääkö hankkia uutta/lisää. ;)
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Tami
26.06.2019 11:14:26

Juutas: Jutum juoni oli nimenomaan se, että ajaako ko viritin saman asian eli pärjäänkö jo talosta löytyvällä tekniikalla vai pitääkö hankkia uutta/lisää. ;)

Mä olen käyttänyt sitä just kuvailemallasi tavalla ja kyllä se tuntuu toimivan. Toki jos sinulla kert semmoinen on => yksi varteenotettava vaihtoehto on kokeilla niillä omilla vekottimillasi?? Kovasti muu kalusto ja setuppi, sähköt ja tähtien asennot vaikuttavat siihen lopputulokseen, huminoihin ja muihin vaiheisiin..
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Urban Baboon
26.06.2019 16:52:02

Jucciz: Tällä loppuu hurinat ja ground lift sekä vaiheenkääntö löytyvät talon puolesta (osa vahvistimistahan on keskenään vastavaiheessa):
https://www.thomann.de/fi/lehle_psplit.htm

Vahva suositus, viimeisen päälle laatulaite, eikä passiivisena tarvitse edes virtalähdettä.

Täältä myös vahva suositus! Pari vuotta ollut aktiivisessa käytössä kahden vahvistimen kanssa. Aiemmin kokeilin jakaa signaalia eri pedaaleilla, mutta tämän hankinnan jälkeen ei onneksi tartte. Muistaakseni myös Custom Sounds ja Custom Boards myyvät kyseistä splitteriä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)