Aihe: Mikä rikki?
1
Amphion
23.06.2004 23:55:51
Eli mikähän mahtaisi olla rikki kun pistän piuhan bassoon ja vahvistimeen -> vahvistin päälle -> alan soittamaan ja heiluttelen bassoa niin vahvistin raksuu ja poksuu..Onko johto poikki (juotokset kunnosssa) vai jotain suurempaa? Prkl kun aloin kokeilemaan että onko kaikki kunnossa jos vaikka laittaisi myyntiin nuo niin eiköhän joku ollut vikana. =(
Sitten toinen: Onko mulla bassossa kielet liian alhaalla kun soitan niin kielet "hiertää" nauhoja?
chief
24.06.2004 00:02:05
Vaikuttaisi olevan vika joko piuhassa, basson jakissa tai vahvistimen sisääntulojakissa. Kokeileppa jollakin varmasti ehjällä piuhalla, jos ongelma katoaa niin bueno. Jos ei katoa niin koita vahvistinta eri bassolla ja bassoa toisella vahvaimella.

Jos kielet rämisee mielestäsi liikaa nauhoja vasten niin niitä pitäisi nostaa hiukan. Sitäkö tarkoitat tuolla hiertämisellä?
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
Johannes_t
24.06.2004 00:03:01 (muokattu 24.06.2004 00:03:47)

Veikkaisin, että piuha tai jakki (se reikä johon piuhan plugi menee). Ja siihen kielet-osuu-nauhoihin-ongelmaan (mitä veikkasinkin toisessa topicissasi) auttaa kielien nostaminen.

EDIT: Chief oli nopeampi :D Mä oon niiiin hidas...
basistivol666
24.06.2004 00:17:46
Säädä tallaa, jos kielet "hiertää" nauhoja.
Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan
EtG
24.06.2004 10:02:33 (muokattu 24.06.2004 10:05:31)
Mulla on sama juttu ton poksumisen kanssa mutta se kuuluu tosi hiljaa... piuhassa se vika ei ole, eikä kitarassa, vahvistinkin huollettiin just mutta veikkaan silti että vika on vahvarin jakissa, koska juuri jakkivian takia huollatutin sen.

EDIT: vaikka korjasin tekstiä n.7 kertaa, ei tästä silti mitään tolkkua saa
Pakkanen karistaa nudistit
poppamies
24.06.2004 10:26:08

Eli mikähän mahtaisi olla rikki kun pistän piuhan bassoon ja vahvistimeen -> vahvistin päälle -> alan soittamaan ja heiluttelen bassoa niin vahvistin raksuu ja poksuu.. a)Onko johto poikki (juotokset kunnosssa) vai jotain suurempaa? Prkl kun aloin kokeilemaan että onko kaikki kunnossa jos vaikka laittaisi myyntiin nuo niin eiköhän joku ollut vikana. =(
Sitten toinen:
b)Onko mulla bassossa kielet liian alhaalla kun soitan niin kielet "hiertää" nauhoja?

a) On!

b) On!
"G-strings are for strippers"
kouranka
24.06.2004 11:07:27

Mulla oli joku piuha vähä aika lähtenyt sieltä basson sisältä irti. Kaksi kuukautta ilman ääntä soittamista.. offtopic. ihan fiiliksis sitten soittelee ku sai basson kuntoon :)
Michelle hiillostaa persettäsi!
Amphion
24.06.2004 15:56:39
No piuhahan se oli sitten rikki! Aika suolanen hinta tosin uudella 3m pitkällä piuhalla: 10€. Nyt voi laittaa kamat myyntiin. Kiitos vastanneille =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)