Aihe: Säröpedaalin käyttö.
1 2 3
Stone
11.07.2018 19:49:51 (muokattu 11.07.2018 20:48:40)

Nostoa.

Tässä on taas tullut tasapainoiteltua kliinin ja särön kanssa...
Ittellän vaan se mieluisin kliini ja särö asuvat vahvistimen samassa kanavassa, joten en oikein keksi muuta ratkaisua äkkiseltään, kuin vahvistin kliinille säädettynä ja säröpurkkia kehiin säröihin.
Kaikkea olen kokeillut kevyemmästä soittotatsista kitaranvolalla puhdistamiseen, että saisin vahvistimesta itsestään lennossa dirtysta-->kliiniin, mutta kyllä ne kliinit jäävät sinne "dirtyn" puolelle yhäkin, jos oikein kirkasta kliini kliiniä tarvitaan.

Tuosta syystä olen narulle nauhoittaessa soittanut monesti kliinit ja säröt eri otoilla. Kyllä se säröpurkin tarttee kliinivahvarin kaveriksi, jos 1:llä otolla meinaa sisään soittaa jutut tai sitten en vaan osaa...
Ajan lähinnä takaa sitä, että miten saisi simppelisti kliinin ja dirtyn lennossa, mutta taisin jo vastata itselleni tuossa, että mikä ratkaisuksi ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Pinewood
11.07.2018 21:25:36
Stone: Nostoa.

Tässä on taas tullut tasapainoiteltua kliinin ja särön kanssa...
Ittellän vaan se mieluisin kliini ja särö asuvat vahvistimen samassa kanavassa, joten en oikein keksi muuta ratkaisua äkkiseltään, kuin vahvistin kliinille säädettynä ja säröpurkkia kehiin säröihin.
Kaikkea olen kokeillut kevyemmästä soittotatsista kitaranvolalla puhdistamiseen, että saisin vahvistimesta itsestään lennossa dirtysta-->kliiniin, mutta kyllä ne kliinit jäävät sinne "dirtyn" puolelle yhäkin, jos oikein kirkasta kliini kliiniä tarvitaan.

Tuosta syystä olen narulle nauhoittaessa soittanut monesti kliinit ja säröt eri otoilla. Kyllä se säröpurkin tarttee kliinivahvarin kaveriksi, jos 1:llä otolla meinaa sisään soittaa jutut tai sitten en vaan osaa...
Ajan lähinnä takaa sitä, että miten saisi simppelisti kliinin ja dirtyn lennossa, mutta taisin jo vastata itselleni tuossa, että mikä ratkaisuksi ;)

Sinähän soittelet Vox-johdannaisella? Ainakin itselle tämä That Pedal Show -video antoi hyviä ideoita säröpedaalien käyttöön Voxin kanssa, vaikka oma AC15 hieman erilainen onkin.
https://youtu.be/Ggi4Nkwmkf4
Stone
11.07.2018 21:51:43

Pinewood: Sinähän soittelet Vox-johdannaisella? Ainakin itselle tämä That Pedal Show -video antoi hyviä ideoita säröpedaalien käyttöön Voxin kanssa, vaikka oma AC15 hieman erilainen onkin.
https://youtu.be/Ggi4Nkwmkf4

Kyllä pitää paikkansa, Vox johdannainen on käytössä!
Kiitos paljon, pitääpä tutustua mitä saa irti videosta ;)
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Stone
20.06.2019 14:20:57

Tämä on jo retro matskua, mutta niin hieno ja yhä pohdintaa antava kirjoitus, että plussan arvoinen. Paljon painavaa asiaa!

Gabe: Pedaalien tuottaman särön vertaaminen vahvistimen tuottamaan on tosiaan vähän hassua, mutta toisaalta aihe on (ainakin minusta) siitä huolimatta niin mielenkiintoinen että sitä on syytä pohtia aina aika ajoin. Itse olen pohtinut tätä viime vuosina aika paljon ja mielipide on vaihdellut aika rajusti laidasta laitaan kunnes se päätyi jotakuinkin alkutilaansa.

Kuten taisin jo aiemmin mainitakin, niin itse kiinnitän vahvistimen valinnassa todella paljon huomiota siihen, minkälaista säröä se kone pystyy tuottamaan ihan omillaan ja käytän yleensä todella runsaasti aikaa eri vaihtoehtoihin tutustumiseen ja testaamiseen. Ehkä juuri tämänkin takia kaikki purkeista saadut säröt ovat parhaimmillaankin kuulostaneet jollain tapaa hieman päälle liimatuilta ja keinotekoisilta kun taas vahvistimen oma säröytyminen kuulostaa minun korviini hieman luonnollisemmalta ja pehmeämmältä. Voi tietysti olla että osa tästä on myös siellä korvien välissä, mutta joka tapauksessa en kuitenkaan kokenut koskaan pääseväni pedaalien avulla yhtä miellyttävään lopputulokseen kuin ilman niitä. Lopullinen kuolinisku omalle pedaali gasilleni oli keinokuormien hankinta, niiden kanssa uskaltaa piiskata vahvistinta juuri haluttuun lopputulokseen kerrostaloasunnossakin. Pedaaleihin on todella helppo hurahtaa kun ne ei pahimmillaankaan maksa mitenkään mahdottomasti ja uusia kiinnostavia gasin kohteita ilmestyy torille joka päivä. Näin perheellisenä kun soittoaikaa ei muutenkaan ole mitenkään rajattomasti uusien pedaalien osto ja vanhojen myynti alkoi pidemmän päälle muodostumaan pieneksi rasitukseksi kun arvokasta soittoaikaa kului paketointiin, postissa juoksemiseen ja uusien tulokkaiden testaamiseen. Jos vielä jostain syystä olisi joihinkin pedaaleihin satsattava niin Rangemaster tyylinen treble booster ja kunnon fuzzi tulisi hommattua. Niissä on niin selvästi oma juttunsa jota ei oikein edes voikaan verrata vahvistimen luonnolliseen säröytymiseen. Toisaalta jotkut vahvistimet on kuin luotu pedaalialustoiksi. Tällaisten vahvistinten kanssa tuntuu toimivan melkein särö kuin särö. Tämä taas on todella hyvä tapa toimia silloin kun tarvitaan runsaasti erityylisiä säröjä ja niitä tarvitaan käyttöön usein. Nykyään on tarjolla todella paljon toinen toistaan upeampia pedaaleja, joista löytyy takuulla valinnan varaa ihan jokaisen makuun ja ihan täältä kotimaastakin löytyy paljon kovia tekijöitä joilta saa tilattua purkkeja vaikka mittatilaustyönä juuri omiin tarpeisiin räätälöityinä.

Oli siitä omasta retkestä pedaalien mielenkiintoiseen maailmaan sentään se etu että näin jälkikäteen sitäkin matkaa taakse päin katsottuna olen monen monta kokemusta rikkaampi ja ainakin tiedän että toinen tapa toimia ei tunnu paremmalta kuin se millä nyt porskutetaan eteenpäin. Itse olen sitä mieltä että uudet kokemukset eivät mene ikinä hukkaan. Jokaisen pedaaleja vieroksuvan kannattaa avartaa mieltään, tutustua aiheeseen ja testata mitä niillä purkeilla voisikaan saada aikaan omassa setissä. Vastaavasti jokaisen vannoutuneen pedaaliaddiktin kannattaa rohkeasti tutustua siihen omaan uskolliseen vahvistimeensa ja selvittää mitä kaikkea se kykeneekään tekemään ihan omillaan. Yllätyksiä on varmasti luvassa puolin ja toisin. On olemassa niin monen sorttista vahvistinta kuin soittajaakin ja jokaisen tarpeet ovat tietysti myös yksilölliset, eli mitään tapaa toimia ei mielestäni voi sanoa toista paremmaksi. Totuuksia on yhtä monta kuin on kokijaakin.
McLeach
20.06.2019 15:13:24 (muokattu 20.06.2019 15:17:28)
Tulipahan taas heitettyä setuppi päälaelleen. Kaksikanavainen orange sai lähteä ja blues junior tuli tilalle. Orangesta sai kivasti cleanin ja distortionin omille kanavilleen omilla EQuilla, mutta pienillä volyymeillä saundit eivät olleet kovin miellyttäviä. Vaikka koko bändillä hakkasi niin ei saanut kaivettua huippusaundeja. Mutta lopulta efektiloopin puuttuminen laittoi kaverin myyntiin.

Blues junioriin uutta elementtiä, rauhallisempaa etuasteputkea ja pientä ruuvausta niin johan soi! Hommasin vanhan kaverin, wamplerin plextortionin hoitamaan kovemmat säröt. En ole mistään styrkkaristani loihtinut yhtä maukkaita säröjä kun nyt fenderistä ja wamplerista. Fenderissä master täysillä ja etuasteen vola aika alhasella, putken vaihdon jälkeen volan hallinta helppoa ja hyvän kuulosta. Paras juttu melkeempä se, että kun master on täysillä ja etuaste hiljasella niin säröpedaalin levelin saa avattua melkein kokonaan, joka saundaa erittäin hyvältä. Kaikkea sitä oppii näinkin myöhään.

e: niin ja Micro amp koko ajan päällä, totta kai.
Stone
20.06.2019 21:02:43 (muokattu 20.06.2019 21:21:39)

McLeach: Tulipahan taas heitettyä setuppi päälaelleen. Kaksikanavainen orange sai lähteä ja blues junior tuli tilalle. Orangesta sai kivasti cleanin ja distortionin omille kanavilleen omilla EQuilla, mutta pienillä volyymeillä saundit eivät olleet kovin miellyttäviä. Vaikka koko bändillä hakkasi niin ei saanut kaivettua huippusaundeja. Mutta lopulta efektiloopin puuttuminen laittoi kaverin myyntiin.

Blues junioriin uutta elementtiä, rauhallisempaa etuasteputkea ja pientä ruuvausta niin johan soi! Hommasin vanhan kaverin, wamplerin plextortionin hoitamaan kovemmat säröt. En ole mistään styrkkaristani loihtinut yhtä maukkaita säröjä kun nyt fenderistä ja wamplerista. Fenderissä master täysillä ja etuasteen vola aika alhasella, putken vaihdon jälkeen volan hallinta helppoa ja hyvän kuulosta. Paras juttu melkeempä se, että kun master on täysillä ja etuaste hiljasella niin säröpedaalin levelin saa avattua melkein kokonaan, joka saundaa erittäin hyvältä. Kaikkea sitä oppii näinkin myöhään.

e: niin ja Micro amp koko ajan päällä, totta kai.

Hienoa että mieleinen setuppi löytynyt!
Blues junior on mainio vahvistin ja vieläkin joskus kaduttaa, että menin vaihtamaan pois v. -96 tweed bj:n. Itsellä oli kokolailla samantyyppiset säädöt yleensä siinä ja hyvällä headroomilla oleva swamp thang kaiutin.

Sittemmin oli tarkoitus jatkaa "harharerkien" jälkeen yhäkin fender linjalla (lähinnä 5e3 tweed oli lähinnä mielessä), mutta mitä siinä välissä tapahtuikaan, sillä huomaan yhtäkkiä olevani 2 voxin omistaja nykyään..

Tuo micro amp on oikea "taika" työkalu, joka nykyään ittellänikin n. 99,5% päällä. Kirkastaa mukavasti kliinejä ja toimii myös hyvin stakkaukaessa jonkun toisen boostin kanssa. Kaikki kuullostaa hivenen paremmalta sen kanssa ;)

Ainut mikä alkanut hieman mietityttämään tällaista soundifriikkiä, että tuo pedaaliketju syö sitä vahvistimen omaa kirkkautta todella ahnaasti. Ei sitä tosin huomaa vasta, kun vetää piuhan suoraan kitarasta vahvistimeen, mutta sitten se ero onkin jo melko huomattava....ei pitäisi siis mennä kokeilemaan ;)
Stone
20.06.2019 21:24:55 (muokattu 20.06.2019 21:33:50)

Pinewood: Täällä on Lehlen Sunday driver osoittanut oivaksi soundin kirkastajaksi. Kakkoslaudassa samaa virkaa hoitaa tc electronicin BonaFide. Eihän noita välttämättä ensin kaipaa, mutta kun kokeilee, vaikea niistä on luopua. Vaikutus on kuitenkin eri kuin tulos, joka saadaan kääntämällä lisää korkeita ääniä. :)

Itseasiassa olen alkanut hieman jo harkitsemaan jotain tuollaista ratkaisua.
Alkaa vaan lauta käymään pieneksi, joten kohta osattava harventaa (tartteeko rootspuristi edes kaikuja...hmm??) tai hommattava seuraavan kaliiberin lankku.
Kiitokset suosituksesta!
Laulava Kylätohtori
20.06.2019 22:05:39
Stone: Tuo micro amp on oikea "taika" työkalu, joka nykyään ittellänikin n. 99,5% päällä. Kirkastaa mukavasti kliinejä ja toimii myös hyvin stakkaukaessa jonkun toisen boostin kanssa. Kaikki kuullostaa hivenen paremmalta sen kanssa ;)

Ainut mikä alkanut hieman mietityttämään tällaista soundifriikkiä, että tuo pedaaliketju syö sitä vahvistimen omaa kirkkautta todella ahnaasti. Ei sitä tosin huomaa vasta, kun vetää piuhan suoraan kitarasta vahvistimeen, mutta sitten se ero onkin jo melko huomattava....ei pitäisi siis mennä kokeilemaan ;)

Jos sulla on tuo Micro Amp koko ajan päällä, niin käsittääkseni sulla on myös bufferi koko ajan päällä. Efektihän kai bufferoi päällä ollessaan. Ehkä. :)

Toki hyvä bufferi vaikka laudan lopussa on ehdottomasti kokeilun arvoinen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
elon arska
20.06.2019 22:38:25
Laulava Kylätohtori: Jos sulla on tuo Micro Amp koko ajan päällä, niin käsittääkseni sulla on myös bufferi koko ajan päällä. Efektihän kai bufferoi päällä ollessaan. Ehkä. :)

Sekä ekana että vikana pedaalina bufferoitu = solved
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Stone
21.06.2019 01:43:31 (muokattu 21.06.2019 05:21:58)

Laulava Kylätohtori: Jos sulla on tuo Micro Amp koko ajan päällä, niin käsittääkseni sulla on myös bufferi koko ajan päällä. Efektihän kai bufferoi päällä ollessaan. Ehkä. :)

En tiedä miten järkevä teknisesti ottaen meikäläisen signaaliketju on, mutta wahi ekana ja viritin vikana (micro amp ennen viritintä). Välissä sitten kaikkea modulaatiota, boostia, reverbia tällä hetkellä. Ei looppia vahvistimessa, kun se modattiin pois muuhun tarkoitukseen.
hallu
21.06.2019 12:31:15
Mä en oikein ole ikinä ymmärtänyt miten säröpedaalia ja vahvistimen säröä voidaan kategorisesti vertailla toisiinsa? kun molemmat niistä voi olla minkälaisia tahansa. Vahvistimen säröön vaikuttaa se, miten se on toteutettu (etuasteessa, tai jossakin sen jälkeen (puhutaan päätesäröstä)). Lisäksi vahvistimessakin se särö voi perustua pedaalien tapaan johonkin klippausdiodiin (marshall on joissakin malleissa käyttänyt tätä tekniikkaa ja ainakin Ibanezilla oli se TSA (tubescreamer amp). Toisaalta taas säröpurkki voi olla enemmänkin etuvahvistin jopa putkilla toteutettu (Koch Pedaltone, Mesa Vamp, EHX Englishmuff, etc....) jolloin ne eivät teknisesti eroa mitenkään vahvistimen etuastesäröistä (paitsi että esimerkiksi Koch Pedaltone oli mielestäni säömaailmaltaan paljon parempi kuin Koch Twintone särökanava).

Kuvittelisin, että on jokseenkin kaksi tapaa tuottaa säröä. Ensimmäinen on yliohjaus, jossa jokin vahvistimen osa (tavallisesti kai etuaste, mutta käsittääkseni melkein mikä tahansa osa kaiutin mukaan luettuna) voidaan ajaa särölle vaihtelevin tuloksin. Toinen on sitten se klippausdiodi, jolla signaalin aalto rikotaan kantikkaaksi. Meistä suurin osa käyttää signaalitiellään varmaankin molempia tapoja tavalla tai toisella.

Mutta kun näistä puhutaan, niin olisi hyvä avata mitä ja millä tavoin ollaan tekemässä ja mitä sillä tavoitellaan. Minä en edelleenkään tiedä säröpurkeista juuri mitään (paitsi, että ne klippausdiodipurkit on kaikki jokseenkin samanlaisia tai siis riippuu vahvistimesta miltä ne kuulostaa), mutta sen tiedän että signaaliketjuissa on paljon muuttujia joilla sitä ääntä muokataan ja siksi en itse usko että yhdellä osalla tehdään ihmeitä vaan kaikki liittyy kaikkeen alkaen plektrasta ja päättyen siihen tilaan jossa soitetaan.
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Stone
21.06.2019 15:40:22 (muokattu 21.06.2019 15:49:24)

hallu: Mutta kun näistä puhutaan, niin olisi hyvä avata mitä ja millä tavoin ollaan tekemässä ja mitä sillä tavoitellaan. Minä en edelleenkään tiedä säröpurkeista juuri mitään (paitsi, että ne klippausdiodipurkit on kaikki jokseenkin samanlaisia tai siis riippuu vahvistimesta miltä ne kuulostaa), mutta sen tiedän että signaaliketjuissa on paljon muuttujia joilla sitä ääntä muokataan ja siksi en itse usko että yhdellä osalla tehdään ihmeitä vaan kaikki liittyy kaikkeen alkaen plektrasta ja päättyen siihen tilaan jossa soitetaan.

Näinhän se on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja eikä vähiten soittaja itse.
Ittellänikin on laudassa boosti/säröpurkkeja (mxr micro amp, boss sd-1, dallas rangemaster treble booster), mutta eipä niitä varsinaisesti säröiksi voi kutsua, kun niillä boostaan vahvistimen omaa säröä/kerrostan niitä keskenään tilanteen mukaan. Purkeista gainit kokolailla minimissään. Ainoastaan micro amp n. klo 13 gainit, joka itsessään on clean boost.
McLeach
22.06.2019 21:29:42 (muokattu 22.06.2019 21:31:14)
hallu: Mä en oikein ole ikinä ymmärtänyt miten säröpedaalia ja vahvistimen säröä voidaan kategorisesti vertailla toisiinsa? kun molemmat niistä voi olla minkälaisia tahansa. Vahvistimen säröön vaikuttaa se, miten se on toteutettu

No näinhän se on. Mutta tässä kun on soutanut noin 15v edestakasin säröpedaalien ja vahvarisäröjen kanssa niin vertailua on tullut tehtyä aika runsaasti. Selkein asia mun mielestä on se että vahvistin ottaa oman särönsä aina hyvin sisään :) aika itsestään selvyys joo, mutta siinä säästyy lähes aina säröpedaalien aiheuttamilta muuttujilta. Itse kävin läpi juuri viisi säröä blues juniorin kanssa ennen kuin onnisti. Ja kokeuilussa myös pedaaleita joita nimenomaan suositeltu blues juniorille. Se laittoi vähän vituttaan.

Mutta nyt siis pedaalista säröt, ja saundi on itselleni poikkeuksellisen hyvä. Ja nimenomaan nyt vahvari ja pedaali pelaa tosi hyvin yhteen. Monta kallista säröpurkkia on käynyt ja aina tuntunut, että joku häiritsee ja joutuu kokoajan ruuvaamaan. Testaamani hyvien styrkkareiden säröt ovat lähes aina olleet loistavia, mikä onkin niiden suuntaan itteni ajanut... mutta sen kokonaisuudeltaan loitavan vahvarin löytyminen omiin tarpeisiin on jäänyt toteutumatta.
iec
23.06.2019 11:07:27

McLeach: No näinhän se on. Mutta tässä kun on soutanut noin 15v edestakasin säröpedaalien ja vahvarisäröjen kanssa niin vertailua on tullut tehtyä aika runsaasti. Selkein asia mun mielestä on se että vahvistin ottaa oman särönsä aina hyvin sisään :) aika itsestään selvyys joo, mutta siinä säästyy lähes aina säröpedaalien aiheuttamilta muuttujilta. Itse kävin läpi juuri viisi säröä blues juniorin kanssa ennen kuin onnisti. Ja kokeuilussa myös pedaaleita joita nimenomaan suositeltu blues juniorille. Se laittoi vähän vituttaan.

Mutta nyt siis pedaalista säröt, ja saundi on itselleni poikkeuksellisen hyvä. Ja nimenomaan nyt vahvari ja pedaali pelaa tosi hyvin yhteen. Monta kallista säröpurkkia on käynyt ja aina tuntunut, että joku häiritsee ja joutuu kokoajan ruuvaamaan. Testaamani hyvien styrkkareiden säröt ovat lähes aina olleet loistavia, mikä onkin niiden suuntaan itteni ajanut... mutta sen kokonaisuudeltaan loitavan vahvarin löytyminen omiin tarpeisiin on jäänyt toteutumatta.

Wamplerilla on todella hyviä pedaaleja. Mullakin oli se plexi drive Fenderin Supersonicin kanssa hetken aikaa. Myin sitten pois kun hoksasin, että Supersonicin särökanava kuulosti mun korvaan parhaalla säädöllä täsmälleen samanlaiselta :D . Mutta tosiaan kyseinen pedaali oli niin hyvä, että sitä ei erottanut soundeiltaan tai soittotuntumaltaan putkivahvistimen säröstä ainakaan minun korvillani. Plextortion lienee plexi drivelle jonkin verran sukua?
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
McLeach
23.06.2019 13:29:03
iec: Plextortion lienee plexi drivelle jonkin verran sukua?

Näin taitaa olla. Plextortionista irtoo vintage-asennolla 60-70luvun distortionit ja overdrivet. Modern-asennossa lähtee sitten jo kasarin tukkahevit. Tekis mieli melkeen hommata toinen samanmoinen hoitamaan od-puolen. Oma maxonin od9 tuppaa jäämään blues juniorin kanssa vähän jalkoihin. Tarttis enemmän räyhää. Ehkäpä OCD voisi toimia...
spacelord
23.06.2019 15:36:00

Jostain tuli vastaan sellainen pointti ettei se kliinin tartte olla yyberpuhdas - varsikin bändin kanssa soittaessa. Ok, jazz ja country ehkä poislukien. Itsekseen kun soittaa ja ruuvaa puhtaan soundin ja kun bändi on kehissä niin liian puhdas helposti hukkuu, eikä jää tarpeeksi läpileikkaavia taajuuksia. Jos on vaihtoehtoja niin äänittäessä soundi monesti puhdistuu pelkästään sillä jos heittää hupparikitaran tilalle straton. Siis keskimäärin näin.. ei koske superstratoja.
Kitarahommia
McLeach
23.06.2019 16:12:34
spacelord: Jostain tuli vastaan sellainen pointti ettei se kliinin tartte olla yyberpuhdas - varsikin bändin kanssa soittaessa. Ok, jazz ja country ehkä poislukien. Itsekseen kun soittaa ja ruuvaa puhtaan soundin ja kun bändi on kehissä niin liian puhdas helposti hukkuu, eikä jää tarpeeksi läpileikkaavia taajuuksia. Jos on vaihtoehtoja niin äänittäessä soundi monesti puhdistuu pelkästään sillä jos heittää hupparikitaran tilalle straton. Siis keskimäärin näin.. ei koske superstratoja.

Taitaa löytyä rautalangan parista enää ne oikeasti cleanit soundit. Edes loistava Tim Pierce ei kyennyt cleaniin soundiin youtubessa kun esitteli mikä on hänen clean ja mikä dead clean. Molemmat säröyty niin nätisti, että laittoi miettimään onko jenkeissä kliinille joku toinen termi ja tämä clean vain joku overdriven aste :D Kyllähän se pieni ruttu tekee saundista aina vähän smoothimman. Siksipä itteläkin se mirco amp koko ajan huutaa.
iec
23.06.2019 16:24:11

McLeach: Näin taitaa olla. Plextortionista irtoo vintage-asennolla 60-70luvun distortionit ja overdrivet. Modern-asennossa lähtee sitten jo kasarin tukkahevit. Tekis mieli melkeen hommata toinen samanmoinen hoitamaan od-puolen. Oma maxonin od9 tuppaa jäämään blues juniorin kanssa vähän jalkoihin. Tarttis enemmän räyhää. Ehkäpä OCD voisi toimia...

Tässä voisi olla hyvä kandidaatti tuomaan lisää räyhätä, eli monipuolisempi ts-johdannainen: http://www.bestguitareffects.com/se … best-tube-screamer-overdrive-pedal/ eli siis SD805, jossa 3-alueinen eq. En nyt muista oliko bluesjunnussa kuinka skuupattu keskialue, vai onko se enemmän bassmanin suuntaan. Siitä on kauan aikaa kun sellaista kokeilin jossain musaliikkeessä. Tuollaisella pedaalilla pystyy vähän enemmän kompensoimaan sen keskialueen yms yms ominaisuuksia.

Toisaalta yksi mielenkiintoinen pedaali on RAT. Sillä saisi kyllä räyhää aikaan miedoilla gain-asetuksilla. Esim Moore Black Secret olisi edullinen.

Tietenkin sulla kun on jo maxonin od, voisi sillä tuupata vaikka sitä OCD:tä. Tai toisinpäin. Tai sitten voit myös kokeilla sitä plexi-driveä ihan yksinään kevyempään säröön, sillä mun mielestä siinäkin on lievä middlekorostus, jotta leikkaa hyvin läpi.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)