Ajatuksena hommata PRS SE :hen lukkovirittimet. Alkuperäiset alustavasti ihan ok tuntuiset, mutta laiskana miehenä houkuttelee nuo lukkovirittimet. Kahdessa muussa kitarassa jo sellaiset. Onko joku tietty malli koetty erityisen hyväksi? Planet Waves hieman edullisempi kuin esim. Schaller. |
Metalkallo 15.06.2019 12:28:51 | |
---|
Mulla on mun Grover Jackson Concordessa lukkovirittimet ja helpoksi käyttää olen itse todennut ne. En ole mikään expertti näiden virien kohdalla, kun nuo ovat mullekin ekat, mutta kielet on todella nopea ja helppo vaihtaa, ja virekin on omassa kepissä pysynyt ihan hyvin/normaalisti. Ei tartte kuin pistää kieli reiän läpi, vetää kireälle, virittimen lukko kiinni ja naps, turha jäänyt osa kielestä poikki: valmista! Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
LaXu 15.06.2019 12:36:27 | |
---|
Helpointa on valita sellaiset, jotka menevät ilman modauksia nykyisten rei'istä sisään. Mä olen digannut Gotohin Magnum Lockeista, ne näyttävät normaaleilta virittimiltä, mutta ovat lukittuvat. Hyvänä kakkosena on Hipshotin virittimet, toimivat myös hyvin. Sperzeleistä en tykkää niiden käsiin karkeiden tuntuisten lukitusruuvien ja matalan 12:1 gear ration takia. Tuo matala ratio tarkoittaa, että virittäminen ei ole niin tarkkaa, joten pienet muutokset ovat vähän hankalampia. Sperzelit on kyllä kevyet, jos sillä on merkitystä. |
Laulava Kylätohtori 15.06.2019 12:42:35 | |
---|
Löytyykö näitä lukittavia staggeredeina? Ainakin stratossa/telessä olisi kätevät, kun ei ilmeisesti tarvita kielenohjaimia näiden kanssa..? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
velipekka 15.06.2019 12:57:47 | |
---|
Mulla on jenkki PRS :ssä on niiden omat vakiona ja meksikon stratoon ostin ebaysta aika edulliset merkittömät, jotka ovat toimineet ihan hyvin. Ratio saisi tosiaan olla suurehko niin virittäminen on tarkempaa vaikka joutuukin hieman enemmän vääntelemään. Planet Wavesia kehuttiin joissain foorumeissa, mutta ehkä tuo visuaalinen kaksivärisyys vähän hämää (musta/kromi). Kromin väriset siis hakusessa. Täytyypä tutustua myös tuohon Hipshottiin ja Gotohiin tarkemmin. |
73nd3r 15.06.2019 23:23:35 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Löytyykö näitä lukittavia staggeredeina? Ainakin stratossa/telessä olisi kätevät, kun ei ilmeisesti tarvita kielenohjaimia näiden kanssa..? Ihan Fenderin omat lukittavat on porrasmallisina, nykyisin kolme lyhyttä ja kolme pitkää. Ei ole edes äärettömän kalliit, tomppakauppareferenssi 75. Viattomat pelit. Ja mummiälestä parhaat eli Schallerit saa myös vaikka kolmiportaisina, lukittuvina, satasen paikkeilla niiden omasta kaupasta. |
antikristus 16.06.2019 18:39:04 | |
---|
Itse suosin Hipshotin open geareja, poraushommiin jotuu mut minuu se ei oo koskaa haitannu, kynsilakkaa vanhoihin reikii ja kovaa ajoo. Jackson-mies |
22001100 17.06.2019 09:28:57 | |
---|
velipekka: Ajatuksena hommata PRS SE :hen lukkovirittimet. Alkuperäiset alustavasti ihan ok tuntuiset, mutta laiskana miehenä houkuttelee nuo lukkovirittimet. Kahdessa muussa kitarassa jo sellaiset. Onko joku tietty malli koetty erityisen hyväksi? Planet Waves hieman edullisempi kuin esim. Schaller. Schallereissa se etu muihin nähden ettei tarvitse porailla uusia reikiä lapaan. Ruuvien reiät osui kohdilleen vanhojen virittimien kanssa kuin vaihdoin omaan PRS SE:hen ne. Gotohilla saattaa olla myös niin, että reiät osuu kohdilleen mutta Planet Wawesilla ja Hipshotilla ei. |