Aihe: Uudet Gibson Les Paul Standardit 2019
1 2
2randpo
13.06.2019 20:14:08 (muokattu 13.06.2019 20:14:35)

Lepinkäinen: Ethän sekoita 2019 Standardia näihin uudenmpiin 50s ja 60s stankkuihin?

Tarkensin vaan että "nää uudet" ei siis tarkoita koko tämän vuoden mallistoa kuten edellä olevasta voisi ensin päätellä. Sinänsä kannattaisi kyllä tehdä ilmasto-teko ja hankkia Les Paul käytettynä.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
parek
14.06.2019 07:38:08
Mikäs vika kevennysporauksissa? Itse ainakin lasken sen ominaisuuden vain eduksi. Paras olisi jos kaikkia lankkuja kevennettäisiin yksilöllisesti mahdollisimman lähelle tiettyä painoa (ja painojakaumaa). Kait joku tietokone sen nopeaan laskee miten se pitäisi jyrsiä. Tulisi tasapainoisia kitaroita ja uuden kitaran uskaltaisi ostaa helpommin sokkona.

Ottaisin tietty mieluiten keventämättömän rungon, mutta nykyistä 2012 standardiani en vaihtaisi päittäin mihinkään yli 3,8kg lespauliin, jos soitinta ei saisi vain myydä eteenpäin. Oma kevennetty lespa painaa 3,5kg.
Lepinkäinen
14.06.2019 09:10:05
2randpo: Tarkensin vaan että "nää uudet" ei siis tarkoita koko tämän vuoden mallistoa kuten edellä olevasta voisi ensin päätellä. Sinänsä kannattaisi kyllä tehdä ilmasto-teko ja hankkia Les Paul käytettynä.

Andertonsin videon perusteella tämä uusi mallisto korvaa aiemman malliston.
The Jack
14.06.2019 11:39:17
discominister: Eräästä musakaupasta osasivat kertoa, että nuo uudet mallit makailevat tällä hetkellä Ruotsissa cites-ongelmien johdosta ja ne saadaan Suomeen mahdollisesti vasta loppuvuonna.

Mielenkiintoista. Onkohan tässä isompiakin ongelmia takana, vai kyse vain jostain yhden erän kohdalla olevasta epäselvyydestä puun alkuperän suhteen yms.? Mielestäni Thomanninkin sivuilla näytti normaalia useamman Gibsonin kohdalla olevan maininta "ei varastossa" tai saatavilla kuukauden parin päästä. Ei ole ollenkaan hyvä juttu heikoissa kantimissa olevalle firmalle, ettei keppejä saada asiakkaille. Gibson on maksanut kuitenkin jo palkat ja materiaalit, ja nyt valmiit tuotteet seisoo varastossa. Mikäli päteviä Cites-dokumentteja ei Gibsonilla ole esittää, niin eivät kitarat pääse markkinoille loppuvuodestakaan. Vuonna 2020 kitarat ovat joka tapauksessa jo edellisvuoden malleja, ja hype on päässyt laskemaan. Harvempi nyt ostoa harkitseva jaksaa puolta vuotta odotella, vaan ovat ehtineet ostaa jo siihen mennessä toisen kitaran.
Lepinkäinen
14.06.2019 12:29:01
Citesin takia kama saattaa maata tullissa jopa 2 kuukautta, vaikka paperit olisi kunnossakin
hallu
14.06.2019 17:27:22
o0o: Mikäs vika kevennysporauksissa? Itse ainakin lasken sen ominaisuuden vain eduksi. Paras olisi jos kaikkia lankkuja kevennettäisiin yksilöllisesti mahdollisimman lähelle tiettyä painoa (ja painojakaumaa). Kait joku tietokone sen nopeaan laskee miten se pitäisi jyrsiä. Tulisi tasapainoisia kitaroita ja uuden kitaran uskaltaisi ostaa helpommin sokkona.

Ottaisin tietty mieluiten keventämättömän rungon, mutta nykyistä 2012 standardiani en vaihtaisi päittäin mihinkään yli 3,8kg lespauliin, jos soitinta ei saisi vain myydä eteenpäin. Oma kevennetty lespa painaa 3,5kg.

Ei kevennysporatuissa mun mielestä ole varsinaista vikaa, mutta sitten ne rankemmat kevennytkset on mulle vähän liikaa. Itselläni oli vuoden -95 Gibson stankku joka on sillä yhdeksän reijän porauksella (paino muistaakseni pikkuisen rapiat neljä kiloa) ja ei siinä mielestäni ollut mitään vikaa ja soittelin sillä tyytyväisenä kaskytviis vuotta. Mutta sitten nämä reilummin kevennetyt menee mun makuun vähän överiksi ja keveimmät lespat joita olen käpistellyt painoi rapiat kolme kiloa. Niissä se sointi muuttui jo niin rankasti ettei se oikein enää meitsille tippunut. Ja tietty se yltiökeveyskin tuntui vähän luonnottomalta, vaikka ei niissä kitaroina ollut noin muuten varsinaista vikaa. Mun mielestä Lespassa se paino on hinta mikä useinmiten on hyvästä kitarasta maksettava, vaikka kokeilin paria Reissueta ja ne oli kyllä tosi hyviä vaikka se R9 taisi painaa karvan alle neljä kiloa. Mutta ne painii vähän niinkö omassa kategoriassaan ihan sen hintalappunsa takia.

Ei kitaran keveys sinällään ole mikään pahe ja esim. SG:t on järjestäin hyvin keveitä ja silti ihan hyviä ..... ainakin isoin osa :-)
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Waltteri
17.06.2019 12:27:17
hallu: En minä tiedä, voi olla että ei ole. Lähinnä mulle tuli mieleen, että tämä uudistus voi olla vastaveto Gibsonilta Tokaita vastaan jonne tietty jonkin verran sitä asiakasvirtaa on ollut ja Tokai on houkutellut juurikin perinteisemmillä spekseillä, niin ajattelin että tuskin on sattumaa, että stankkusarjan speksejä siirretään piirun verran perinteisemmäksi..... palataan niinkö juurille kuten joku jossakin aikaisemmassa keskustelussa asian ilmaisi.

Eikä se mikään huonoveto edes ole. Kyllä mulle kelpaisi aito Gibsoni, joka olisi tehty umpipuusta.... kelpaisipa hyvinkin ja jos siinä on vielä kunnon paksu kaula, niin aina parempi :-). Mutta pitää tietty mennä tsekkaamaan noita uutuuksia kunhan niitä täkäläisiin kauppoihin saadaan.

You tubessa joku kaveri mittasi 2019 50' standardin kaulaprofiilin syvyydeksi 22,6mm.
Jos tuo on totta niin hyvä. Tuolla pystyisi jo soittamaan toisin kuin 50'rounded kaulalla joka on kukkakeppi osastoa ainakin itselleni.
Waltteri
21.06.2019 23:05:11
Waltteri: You tubessa joku kaveri mittasi 2019 50' standardin kaulaprofiilin syvyydeksi 22,6mm.
Jos tuo on totta niin hyvä. Tuolla pystyisi jo soittamaan toisin kuin 50'rounded kaulalla joka on kukkakeppi osastoa ainakin itselleni.

Siis1.nauhalta tuo 22.6mm.
The Jack
13.07.2019 00:15:58
discominister: Gibsonilta tulossa vakuuttavan olosia Les Pauleja nyt kun johtaja on vaihtunut.

Itseäni alkoi kiinnostamaan toden teolla tuollainen goldtop Gibson Les Paul Standard 50s P90, joka tuntuisi olevan spekseiltään ja hinnaltaan sopiva. Osaisiko joku tietäjä kertoa miten tämä "uusi" goldtop mahtaa erota vaikkapa R6:sesta?

Eräästä musakaupasta osasivat kertoa, että nuo uudet mallit makailevat tällä hetkellä Ruotsissa cites-ongelmien johdosta ja ne saadaan Suomeen mahdollisesti vasta loppuvuonna.

https://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_50s_p90.htm

Nyt näkyisi Thomannilla olevan näitä statuksella "Samantien saatavilla" ja hintaa on 2155 e.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)