Aihe: Voiko kaappi-impulssin tehdä itse kotona omasta kaapistaan?
1
hallu
06.06.2019 09:42:23
Heippanderis veljet ja siskot. Mulla on semmoinen pulma, että en saa luureihin ja monitoreihin samanlaista tsoundia kuin mitä noista mun kaapeista lähtee. Olen yrittänyt eq:la, nuo keinokuormien leikkurit on kiinteitä eikä tarjoa sitä samaa ja impulsseja. Impulsseja olen kahlannut läpi noit avalmiita mitä löytyy ohjelmasta (MainStage, Garageband, Logic) suoraan sekä sitten niitä impulsseja joita olen löytänyt netistä ilmaiseksi. Olen harkinnut kaupallisten impulssienkin käyttöä mutta kun en tiedä niiden laadusta niin en ole tohtinut. Wall of soundin demoakin kokeilin, vaan ei sekään tarjoa samaa kuin tuo kaappi. Joten aloin pohtimaan, että mun pitänee yrittää tehdä tuosta omasta kaapista impulssi itse. Niin onko sellaisen tekeminen vaikeaa? ja onnistuuko se kotikonstein tietokoneen ja mikrofoonin avulla?

Mulla on käytössä iMac (uusin käyttis ja softat luettelinkin tuossa ylhäällä Logic, Garageband, MainStage), äänikorttina Focusrite saffire pro 24, mikkejä löytyypi, Beyerdynamik tgv71, A.I.R. (joku isokalvoinen putkikonkkamikki), AKG C1000 (olisko se nyt pienikalvoinen elektreettimikki tai konkka jompi kumpi). Näillä vehkeillä aattelin impulssin tekoa yrittää. Onnisuutko?
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Ochmo
06.06.2019 11:09:02
Alla havainnollistava video, käytössä tosin Windows-ohjelma. Periaate tullee kuitenkin selväksi.

https://www.youtube.com/watch?v=h6qZoC7W_EQ
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)