Terve! Olen jo jonkin aikaa etsinyt itselleni keikkakäyttöön aktiivikaiuttimia kokoluokassa 10-12 tuumaa hintahaarukan pyöriessä 300-500e välillä per kaiutin. Oma käyttö kaapeille tulisi olemaan keikkapiano+laulu ja kenties taustanauhat sen läpi. Varmasti joskus tulee vedettyä myös muita soittimia kaappien läpi, mutta oletus on nyt, että subbaria en ole hankkimassa. :) Ainakin omien kokemuksien mukaan 10-12 tuumaiset voisivat olla sopiva ratkaisu, 15 menee jo liian isoksi, enkä halua sellaisia kantaa - autoonkaan ne ei taida mahtua. Kaiuttimia olen katsonut lähinnä merkeiltä Yamaha, EV ja Presonus. Yamahalta DBR sarja, EV:ltä ZLX 12 ja Presonuksen Air 10 ja 12 versioita. Näistä itseäni houkuttelee eniten Presonuksen tuotteet, koska niistä on netistä löytynyt pelkkää positiivista. Onko täällä kokemuksia näiden Air sarjan kaiuttimien ominaisuuksista? Äänenlaatu kiinnostaa enemmän kuin äänenpaine. Oletan että 121-123 max db riittäisi minulle oikein hyvin. Jos on siis kokemuksia Presonuksen air sarjasta tai siitä, että mikä kaiutin voisi olla tässä luokassa hyvä, niin vinkkejä kuunnellaan! Yritän päästä kuuntelemaan näitä livenä etelä-Suomeen, mutta se ei ole mahdollista ennen juhannusviikkoa. Kiitoksia avusta! T. Pekka |