Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 526 27 28 29 30 31 32 33 34
BugBadWolf
10.10.2018 19:45:16
Karhukoira74:...tsek aut MetalliLiete -niminen orkesteri. Spotify änd.

Tähän ei voi muuta kuin vastata uusmuotisella reaktiovideolla ;D

https://www.youtube.com/watch?v=a-njcAia6nY
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Karhukoira74
10.10.2018 22:23:20

BugBadWolf: Tähän ei voi muuta kuin vastata uusmuotisella reaktiovideolla ;D

https://www.youtube.com/watch?v=a-njcAia6nY

Jotakuinkin tuolta se kuulostaa, ja näyttääkin =D
-So many assholes, so few bullets-
Savu
03.05.2019 16:45:57
Muutama viikko sitten Aurora Guitarsilta kotiutui "Soloist" mallinen super strato.
Lisää kuvia, kun jälkikäteen tilatut mikkikehykset saadaan asennettua.

https://www.instagram.com/p/Bwy6Hxolmfl/
Torilla tavataan!
Jeszse
03.05.2019 20:53:45
Savu: Muutama viikko sitten Aurora Guitarsilta kotiutui "Soloist" mallinen super strato.

Hyvännäkönen ilman kehyksiäkin.
Savu
03.05.2019 21:01:13
https://muusikoiden.net/dyn/users/161371.jpg Kehyksen kanssa
https://muusikoiden.net/dyn/users/161370.jpg Ilman.

Aika isot aukot jäis ilman kehyksiä tohon. Puiset kehykset tulossa.
Torilla tavataan!
Jeszse
03.05.2019 21:14:52
Nojoo ekassa kuvassa ei näyttäny ihan noin väljiltä.
Gary the pine
04.05.2019 17:52:34
Koko kuva olis kiva.
Tulin, näin, paskoin housuun.
lukeman
05.05.2019 23:09:35
Hieno on. Sopiiko kysyä paljonko kitara kustansi?

Savu: Muutama viikko sitten Aurora Guitarsilta kotiutui "Soloist" mallinen super strato.

Savu
05.05.2019 23:54:42
Gary the pine: Koko kuva olis kiva.

https://muusikoiden.net/dyn/users/161398.jpg

Virittimet vaihtuu vielä. Parempia kuvia, kun uudet kehykset kiinni.
Torilla tavataan!
delarco
09.05.2019 21:45:06
Ajattelin, että en enää koskaan kirjoittaisi tähän ketjuun, mutta menköön nyt vielä.

Tuli tänään puhetta, ystavän kanssa tästä "faradayn häkistä".
En enää muista...tuskin tästä oli erikseen edes puhetta, mutta juuri äsken aukaisin ekaa kertaa takapaneelin ja ei mulla ainkaan minkäänlaista "suojausta ole".

Älkää ymmärtäkö väärin...soitin on erinomainen.

Mutta jos muistatte sen synnytystuskat...

En myöskään koskaan maininnut muutamasta asiasta. Kuten, että mikkiswitch oli väärässä paikassa. Lapa oli väärän muotoinen ja binding oli jotain muuta mitä kuvittelin.

Noin vuoden jälkeen myös rosterinauhat oli nousseet 11-13 nauhoilta niin paljon, että käytin korjauksessa.

Edelleen...ei mitään pahaa Kaitsua vastaan.
Tää keissi vissiin vaan oli jotenkin "jinksattu" alusta asti.
Laulava Kylätohtori
09.05.2019 21:54:48
delarco: Ajattelin, että en enää koskaan kirjoittaisi tähän ketjuun, mutta menköön nyt vielä.

Tuli tänään puhetta, ystavän kanssa tästä "faradayn häkistä".
En enää muista...tuskin tästä oli erikseen edes puhetta, mutta juuri äsken aukaisin ekaa kertaa takapaneelin ja ei mulla ainkaan minkäänlaista "suojausta ole".

Älkää ymmärtäkö väärin...soitin on erinomainen.

Mutta jos muistatte sen synnytystuskat...

En myöskään koskaan maininnut muutamasta asiasta. Kuten, että mikkiswitch oli väärässä paikassa. Lapa oli väärän muotoinen ja binding oli jotain muuta mitä kuvittelin.

Noin vuoden jälkeen myös rosterinauhat oli nousseet 11-13 nauhoilta niin paljon, että käytin korjauksessa.

Edelleen...ei mitään pahaa Kaitsua vastaan.
Tää keissi vissiin vaan oli jotenkin "jinksattu" alusta asti.

Yleensähän se menee niin, että kun se lähtee väärille urille, niin sitten se menee ja kunnolla. Harmillista, Kaitsu vaikutti hyvältä tyypiltä ja Aurora on aina kuumotellut enemmän tai vähemmän.

Nyt itse asiassa harmittaa, etten ostanut sitä torilla ollutta valkoista stratoa.

Tuosta suojauksesta sen verran, että mulla ei ole missään kitarassa ikinä ollut mitään sen kummempaa suojausta kuin alumiiniteippi plektrasuojassa ja maajohto potikasta tallaan...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Decadetroll
10.05.2019 05:00:10 (muokattu 10.05.2019 05:01:12)
Savu: https://muusikoiden.net/dyn/users/161398.jpg

Virittimet vaihtuu vielä. Parempia kuvia, kun uudet kehykset kiinni.

Tuntuu jotenkin hassulta, että kun sen customin saa vihdoin tassuihinsa, niin siihen pitää asennella jälkikäteen mikkikehyksiä ja vaihdella virittimet yms. Eikös sen customin idea ole, että se tehdään spekseillä, jotka asiakas halajaa? Vai poltteliko vaan niin saada keppi haltuun, ettet malttanut odottaa oikeiden osien saapumista? :)
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
Savu
10.05.2019 08:18:58
Decadetroll: Tuntuu jotenkin hassulta, että kun sen customin saa vihdoin tassuihinsa, niin siihen pitää asennella jälkikäteen mikkikehyksiä ja vaihdella virittimet yms. Eikös sen customin idea ole, että se tehdään spekseillä, jotka asiakas halajaa? Vai poltteliko vaan niin saada keppi haltuun, ettet malttanut odottaa oikeiden osien saapumista? :)

Enpä olisi asentanut, jos noi reiät mikkien koloissa ei olis tullut noin isoiksi. Tilasin runkoon asennettuna, enkä tullut maininneeksi yksinkertaisesti miten isot reiät niissä yleensä pitäisi olla, eli just sen jalan kokoinen tai Dimarzio mallia siivekäs.

Virittimet oli väärät mitä olin pyytänyt. Ilmeisesti väärinkäsitys tässäkin oli, eli vintaget asennettiin moderniin keihääseen. Kun olisi pitänyt olla Gotohin lukkovirittimet mitä käytetään yleisesti esim. Ibanezin kitaroissa. Koitin vintage mallisia virittimiä jonkin aikaa, kunnes pyysin vaihtoa.

Toki poltteli, kun aikataulut vähän venähti alkuperäisestä n.1kk verran, mikä nyt ei ollut niin paha.

Toki pientä harmitusta ja turhaa vaivaa nämäkin aiheutti, mut ei ylitsepääsemättömiä ongelmia, siinäkin mielessä että olisin varmaan joka tapauksessa kehykset asentanut jälkikäteen, koska asiasta oli puhetta jo valmistusprosessissa. Tai sitten en.
Torilla tavataan!
Decadetroll
10.05.2019 09:41:51
Savu: Enpä olisi asentanut, jos noi reiät mikkien koloissa ei olis tullut noin isoiksi. Tilasin runkoon asennettuna, enkä tullut maininneeksi yksinkertaisesti miten isot reiät niissä yleensä pitäisi olla, eli just sen jalan kokoinen tai Dimarzio mallia siivekäs.

Hö, luulis, että kitaraseppä tietäis suunnilleen edes noitten normikoot...

Virittimet oli väärät mitä olin pyytänyt. Ilmeisesti väärinkäsitys tässäkin oli, eli vintaget asennettiin moderniin keihääseen. Kun olisi pitänyt olla Gotohin lukkovirittimet mitä käytetään yleisesti esim. Ibanezin kitaroissa. Koitin vintage mallisia virittimiä jonkin aikaa, kunnes pyysin vaihtoa.

Vahinkojahan toki sattuu... No, saatpa sentään ne modernit virittimet kuitenki tilalle.

Toki poltteli, kun aikataulut vähän venähti alkuperäisestä n.1kk verran, mikä nyt ei ollut niin paha.

Toki pientä harmitusta ja turhaa vaivaa nämäkin aiheutti, mut ei ylitsepääsemättömiä ongelmia, siinäkin mielessä että olisin varmaan joka tapauksessa kehykset asentanut jälkikäteen, koska asiasta oli puhetta jo valmistusprosessissa. Tai sitten en.

Tuo kuukauden venähtäminen ei onneksi ole ihan hirveän paha aika odottaa. :)

Itse ehkä älähtäisin isomminkin noista mikkirouttauksista... Eihän nyt nättiin runkoon mitään kehyksiä laiteta, varsinkin, kun itse on halunnut, että keppi on ilman. Noh...
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
Savu
10.05.2019 10:23:39
Kitara on kuitenkin hyväsoittoinen, potikat oikeassa paikassa!, puut ja värit just ne mitä hainkin.

Seuraava kitara tulee kuitenkin olemaan jo valmis kitara isolta pajalta. Sen verran vaikea saada 110% mieleistään, ellei itse tee.
Torilla tavataan!
benny
10.05.2019 10:39:09

Sivusta seuranneena tämä Savun projekti on ollut mielenkiintoinen tapaus. Itse käytin tuossa välissä yhden kitaran huollossa ja kitaraa sinne viedessä hieman tuli puheeksi myös oma kitara (Esquire) Auroralta ja kun hain huollosta, niin speksattiin asiaa vähän enemmänkin. Oli valittuna ihan nättiä eebeniä otelaudaksi ja semmosta pientä.

Opin tuossa matkalla sellaisia asioita että jos meinaat Auroralta kitaraa tilata, niin kannattaa viedä sinne omat hardikset. Eli tilaa itse ainakin talla, osta tai teetätä mikit muualla ja varmaan myös ilmeisesti kannattaa virittimetkin hommata potikoiden lisäksi itse. Nostaa suhteellisen paljon hankintahintaa, mutta ei viivästytä soittimen valmistumista ja et saa tekosyitä miksi ei paperille kirjoitetussa sovitussa ajassa pysytty. Kaikki mulla olikin jo speksattuna tuosta sen lisäksi että oli varausmaksukin jo melkein tuplana kasassa. Sitten Savun kitara tuli ulos pajalta ja kun seppä oli tehnyt omia mielivaltaisia ratkaisuja kysymättä tilaajalta mitään, niin päädyin pistää rahat japanilaiseen Prestigeen kotimaisen käsityöosaamisen sijasta.

Valitettavasti kitarasepän viimeisin tuotos on aina hänen paras käyntikorttinsa ja tällä kertaa kortissa luki "Ei voittoa".
shitfuck inc.
delarco
15.05.2019 01:12:39 (muokattu 15.05.2019 01:40:02)
Laulava Kylätohtori: Yleensähän se menee niin, että kun se lähtee väärille urille, niin sitten se menee ja kunnolla. Harmillista, Kaitsu vaikutti hyvältä tyypiltä ja Aurora on aina kuumotellut enemmän tai vähemmän.

Nyt itse asiassa harmittaa, etten ostanut sitä torilla ollutta valkoista stratoa.

Tuosta suojauksesta sen verran, että mulla ei ole missään kitarassa ikinä ollut mitään sen kummempaa suojausta kuin alumiiniteippi plektrasuojassa ja maajohto potikasta tallaan...

Kaitsu on hyvä tyyppi.
Voin sanoa näin, edelleenkin, kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

Ne nousseet nauhat, Kaitsu hoiti. Nou problem.

Ja kuten sanoin: "Keppi on loistava. Se on soitannollisesti sitä, mitä hain. Ja visuaalisesti 95% kohillaan".

Se muu, on kosmetiikkaa.

Kuitenkin, jos googlaatte Peavey v-typen ja katsotte kuinka sen "ympäri bodyn" bindaus "blingaa"... Sitä hain omaani.

Eli, lopulta "kosmeettiset" virheet on:
1. bindaus
2. Lavan muoto
3. Mikki switchin paikka

Se, mitä en uskalla edes tarkistuttaa:

Kaulan profiili.
Mittautettu referenssi kitarasta (SG). -> Pyydetty tähän mittaukseen hieman epäsymmetrisyyttä ala caparison.

Voisi siis kai sanoa, että tiesin aika tarkkaan, mitä haluan. Kaikilta osa-alueilta.
Savu
03.06.2019 19:16:47
Noniin. Kitara on jälleenkotiutunut. Vaihdettiin Planet Wavesin virittimet, lisättiin kromiset mikkikehykset ja otettiin mikkien kuoret pois.

Kuvia: https://1drv.ms/f/s!AuNTw0qBDzqorhc8ulCSs1Hi-R6i
Torilla tavataan!
Mescalero
03.06.2019 19:48:56
Savu: Noniin. Kitara on jälleenkotiutunut. Vaihdettiin Planet Wavesin virittimet, lisättiin kromiset mikkikehykset ja otettiin mikkien kuoret pois.

Kuvia: https://1drv.ms/f/s!AuNTw0qBDzqorhc8ulCSs1Hi-R6i

Toimii mainiosti kehysten kanssa ja ilman kuoria. Helkkarin komea peli!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)