Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 531 32 33 34 3571 72 73 74 75
ÄrGee
19.03.2019 15:54:18
tommijk: Kuka tietää suomessa/eu:ssa nettikauppoja, jotka myy Helix Nativea? Googgeli ei anna oikein mitään tuloksia.. ja rapakon takaa kallista ostaa: Line6 sivuilta ostettuna tulee verot päälle, ja Sweetwater kieltäytyi myymästä EU:hun vaikka heidän sivunsa ehti jo prosessoida tilauksen jne.

Ilmeisesti ei saa. Aika käsittämätöntä kun itse ei ole koskaan tullut maksettua tuollaista määrää veroja mistään digitaalisesta ulkomaisille EU:n ulkopuolelle oleville firmoille, 495 dollaria antoi loppusummaksi :D
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
tommijk
19.03.2019 15:55:22
LaXu: Ei sitä mun käsittääkseni voi muualta ostaa kuin Line6 suoraan. Kannattaa odotella niitä 30% aleja, joita on aina silloin tällöin.

Joo, siellä olisi parhaillaan maalliskuun loppuun asti olisi 30% ale..
mize7
26.05.2019 12:43:02

Tässä aika hieno blindtest Helix vs Kemper vs Axe-Fx2
https://youtu.be/-eNaXGPkdc8

En yleensä presettejä ostele, mutta kun tämä David Maxim Mimic vääntää sellaista saundia ja tyyliä mistä pidän, niin ostoon meni Helix presetti setti enkä pettynyt:
https://youtu.be/rVWAywr8wrc
https://soundcloud.com/mediumplayer
Jousipolvi
27.05.2019 18:45:03
Olin lauantaina Helix LT:n kanssa ekan kerran livetilanteessa ja sattuipa kivasti yhden soolon aikana. Piti vähän wahia samalla poleksia ja samantien hiljalleen alkoi vaipua kitaran ääni kuulumattomiin. Kauhea paniikki, että nyt se sitten hajosi. Onneksi ei kuitenkaan, vaan jalka liukui polkimella ja kenkä osui master volumeen. Samalla muistui mieleen, että treeneissä tosiaan kerran kävi samoin ja piti muistaa keikalle se teipata...

Vinkkinä siis, että kantsii tosiaan teipata se master volume, ettei käy kuten mulla. Onneks sattumalta saatiin biisi hyvin jatkumaan, vaikka soolo vähän kesken kaiken katkeskin.

Sais olla mun puolesta vaikka vasemmassa yläkulmassa se volume, muutenhan toi on hyvä.
Hengissä hoidosta huolimatta!
gunnar
27.05.2019 22:04:37 (muokattu 27.05.2019 22:05:01)
Vielä melkein kätevämpää on disabloida master asetuksista. Ainakin HX stompissa pystyy ja olen näin tehnyt juuri keikkoja varten
Jousipolvi
27.05.2019 22:21:45
gunnar: Vielä melkein kätevämpää on disabloida master asetuksista. Ainakin HX stompissa pystyy ja olen näin tehnyt juuri keikkoja varten

Jep, just kun olin juttuni tänne lähettänyt, niin tuli mieleen, että varmaan tällainenkin mahdollisuus löytyy. Kiitokset samointein asian vahvistamisesta.
Kasu-_-
28.05.2019 08:50:33

Jousipolvi: Jep, just kun olin juttuni tänne lähettänyt, niin tuli mieleen, että varmaan tällainenkin mahdollisuus löytyy. Kiitokset samointein asian vahvistamisesta.

Juu sieltä pystyy valitsemaan mihin ulostuloon mastervolume vaikuttaa. Itsellä yleensä vain 1/4-, ja kuulokelähtöön, jolloin XLR on koko ajan täysillä.
Jousipolvi
28.05.2019 10:12:55
Olen sillä masterilla tarkoituksella vähän himmaillut ulostuloa, kun tuntuu, että sitä on vähän enemmänkin kuin tarpeeksi. Ei oo oikein voinut gainia avata mikseristä, mut täytyy tähän kyllä paremmin perehtyä.
gunnar
28.05.2019 21:25:24
Jousipolvi: Olen sillä masterilla tarkoituksella vähän himmaillut ulostuloa, kun tuntuu, että sitä on vähän enemmänkin kuin tarpeeksi. Ei oo oikein voinut gainia avata mikseristä, mut täytyy tähän kyllä paremmin perehtyä.

Mahdatkohan tuoda linjatasoisen signaalin mixerin instrument inputtiin? Laitteesta voi myös vaihtaa lähdön instrumenttitasoiseksi!
Vai onko sulla digi Marsu nupit kaakossa siellä preseteissä ;)
BulletFace
29.05.2019 09:09:07
Stomppi lähti maanantaina tilaukseen musicstore.de:stä joka on ilmeisesti sama pulju nykyään kuin dv247.com.

Vinkiksi niille, jotka ovat kytänneet varastosaldon muuttumista t-kaupasta missä se on ollut jo hetken aikaa loppu, että tuolta musicstoresta sitä näemmä saa hyvin hyllystä.
Get the best and fuck the rest.
WanhaWetäjä
29.05.2019 13:09:38

https://www.youtube.com/watch?v=9tzfQ4ZN0jE
Asiallista tarinaa mm Helixin keikkakäytöstä vs putkikoneet & eturauhaset
ns oikeassa elämässä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
hapo
29.05.2019 16:42:18
Minulla käytössä HX Stomp. Vahvistimet kuulostaa kyllä hyviltä mutta Stompin omat säröpurkit ei niinkään. Onko muut masinan käyttäjät saanut säröt pelittämään?
Kaiken kaikkiaan kuitenkin mainio purkki.
aslak
29.05.2019 18:16:34 (muokattu 29.05.2019 18:17:18)
WanhaWetäjä: https://www.youtube.com/watch?v=9tzfQ4ZN0jE
Asiallista tarinaa mm Helixin keikkakäytöstä vs putkikoneet & eturauhaset
ns oikeassa elämässä.

Pelkkää käsien heiluttelua ja totesi putkivehjeksen olevan edelleen the tone. Kun haluaa mennä missä aita matalin niin Helix selkäreppuun. Tätähän tää on. Olisi nyt laittanut edes yhden livevideoclipin mutta eihän sitä kehtaa esitellä.
Tami
30.05.2019 10:40:18

hapo: Minulla käytössä HX Stomp. Vahvistimet kuulostaa kyllä hyviltä mutta Stompin omat säröpurkit ei niinkään. Onko muut masinan käyttäjät saanut säröt pelittämään?
Kaiken kaikkiaan kuitenkin mainio purkki.

Kovasti paljonhan tuo riippuu siitä musatyylistä, mielisoundeista ja muusta "soundiketjusta".
Mulla on pääosin käytössä teemah ja minotaur yhdessä/erikseen. Viimeiset keikat olen soitellut stompilla ihan vaan piruuttaan jotta sain kaivettua pedaalit kaapista hyötykäyttöön. Stompissahan voisi toisaalta käyttään erillisen särön sijasta snapshotteja tai nappulalla vaihtaa vahvarista esmes särönmäärää ikäänkuin kanavanvaihtajan tapaan.

Mä tykkään "juntan" sijasta kevyemmästä särömaailmasta ja tuolla John Cordyn kanavalla on mun makuisia soundeja. Joltain sivuilta sai jopa ilmaseksi muutaman ladattua. Presetit on supaa. Kemper on kaapissa pysynyt jo jonkin aikaa ja axe2:n myin keväällä pois. Ei ole live-elämässä mitään semmosta merkittävää eroa, Helixeihin päätynyt vain toiminnallisuuden kautta.
https://www.youtube.com/watch?v=W36mdMU9ueI

Aslakilta mä toivoisin muutaman näytteen sinun livesoundista jota meidän pitäisi yrittää tavoitella :-) . No joo, enemmän minua vaivaa se jutska, että miksi pitää mollata toisten ajatuksia tai vekottimia => jos ne ei sovi sinulle, et osaa niitä käyttää tai ne kuulostaa huonolle, niin mä olisin enemmin iloinen, koska sehän tuo teidän hyvänkuuloiselle bändille enemmän keikkaa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
WanhaWetäjä
30.05.2019 12:08:37

aslak: Pelkkää käsien heiluttelua ja totesi putkivehjeksen olevan edelleen the tone. Kun haluaa mennä missä aita matalin niin Helix selkäreppuun. Tätähän tää on. Olisi nyt laittanut edes yhden livevideoclipin mutta eihän sitä kehtaa esitellä.

Tämän ketjun tarkoitus lienee jakaa kokemuksia Helixista ikäänkuin käyttäjien näkökulmista.
En epäile etteikö "the tone" olisi siellä kalliitten putiikkivehkeitten maailmassa (soittajasta toki riippuen) mutta kuten videossakin todettiin joissain tilanteissa Helix selkäreppuun on järkevämpi/toimivampi vaihtoehto kuin sen Marsu/Mesapino + valtaisa eturauhasto jos sillä päästään tarpeeksi lähelle sitä soundimaailmaa mitä haetaan.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kontiak
31.05.2019 17:15:15
WanhaWetäjä: Tämän ketjun tarkoitus lienee jakaa kokemuksia Helixista ikäänkuin käyttäjien näkökulmista.
En epäile etteikö "the tone" olisi siellä kalliitten putiikkivehkeitten maailmassa (soittajasta toki riippuen) mutta kuten videossakin todettiin joissain tilanteissa Helix selkäreppuun on järkevämpi/toimivampi vaihtoehto kuin sen Marsu/Mesapino + valtaisa eturauhasto jos sillä päästään tarpeeksi lähelle sitä soundimaailmaa mitä haetaan.

Siinähän se juuri on, että ei oikein tiedä, mikä se pointti on. Siis että miksi Helix on kätevämpi kuin putkipinkka, kun vertailu käy aina siten, että Helixissä on tone, koska se on niin kätevä roudata ja putkipinossa ei ole tone, koska sitä ei ole kätevä roudata.

Miksei jengi valita Line6:lle, että tehkää semmoinen Helix, jossa on the tone.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
ÄrGee
31.05.2019 17:22:44
Kontiak: Miksei jengi valita Line6:lle, että tehkää semmoinen Helix, jossa on the tone.

Eihän oikean kitarakaapin soundia ja ilman liikkumista huoneessa voi jäljitellä mitenkään, ja ne ketkä haluavat jonkun muun kuin Helixin ottavat tällä hetkellä Axen tai Kemperin... tai jopa Atomic Amplifiren.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
iec
31.05.2019 17:48:58

ÄrGee: Eihän oikean kitarakaapin soundia ja ilman liikkumista huoneessa voi jäljitellä mitenkään, ja ne ketkä haluavat jonkun muun kuin Helixin ottavat tällä hetkellä Axen tai Kemperin... tai jopa Atomic Amplifiren.

Tai Headrushin laitteen.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Tami
31.05.2019 20:37:59

ÄrGee: Eihän oikean kitarakaapin soundia ja ilman liikkumista huoneessa voi jäljitellä mitenkään, ja ne ketkä haluavat jonkun muun kuin Helixin ottavat tällä hetkellä Axen tai Kemperin... tai jopa Atomic Amplifiren.

Tää on just näin. Mun mielestä noilla muljuttimilla merkistä riippumatta pääsee sinne päin ja kukin valitkoon omansa.
Useamman hetken linjasoiton jälkeen mä olen tykästynyt helixiin joko akt.monitorin tai pikkukombon edessä ihan perinteiseen efektityyliin.
Ostin sen HX stompin ja sen kanssa muutama kaapista kaivettu poljin ennen pikkuista putkikomboa on soittotuntumaltaan nyt just "se" mitä tällä hetkellä haluan.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)