Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua aloittelijalle joka yrittää opetella soittamaan sähköbasso.
1
Werkko
26.05.2019 19:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi mukava saada vinkkiä että mitä ja miten kannattaisi harjoitella basson soittoa. Tiiän jo iha basics jutut.
 
Henri Henri Olavi
26.05.2019 19:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näpyttele ensin E-kieltä vuosi. Siirry siitä sitten A-kielelle ja näpyttele vuosi. Toista sama loppujen kielten kanssa. Kysy proseduurin suoritettuasi lisää vinkkejä.
 
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
J.Nikkanen
26.05.2019 21:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hal Leonardin julkaisema Bass method by Ed Friedland (complete edition, sisältää kirjat 1-3) on helvetin hyvä kirja itseopiskeluun. Suosittelen.
 
In Finland we have this thing called tunkki, you can keep yours.
jperala
27.05.2019 08:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia noille Leonardin kirjoille, ne on ihan ymmärrettävää tavaraa aloittelijoille tai kenelle tahansa.
 
ituvirtanen
27.05.2019 12:37:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanki opettaja. Kokenut osaa kertoa sellaisia asioita, joitten opettelemiseen menee kaikilta aikaa mutta niihin pääsee nopeammin kiinni.
 
iec
27.05.2019 13:00:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Hanki opettaja. Kokenut osaa kertoa sellaisia asioita, joitten opettelemiseen menee kaikilta aikaa mutta niihin pääsee nopeammin kiinni.
 
Komppia tälle. Pätee oikeastaan kaikkiin soittimiin. Oman kokemukseni perusteella (sähkökitaran opettelu) voin sanoa, että itse olen täysin itseoppinut kitaristi/basisti ja minun soittotaitoni on aika kehno. Poikani on opetellut kitaran soittoa yksityisessä soitonopetuksessa ja poikani osaa soittaa muutaman vuoden säännöllisen opetuksen jälkeen noin 100-kertaa paremmin kuin minä. Toki tämä siis vain minun tapauksessani, eli joku oppii paremmaksi ihan itse opiskellen.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
jperala
27.05.2019 13:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Hanki opettaja. Kokenut osaa kertoa sellaisia asioita, joitten opettelemiseen menee kaikilta aikaa mutta niihin pääsee nopeammin kiinni.
 
Tällä on myös toinen puoli, itse kokeilin tätä ja taisi olla ihan päinvastainen kokemus, mentiin aika vauhdilla eteenpäin, mitään en oppinut jäi vaan kysymyksiä.
 
Opettaja oli varmasti kokenut wanhan kaartin soittaja, mutta kun silloin oma tieto ja taito teoriasta oli aika nolla niin homma meni aika puihin.
 
iec
27.05.2019 17:04:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Tällä on myös toinen puoli, itse kokeilin tätä ja taisi olla ihan päinvastainen kokemus, mentiin aika vauhdilla eteenpäin, mitään en oppinut jäi vaan kysymyksiä.
 
Opettaja oli varmasti kokenut wanhan kaartin soittaja, mutta kun silloin oma tieto ja taito teoriasta oli aika nolla niin homma meni aika puihin.

 
Tässä onkin tärkeää löytää pedagogisesti taitava opettaja eikä vain taitava soittaja joka ei osaa opettaa. Kannattaa kuunnella ja kysellä vinkkejä oikeasti hyvistä opettajista muilta aloittelijoilta.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
okabass
27.05.2019 19:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Tässä onkin tärkeää löytää pedagogisesti taitava opettaja eikä vain taitava soittaja joka ei osaa opettaa. Kannattaa kuunnella ja kysellä vinkkejä oikeasti hyvistä opettajista muilta aloittelijoilta.
 
Joo. Hyvin soittaminen ja hyvin opettaminen ovat kaksi eri asiaa. Voivat olla samassa persoonassa, mutta ei läheskään aina.
 
jukkajylli
29.05.2019 18:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa bändi ja ala soittaa.
 
Stidi alla.
J.Nikkanen
29.05.2019 21:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Hommaa bändi ja ala soittaa.
 
Mieluummin pari-kolme niin voi aina lähteä kiitään siitä huonoimmasta.
 
In Finland we have this thing called tunkki, you can keep yours.
Tinnittus
30.05.2019 12:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Hal Leonardin julkaisema Bass method by Ed Friedland (complete edition, sisältää kirjat 1-3) on helvetin hyvä kirja itseopiskeluun. Suosittelen.
 
Vähän aikaa sitten tuon julkaisun hankkineena voin suositella erittäin lämpimästi.
 
hakkry
18.01.2020 10:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

waaaanha ketju, mutta vastaan silti. Mielestäni netti on tyhjää parempi opettaja ja siellä Rockway sivusto. Maksullinen kokeilun jälkeen, mutta mielestäni ihan hintansa arvoinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «