Aihe: Halpaa Celestionia..
1 2 3 4
charvette
22.05.2019 07:59:40 (muokattu 22.05.2019 08:01:40)
charvette
22.05.2019 08:12:04
VIPMetal: No on se ehkä:

Myynnissä vuodesta 07.02.2007.

Kunhan innostuin :-)
hallu
22.05.2019 09:43:11
Eihän tämä juttu sinällään vanhene, koska https://www.uraltone.com/celestion-vintage-30-12-16ohm-60w-100db.html yksi tuollainen Celestion V30 elementti maksaa 118 euroa, kaappi jossa niitä on kaksi maksaa reilusti alle kaksisataa, niin onhan siinä nyt oikeasti jotain pielessä ja pahasti.

Pystyy sen ymmärtämään, että Thomann isona toimijana (Harley Benton on käsittääkseni Thomannnin oma brändi) voi saada niitä elementtejä tukusta sellaisella hinnalla, että ei vielä tee tappiota....... mutta se kaappi?!?! sille ei paljoa hintaa jää tai ei ehkä jää yhtään. Siis ihan pelkät materiaalit (vaneri, tolex, etukangas, kulmaraudat, jakit, johdot, jakkilevy) maksaa nekin jotakin ja jos minä menen sitä ostamaan, että ei edes maailman halpaa ole. Vaikka se tehtäisiin missä pakistanissa orjatyövoimalla, niin sen tekeminen maksaa kuitenkin jotakin ja pitäähän se laivata Thomannin varastoon ja edelleen sille joka tuon kaapin ostaa.

Itse en ole tuolla kaapilla soittanut, niin en nyt todellakaan ala sitä haukkumaan kokeilematta (monet siitä ovat sitä paitsi tykänneet), mutta tokkopa sitä on kovin laadukkaasta fanerista rakennettu. Toisaalta jos haluaa nuo ämyrit, niin halvemmalla saa kun ostaa ton koko kaapin ja irroittaa ämyrit ja heittää kaapin roskiin. Toisaalta jos se kaappi onkin ihan kelvollinen vastoin minun ennakkoluulojani, niin mikäpä siinä. Itse olen maksanut tuollaisesta kaapista 500-600 euroa (huom noilla samoilla elementeillä)..... mä taidan olla vähän tyhmä :-) .
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
Dropped C
22.05.2019 09:54:32 (muokattu 22.05.2019 09:55:01)
Tuollanen kaappi on ihan OK. Ehkä hieman "kirpeän" kuuloinen, mutta mitään vikaa siinä ei ole. Kirpeyskin voi olla jopa hyvä, jos siis sellaisesta diggaa.
VIPMetal
22.05.2019 10:24:13

charvette: Kunhan innostuin :-)

Se on hyvä kun innostuu! =D
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Laulava Kylätohtori
22.05.2019 11:32:10 (muokattu 22.05.2019 12:45:54)
hallu: Eihän tämä juttu sinällään vanhene, koska https://www.uraltone.com/celestion-vintage-30-12-16ohm-60w-100db.html yksi tuollainen Celestion V30 elementti maksaa 118 euroa, kaappi jossa niitä on kaksi maksaa reilusti alle kaksisataa, niin onhan siinä nyt oikeasti jotain pielessä ja pahasti.

Pystyy sen ymmärtämään, että Thomann isona toimijana (Harley Benton on käsittääkseni Thomannnin oma brändi) voi saada niitä elementtejä tukusta sellaisella hinnalla, että ei vielä tee tappiota....... mutta se kaappi?!?! sille ei paljoa hintaa jää tai ei ehkä jää yhtään. Siis ihan pelkät materiaalit (vaneri, tolex, etukangas, kulmaraudat, jakit, johdot, jakkilevy) maksaa nekin jotakin ja jos minä menen sitä ostamaan, että ei edes maailman halpaa ole. Vaikka se tehtäisiin missä pakistanissa orjatyövoimalla, niin sen tekeminen maksaa kuitenkin jotakin ja pitäähän se laivata Thomannin varastoon ja edelleen sille joka tuon kaapin ostaa.

Itse en ole tuolla kaapilla soittanut, niin en nyt todellakaan ala sitä haukkumaan kokeilematta (monet siitä ovat sitä paitsi tykänneet), mutta tokkopa sitä on kovin laadukkaasta fanerista rakennettu. Toisaalta jos haluaa nuo ämyrit, niin halvemmalla saa kun ostaa ton koko kaapin ja irroittaa ämyrit ja heittää kaapin roskiin. Toisaalta jos se kaappi onkin ihan kelvollinen vastoin minun ennakkoluulojani, niin mikäpä siinä. Itse olen maksanut tuollaisesta kaapista 500-600 euroa (huom noilla samoilla elementeillä)..... mä taidan olla vähän tyhmä :-) .

Mä en usko, että tuollaisen kaapin (elementteineen) valmistuskustannukset kovin kummoisia ovat. Suomalaisesta varmaan lähes ilmainen. Tuossa on varmaan kyse vaan välikäsistä ja ostomääristä. Kyllä tuossa tehdään raakasti voittoa joka ainoalla kikkareella, mitä kaapista löytyy.

Eipä sun kaappia ja sen ostoa voi verrata oikein millään tasolla siihen, mitä Thomann myy ja millä hinnalla, että ei sen puolen kannata harmistua. :)

e. lisätty tärkeä sana.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tinippa84
22.05.2019 12:40:30 (muokattu 22.05.2019 12:40:58)

Laulava Kylätohtori: Mä en usko, että tuollaisen kaapin (elementteineen) kovin kummoinen on. Suomalaisesta varmaan lähes ilmainen. Tuossa on varmaan kyse vaan välikäsistä ja ostomääristä. Kyllä tuossa tehdään raakasti voittoa joka ainoalla kikkareella, mitä kaapista löytyy.

On kummoinen -> aivan loistava hinta / laatu. Harley Bentonin V30 kaappi on (tai ainakin ollut) sama kun Framuksen se missä on ruskea etukangas. Rinnakkain testattu esim Carvin USA 4x12 -> ei mitään eroa saundissa.

Mielenkiinnosta tuli myös purettua ko. kaappia ja ihan asiallista työtä näyttäis olevan. Vanerilaatikko.

Nykyään tuota taitaa saada käytettynä varsin hyvään hintaan. Uutena oli muistaakseni 650€, HB neljäsataa jotain ...
https://www.facebook.com/crimsondimensionofficial/
Laulava Kylätohtori
22.05.2019 12:45:09
Tinippa84: On kummoinen -> aivan loistava hinta / laatu. Harley Bentonin V30 kaappi on (tai ainakin ollut) sama kun Framuksen se missä on ruskea etukangas. Rinnakkain testattu esim Carvin USA 4x12 -> ei mitään eroa saundissa.

Mielenkiinnosta tuli myös purettua ko. kaappia ja ihan asiallista työtä näyttäis olevan. Vanerilaatikko.

Nykyään tuota taitaa saada käytettynä varsin hyvään hintaan. Uutena oli muistaakseni 650€, HB neljäsataa jotain ...

Joo, jäänyt näköjään hyvinkin tärkeä sana pois eli 'valmistuskustannukset'. Tarkoitin, ettei valmistuskustannukset ole kummoisia.

Laatuun en osaa sanoa, kun en ole itse ikinä testannut.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaXu
22.05.2019 13:19:49
Tinippa84: On kummoinen -> aivan loistava hinta / laatu. Harley Bentonin V30 kaappi on (tai ainakin ollut) sama kun Framuksen se missä on ruskea etukangas. Rinnakkain testattu esim Carvin USA 4x12 -> ei mitään eroa saundissa.

Näkyykö kaapin halpuus rakenteessa mitenkään? Tolexi noissa näyttäisi olevan rupuisempi kuin kalliimmissa, muuten ei ulkoisesti näy ihmeempää.
Myydään Fryette Power Station 2 keinokuorma/päätevahvari: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1444748
Entropia666
22.05.2019 13:29:50 (muokattu 22.05.2019 13:31:43)

Tinippa84: Rinnakkain testattu esim Carvin USA 4x12 -> ei mitään eroa saundissa.

Täytyy kyllä todeta, että nyt kannattaa pestä korvat tarkkaan jos tätä mieltä on. Mulla oli molemmat kaapit (Carvin on vieläkin) ja oma Carvin Legacy 412 on valovuosia parempi ku HB. Ero treeniksellä oli todella selkeä, HB kumisee ja työntää aika paljon bassoa. Rapsakammassa hevissä demppi ainakin menee ihan puuroks, kun taas Carvisella se pysyy hienosti läjässä. Bändikonteksissa ei siis kovin häävi kaappi loppujen lopuks, kun se ei erotu miksistä. Tein vieläpä testin aiheesta:

http://haje.fi/kaappitesti/

Kaikisssa sama soittaja, sama kitara, sama nuppi, sama riffi. Mikitetty samalla SM57 samasta kohdasta. Kaikissa kaapeissa Celestionin V30:t sisällä. Kaapilla itsellään on helvetisti merkitystä soundiin.
zedder
22.05.2019 15:55:16
Ei luulisi että puutavaran laadussa olisi ainakaan ihan hurjaa eroa, paino kun ei juuri eroa ns. laatumerkkien tuotteista:

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage_vertical.htm

https://www.thomann.de/fi/marshall_silver_jubilee_2536a_212.htm

https://www.thomann.de/fi/marshall_tslc212_gitarrenbox.htm
Hyvin resonoiva yksilö.
Jucciz
22.05.2019 16:40:07
zedder: Ei luulisi että puutavaran laadussa olisi ainakaan ihan hurjaa eroa, paino kun ei juuri eroa ns. laatumerkkien tuotteista:

https://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage_vertical.htm

https://www.thomann.de/fi/marshall_silver_jubilee_2536a_212.htm

https://www.thomann.de/fi/marshall_tslc212_gitarrenbox.htm

Painohan sen kaiken kertoo. Vähän niin kuin kaksi samanpainoista kitaraakin on luultavasti yhtä hyviä.
The Jack
22.05.2019 17:09:30 (muokattu 22.05.2019 17:10:32)
hallu: Eihän tämä juttu sinällään vanhene, koska https://www.uraltone.com/celestion-vintage-30-12-16ohm-60w-100db.html yksi tuollainen Celestion V30 elementti maksaa 118 euroa, kaappi jossa niitä on kaksi maksaa reilusti alle kaksisataa, niin onhan siinä nyt oikeasti jotain pielessä ja pahasti.

Onko varma että Bentonin kaapissa on sama elementti kuin mitä Uraltone myy? Voin olla väärässä, mutta olen ymmärtänyt V30:n olevan samalla tapaa yleisnimitys tietyn tyyppisille elementeille samalla tapaa kuin "Greenback" on yleisnimitys sisältäen eri hintaisia ja hiukan vaihtelevilla ominaisuuksillakin olevia elementtejä. Ainakin taitaa olla Kiinassa ja Englannissa tehtyjä veekolmekymppisiä, ja silloin ne tuskin on laadultaan eikä ainakaan hinnaltaan ihan samoja.

Voiko valmistajan merkistä päätellä kumman maalaisia elementtejä on kaapin sisässä? Kiinnostaisi erityisesti Peaveyn n. 10 vuotta vanha 4X12 6505 kaappi, jollaisen omistan. Ei ole tullut katsottua sisälle. Mesalla on taatusti englantilaiset, mutta entä ENGL?
Icy-Sun
22.05.2019 17:13:09
Samoja Kiinan v30-elementtejä ne on mitä irtotavaranakin saa ostettua. Kaapeissa itsessään on halvemmat päällysteet, etukankaat ja kankaan reunustukset ym, mutta tosi on että kannattaa mieluummin tilata harlikan kaappi entä kaksi irtoelementtiä. Perustunee isoon tuotantovoluumiin ja T-kaupan omaan merkkiin.
Icy-Sun
22.05.2019 17:14:48
The Jack: Ainakin taitaa olla Kiinassa ja Englannissa tehtyjä veekolmekymppisiä, ja silloin ne tuskin on laadultaan eikä ainakaan hinnaltaan ihan samoja.

Kaikki V30-elementit tehdään nykyään Kiinassa kuten myös g12m-25 (greenback).
Laulava Kylätohtori
22.05.2019 18:00:36
Painavakin vaneri voi olla mistä lie puusta tehtyä höttöä, joka huonolla liimalla huolimattomasti liimattu. On melkoista itsepetosta uskotella, että Bentonin vaneri tai työ on laadultaan samalla tasolla näiden parempien kaappien kanssa.
Icy-Sun
22.05.2019 18:02:49
Laulava Kylätohtori: Painavakin vaneri voi olla mistä lie puusta tehtyä höttöä, joka huonolla liimalla huolimattomasti liimattu. On melkoista itsepetosta uskotella, että Bentonin vaneri tai työ on laadultaan samalla tasolla näiden parempien kaappien kanssa.

Täysin totta. Bentonin kaappi on kuitenkin siinä mielessä hyvä ostos, että saa halvat elementit ja kaapin vähän kuin kaupan päälle.
hallu
22.05.2019 18:18:44 (muokattu 22.05.2019 18:19:50)
Icy-Sun: Kaikki V30-elementit tehdään nykyään Kiinassa kuten myös g12m-25 (greenback).

Ei ihan kaikkia. ainakin mesan kaapeissa käytetään briteissä tehtyjä v30 kajareita. E: mutta esimerkiksi Zilla kaapissa oli samat kiinan elementit kuin tuossa bentonissakin joka on siis kai Celestionilla sitä liukuhihnakamaa.
Se voittaa, kenellä on lopussa eniten
zedder
22.05.2019 18:20:06
Jucciz: Painohan sen kaiken kertoo. Vähän niin kuin kaksi samanpainoista kitaraakin on luultavasti yhtä hyviä.

En minä nyt tosissani väitä ettei mitään laatuaeroja ole, mutta kai tuo materiaali nyt kuitenkin on parempi kuin MDF? Vai onko asia toisinpäin? MDF ainakin murenee vaneria helpommin.

Hifikajarit ovat oma taiteenlajinsa ja niitten kanssa on jokaisella kyseisen alan palstalla aina melkoinen vääntö, mutta kuinka paljon kitarakaapeissa vaikuttaa elementti ja kuinka paljon sen kotelo? Siis onko elementin painoarvo kitarahommissa suurempi kuin hifihommissa?
Hyvin resonoiva yksilö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)