Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 556 57 58 59 60 61
KoskPaavo
16.04.2019 21:25:24
TiVe: Lueskelin tänään Oulun kaupunkilehteä Forum24 ja "Viihde & Vapaa-aika"
osiosta löytyy tanssi-ilmoituksia seuraavasti:

Radisson Blue: Tähtitanssit perjantaina
Tyrnävän NS: "Naistentanssit" lauantaina ja sunnuntaina
Kempeleen NS: iltatanssit perjantaina ja päivätanssit tiistaina
Kellon NS: tanssit lauantaina
Limingan NS: tanssit perjantaina

Lähimaastossa siis seitsemät (7) tanssit viikonsisään ja näissä kaikissa siis soittaa oikea tanssibändi.

Eikö tilanne vaikuta lähinnä hyvältä tämän asian suhteen?

-TiVe-

No eihän se jumankavita hyvältä näytä siltä joka yrittää
elättää itsensä tanssimusiikia soittamalla. Osa bändeistä tulee varmaan Oulun seudun ulkopuolelta. Jostain muusta elämiseen pitää elämiseen raha hankkia tai sitten pitää olla niin hyvä manageri että oikein kunnon liksa pitää ssada.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Eläkeläissoittaja
17.04.2019 07:02:02

Aika entinen ei koskaan enää palaa. Ei tanssikeikkaa, pilua, ei jalua, vaikka kuinka niitä halaa.
EP
17.04.2019 08:10:30
Älkää aina valittako!
Eläkeläissoittaja
17.04.2019 11:03:37 (muokattu 17.04.2019 11:03:49)

EP: Älkää aina valittako!

En mie ainakaan valita! Hommani hoidin aikanaan ja nyt niitä kaiholla muistellaan. En silti keikoille halaja enää ollenkaan :)
The 1
19.04.2019 01:09:40
Vittu mitä touhua minä en vetäisi tommosten jätkien kanssa sekuntiakaan aivan pelle touhua antakaa happea tollesille vittu nyt riitti.
The 1
19.04.2019 01:26:56
Kyllä vanha vetäjä on taas niin asian ytimessä että kaikki on mennyt kun vain on soittajia vähemmän lavalalla.- Kyllä se on niin että jos Wanha Vetäjäkin olisi hymyillyt niin yksi keikka olisi tullut lisää ja tämä ei tarkoita Markku Aron bändiä.
Timi
19.04.2019 17:10:50
Eläkeläissoittaja: En mie ainakaan valita! Hommani hoidin aikanaan ja nyt niitä kaiholla muistellaan. En silti keikoille halaja enää ollenkaan :)

Kyl edelleen lähtisin!Mutta lienee aika kulkenut meidän Trion ohitse!?
Mistä sitä tietää?
Eläkeläissoittaja
19.04.2019 18:10:33 (muokattu 19.04.2019 18:11:41)

Timi: Kyl edelleen lähtisin!Mutta lienee aika kulkenut meidän Trion ohitse!?

Näinkin varmaan. Minun tanssimuusikkourani loppu ei ollut kovin kunniakas viimeisessä pändissämme, mutta niin vain kävi eli sain kenkää. Karaokeisännyys pelasti joksikin aikaa töineen, kunnes laiteet varastettiin ja taas tuli ns. turpiin. Muutoinkin 90-luvun alkupuolella oli perin vittumaista touhua koko karaoke juoppohuutajineen. Eläkkeellä on nyt hyvä olla ja vielä kohtuullisessa kunnossa ja muistella menneitä sekä värkätä omia ralleja demoiksi kotipajassa :)
EP
19.04.2019 21:13:23
Timi: Kyl edelleen lähtisin!Mutta lienee aika kulkenut meidän Trion ohitse!?

Äläs ny, luulis noihin teidän keikkapaikkoihin olevan edelleen saumaa.
WanhaWetäjä
16.05.2019 10:46:44

Porin PK...40 vuotta tanssimusaa, ensi syksynä alkaa uusi aika, bilebandit ja satunnaiset starat korvaavat perinteiset tanssikuviot.
Ekat keikat PK:ssa 1986, sen jälkeen on ollut aika monta eri kuviota joiden kanssa tuolla on käyty. Aikansa kutakin.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
16.05.2019 11:23:55
WanhaWetäjä: Porin PK...40 vuotta tanssimusaa, ensi syksynä alkaa uusi aika, bilebandit ja satunnaiset starat korvaavat perinteiset tanssikuviot.
Ekat keikat PK:ssa 1986, sen jälkeen on ollut aika monta eri kuviota joiden kanssa tuolla on käyty. Aikansa kutakin.

No mitä väliä siehää vihaat tanssimusiikkia ja kun kerran lahjoja ja taitoa on,
niin eikun uutta kuvioo kehiin!

Aikansa kutaki! :)
WanhaWetäjä
16.05.2019 16:52:25

EP: No mitä väliä siehää vihaat tanssimusiikkia ja kun kerran lahjoja ja taitoa on,
niin eikun uutta kuvioo kehiin!

Juu ei mua haittaa vaikka tanssimusa loppuisi vallan ja niinhän siinä on suurelta osin käynytkin, huono bisnes ja kapakanpito on bisnesta. En vihaa tanssimusaa mutta kuten niin moni muukin kollegoista en minäkään harrasta sitä kotioloissa. En myöskään käy kapakoissa saati tanssipaikoilla, ne on nähty aikoinaan työn puolesta.

Aikansa kutaki! :)
Joo, mun aika näissä kehissä on ohi kuten monen muunkin. Se on luonnollista poistumaa se. No, kesällä on näillä näkymin ainakin 6 keikkaa, montako sulla on?

Mitä tulee off topic kommentteihisi, en todellakaan ota neuvoja kaltaiseltasi kotisukkelalta huonolta basistilta jonka lahjoista ei ole mitään näyttöä, että up yours vaan sinne ja ohutta yläpilveä edelleen. JOS (ja yleensä kun) sinulla ei ole topicceihin liittyen mitään järkevää sanottavaa niin pitäisit turpasi kiinni edes joskus!

Itse aiheesta, lisätään tähän vielä se että myös Lapissa tapahtuu muutoksia ensi syksynä, soittajien kannalta huonompaan suuntaan mennään sielläkin, edelleen. Se jää nähtäväksi mitä ne muutokset ovat ja mitä mestoja koskevat.
EP
16.05.2019 17:35:30
WanhaWetäjä: Juu ei mua haittaa vaikka tanssimusa loppuisi vallan ja niinhän siinä on suurelta osin käynytkin, huono bisnes ja kapakanpito on bisnesta. En vihaa tanssimusaa mutta kuten niin moni muukin kollegoista en minäkään harrasta sitä kotioloissa. En myöskään käy kapakoissa saati tanssipaikoilla, ne on nähty aikoinaan työn puolesta..

Sun jutut kuulostaa vaan niin väsähtäneiltä, että eikö kannattas soiutella jotain muuta musiikkia ..siis keikoilla, ei kotona?

Joo, mun aika näissä kehissä on ohi kuten monen muunkin. Se on luonnollista poistumaa se. No, kesällä on näillä näkymin ainakin 6 keikkaa, montako sulla on?

Ei nämätämän hetkiset työt anna oikein aikaa keikoille ja mulla kun ei ole keikoilla käynti välttämätöntä ja itsetarkoitus. Pitäisi olla jotain esitettävääkin, eikä "siitä vaan" -systeemillä. Hyvin treenattu bändisoitto kyllä kiinnostaa!

Mitä tulee off topic kommentteihisi, en todellakaan ota neuvoja kaltaiseltasi kotisukkelalta huonolta basistilta jonka lahjoista ei ole mitään näyttöä, että up yours vaan sinne ja ohutta yläpilveä edelleen. JOS (ja yleensä kun) sinulla ei ole topicceihin liittyen mitään järkevää sanottavaa niin pitäisit turpasi kiinni edes joskus!

Ai sulla paloi päre taas? Ihan asiaa kirjoitin enkä mitää offia. Lue uudelleen ihan rauhassa.
Mitä tulee toisten haukkumiseen kun ei todellakaan tiedä ..yhtään mitään esim. minusta. Yleensä kaverilla joka haukkuu muita on jotain ongelmia itsellä?
Kannattaisi vähän miettiä mitä kirjoittaa.

Ei ole sinunkaan näytöt niin kummoisia, siis keikkakuvioiden perusteella, mitä olen livenä sattunut kuulemaan ja joitain videoita.

Itse aiheesta, lisätään tähän vielä se että myös Lapissa tapahtuu muutoksia ensi syksynä, soittajien kannalta huonompaan suuntaan mennään sielläkin, edelleen. Se jää nähtäväksi mitä ne muutokset ovat ja mitä mestoja koskevat.
.. ?
EP
16.05.2019 17:49:34
Tuoltahan niitä "näyttöjä" löytyy:

https://www.youtube.com/watch?v=8ES7FY5X-xs

..tosin jo 45 vuotta sitten huonosti äänitettyjä :D
mondo
17.05.2019 11:17:20
Aina löytyy parempia ja huonompia muusikoita pääasia että svengaa ja ite viihtyy, kesä siit tulloo.
Eläkeläissoittaja
17.05.2019 14:23:34

mondo: Aina löytyy parempia ja huonompia muusikoita pääasia että svengaa ja ite viihtyy, kesä siit tulloo.

Näin juuri. :)
culo
18.05.2019 00:59:43
Kuulin entiseltä yhteistyökumppanilta, että Oulussa on tänään avattu uusi tanssiravintola, jossa olisi esiintynynyt Meiju Suvas.
WanhaWetäjä
18.05.2019 13:05:52

EP: No sehän on upeeta, jos niitä tanssiravintoloita nousee pystyynkin! :)

https://www.bassoclub.fi Tällä mestalla ei ole mitään tekemistä perinteisen tanssiravintolan kanssa. Ota asioista selvää.
EP
18.05.2019 17:52:56 (muokattu 18.05.2019 17:57:48)
WanhaWetäjä: https://www.bassoclub.fi Tällä mestalla ei ole mitään tekemistä perinteisen tanssiravintolan kanssa. Ota asioista selvää.

Hmm.. vastasin vain "culon" kirjoitukseen, oletin ko. esiintyjän ja mainitun "tanssiravintolan" perusteella, että hyvä juttu.

E: On muuten suomenkielessä substantiivi "soittaja" saanut näköjään aivan uuden merkityksen?

"Soittajat muistakaa ottaa tikkunne mukaan ja ilmoittautua djlle. Ei minkäänlaisia genrerajoja, voit siis soittaa ihan sitä mikä omasta mielestäsi saa tanssilattian liikkeelle."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)