Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5290 291 292 293 294444 445 446 447 448
Kontiak
08.05.2019 22:37:54 (muokattu 08.05.2019 22:38:22)
Jukka Häikiö: Mut noin niinkus hinta/laatu-suhde oli noissa speciaalimmissa kyllä eri levelillä. Ehkä sekin päivä koittaa, jotta speziaalimmat on täällä kurssissaan, tai sitten ei?

Onko sillä niin merkitystä, jos sen hinnan pudottaa 2000 -> 1200, jos Le Special sillä saa uuden soittajan. Jos hakee f- tai g-kitaraa, niin sehän voi mennä merkillä elvistelyyn sen (soittamisen) sijaan.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Haeroe
09.05.2019 18:07:32

Jukka Häikiö: Kyllä joo noi speciaalimmat kepit on oman kokemuksen mukaan vähän hitaita myydä. Itsellä oli K*Line Texola varmaan puoli vuotta Torilla, sit vaihtojen kautta tutulle kaverille, Kauer Arcturus sama juttu,

Mää kuolasin moneen otteeseen molempia noista sun spessukitaroista. Ei vaan ollut "tarvetta". Spessukitarat on tietty hankalia myydä. Ruokangas taitaa olla ainoa suomalainen nimi lavassa, joka pitää hintansa edes jotenkin, vaikka meillä täällä onkin monta kovaa tekijähenkilöä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Jukka Häikiö
10.05.2019 07:42:47

Kyllä Ruokankaissakin hinta putoaa aika huimasti, mitä tossa vuosien varrella ollut laittavinaan merkille.

Haeroe: Mää kuolasin moneen otteeseen molempia noista sun spessukitaroista. Ei vaan ollut "tarvetta". Spessukitarat on tietty hankalia myydä. Ruokangas taitaa olla ainoa suomalainen nimi lavassa, joka pitää hintansa edes jotenkin, vaikka meillä täällä onkin monta kovaa tekijähenkilöä.
No höh
Pinewood
11.05.2019 10:02:54 (muokattu 11.05.2019 10:11:28)
Paljonko kotimaisen kitarantekijän kitarasta pitäisi myydessä saada, jotta voitaisiin sanoa, että kitara on pitänyt hyvin arvonsa?

Ajatellaan nyt vaikka lähtökohtaisesti noin 2500 euroa uutena maksanutta kitaraa kovan laukun kera, muutaman vuoden vanha, mainiossa soittokunnossa, pienillä käytön jäljillä ilman isompia kolhuja. Eli sellainen, jollaisia laatukitarat yleensä ovat.

Tiedän, että mitä erikoisempi kitara, sitä rajoitetumpaa kysyntä yleensä on. Myös väri vaikuttaa varmasti todella paljon haluttavuuteen. Itsellä vaikuttaa myös metalliosien väri, kun en tykkää kullanvärisistä.

Itsellä on yksi kotimainen kitara. Maksoin vajaat kymmenen vuotta vanhasta kitarasta hiukan yli puolet siitä, mitä uuden teettäminen maksaisi. Myyjä sai tietääkseni noin 70 prosenttia siitä, mitä oli itse maksanut. Tekijä tarkasti kitaran ja hyväksyi takuun siirtymisen minulle. Kisaa ei muita ostajia vastaan tarvinnut käydä. Itse olin kauppaan erittäin tyytyväinen, toivottavasti myyjäkin.
TTV
11.05.2019 10:24:53
Huonosti menee, kun kukaan ei myy mulle Diezel VH4:sta.... No onneksi noita saa Thomannilta :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Haeroe
11.05.2019 11:22:59

Pinewood:
Ajatellaan nyt vaikka lähtökohtaisesti noin 2500 euroa uutena maksanutta kitaraa kovan laukun kera, muutaman vuoden vanha, mainiossa soittokunnossa, pienillä käytön jäljillä ilman isompia kolhuja. Eli sellainen, jollaisia laatukitarat yleensä ovat.

Mun perstuntuma sanoo, että 1700 euroa on kaikkien osapuolten kannalta ns. hyvä kauppa eli kaikkia osapuolia harmittaa. Alle puoleen hintaan myytynä harmitus siirtyy kyllä myyjälle, vaikka sitäkin näkee usein.
Laulava Kylätohtori
11.05.2019 14:28:14
Jukka Häikiö: Kyllä Ruokankaissakin hinta putoaa aika huimasti, mitä tossa vuosien varrella ollut laittavinaan merkille.

Sehän kuuluu customin luonteeseen, että sen hinta laskee rajusti. Customissa maksetaan siitä customoinnista ja yksilöllisyydestä. Ja kun custom myydään eteenpäin, niin ei sen speksejä saa enää valittua, eikä itse päätettyä, vaan se on vain hyvä kitara.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Jukka Häikiö
12.05.2019 16:42:31

Laulava Kylätohtori: Sehän kuuluu customin luonteeseen, että sen hinta laskee rajusti. Customissa maksetaan siitä customoinnista ja yksilöllisyydestä. Ja kun custom myydään eteenpäin, niin ei sen speksejä saa enää valittua, eikä itse päätettyä, vaan se on vain hyvä kitara.

Öö, no vaikka tollanen perus VSOP, jota ei sen kummemmin specsattu, eli mahtuu aika American STD Straton muottiin, niin alle 50% uuden hinnasta. Eihän monikaan ns. Customeista ole ominaisuuksiltaan peruskeppiä kummempia. Käytetyn specsejä nyt muutenkaan saa valittua, kyse siitä, passaa, tahi ei, ihan sama se on linjakurankin kanssa...

Rajummin Customit on sit ihan oma lukunsa...
No höh
Stone
12.05.2019 20:08:21 (muokattu 12.05.2019 20:09:24)

Icy-Sun: Pedaalit menee kyllä hyvin. Ostin toissapäivänä delayn ja sain entisen tänään kaupaksi.

Pedaalit ja varsinkn alle 100 € sellaiset näyttävät yhä tekevän kauppansa.

Sensijaan kun olen yrittänyt varmaan 4 kertaa jo tarjota Vox ac15 c1 vahvistinta ihan kilpailukykyiseen hintaan, niin hiljaista on ollut, joten olen vetänyt sen myynnistä toistaiseksi jälleen pois.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Icy-Sun
13.05.2019 13:51:06
Stone: Pedaalit ja varsinkn alle 100 € sellaiset näyttävät yhä tekevän kauppansa.

Saman huomion olen tehnyt. Varmaan uudempien valmistajien käsin kasatut arvopurkitkin menisivät jollakin lailla kaupaksi, mutta jotenkin tuntuu, että myyjät kuvittelevat liikoja jälleenmyyntiarvosta. Esim. pedaali-x T-kaupassa 290e ja pyynti torilla 260e. Kysyt tiukkaa hintaa ja vastaukseksi tulee, että köyhällä ei kannata kysellä.

Sensijaan kun olen yrittänyt varmaan 4 kertaa jo tarjota Vox ac15 c1 vahvistinta ihan kilpailukykyiseen hintaan, niin hiljaista on ollut, joten olen vetänyt sen myynnistä toistaiseksi jälleen pois.

Paljollako olet tarjonnut Voxia? Saattaisin olla varovaisen kiinnostunut, jos myynnillä ei ole kiire. Torilla oli eilen useampikin myynnissä. Jännä, ettei klassikko mene kaupaksi, varsinkaan jos hinta on kohtuullinen. Aikanaan kun ko laitteesta luovuin, meni se todella äkkiä.
Shredator
13.05.2019 14:14:58 (muokattu 13.05.2019 14:15:29)

Sen noissa tori-ilmoituksissa olen huomannut, että sitä kitaraa tuntuu olevan varsin mahdottomalta saada kokonaisena ilmoituksen kuvaan. Aina näkyy joko runko tai lapa :D Tällaiseen ammattitaitoiseen kuvaamiseen harvoin törmää muulla foorumilla.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Haeroe
13.05.2019 14:18:42

Shredator: Sen noissa tori-ilmoituksissa olen huomannut, että sitä kitaraa tuntuu olevan varsin mahdottomalta saada kokonaisena ilmoituksen kuvaan. Aina näkyy joko runko tai lapa :D Tällaiseen ammattitaitoiseen kuvaamiseen harvoin törmää muulla foorumilla.

En vain osaa. Pahoittelen.
TTV
14.05.2019 06:27:18
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
14.05.2019 12:03:47

TTV: Nyt on joku juttuseuraa vailla :-)
http://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1458187#comments

Tyypin muutkin ilmoitukset kertovat paljon persoonasta.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Laulava Kylätohtori
14.05.2019 22:16:13
Ihmeen hyvin on speduja mennyt. Ja ihan mukavan hinnankin saanut, ettei ole tarvinnut sitä harmitella. Tosin ei nyt mitään älyttömiä kuitenkaan.

JHS:n Angry Charlie kakkonen ei mene edes 90:llä, mikä on pienoinen yllätys. Eikä Danon transparenttia od:ta jaksa enää paljon halvemmalla edes myydä, vaan ennemmin pistää vaikka tien pohjaksi kuin alkaa maksamaan lähettelystä. Ihan hyväsoundinen sekin, joten luulisi senkin menneen...

Mutta olen tyytyväinen. Muutama viikko mennyt, mutta kymmenisen spedua mennyt, eikä kaikki edes mitään hottia kamaa.

Pitäisi vaan pistää vieläkin lisää romua myyntiin. Hyvin menee kaupaksi, mutta kun tulee koko ajan myös ostettua uutta tilalle..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
14.05.2019 22:17:36
Shredator: Tyypin muutkin ilmoitukset kertovat paljon persoonasta.

Jossain kohtaa oli porukalta jotain älytöntä provoa tuolla, mutta nyt näköjään onnistuu jo yksinäänkin mesoaminen. :)
mikki73
15.05.2019 07:13:43
Laulava Kylätohtori: Jossain kohtaa oli porukalta jotain älytöntä provoa tuolla, mutta nyt näköjään onnistuu jo yksinäänkin mesoaminen. :)

Niin ja tolta sitten pitäis ostaa jotain vielä...
LaMotta
15.05.2019 08:54:06

mikki73: Niin ja tolta sitten pitäis ostaa jotain vielä...

Itsellä silleen vähän sama etten myy mitään öyhöttäjille.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Iskariot
15.05.2019 10:38:14 (muokattu 15.05.2019 10:42:00)
LaMotta: Itsellä silleen vähän sama etten myy mitään öyhöttäjille.

Itse tein jokin aika sitten kaupat kyseisen nimimerkin kanssa myyjän ominaisuudessa ja aivan asiallisesti hoitui kaupat kuten kaikkien muidenkin kanssa tähän mennessä.

lisäys aiheseenkin: hyvin on mennyt kaikki kaupaksi ja nyt pitäisikin alkaa penkomaan kaappeja jos löytyisi vielä jotain torille pukattavaa kun tuo efektipolkusinvarastokin loppui kesken...
No niin... No ei!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)