Aihe: David Gilmour
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Ernesti
12.05.2019 20:52:33
Regalis Apertura: Muuten, kysyisin ihan uteliaisuudesta, onko tiedossa muita kitarasankareita jotka omistaisi enemmän kuin 120 kitaraa? Mun korvissa tuokin on aika huikea määrä noin yhden kitaristin kohdalla;)... Kuinkahan monta Dave jätti vielä itselleen?

Bonamassalla sanojensa mukaan nelisensataa kitaraa joista suurin osa vanhoja. Ja järjetön määrä myös vahvistimia. Ja lisää tulee koko ajan..
What me worry..?
Jucciz
13.05.2019 00:02:14
Neil Youngilla on jossain varastossa muistaakseni yli 450 Fender Tweed Deluxe 5E3 -vahvistinta. Ja silti se soittaa sillä yhdellä samalla vanhalla vissiin edelleen.

https://blog.zzounds.com/2017/09/16/legends-tone-neil-young/

Ihan vaan sillä, jos mietitte, mihin suurin osa Tweed Deluxeista on kadonnut tai miksi ne maksavat niin järjettömästi. :D
vanha_pieru
13.05.2019 00:32:19
The Jack: Väännettiin aiheesta toisessa ketjussa 8 sivua offtopicia alkuvuodesta, mutta nyt se tosiaan on tapahtumassa. Luulin kitaroiden jo menneen.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=239674&o=0

"Huutokauppakamarin arvion mukaan kitaroiden hinnat asettuvat 5000 dollarin ja 150000 taalan väliin, mallista riippuen."

5 000 dollarilla saa ehkä plektran, ja kuuluisimpien kitaroiden hinnat tulee olemaan miljoonia. Ihmetyttää edelleen huutokauppakamarin "asiantuntijoiden" arviot. Gilmour ei tule poistamaan kodittomuutta huutokaupalla, mutta hieno kitarakokoelma hajoaa taivaan tuuliin. Olisi ollut kiva käydä jossain kiertävässä näyttelyssä noita ihailemassa, mutta nyt ne katoaa keräilijöiden holveihin.

Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan yhtä paljon kuin itseäni, niin tässä https://www.christies.com/salelandi … 97fcf49-6b18-4fa1-8267-ba91536d0d44 näkyvät nuo huutokaupassa tarjolla olevat noin 120 kitaraa kauniina värikuvina. (En tiedä miten pitkään linkki toimii.)
man9
13.05.2019 16:49:37

vanha_pieru: Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan yhtä paljon kuin itseäni, niin tässä https://www.christies.com/salelandi … 97fcf49-6b18-4fa1-8267-ba91536d0d44 näkyvät nuo huutokaupassa tarjolla olevat noin 120 kitaraa kauniina värikuvina. (En tiedä miten pitkään linkki toimii.)

Kiitti linkistä. Mua kiinnostaa ja tilasin itselleni oikein sen Christie'sin printatun katalogin, mut ei ole vielä tullut perille.
Regalis Apertura
15.05.2019 09:38:21
Onko muuten siinä kataloogissa mainintaa mitä skebaa on käytetty minkäkin levyn teossa? Tuolla em. sivustolla ei ollut.
man9
15.05.2019 09:49:48

Regalis Apertura: Onko muuten siinä kataloogissa mainintaa mitä skebaa on käytetty minkäkin levyn teossa? Tuolla em. sivustolla ei ollut.

Ei oo vielä tullut perille, tällä viikolla alkavat vasta postittaa niitä.

Gilmourish.comissa on aika paljon tietoa äänitys- ja kiertuekamppeista, tää kaveri on varmasti paremmin perillä näistä kuin DG itse:
http://www.gilmourish.com/?page_id=5682
vanha_pieru
15.05.2019 22:57:42 (muokattu 15.05.2019 22:58:54)
man9: Gilmourish.comissa on aika paljon tietoa äänitys- ja kiertuekamppeista, tää kaveri on varmasti paremmin perillä näistä kuin DG itse:
http://www.gilmourish.com/?page_id=5682

Tällä kertaa minä vuorostani kiitän linkistä.
Olenkin kauan halunnut tietää tarkemmin Gilmourin käyttämästä laitearsenaalista, muutakin kuin ne perusfaktat, että Black Strat oli pääsoitin 70-luvun ja jostain 80-luvun puolivälistä lähtien puolestaan se punainen Strato, joka myös on mukana tuossa huutokaupassa, sekä sen että välillä Les Pauliakin on soitellut ja akustisissa luottovalintana on ollut Martin, slidena ties mikä.
Gilmourilla on mun mielestä myös osapuilleen aina ollut todella hyvät soundit, joten sikälikin pitää joskus ajan kanssa vähän tutkailla millaisella alkemialla ne on aikaansaatu. Tuolta Gilmourish-sivulta näköjään selviää uskomattomalla tarkkuudella.
vanha_pieru
21.06.2019 22:01:44
Vähän päivitystä tähän Gilmourin kitaroiden huutokauppaan. Ne yli 120 kitaraa on nyt myyty ja yhteensä huutokauppa tuotti huikeat noin 21,5 miljoonaa dollaria! Kalleimmalla meni The Black Strat, jota Gilmour käytti albumien The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals ja The Wall äänityksissä. Musta strato myytiin lähes neljän miljoonan dollarin hintaan, suurin summa mitä on koskaan mistään kitarasta maksettu huutokaupassa. Tuotto menee kokonaisuudessaan ilmastomuutosta vastaan taistelevan ClientEarth-järjestön hyväksi. Hieno homma! Peukutus.
https://www.loudersound.com/news/da … lJrWD8LR9syEE2&M_BT=84512499762
Regalis Apertura
21.06.2019 22:54:39
Heh aikas vaikuttava summa kieltämättä:D. Olikos tuo sitten se tuottoisin kitarahuutokauppa ikinä?
McValley_P
21.06.2019 23:50:41
Kuka nuija maksaa 3.975.000 dollaria jostain eri kitaran osista kyhätystä kitarasta?
Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain oman soundin omaavasta soittajasta.
No, kohta alkaa tietenkin kivestenlaskua odottavien urputus:)
Regalis Apertura
22.06.2019 09:55:36 (muokattu 23.06.2019 10:07:09)
Varmaan sellainen nuija jolle meinaa enemmän se kitaran "maine" tietyillä klassikkotason levyillä kuin se onko se oma itsensä vai osista kyhätty;)... Sanoisin että maine edellä mennään tuollaisissa huutokaupoissa. Tyyliin Jimi Hendrix.
Alfons Åberg
22.06.2019 13:59:28 (muokattu 22.06.2019 13:59:58)
McValley_P: Kuka nuija maksaa 3.975.000 dollaria jostain eri kitaran osista kyhätystä kitarasta?

Sanotaanko näin, että aina sitä voi tehdä itse perässä. Tai jopa paremmin. Rakentaa oman palastraton, modailee sähköjä ja pistää torille myyntiin.

:) Tsemppiä ja hyvää juhannusta
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
PJS
27.06.2019 12:14:15

McValley_P: Kuka nuija maksaa 3.975.000 dollaria jostain eri kitaran osista kyhätystä kitarasta?

Kuka maksaa mistään taideteoksesta tai muusta keräilyesineestä merkittäviä summia:
Keräilijät
Taidesijoittajat
jne.

Ei totakaan varmasti mihinkään bändeissä rämpyttelyyn oo ostettu.

Mun mielestä on ihmeellistä että minkä kiven alla vieläkin asuu ihmisiä jotka ei ymmärrä näitä juttuja :D
I still love rock and roll
Regalis Apertura
28.06.2019 09:17:35 (muokattu 30.06.2019 10:17:12)
Aivan. Tuokin Black Stratosta maksettu summa on vielä suolarahoja esim. modernin taiteen Dalin tai Picasson tai sitten klassisten kuten Rembrandtin tai Van Goghin taideteosten vastaaviin verrattuna...
Artturi
09.05.2024 22:34:28
Ziizus, tuli sit pistettyä kolme hunttia yhteen konserttilippuun, mut Gilmour Royal Albert Hallissa vielä kerran on nyt sitten kai sen arvoinen..? On se, koska kohtahan näitä tällaisia tilaisuuksia ei enää ole saatavilla!
A.O.K.
10.05.2024 13:35:14

Ei mitään toivoa ollut saada Royal Albert Halliin lippua. Mutta nyt ilmoitettiin 6 keikkaa Rooman Circus Maximukseen johon mahtuu ilmeisesti kerralla 200.000 ihmistä :O Luulisi ettei ihan parissa minuutissa kuitenkaan miljoonaa lippua myydä.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Naata
11.08.2024 22:15:53
Varsin pätevän kuuloinen uusi biisi tulevalta levyltä! https://www.youtube.com/watch?v=mUHMNgKRHbQ Itselle kolahtanut parhaiten näistä uusista singleistä.

Onko täältä moni onnistunut saamaan lipun jollekin DG tulevalle Lontoon tai Rooman keikalle? Itse olisin 27.9 Roomassa ja fansale lipun kyttäily käynnissä, koska tämä olisi pakko nähdä kerran elämän aikana! :)
man9
13.08.2024 21:09:50

Onko täältä moni onnistunut saamaan lipun jollekin DG tulevalle Lontoon tai Rooman keikalle? Itse olisin 27.9 Roomassa ja fansale lipun kyttäily käynnissä, koska tämä olisi pakko nähdä kerran elämän aikana! :)

Onnea yritykseen! 29. päivän Rooman keikalle sain itse lipun. Eeppistä meininkiä taatusti luvassa vaikka hermot meinasi mennä ostotilanteessa kun liput hupeni silmissä ja selain antoi erroria, onneksi lopulta onnistui.
Artturi
06.09.2024 19:23:07
Pirun mainion levyn Sir Gilmour heitti maailmaan! Ja just nyt Facessa suora lähetys kiertueharjoituksista, katoin vähän aikaa, mutten viitti enempää spoilata itteeni ni lopetin :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)