Aihe: Mesa mini Rectifier
1 2 3 4 5 6 7 8 9
hallu
25.04.2019 09:32:58
svilo: OXin 4x12 mallinnus, jotku greenpäkit kai...

Hieno veto, olen aina tykännyt teikäläisen soitosta. Tuo kaiku? tuleeko se vahvistimesta, vai pedaalista? mä olin muistelevinani että minirectossa ei kaikutankkia olisi... muistanko väärin?

Toinen mikä kiinnitti huomiota, niin minkälaisilla äänenpaineilla ajoit tuossa klipissä? siinä se varjokuva rectossa näytti ihan niinkö olis ollut masterit jossain puolessa välissä? oliko niin? tämä kiinnostaa minua siksi että itselläni oli EL84 mesa TA15, joka toki on ihan erilainen vahvistin kuin tuo mutta sitä piti ajaa aika kovaa että alkoi kuulostaa hyvälle, niin kiinnostaa oliko tuo minirecto siinä suhteessa samanlainen?
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
svilo
25.04.2019 10:14:36
hallu: Hieno veto, olen aina tykännyt teikäläisen soitosta. Tuo kaiku? tuleeko se vahvistimesta, vai pedaalista? mä olin muistelevinani että minirectossa ei kaikutankkia olisi... muistanko väärin?

Toinen mikä kiinnitti huomiota, niin minkälaisilla äänenpaineilla ajoit tuossa klipissä? siinä se varjokuva rectossa näytti ihan niinkö olis ollut masterit jossain puolessa välissä? oliko niin? tämä kiinnostaa minua siksi että itselläni oli EL84 mesa TA15, joka toki on ihan erilainen vahvistin kuin tuo mutta sitä piti ajaa aika kovaa että alkoi kuulostaa hyvälle, niin kiinnostaa oliko tuo minirecto siinä suhteessa samanlainen?

Masteri olivat tosiaan noin puolessa välissä, toimi myös
kohtuu hyvin pienemmällä, 25w oli tehot.

Kaiku jne tulivat OXista.....

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
hallu
25.04.2019 10:21:08
svilo: Masteri olivat tosiaan noin puolessa välissä, toimi myös
kohtuu hyvin pienemmällä, 25w oli tehot.

Kaiku jne tulivat OXista.....

/s

Kiitos, tuo on olennainen tieto minulle koska mietin, että oliko omassa vahvistimessani kyse vahvistimen koosta vai sen rakenteesta, että sitä piti luukuttaa että sai hyvä soundin. Tuo OX on mielenkiintoinen purkki, pitää joskus siihenkin perehtyä.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
VIPMetal
27.04.2019 19:24:43

Ihan lyhyesti ehtiny virrat laittamaan päälle tosta Mini Recto&Mini Slant kaapista ja kyllähän se tämmöselle Rectifier-äijälle toimii! Modern -moodi tosiaan on melko äänekäs heti masterin ala-asetuksilla, että jos se nyt jää päälle, niin luupissa tiputan volumea pienemmälle. Voisin kyllä kokeilla tota Phase inverter -putken vaihtoa vaikka Sylvanian ECC82 putkeen. Luulisin, että tipahtaa volumetaso etuasteelta päätteelle aika mukavasti, jopa liikaa. No on tossa GE 5751 tai Telefunken ECC81 että päästään välimaastoon.

Puhtaat on todella miellyttävät. Kyllä tuota ilolla kantaa mökille sävellyssessioihin. Yllätyin positiivisesti, vaikka oon kritisoinu EL84 päätteitä aiemmin.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
mize7
13.09.2022 02:00:04

Nostellaan wanhaa ketjua, koska mini Rectifier on sen ansainnut.

Mä hommasin vajaa vuosi sitten Mini Rectifier nupin ja Mesa 1x12 slant kaapin. Halusin tämän setin puhtaasti kotisoitteluun, mutta olen pari kertaa roudannut nämä myös treeneihin. Tämähän on pirun nätti ja pieni paketti, mutta potkii mukavasti silti isommillakin volumeilla.

CH1 Clean:
-Todella hyvä! Kaunis ja heleä clean saundi. Mukaan kun laittaa vähän delayta ja kaikua, niin ai että, kun on hyvän kuuloista.
CH1 Pushed:
-Loistavat Crunch saundit! Sanoisin, että tässä on ripaus Marshallia mukana, mutta (älkää ampuko) Mesa tämä on!
CH2 Vintage
-Kermaisille ja mehukkaille sooloille! Tätä kanava modea ei tule kuitenkaan koskaan käytettyä koska -> CH2 Modern!
CH2 Modern
-Tämän takia tämä nuppi ostetaan! Äänivallin repivää ukkosta ja leijonalauman murinaa! Ai saakeli! Täyttä 100%:sta Mesaa!

Sitten on vielä tarjottimella nuo 10W/25W mini switchit, jotka myös vaikuttavat saundiin äänenvoimakkuuden lisäksi. Mä pidän näitä aina 25W asennossa, koska ne kuulostaa paremmalta.

Mini Rectifier on yhtään liioittelematta todella monipuolinen nuppi, josta irtoaa saundit humpasta heviin. Isoveljiinsä verrattuna tässä nupissa on korostetumpi keskialue ja tiukempi alakerta. Headroom on luonnollisesti myös pienempi. Nämä saundi ominaisuudet vielä korostuvat pienen 1x12 kaapin kanssa -> keskialuetta saa scoopata surutta ja alakerta ei ole yhtä massiivinen.

Tuota V4 putken vaihtoa täytyy kyllä harkita. Se on ainut ärsyttävyys tässä nupissa, kun CH2 Modern hyppää heti melko äänekkääksi Master volaa millin verran vääntämällä. Oliko näin, että tämä putken vaihto ei kuitenkaan vaikuta saundiin ollenkaan?
https://soundcloud.com/mediumplayer
Shredator
17.10.2022 13:20:01

mize7:
Tuota V4 putken vaihtoa täytyy kyllä harkita. Se on ainut ärsyttävyys tässä nupissa, kun CH2 Modern hyppää heti melko äänekkääksi Master volaa millin verran vääntämällä.

Se volumetaso on ominaisuus Modern-moden kohdalla. Myös isoveljissään. Helpoin ratkaista siten, että laitat volumeboksin looppiin ja väännät clean-kanavan todella kovalle suhteessa Modern-kanavaan. Volumeboksilla tai vastaavalla vehkeellä hillitset yleisvolumea.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
paskiaispaska
17.10.2022 13:49:28

Mulla oli mesan roadsteri useamman vuoden ja tulin siihen tulokseen testailtuani asiaa, että modern mode muuttaa etuasteen lisäksi pääteasteen kytkentää jollakin tapaa - koska nostaa tosiaan sitä volumea vaikka etuaste on ohitettu ja signaali sinne pääteasteelle tulee loopin returnin kautta mallintavasta. Aivan selkeä ero pääteasteen soundissa kun vaihtoi vintegesta modernille. Modernilla volumetaso nousi ja soundista tuli korvakuulolla myös botnekkaampi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)