Laulava Kylätohtori 28.04.2019 09:03:12 | |
---|
LaMotta: Ketä kiinnostaa muiden kauppatoimet tä? Ainakin sinua, kun tulit tänne niitä ihmettelemään ja vielä jaksoit kommentoidakin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
nikovirtala 28.04.2019 11:59:00 | |
---|
nightbird: Tämä ei koske pelkästään kitarakamoja vaan kaikkea "ei uutta tavaraa". Siis lähtien jostain CD/DVD jutuista. Käytetty tai käyttämätön kaupasta ulos kannettu tavara ei kiinnosta ketään ellei hinta ole niin alhaalla että se vastaa käytännössä lahjoitusta. Niin härskiä on oletus ostajan markkinoista, tätä ruokkii ne myyjät jotka ovat niin sen lantin tarpeessa että suostuvat moiseen hinnoitteluun. Siksi tämä "mnetin" markkinatori taitaa olla se huonoin markkinakanava myyynnille. Paljon renkaanpotkimista ja mitään merkitsemätöntä muistiin merkkaamista. Olen päättänyt sen että kun se oma minimihinta on saavutettu siitä on enää turha tarjoilla alaspäin vaikka ostaja olisi "äidin tytön serkun kaima". Täytyy antaa myös myyjälle se kunniakas lopetus kaupalle.Eli pidän vaikka itse käytössä mieluummin kuin sponssaan liikaa muiden harrastuksia, ja viimeisenä vaihtoehtona laitteen varastointi pölyä keräämään. Näin veemäinen olen mutta olen lopen kyllästynyt näihin feria markkinoihin. Se on juurikin näin. Renkaanpotkijoista tosin pääsee tehokkaasti eroon kieltäytymällä teksti- ja pikaviesteistä. :) Mulla on ollut nyt torilla viikon päivät myynnissä varsin mainio japanilainen 80-luvun Stratocaster, halvalla, ja yhtään tarjousta en ole vielä saanut. Ja varmasti vain siksi, että kieltäydyn viestittelystä. :D Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
Gary the pine 28.04.2019 14:01:10 | |
---|
nikovirtala: Se on juurikin näin. Renkaanpotkijoista tosin pääsee tehokkaasti eroon kieltäytymällä teksti- ja pikaviesteistä. :) Mulla on ollut nyt torilla viikon päivät myynnissä varsin mainio japanilainen 80-luvun Stratocaster, halvalla, ja yhtään tarjousta en ole vielä saanut. Ja varmasti vain siksi, että kieltäydyn viestittelystä. :D Kyllä tossa pääsee eroon aika monesta oikeasta ostajastakin. Aika paljon kauppoja on tullut tehtyä parilla tekstarilla / pikaviestillä / sähköpostilla. Kaikkia ei nimittäin kiinnosta lätistä joutavia jokaisen hevi-ipan kanssa kun homman voi hoitaa parilla viestillä silloin kun se itselle sopii, mutta jokainen tyylillään. Tulin, näin, paskoin housuun. |
nikovirtala 28.04.2019 17:56:57 (muokattu 28.04.2019 17:57:58) | |
---|
Gary the pine: Kyllä tossa pääsee eroon aika monesta oikeasta ostajastakin. Aika paljon kauppoja on tullut tehtyä parilla tekstarilla / pikaviestillä / sähköpostilla. Kaikkia ei nimittäin kiinnosta lätistä joutavia jokaisen hevi-ipan kanssa kun homman voi hoitaa parilla viestillä silloin kun se itselle sopii, mutta jokainen tyylillään. Mun omat kokemukset on lähinnä päin vastaisia; viesteissä kyllä kysellään, vaikka mitä detaileja ja tingataan hintaa, ja sitten kun pitäisi saapua paikalle lunastamaan ostokset, kadotaan maan alle. Tuo kyseisen kitaran kohdalla mulle on tehty viesteillä kolmet oharit; ollaan sovittu hinta ja muut kauppaan liittyvät speksit ja olen laittanut ostajalle osoitteen mistä tulla hakemaan. >>> Ostaja ei ole koskaan saapunut paikalle, eikä ole vaivautunut ilmoittamaan itsestään sen koomin. En ala luettelemaan nimiä, koska se on typerää, mutta tuntekoot herrat piston sydämessään tätä lukiessa. Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
18is9 28.04.2019 21:48:52 | |
---|
nikovirtala: ...japanilainen 80-luvun Stratocaster, halvalla, ja yhtään tarjousta en ole vielä saanut. Ja varmasti vain siksi, että kieltäydyn viestittelystä. :D ... Tuo kyseisen kitaran kohdalla mulle on tehty viesteillä kolmet oharit Juum, eli ei yhtään tarjousta mutta kuitenkin kolmet oharit. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Kontiak 28.04.2019 21:51:01 (muokattu 28.04.2019 21:59:48) | |
---|
Urban Baboon: Kyllähän se on juuri näin. Itse ainakin olen valmis maksamaan hieman enemmän, kun tiedän asiantuntijoiden tutkineen kalliin vahvistimen tai kitaran. Aika vähän näissäkin on sitä mielipiteen varaa todellisuudessa. Torin tarkoitus lähestyy enemmänkin sitä, että soittokamat saavat uuden soittajan. Kitarapajalla varmasti sama suunta sillä erotuksella, että Kitarapajalle pitäisi jäädä kaupasta voittoakin, koska liiketoiminta. Torilla herättää enemmänkin epäilyksiä nämä ilmot, jossa parin tonnin vermeet on olleet käyttämättä sängyn alla viimeiset kaksi vuotta ja vieläkin on hintapyyntö nelinumeroinen. :D Varsinkin vähän kalliimmissa kamoissa (>1500 euroa) on ulkopuolinen myyjä hyvä vaihtoehto. Saahan sen sieltä takaisin Torille, jos tulee "katumapäälle". "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
nikovirtala 28.04.2019 21:59:53 (muokattu 28.04.2019 22:00:25) | |
---|
18is9: Juum, eli ei yhtään tarjousta mutta kuitenkin kolmet oharit. Selvennyksenä edelliseen se, että kitara oli myynnissä viime joulu/tammikuussa ja nuo huonot kokemukset on siltä kierrokselta. Voi olla vaan huonoa tuuria, mutta kuinka kummassa sitä sattuu yhden myyntiartikkelin kohdalle enemmän kuin tarpeeksi. Osta pois hyvä kitara? Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
18is9 29.04.2019 08:35:53 (muokattu 29.04.2019 08:53:13) | |
---|
Tuossa 500€ hintaluokassa Straton myyminen voi kieltämättä olla aika haastavaa jos se ei jotenkin poikkea massasta edukseen. Ostajan kannalta kun katsoo niin jos laittaa hakusanaksi straton ja hintahaarukan vaikka 400 - 600 niin siellä tulee vastaan vaikka minkälaista kitaraa. MIM ja MIJ Fenkkuja, palastratoja hyvillä spekseillä, vintagejapseja, uudempaa Tokaita, on varaa mistä valita. Kun tuohon haarukkaan sitten osuu se alakanttiin hinnoiteltu USA Fender tai sanotaanko että speksien puolesta varman päälle tehty Warmoth niin ne eivät kauaa torilla vanhene. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Tappajabanaani 29.04.2019 11:58:22 | |
---|
Itse en ole strato-ostoksilla, mutta lähtökohtaisesti hieman hiertää nämä "fenderöidyt" kepit, joskaan en tiedä onko tämä kenellekään muulle sellainen seikka, joka vaikuttaa ostohalukkuuteen. Näin niinkuin itse kitaran laadukkuuteen kantaa ottamatta. |
hallu 29.04.2019 12:09:25 | |
---|
Tappajabanaani: Itse en ole strato-ostoksilla, mutta lähtökohtaisesti hieman hiertää nämä "fenderöidyt" kepit, joskaan en tiedä onko tämä kenellekään muulle sellainen seikka, joka vaikuttaa ostohalukkuuteen. Näin niinkuin itse kitaran laadukkuuteen kantaa ottamatta. Jos se ei ole Fender, niin mielestäni olisi parempi ettei siinä silloin myöskään lukisi Fender eli sitä dekaalia en haluaisi plankkoon lapaan lisättävän. Jos se on kasattu fenderin osista, niin sitten siinä voi lukea Fender tai niinkin että jos siinä on Fenderin kaula ja siinä on se tehtaalla alitettu logo, niin saa se siinä mun puolesta olla ei sitä pois tarvi alkaa hiomaan, mutta en tykkää että se logo siihen lisätään jos ei se sinne lapaan kuulu. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
perttime 29.04.2019 14:46:18 | |
---|
Pari vuotta sitten tuli hankittua palakasteri, jonka lapaan joku oli ennen edellistä omistajaa laittanut Fenderin merkin - ja lakkaa päälle. Tuo on k.o. kitarassa ainoa harmittava asia, mutta ei sitä merkkiä oikein saattaisi poiskaan ruveta hiomaan. Tietysti voisi kehittää uuden dekalin, jolla siitä tulisi NotAFender. |
munkero 29.04.2019 15:01:15 (muokattu 29.04.2019 15:01:25) | |
---|
Kyllä se vaan niin on ettei pitäis mitään alle tonnin kamaa myydä. Joku kaveri koitti kolmasosaa tingata ja kyseli laukkua.... Tarjouksesta kieltäydyttyäni kyseli lähettelyä ja laukkua. Jätin suosiolla vastaamatta ja keppi lähtee näillä näkymin kaverille lainaan. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
B-P Music 29.04.2019 15:27:15 | |
---|
munkero: Kyllä se vaan niin on ettei pitäis mitään alle tonnin kamaa myydä. Joku kaveri koitti kolmasosaa tingata ja kyseli laukkua.... Tarjouksesta kieltäydyttyäni kyseli lähettelyä ja laukkua. Jätin suosiolla vastaamatta ja keppi lähtee näillä näkymin kaverille lainaan. Vastaa ihmeessä, niin sitä kauppaa käydään. Kaveri on selkeästi kiinnostunut, jos kyselee lisää. Itsekin koitan aina aluksi tinkiä, vaikka olisinkin täyden hinnan valmis maksamaan. |
munkero 29.04.2019 16:34:33 (muokattu 29.04.2019 16:35:12) | |
---|
B-P Music: Vastaa ihmeessä, niin sitä kauppaa käydään. Kaveri on selkeästi kiinnostunut, jos kyselee lisää. Itsekin koitan aina aluksi tinkiä, vaikka olisinkin täyden hinnan valmis maksamaan. Vaikutti hintanäkemykset eroavan sen verran paljon että antaa olla ja kitarallehan oli jo ottaja. E: ja kuten täällä olen ennenkin maininnut: Kun menee fiilikset, niin sillon vittu menee fiilikset. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
munkero: Vaikutti hintanäkemykset eroavan sen verran paljon että antaa olla ja kitarallehan oli jo ottaja. E: ja kuten täällä olen ennenkin maininnut: Kun menee fiilikset, niin sillon vittu menee fiilikset. Ei kaupankäynti ole fiilishommaa... ainakaan pitäis. Mutta joo, joskus itekki päättäny, et tolta en ainakaan OSTA. =D Aina oon kyllä myyny ku siitähän saa rahaa. |
munkero 29.04.2019 16:53:52 (muokattu 29.04.2019 16:57:17) | |
---|
VIPMetal: Ei kaupankäynti ole fiilishommaa... ainakaan pitäis. Mutta joo, joskus itekki päättäny, et tolta en ainakaan OSTA. =D Aina oon kyllä myyny ku siitähän saa rahaa. Mulle ei oo ikinä ollu mikää ongelma jättää myymättä jos meno ei mielytä. Joskus olen jopa todennu suoraan ekaan tinkausviestiin että hintanäkemykset eroaa niin paljon että eiköhän jätetä homma sikseen. Sitten on nämä torin erikoishenkilöt joiden kanssa en aio kauppaa tehdä missään tapauksessa. Mutta tämä on hyvin rajattu kerho johon moni ei pääse... :) Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. |
Kontiak 29.04.2019 17:34:16 (muokattu 29.04.2019 17:34:58) | |
---|
munkero: Mulle ei oo ikinä ollu mikää ongelma jättää myymättä jos meno ei mielytä. Joskus olen jopa todennu suoraan ekaan tinkausviestiin että hintanäkemykset eroaa niin paljon että eiköhän jätetä homma sikseen. Oletko kysynyt aina perään, että "kun ei kauppaa synny, niin otatko kuitenkin lainaan?"? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
mikki73 29.04.2019 20:01:16 | |
---|
Virheetön japsi fernandes ylimääräisellä mikkisetillä ja pedaalilla ei mee edes typerään hintaan..joskus vintagejapsit meni niin että tukka vaan pöllähti, nyt tarjontaa niin paljon et hukkuu joukkoon |
Laulava Kylätohtori 29.04.2019 21:02:08 | |
---|
mikki73: Virheetön japsi fernandes ylimääräisellä mikkisetillä ja pedaalilla ei mee edes typerään hintaan..joskus vintagejapsit meni niin että tukka vaan pöllähti, nyt tarjontaa niin paljon et hukkuu joukkoon Mä en Ferdujen hinnasta niin tiedä, mutta kyllä tuo halvalta vaikuttaa... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
iec 29.04.2019 22:17:57 | |
---|
mikki73: Virheetön japsi fernandes ylimääräisellä mikkisetillä ja pedaalilla ei mee edes typerään hintaan..joskus vintagejapsit meni niin että tukka vaan pöllähti, nyt tarjontaa niin paljon et hukkuu joukkoon Pojalla on 90-luvun japanilainen Fernandes superstrato ilman floikkaa ja se on kyllä todella hyvä kitara. Tuo on halpa. Ostaisin heti jos olisi tarvetta floikkakitaralle. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |