Aihe: MIDI tiedostojen soittaminen
1
jvirkki
10.04.2019 09:22:36
En tiedä kuuluuko tänne, mutta eiköhän täältäkin joku asiasta tietoinen löydy. Eli mulla on midi taustoja, joita olis tarve soittaa mieluiten ilman tietokonetta, niin mikä vehje olis kätevin/halvin esimerkiksi keikkailuun/kotona soitteluun.

Kokeiltu muuttaa tietokoneella mp3 muotoon, mutta huonolta kuulostaa..
Mikä olisi siis halvimmasta päästä oleva laite millä soittaa miditaustoja esim muistitikun kautta, tietämätön kysyy..
-Q-
10.04.2019 13:50:43
jvirkki: En tiedä kuuluuko tänne, mutta eiköhän täältäkin joku asiasta tietoinen löydy. Eli mulla on midi taustoja, joita olis tarve soittaa mieluiten ilman tietokonetta, niin mikä vehje olis kätevin/halvin esimerkiksi keikkailuun/kotona soitteluun.

Kokeiltu muuttaa tietokoneella mp3 muotoon, mutta huonolta kuulostaa..
Mikä olisi siis halvimmasta päästä oleva laite millä soittaa miditaustoja esim muistitikun kautta, tietämätön kysyy..

Kysymyksen asettelu antaa olettaa että et ehkä ihan nyt ole kärryillä mitä olet tekemässä. MIDI on "vain" se nuotti-informaatio, ei ääntä. Sen MIDIn toistamiseen tarvitsen sekvensserin, joko perinteinen laatikko tai nykyään useimmin softaa tietokoneessa. Mutta sitä oleellisempaa on ne itse ääntä tuottavat asiat eli syntikat ja sämplerit, rumpukoneet yms. jotka sitä sekvensseriä sitten tottelee. Ja edelleen nekin voivat olla softaa tai rautaa.

Jos idea on että taustanauha soi alusta loppuun joka kerta niin melkein kyllä ennemmin suosittelen unohtamaan MIDI-ratkaisut ja hoitamaan taustat ihan vaan ääneksi, tallennettuna vaikka puhelimeen.
Kaakatus
26.04.2019 20:24:05
Halvin tapa on varmaan ladata olemassa olevaan puhelimeen tai tablettiin joku "midiplayer" sovellus ja soitella sillä. Lopputuloksen laatu riippuu ohjelmasta.
Applen Garage Bandillä voisi saada jopa jotain kelvollista, jos se tuommoista tukee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)