Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 597 98 99 100 101153 154 155 156 157
hallu
12.04.2019 08:15:18
kosmonausea: Mun olisi tehnyt, ja tekee vieläkin mieli tuonkaltaista Suhria, mutta itselleni on deal breaker (ainakin tuohon hintaan) tuo, että jostain syystä rosterinauhat on vaihdettu nikkelihopeanauhoihin. Vaikea ymmärtää muutenkaan, miksi näin on tehty, mutta saahan sitä omilleen tehdä haluaa :)

E: No, ehkä haluaisin Strato-Suhriin vielä roasted maple -kaulan ... saa nähdä osuisko sellainen joku päivä kohdalleen sopivaan hintaan.

No ei kaikki tekijät tee rosterinauhoja kun ne vaatii erikoistyökaluja joita kaikilla ei ole. Kyse voi olla hinnasta tai sitten jostain muusta, mutta eihän rosterinauhat ole ainoat oikeat, vaan on niitä muitakin kestäviä nauhamateriaaleja.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
kosmonausea
12.04.2019 09:15:46
hallu: No ei kaikki tekijät tee rosterinauhoja kun ne vaatii erikoistyökaluja joita kaikilla ei ole. Kyse voi olla hinnasta tai sitten jostain muusta, mutta eihän rosterinauhat ole ainoat oikeat, vaan on niitä muitakin kestäviä nauhamateriaaleja.

Toki, ja kuten sanottua, saahan sitä omille kitaroilleen tehdä mitä haluaa.

Luultavasti itse olisin päätynyt itselle sopimattoman nauhaprofiilin (oletan, että tästä kyse vaihdossa), kaulaprofiilin ja radiuksen kohdalla noin kalliissa tuotteessa siihen ratkaisuun, että olisin myynyt kitaran originaalikunnossaan pois ja hankkinut sopivampaa tilalle.

Näin niinkuin ohuesti sitoakseni tämän threadin aiheeseen, että ehkä noilla toimenpiteillä on sitten kuitenkin hävitetty tuon kalliin kitaran sitä suhr-mojo-kerrointa, vaikka kyseessä on luultavasti edelleen erinomainen soittokitara. Mutta em. kertoimen suhteen kauppahintaanhan varmaan nyt sitten päättää mahdollinen ostaja ja myyjä ja heidän näkemyseronsa :)
Minä oon Hautamäjen Anssi.
hallu
12.04.2019 09:34:13
kosmonausea: Toki, ja kuten sanottua, saahan sitä omille kitaroilleen tehdä mitä haluaa.

Luultavasti itse olisin päätynyt itselle sopimattoman nauhaprofiilin (oletan, että tästä kyse vaihdossa), kaulaprofiilin ja radiuksen kohdalla noin kalliissa tuotteessa siihen ratkaisuun, että olisin myynyt kitaran originaalikunnossaan pois ja hankkinut sopivampaa tilalle.

Näin niinkuin ohuesti sitoakseni tämän threadin aiheeseen, että ehkä noilla toimenpiteillä on sitten kuitenkin hävitetty tuon kalliin kitaran sitä suhr-mojo-kerrointa, vaikka kyseessä on luultavasti edelleen erinomainen soittokitara. Mutta em. kertoimen suhteen kauppahintaanhan varmaan nyt sitten päättää mahdollinen ostaja ja myyjä ja heidän näkemyseronsa :)

Niin siis joo, olet tietenkin oikeassa. Nauhamateriaalin muuttaminen alkuperäisestä tekee tietenkin kitarasta vähemmän alkuperäisen.
Laulava Kylätohtori
12.04.2019 09:55:35
kimurantti1: Jos ostaja juuri noi kitaraan tehdyt peruuttamattomat modaukset haluaisi itsekin, olisi ne ehkä jonkun väärtejä.

Silloinkin se ostaja todennäköisesti miettii jälleenmyyntiarvoa ja eteenpäin myynnin vaikeutta, eikä halua maksaa juurikaan enempää kuin muutkaan. Paitsi jos nyt joku sattuu ihan tosissaan uskomaan, että kyseessä on pitopeli.. *tirsk*
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
kimurantti1
13.04.2019 02:48:13
Laulava Kylätohtori: Silloinkin se ostaja todennäköisesti miettii jälleenmyyntiarvoa ja eteenpäin myynnin vaikeutta, eikä halua maksaa juurikaan enempää kuin muutkaan. Paitsi jos nyt joku sattuu ihan tosissaan uskomaan, että kyseessä on pitopeli.. *tirsk*

:-D Todellakin, pitopelejä ei ole. Tai on niin kauan, kunnes hinnasta sovitaan..
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
kimurantti1
13.04.2019 02:49:39
kosmonausea: Mun olisi tehnyt, ja tekee vieläkin mieli tuonkaltaista Suhria, mutta itselleni on deal breaker (ainakin tuohon hintaan) tuo, että jostain syystä rosterinauhat on vaihdettu nikkelihopeanauhoihin. Vaikea ymmärtää muutenkaan, miksi näin on tehty, mutta saahan sitä omilleen tehdä haluaa :)

E: No, ehkä haluaisin Strato-Suhriin vielä roasted maple -kaulan ... saa nähdä osuisko sellainen joku päivä kohdalleen sopivaan hintaan.

Nikkeli- ja rosterinauhat ei soundaa samalta. Warmothin YouTube-kanavalla on selkeä ja about tieteelliset kriteeritkin täyttävä vertailu, kannattaa tsekata!
kosmonausea
13.04.2019 22:30:22 (muokattu 13.04.2019 22:31:19)
kimurantti1: Nikkeli- ja rosterinauhat ei soundaa samalta. Warmothin YouTube-kanavalla on selkeä ja about tieteelliset kriteeritkin täyttävä vertailu, kannattaa tsekata!

Itselleni mahdollinen soundiero on ainakin niin mitätön (tähän mennessä en ole sitä huomannut, voisi kuunnella tuon pätkän kunnon äänentoistolla), että otan mieluummin sen omaan soittooni positiivisesti vaikuttavan tatsin ynnä suuremman huoltovapauden. Humoristisehko ilmaisuni tarkoittikin, että koska mulle rosterinauhat on no-brainer valinta, "en ymmärrä" miksi ne on vaihdettu "huonompiin". Oikeasti ymmärrän toki, että jotkut voivat olla eri mieltä, ja jos siltä tuntuu, niin antaa mennä.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
hallu
14.04.2019 08:23:18
kosmonausea: Itselleni mahdollinen soundiero on ainakin niin mitätön (tähän mennessä en ole sitä huomannut, voisi kuunnella tuon pätkän kunnon äänentoistolla), että otan mieluummin sen omaan soittooni positiivisesti vaikuttavan tatsin ynnä suuremman huoltovapauden. Humoristisehko ilmaisuni tarkoittikin, että koska mulle rosterinauhat on no-brainer valinta, "en ymmärrä" miksi ne on vaihdettu "huonompiin". Oikeasti ymmärrän toki, että jotkut voivat olla eri mieltä, ja jos siltä tuntuu, niin antaa mennä.

Siis onko rosterinauhat yksiselitteisesti paremmat? onko niissä muuta etua kuin kestävyys? (mä en ole sellaisilla soittanut niin en oikeasti tiedä). Itse olen ajatellut, että ne on lähinnä kalliimpia koska niiden työstäminen vaatii erikoistyökaluja tai sitten vakioviilat kuluu enemmän tai jotain, mutta esimerkiksi itse käytän niin korkeaa aktionia kitaroissani että ei mulla tavallisetkaan nauhat juuri kulu, niin en ole varsinaisesti vielä rostereista innostunut. Tietenkin ymmärrän, että jos pitää matalaa aktionia, niin silloin nauhojen kuluminen on merkittävä seikka kitaran käyttökelpoisuuden kannalta ja silloin varmasti olisi perusteltua investoida rosterinauhoihin. Mutta onko noin muuten? kaikki kitarasepäthän ei rostereita mielellään tee, onko niitä oikeasti syytä himoita?
Jukka Häikiö
14.04.2019 08:35:56

hallu: Siis onko rosterinauhat yksiselitteisesti paremmat? onko niissä muuta etua kuin kestävyys? (mä en ole sellaisilla soittanut niin en oikeasti tiedä). Itse olen ajatellut, että ne on lähinnä kalliimpia koska niiden työstäminen vaatii erikoistyökaluja tai sitten vakioviilat kuluu enemmän tai jotain, mutta esimerkiksi itse käytän niin korkeaa aktionia kitaroissani että ei mulla tavallisetkaan nauhat juuri kulu, niin en ole varsinaisesti vielä rostereista innostunut. Tietenkin ymmärrän, että jos pitää matalaa aktionia, niin silloin nauhojen kuluminen on merkittävä seikka kitaran käyttökelpoisuuden kannalta ja silloin varmasti olisi perusteltua investoida rosterinauhoihin. Mutta onko noin muuten? kaikki kitarasepäthän ei rostereita mielellään tee, onko niitä oikeasti syytä himoita?

Sanotaanko näin että aikas kivutonta bendailua, 11-setti tuntuu 10-setiltä ja jos on ojankaivajan tatsi, niin ei mee nauhat sillees röpelöksi ja ala kihnaamaan samalla lailla, kuin perusnauhoilla, joissa toki niissäkin on eroja keskenään. Täältä peukku rostereille.
No höh
hallu
14.04.2019 08:43:21 (muokattu 14.04.2019 08:46:54)
Jukka Häikiö: Sanotaanko näin että aikas kivutonta bendailua, 11-setti tuntuu 10-setiltä ja jos on ojankaivajan tatsi, niin ei mee nauhat sillees röpelöksi ja ala kihnaamaan samalla lailla, kuin perusnauhoilla, joissa toki niissäkin on eroja keskenään. Täältä peukku rostereille.

Siis liukkaammat? joo tuosta muistankin kuulleeni. Ja ei vaadi niin usein kiilloistusta? sehän on tietty selkeä etu. Täytyy varmaan miettiä asiaa taas kun johonkin kitaraani tulee nauhojen vaihto eteen. Nyt ei kylläkään ole tulossa näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa kuin ehkä tuohon Ibaneziin, vaikka ei senkään nauhat ole vielä varsinaisesti häirinneet, mutta niissä pystyy jo havaitsemaan kuluneisuutta. Pitää vähän selvitellä kuka stadissa noita rosterinauhoja tekee.... ehkä mä sellaiset tohon Ibaneesiin sitten laitatan, kun laitatan.

E: viimeksi kun vaihdatutin nauhat tuohon stratoon, niin siihen laitettiin jotkut "mitkä lienee" nauhat, jotka myös kuulemma olivat hyvin laadukkaat ja huippukestävät. Ja olen kyllä ollut tyytyväinen siihen, mutta mä nyt olen aika kritiikitön kitaran kuluttaja kun sillä fenkullakin soittelin alkuperäisillä nauhoilla kymmenet vuodet, vaikka ne oli jo ihan kuopalla :-D . Ehkä rosterit oikeasti olisi mulle vähän niinkö "helmiä sioille" tiedä häntä tajuaisinko niiden hienoutta :-D
Jukka Häikiö
14.04.2019 09:13:34

hallu: Siis liukkaammat? joo tuosta muistankin kuulleeni. Ja ei vaadi niin usein kiilloistusta? sehän on tietty selkeä etu. Täytyy varmaan miettiä asiaa taas kun johonkin kitaraani tulee nauhojen vaihto eteen. Nyt ei kylläkään ole tulossa näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa kuin ehkä tuohon Ibaneziin, vaikka ei senkään nauhat ole vielä varsinaisesti häirinneet, mutta niissä pystyy jo havaitsemaan kuluneisuutta. Pitää vähän selvitellä kuka stadissa noita rosterinauhoja tekee.... ehkä mä sellaiset tohon Ibaneesiin sitten laitatan, kun laitatan.

E: viimeksi kun vaihdatutin nauhat tuohon stratoon, niin siihen laitettiin jotkut "mitkä lienee" nauhat, jotka myös kuulemma olivat hyvin laadukkaat ja huippukestävät. Ja olen kyllä ollut tyytyväinen siihen, mutta mä nyt olen aika kritiikitön kitaran kuluttaja kun sillä fenkullakin soittelin alkuperäisillä nauhoilla kymmenet vuodet, vaikka ne oli jo ihan kuopalla :-D . Ehkä rosterit oikeasti olisi mulle vähän niinkö "helmiä sioille" tiedä häntä tajuaisinko niiden hienoutta :-D

Jarno Salo Järvenpäässä, työ ensiluokkaista ja hinta järkevä.
No höh
Lepinkäinen
14.04.2019 11:43:12
Rosterinauhat on mulla joka kepissä (3), enkä muita enää huoli (no ehkä jos puoliakustisen vielä hankin, joutuu tekemään kompromissin).

Kestävyys aivan huikee ja tuntuma mahtava. Soundissa voi olla pieni ero, mutta ei välttämättä huonompaan suuntaan, ainakin paras soundiset kitarat nää on mitä on mulla ollut.

Vastustajista Paul Reed Smith ehkä tunnetuin. Ei tykkää soundista sanojensa mukaan.

Toisaalta käy mielessä, että olisko aika kallis investointi olla sen luokan tehtaaseen, ja tuotantokustannuksiin, jos päättääs kaikki Prs:t tehdäkkin yhtäkkiä rostereilla. Toisaalta onhan nuita korea keppejäkin rosterilla nykyään (onko myös indo?).
Laulava Kylätohtori
14.04.2019 13:29:25 (muokattu 14.04.2019 13:30:28)
hallu: Joo Jarno teki mulle jonkun häiriösuojauksen ja siinä se teki hyvää jälkeä ja sehän on kaikinpuolin hyvämaineinen tekijä.

Noita Rostereita vielä mietin, niin onko Rostereissa yhtään huonoa puolta. Aika paljon joka paikassa porukat intoilee niiden kestävyyttä (mulle se ei ole ihan kaikkein kriittisin kysymys kun mulla norminauhatkin kestää vuosia tai kymmeniä vuosia) ja niiden liukkautta, mutta onko niissä mitään mikä puhuisi niitä vastaan? itselleni ei tule mieleen mitään muuta kuin hinta ja hintakin on lähinnä tässä vaiheessa kallis kun ei tekijöitä ja työkaluja ole vielä niin paljon, mutta jos niissä on pelkästään etuja niin luultavasti ne tulee yleistymään pian ihan kaikkiin tuotantokitaroihin.

Kai niistä ominaisuuksista suurin osa on luonteeltaan neutraaleja ja niiden hyvyys tai huonous on kokijasta kiinni. Ei liukas nauha ole minusta absoluuttinen hyvä puoli ja ymmärrän kyllä, jos joku ei noista ominaisuuksista tykkää. Itseä arveluttaa esim. lisäkirkkaus, jos se onkin taajuuksilla, jotka eivät itseä miellytä. Noin muuten kiinnostaisi kyllä kovasti kokeilla.

Omassa 2001 Tokain stratossa on edelleen alkuperäiset (vintage) nauhat, jotka on kerran hiottu. Ja olen soittanut tuolla aivan järkyttäviä määriä ja kovalla tatsilla. Tosin nyt alkaa olla sellainen fiilis, että tekisi mieli vaihtaa ne isompiin, mutta ei ne loppu ole, eikä niissä mitään isoja kuoppiakaan ole.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Decadetroll
14.04.2019 17:53:24
Mulla on iban seiskassa normaalit nauhat (onko se joku nikkeli-hopea-setti vai mitä ne nyt on?) ja kuusikielisessä ibassa taas rosteriset. Onhan ne nyt aivan erituntoiset keskenään. Seiskaan saa hetkellisesti aika samantyylisen fiiliksen, kun huollon yhteydessä kiillottaa ihan peilipintaiseksi nauhat, mutta se on kyllä lyhytaikainen ilo se.

Joskus jos seiskaan nauhat vaihdan/vaihdatan, niin rosterit tulee, aivan ehdottomasti. Niin liukas tatsi, että meikän kirjoissa menee norminauhoista ohi heittämällä. Mutta ei ole kyllä mikään dealbreaker, vaikkei tulevissa kitaroissa olisikaan rosterisia.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
kimurantti1
14.04.2019 21:40:16 (muokattu 14.04.2019 21:40:36)
Mulla on kahdessa Suhrissa rosterinauhat, yhdessä tavalliset. Ero tatsissa on toki selvä ja rosterinauhojen hyväksi. En ole päässyt kokeilemaan ja äänittämään yhtäkään kitaraa, jossa olisi nauharempassa nauhamateriaali vaihtunut, mutta Warmothin videolla materiaalien soundiero on selkeä ja musta nikkelinauhojen hyväksi.

https://www.youtube.com/watch?v=eLstfUO9OZ8
Pinewood
15.04.2019 01:34:58
JuSu
15.04.2019 18:32:42
Pinewood: Fulltone OCD 60 euroa:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1451881

Menny jo.

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
VIPMetal
16.04.2019 08:15:41

Mesa Road King -nuppi &kova case: 1200€ HKI. Hyvä nuppi jäätävän halvalla.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1452041
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
TTV
16.04.2019 08:33:18
VIPMetal: Mesa Road King -nuppi &kova case: 1200€ HKI. Hyvä nuppi jäätävän halvalla.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1452041

Jep, tämä on jo heräteostos tasolla :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)