Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koulutuksesta
1
Moonlightguitar
15.08.2018 17:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Olen lukion 2. luokalla opiskeleva henkilö ja olen jo hetken aikaa yrittänyt etsiä tietoa itseäni askarruttavasta asiasta. Asiani koskee siis omia jatko-opintojani lukion jälkeen. Toiveenani olisi saada itselleni hyvin tärkeästä harrastuksesta, eli kitaran soittamisesta (ylipäänsä musiikista) ammatti. Aloitin kitaran soittamisen 8. Luokan alussa ja siitä lähtien olenkin soittanut aktiivisesti useita tunteja päivässä. Olen opiskellut oulu- opiston bändissä 1,5 vuotta ja yksityistunnilla 1: n lukuvuoden tähän asti. Itsenäinen harjoittelu on itselläni suuressa roolissa elämässäni. Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, onko mitään mahdollisuuksia päästä kouluttautumaan lukion jälkeen esim. musiikkipedagogiksi tai mahdollisesti johonkin muuhun musiikilliseen ammattiin?
ÄLÄ vastaa tähän kysymykseeni, jos vastauksesi on epäsivistynyt tai ei vastaa kysymykseeni.
 
Kiitos!
 
SnowCrow
29.08.2018 23:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moonlightguitar: Hei!
 
Olen lukion 2. luokalla opiskeleva henkilö ja olen jo hetken aikaa yrittänyt etsiä tietoa itseäni askarruttavasta asiasta. Asiani koskee siis omia jatko-opintojani lukion jälkeen. Toiveenani olisi saada itselleni hyvin tärkeästä harrastuksesta, eli kitaran soittamisesta (ylipäänsä musiikista) ammatti. Aloitin kitaran soittamisen 8. Luokan alussa ja siitä lähtien olenkin soittanut aktiivisesti useita tunteja päivässä. Olen opiskellut oulu- opiston bändissä 1,5 vuotta ja yksityistunnilla 1: n lukuvuoden tähän asti. Itsenäinen harjoittelu on itselläni suuressa roolissa elämässäni. Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, onko mitään mahdollisuuksia päästä kouluttautumaan lukion jälkeen esim. musiikkipedagogiksi tai mahdollisesti johonkin muuhun musiikilliseen ammattiin?
ÄLÄ vastaa tähän kysymykseeni, jos vastauksesi on epäsivistynyt tai ei vastaa kysymykseeni.
 
Kiitos!

 
On mahdollisuudet päästä musiikkipedagogiksi, riippuu siitä, kuinka hyvin soitat. Jos tuntuu, että skillsit ei vielä ole aivan AMK:lle vaadittavaa tasoa, suosittelen suorittamaan musiikin ammattiopinnot konservatoriossa.
 
Objectif Lune
31.08.2018 16:39:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän pitää sanoa, että ihmisiä kaikki muusiikkialalla työskentelevät ovat. Treenamalla riittävästi ja olemalla joustava hyvä tyyppi, saat varamsti musiikista ammatin, jos haluat.
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://youtu.be/qUKgkyndi1U
Moonlightguitar
04.09.2018 17:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: On mahdollisuudet päästä musiikkipedagogiksi, riippuu siitä, kuinka hyvin soitat. Jos tuntuu, että skillsit ei vielä ole aivan AMK:lle vaadittavaa tasoa, suosittelen suorittamaan musiikin ammattiopinnot konservatoriossa.
 
Joo, ymmärrän. Kiitos tosi paljon vastauksestasi!
 
Moonlightguitar
04.09.2018 17:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Tähän pitää sanoa, että ihmisiä kaikki muusiikkialalla työskentelevät ovat. Treenamalla riittävästi ja olemalla joustava hyvä tyyppi, saat varamsti musiikista ammatin, jos haluat.
 
Aivan, kiitos tosi paljon, vastasi hyvin kysymykseeni!
 
JereToikka
17.10.2018 18:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moonlightguitar: Hei!
 
Olen lukion 2. luokalla opiskeleva henkilö ja olen jo hetken aikaa yrittänyt etsiä tietoa itseäni askarruttavasta asiasta. Asiani koskee siis omia jatko-opintojani lukion jälkeen. Toiveenani olisi saada itselleni hyvin tärkeästä harrastuksesta, eli kitaran soittamisesta (ylipäänsä musiikista) ammatti. Aloitin kitaran soittamisen 8. Luokan alussa ja siitä lähtien olenkin soittanut aktiivisesti useita tunteja päivässä. Olen opiskellut oulu- opiston bändissä 1,5 vuotta ja yksityistunnilla 1: n lukuvuoden tähän asti. Itsenäinen harjoittelu on itselläni suuressa roolissa elämässäni. Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, onko mitään mahdollisuuksia päästä kouluttautumaan lukion jälkeen esim. musiikkipedagogiksi tai mahdollisesti johonkin muuhun musiikilliseen ammattiin?
ÄLÄ vastaa tähän kysymykseeni, jos vastauksesi on epäsivistynyt tai ei vastaa kysymykseeni.
 
Kiitos!

 
Heippa,
 
Edellisten mainitsemien ns. "virallisten" reittien lisäksi pystyy hakemaan mentorointia myös yksityisesti musiikkiuran tai opetusuran kehittämisessä. Se sopi ainakin meikäläiselle, kun sitä linjaa kuljin pääosin heti lukion jälkeen ihan nykypäivään asti.
 
Mentori, jolta minulla on hyvää kokemusta on Tom Hess. Hänellä on maksulliset kurssit muusikkouraa varten http://tomhess.net/MusicCareer.aspx ja opetusuraa varten https://tomhess.net/EliteGuitarTeachersInnerCircle.aspx
Molemmista on hyviä kokemuksia itsellä useamman vuoden ajalta.
 
Riippuen luonteestasi jompikumpi tai molemmat noista voi olla mielekkäämpi kuin AMK. Voi olla myös toisin päin.
 
"A problem worthy of attack, proves its worth by fighting back!" http://kitaratunnitturku.com/?kitaratunnit
nisumaka
18.10.2018 09:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musiikin ammattiopinnot konservatoriossa.
Ja tietysti musiikkiopisto on myös yksi vaihtoehto "prepata" itseään sitten AMK-tasolle. AMK / Siba on kyllä sellaisia, että jos ja kun sinne pääsee, sitä on jo valmis muusikko. Eli aikamoiset taidot vaaditaan.
 
Vessajono
18.10.2018 14:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: AMK / Siba on kyllä sellaisia, että jos ja kun sinne pääsee, sitä on jo valmis muusikko.
 
Jos on omasta mielestään valmis muusikko niin mun mielestä se on lähinnä osoitus siitä, että ei oo muusikkoa nähnytkään.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Fauni
03.12.2018 10:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Jos on omasta mielestään valmis muusikko niin mun mielestä se on lähinnä osoitus siitä, että ei oo muusikkoa nähnytkään.
 
Veikkaisin, että tässä pointtina oli musiikillisien valmiuksien olevan tasoa ammattimuusikko, eli näihin mestoihin ei mennä reenailemaan perusasioita. Ei niinkään se, että kukaan pitäisi itseään "valmiina muusikkona".
 
Petteri78
12.04.2019 11:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei.
 
Kannattaa muistaa että Suomessa toimii myös useita vapaan sivistystyön oppilaitoksia, kansanopistoja, joilla on musiikkilinja. Ne ovat tarkoitettu nimenomaan niille, jotka haluavat harrastaa musiikkia täyspainoisesti vuoden ja/tai hankkia valmiudet ammattiopintoja varten. Itse esim. opetan täällä https://www.larkkulla.net/fi/pop-rock ja meiltä on porukka päässyt todella suurella prosentilla jatko-opintoihin. Kannattaa tsekata tämäkin optio.
 
Freelancer show
Tri-Baltech
13.03.2023 19:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne: www.kao.fi/kaokonservatorio

JATKUVA HAKU

Sieltä vain sivuilta hakemusta vireille!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «