Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 526 27 28 29 3074 75 76 77 78
VIPMetal
04.04.2019 09:26:49

Korjaus aiempaan: Friedman BE-OD löysi tiensä Posti asiamiehelle viikon kaupungin sisäisen seikkailunsa jälkeen. Joten tarinalla oli kuitenkin onnellinen loppu tällä kertaa. Postiterminaalin päällikölle, kun käy huolensa toteamassa, niin sillä on eri tulos kuin noilla chateilla tai nettilomakkeilla, mihin ei koskaan tuu mitään vastausta.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Metalkallo
04.04.2019 10:25:48
Laulava Kylätohtori: Samaa paskaa ne kaikki ovat. Ikään kuin paskan palvelun kartelli. Kaikki hoitaa hommansa perseillen, niin kenenkään ei tarvitse panostaa mihinkään.

Olisi edes pysynyt ennallaan, mutta postikin on taantunut. Ennen oli lähes kaikki paketit seuraavana päivänä perillä, nyt on meininki ihan jotain muuta.

Huonot johtajat vaikuttaa paljon. Potkitaan vanhoja osaavia työntekijöitä pihalle ja otetaan uusia "vähäksi aikaa" eikä perehdytetä niitä kunnolla hommiin. Sitten pistetään rahat vaan omiin taskuihin. Katastrooffi valmiina. Näinhän se tuon Suomen postin kanssa on mennyt.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Joees
04.04.2019 12:41:34
ibnz: logistiikka ei ole pahemmin kehittynyt vuosikymmeniin

Onko heittää faktaa aiheesta?
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Laulava Kylätohtori
04.04.2019 13:12:15
Joees: Onko heittää faktaa aiheesta?

Sanotaan näin, että se kehitys ei paljon lämmitä asiakasta, jos se kehityksen hyötyjä on joku muu kuin asiakas ja asiakkaalle se kehitys näkyy palvelujen heikentymisenä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
ibnz
04.04.2019 13:17:08
Joees: Onko heittää faktaa aiheesta?

Meinaatko tutkimusta tms? Enpä löydä kuluttajan näkökulmasta nyt tähän hätään. Itse logistiikka-asioita seuranneena (n 15 v sitten) toimitustavat ovat edelleen about samat ja mualimalta se paketti näyttäisi tulevan melko samanlaista rataa jo pitkän aikaa. Jossain varastossa logistiikkaa saa toki aina pinnistettyä hieman tehokkaammaksi, mutta näkyykö se oleellisesti toimitusajoissa?

Rajojen ulkopuolelta kotio paketti tulee about viikossa nyt, kuten jo 20v sitten. Tai ei se taida enää edes kotiin tulla vaan jää suosiolla postia hoitavaan lähikauppaan :) Se on tavallaan parannus, mutta ei se taida nopeuttaa kuitenkaan
Huomenna sitten!
Decadetroll
04.04.2019 21:06:34
Tilasin 2 päivää sitten tavaraa ja se lähti liikkeelle liedosta. No, postin seuranta kertoo, että toimitus tapahtunee 8.4 klo 19.00 mennessä. Että vain 6 päivää kestää tuoda paketti noin 612km.

Tuonevat siis kävelemällä, kun google maps ehdottaa 5 päivän matkustusaikaa kävellen. :)
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
kaikkonen975
04.04.2019 22:30:25 (muokattu 05.04.2019 08:43:59)
virhe
JuSu
05.04.2019 10:02:48
Itselläni ei ole postin toiminnasta isommin valittamista. Joskus joku paketti ottanut vähän kiertotien, mutta kaikki ovat aina löytäneet perille, ehjänä ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta kohtuullisessa ajassa. Lähes aina paketit ovat perillä lähettämistä seuraavana arkipäivänä, myös lauantaisin.

Viime kuukausina on tullut kuitenkin muutos pakettiautomaatin toimitusajankohtaan. Aikaisemmin paketit jaettiin lähiautomaattiin klo 16-17 välillä, jopa aikaisemmin. Nykyään jakoaika on n. klo 19. Vaiva on pieni, mutta aikaisemmin saatoin kotimatkalla töistä kipaista paketin, nyt ehdin mukavasti kotiin laiskistumaan, ja pitää erikseen lähteä hakemaan.

Olen ohjannut kaikki lähetykset tuohon automaattiin, koska sieltä on helppo hakea jonottamatta. Joskus kuitenkin jokin paketti on eksynyt postin palvelupisteeseen R-Kioskille, ja sieltä on tullut saapumisilmoitus jo iltapäivällä, klo 15 aikoihin.

Tietääkö kukaan, miten paketit kulkevat? Menevätkö kaikki ensin tuonne lähimpään postin pisteeseen, josta ne sitten jaetaan alueen automaatteihin? Tämä selittäisi viiveen palvelupisteen ja automaatin välillä, mutta toki tämä on vain arvailua...

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Metalkallo
05.04.2019 22:11:48 (muokattu 05.04.2019 22:12:55)
JuSu: Tietääkö kukaan, miten paketit kulkevat? Menevätkö kaikki ensin tuonne lähimpään postin pisteeseen, josta ne sitten jaetaan alueen automaatteihin? Tämä selittäisi viiveen palvelupisteen ja automaatin välillä, mutta toki tämä on vain arvailua...

JuSu

Itse olen käsittänyt, että pakettiautomaateilla on aivan omat lähettinsä jotka vie ja hakee niistä paketteja, tai ainakin välillä olen sattunut pakettia viedessä törmäämään smartpost lähettiin joka on tyhjentänyt luukkuja ja käsittääkseni laittanut uusia niihin. Sen takia pakettiautomaatit toimii (vielä) suht nopeasti sekä luotettavasti.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Laulava Kylätohtori
05.04.2019 23:20:08
Metalkallo: Itse olen käsittänyt, että pakettiautomaateilla on aivan omat lähettinsä jotka vie ja hakee niistä paketteja, tai ainakin välillä olen sattunut pakettia viedessä törmäämään smartpost lähettiin joka on tyhjentänyt luukkuja ja käsittääkseni laittanut uusia niihin. Sen takia pakettiautomaatit toimii (vielä) suht nopeasti sekä luotettavasti.

Ei toimi nopeasti, eikä luotettavasti. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Harris
09.04.2019 10:35:59
Mahtavaa! Posti hävitti Thomanilta tilaamani kitaran. Viimeinen havainto paketista on 4.4. klo. 15:48 "Lähetys Lajiteltu" ja 4.4. klo. 16:08 "Lähetys Rekisteröity" Postin logistiikkakeskuksessa Vantaalla. Aloin kyselemään paketin perään eilen, koska asun kumminkin Helsingissä ja aikaisemmin paketin kulkeutuminen Vantaalta on ottanut sen yhden työpäivän.

Tänään kävi ilmi, ettei pakettia enään löydy Vantaalta, eikä minun lähitoimipisteestä. Onhan se tietysti hieman huvittavaa, että 56x116x22 cm. paketti katoaa, mutta näköjään täysin mahdollista. Hyvä Posti! En halua ajatella pahaa kenestäkään, mutta voipi olla että jollain henkilöllä on tällä hetkellä kotona uusi kitara minkä minä olen maksanut...
https://www.facebook.com/SixInchBand/
munkero
09.04.2019 10:41:44
Harris: Mahtavaa! Posti hävitti Thomanilta tilaamani kitaran. Viimeinen havainto paketista on 4.4. klo. 15:48 "Lähetys Lajiteltu" ja 4.4. klo. 16:08 "Lähetys Rekisteröity" Postin logistiikkakeskuksessa Vantaalla. Aloin kyselemään paketin perään eilen, koska asun kumminkin Helsingissä ja aikaisemmin paketin kulkeutuminen Vantaalta on ottanut sen yhden työpäivän.

Tänään kävi ilmi, ettei pakettia enään löydy Vantaalta, eikä minun lähitoimipisteestä. Onhan se tietysti hieman huvittavaa, että 56x116x22 cm. paketti katoaa, mutta näköjään täysin mahdollista. Hyvä Posti! En halua ajatella pahaa kenestäkään, mutta voipi olla että jollain henkilöllä on tällä hetkellä kotona uusi kitara minkä minä olen maksanut...

En oo postilla töissä, mutta logistiikan parissa kuitenkin. Voisitko ostaa mullekin kitaran?

Ei mutta tosissaan: kyllähän nämä yleensä löytyy (ellei tosiaan oo logistiikkakeskukselta joku kantanu kotiin) ja jos ei niin T-kauppahan lähettää uutta tilalle.
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
Harris
09.04.2019 10:48:59 (muokattu 09.04.2019 10:49:56)
munkero: En oo postilla töissä, mutta logistiikan parissa kuitenkin. Voisitko ostaa mullekin kitaran?

Ei mutta tosissaan: kyllähän nämä yleensä löytyy (ellei tosiaan oo logistiikkakeskukselta joku kantanu kotiin) ja jos ei niin T-kauppahan lähettää uutta tilalle.

Onneksi oli T-kauppa, koska heidän puolelta tuntui asia lähtevän rullamaan, kun ilmoitin lähetyksen kadonneeksi. Säälittää nämä Postin asiakaspalvelijat, koska tuntuu ettei heillä ole tarvittavia työkaluja tarkempaa tutkimusta varten.

Tiesin jo tilatessani, ettei paketti mahdu automaattiin, joka on eri kaupassa kuin varsinainen Postin palvelupiste. Viimeksi automaattiin sopimaton paketti oli noudettavissa sen kaupan kassalta, eikä sieltä Postin toimipisteestä.

Kysyin asiakaspalvelijalta olisiko mahdollista jos paketti on siellä kaupan kassan takana, mihin vastasi että "Kyllä on mahdollista". Pyysin häntä selvittämään asiaa, mihin hän tokaisi ettei ole mahdollista, koska heillä ei ole kaupan yhteystietoja. Neuvoin häntä ystävällisesti käyttämään inzerwebbiä, mistä kyseisen kaupan yhteystiedot löytyvät... Hyvä Posti!
munkero
09.04.2019 11:03:45
Harris: Onneksi oli T-kauppa, koska heidän puolelta tuntui asia lähtevän rullamaan, kun ilmoitin lähetyksen kadonneeksi. Säälittää nämä Postin asiakaspalvelijat, koska tuntuu ettei heillä ole tarvittavia työkaluja tarkempaa tutkimusta varten.

Tiesin jo tilatessani, ettei paketti mahdu automaattiin, joka on eri kaupassa kuin varsinainen Postin palvelupiste. Viimeksi automaattiin sopimaton paketti oli noudettavissa sen kaupan kassalta, eikä sieltä Postin toimipisteestä.

Kysyin asiakaspalvelijalta olisiko mahdollista jos paketti on siellä kaupan kassan takana, mihin vastasi että "Kyllä on mahdollista". Pyysin häntä selvittämään asiaa, mihin hän tokaisi ettei ole mahdollista, koska heillä ei ole kaupan yhteystietoja. Neuvoin häntä ystävällisesti käyttämään inzerwebbiä, mistä kyseisen kaupan yhteystiedot löytyvät... Hyvä Posti!

Tavallaan kyllä hiton surullista että varsinaisista postikonttoreista luovuttiin. Ei nuo lähikauppojen tädit tunnu pystyvän mihinkään.

Joku väitti että ruoho ois vihreämpää aidan toisella puolen: Piti lähettää kaverin puolesta haettu Jem matkahuollolla ärrältä. Totesin paikan päällä myyjälle ettei niillä näytä olevan matkahuollon osoitelappuja. Myyjä pahoitteli asiaa ja lähdin toiselle kioskille. Sama homma, ei lappuja. Myyjä pahoitteli asiaa. Eilen lähdin uudelle kierrokselle, oli tarkoitus testata vielä lähiärrä ja sen jälkeen suunnata varsinaiseen matkahuollon toimipisteeseen jos lähetys ei vieläkään onnistu.

Kahden päivän ja kolmen myyjän jälkeen sain kuulla että Matkahuollon paketit pitää ostaa ja maksaa etukäteen internetissä jos ne haluaa lähettää esim. R-kioskilta.

Hoh & hoijaa.
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
Laulava Kylätohtori
09.04.2019 11:19:18
Harris: Onneksi oli T-kauppa, koska heidän puolelta tuntui asia lähtevän rullamaan, kun ilmoitin lähetyksen kadonneeksi. Säälittää nämä Postin asiakaspalvelijat, koska tuntuu ettei heillä ole tarvittavia työkaluja tarkempaa tutkimusta varten.

Se on varmasti ihan suunniteltu juttu, että asiakaspalvelijat ovat täydellisessä pimennossa. Sehän on postille helppoa ja halpaa. Asiakaspalvelijat eivät tiedä mistään mitään, eikä voi tehdä millekään mitään, niin koko asia kuivuu siihen. Jos se ei ole kyse suoraan kalliin paketin katoamisesta, monikaan ei jaksa tehdä valituksi tai muuta, koska tietää sen turhaksi. Ja tällaisissakin tapauksissa päästään sillä, että lähettäjä lähettää uuden paketin.

Pirun hyvä systeemi postin, muttei asiakkaan, kannalta.
Harris
09.04.2019 11:22:43
munkero: Tavallaan kyllä hiton surullista että varsinaisista postikonttoreista luovuttiin. Ei nuo lähikauppojen tädit tunnu pystyvän mihinkään.

Joku väitti että ruoho ois vihreämpää aidan toisella puolen: Piti lähettää kaverin puolesta haettu Jem matkahuollolla ärrältä. Totesin paikan päällä myyjälle ettei niillä näytä olevan matkahuollon osoitelappuja. Myyjä pahoitteli asiaa ja lähdin toiselle kioskille. Sama homma, ei lappuja. Myyjä pahoitteli asiaa. Eilen lähdin uudelle kierrokselle, oli tarkoitus testata vielä lähiärrä ja sen jälkeen suunnata varsinaiseen matkahuollon toimipisteeseen jos lähetys ei vieläkään onnistu.

Kahden päivän ja kolmen myyjän jälkeen sain kuulla että Matkahuollon paketit pitää ostaa ja maksaa etukäteen internetissä jos ne haluaa lähettää esim. R-kioskilta.

Hoh & hoijaa.

Huh! Olen suosinut kaikkissa yksityisissä, maan sisäisissä kaupoissa Matkahuollon Bussiennakkoa. Olen aina kyllä ostanut palvelun netistä (halvempi) ja kiikuttanut sen Kampin Matkahuollon omaan toimipisteeseen.
ibnz
09.04.2019 11:23:41
Laulava Kylätohtori: Se on varmasti ihan suunniteltu juttu, että asiakaspalvelijat ovat täydellisessä pimennossa. Sehän on postille helppoa ja halpaa. Asiakaspalvelijat eivät tiedä mistään mitään, eikä voi tehdä millekään mitään, niin koko asia kuivuu siihen. Jos se ei ole kyse suoraan kalliin paketin katoamisesta, monikaan ei jaksa tehdä valituksi tai muuta, koska tietää sen turhaksi. Ja tällaisissakin tapauksissa päästään sillä, että lähettäjä lähettää uuden paketin.

Melko yleistä mielestäni, ei varsinaisesti Postin innovaatio. Samalla mainostetaan sometukea jne jne - ikäänkuin sitä palvelua saisi aiempaa enemmän.

Tuo naapurin Postnord on ihan samanlainen tuossa. Piruuttani kysyin kuudelta eri asiakaspalvelijalta pakettini kohtalosta ja aika erilaisia arvauksia sieltä tuli (myös Ruotsin puolelta kysyin). Viimeisimmät tiedotteet olivat täydellisen harhaanjohtavia. Ilman seurantaa olisi pärjännyt paremmin :/
Huomenna sitten!
Harris
09.04.2019 11:26:40
Laulava Kylätohtori: Se on varmasti ihan suunniteltu juttu, että asiakaspalvelijat ovat täydellisessä pimennossa. Sehän on postille helppoa ja halpaa. Asiakaspalvelijat eivät tiedä mistään mitään, eikä voi tehdä millekään mitään, niin koko asia kuivuu siihen. Jos se ei ole kyse suoraan kalliin paketin katoamisesta, monikaan ei jaksa tehdä valituksi tai muuta, koska tietää sen turhaksi. Ja tällaisissakin tapauksissa päästään sillä, että lähettäjä lähettää uuden paketin.

Kyllä! On todella kieroutunutta, koska en jännittänyt ollenkaan lähetyksen puolesta, kun se seikkaili Saksan maalla. Heti kun se rantautui Suomeen, alkoi jännitys milloin ja missä kunnossa se saapuu perille. Nyt ei ollut aiheetonta tarkkailla ja jännittää lähetystä ja sen perille pääsyä :(
munkero
09.04.2019 11:31:35
Harris: Huh! Olen suosinut kaikkissa yksityisissä, maan sisäisissä kaupoissa Matkahuollon Bussiennakkoa. Olen aina kyllä ostanut palvelun netistä (halvempi) ja kiikuttanut sen Kampin Matkahuollon omaan toimipisteeseen.

Sanotaan näin että oisin mielelläni maksanut sen 3e ylimäärästä ettei ois tarvinnu pyöriä pitkin kyliä ihan vitun turhaan. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)