Matias. 04.04.2019 14:11:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eipä taida olla. Ensinnäkin itse tuote on jo erilainen ja vaikka MP:n alihankkija myisikin MP:n speduja omiin nimiinsä, niin laitonta sekin olisi. Ja varmaan MP lopettaisi yhteistyön aika nopeasti sellaisen "varastavan" alihankkijan kanssa. Olen melko varma, että MP hoitaa alihankkijoidensa valinnan sellaisilla kriteereillä, ettei tällaista pääse tapahtumaan. Ja eiköhän siellä myös ole sen tason kirjanpito ja valvonta, että tällainen on käytännössä mahdotonta, vaikka teoriassa toki mahdollista onkin. Toki, laitonhan ja piraattihan se tietysti on jos se ei tule Mad Professorin jakelukanavien kautta. Se on selvä enkä tarkoittanutkaan sitä että ajatukseni olisi hyväksyä piraatteja tai ns. alihankkijan suoramyyntiäkään. Luulen kyllä että valmistuttajat kilpailuttaa valmistajia ja vaihtavat niitä tarpeen tullen, eli silloin kun tulee halvempi valmistustarjous. Näinhän on Ibanez tehnyt pedaaliensa kanssa jo vuosikymeniä. Näin varmasti tekee Mad Professorikin vaikkei sitä julkisuudessa kerro. Se on vain yksi merkki ja tilaaja muiden joukossa joka ostaa kaukoidästä elektroniikan valmistusta. |
Jokohan nyt on taas sekoitettu tunteet ja lainsäädäntö taas riittävän monesti ja perusteellisesti. Elixirkielet on alissa kuulemma ihan paskoja. Kuulemma. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
VIPMetal 04.04.2019 17:45:07 | |
---|
joku muu sikko: Jokohan nyt on taas sekoitettu tunteet ja lainsäädäntö taas riittävän monesti ja perusteellisesti. Elixirkielet on alissa kuulemma ihan paskoja. Kuulemma. On ne paikallisessakin paskoja. |
Laulava Kylätohtori 04.04.2019 17:58:16 | |
---|
joku muu sikko: Jokohan nyt on taas sekoitettu tunteet ja lainsäädäntö taas riittävän monesti ja perusteellisesti. Elixirkielet on alissa kuulemma ihan paskoja. Kuulemma. Katospas, sieltä tuli itse varatuomari lukemaan pykälät tyhmälle kansalle. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
joku muu sikko 04.04.2019 18:04:16 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Katospas, sieltä tuli itse varatuomari lukemaan pykälät tyhmälle kansalle. :D No niinpä, kalikka kalahti. Siellä taas "ei voi olla oikein" ja muu orjuuttamis keskustelun, isä moralisoi eikun laillistamisoi, eikun äh no oli miten oli mutta kuitenkin, älkää kuiteskaam tilatko kiinasta, tai jotain. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Laulava Kylätohtori 04.04.2019 18:05:06 | |
---|
Matias.: Toki, laitonhan ja piraattihan se tietysti on jos se ei tule Mad Professorin jakelukanavien kautta. Se on selvä enkä tarkoittanutkaan sitä että ajatukseni olisi hyväksyä piraatteja tai ns. alihankkijan suoramyyntiäkään. Luulen kyllä että valmistuttajat kilpailuttaa valmistajia ja vaihtavat niitä tarpeen tullen, eli silloin kun tulee halvempi valmistustarjous. Näinhän on Ibanez tehnyt pedaaliensa kanssa jo vuosikymeniä. Näin varmasti tekee Mad Professorikin vaikkei sitä julkisuudessa kerro. Se on vain yksi merkki ja tilaaja muiden joukossa joka ostaa kaukoidästä elektroniikan valmistusta. Totta. Mä nyt ajattelin, että tuo on yleisempää isoilla toimijoilla halvemman kaman kanssa. MP:llä on kuitenkin laatustandardit aika ylhäällä, niin se hankaloittaa alihankkijoiden vaihtamista. Pienenä toimijana ja korkeilla laatuvaatimuksilla uuden alihankkijan auditointi- ym. prosessit on raskaampia, riskialttiimpia ja kalliimpia. Homma ei muutenkaan toimi Kiinassa ihan yhtä hienosti ja helposti kuin jos Suomessa vaihtaa alihankkijasta toiseen. Ja usein se halvin ei ole kokonaisedullisin vaihtoehto - missään päin maailmaa. Mutta ei mulla tietysti mitään faktaa ole MP:n Kiinan touhuista, eikä oikein mistään muustakaan. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 04.04.2019 18:09:32 | |
---|
joku muu sikko: No niinpä, kalikka kalahti. Siellä taas "ei voi olla oikein" ja muu orjuuttamis keskustelun, isä moralisoi eikun laillistamisoi, eikun äh no oli miten oli mutta kuitenkin, älkää kuiteskaam tilatko kiinasta, tai jotain. Tilaa pois, ei sun ostokset mua kiinnosta, jos sellaista erehdyit luulemaan. Se, että sä tulkitset faktat tunteellisiksi itkuiksi, joilla pyritään vähentämään ostamista, on vain sun oma virhetulkinta. Lähinnä se peilaa sun omaa ajatusmaailma. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
kaikkonen975 04.04.2019 22:38:54 (muokattu 05.04.2019 09:00:22) | |
---|
Hyvä meininki ! :D |
Laulava Kylätohtori 05.04.2019 09:10:25 | |
---|
kaikkonen975: Hyvä meininki ! :D Ollos huoleton, poikas valveil on! Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
joku muu sikko 05.04.2019 10:01:24 (muokattu 05.04.2019 10:03:54) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tilaa pois, ei sun ostokset mua kiinnosta, jos sellaista erehdyit luulemaan. Se, että sä tulkitset faktat tunteellisiksi itkuiksi, joilla pyritään vähentämään ostamista, on vain sun oma virhetulkinta. Lähinnä se peilaa sun omaa ajatusmaailma. Eikun sitä minä että voisi keskustella asiat asioina eikä sotkea niitä. Pitää lakiasiat ja moraalipuolen itkut erillään. Onko rikos: tilata, ostaa, myydä, logolla vai ilman. Onko laillista mutta väärin ja tuhmaa: ostaa, myydä, logolla vai ilman. Ja sitä rataa. E: en ole tilannut mad professor väärennöstä enkä tilaa. Yhden aidon olen omistanut Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Laulava Kylätohtori 05.04.2019 10:56:22 | |
---|
joku muu sikko: Eikun sitä minä että voisi keskustella asiat asioina eikä sotkea niitä. Pitää lakiasiat ja moraalipuolen itkut erillään. Onko rikos: tilata, ostaa, myydä, logolla vai ilman. Onko laillista mutta väärin ja tuhmaa: ostaa, myydä, logolla vai ilman. Ja sitä rataa. E: en ole tilannut mad professor väärennöstä enkä tilaa. Yhden aidon olen omistanut Ei niitä voi erottaa toisistaan. Aihe on "Kiinan halvat pedaalit", niin se on olennainen osa niitä pedaaleja ja niistä keskustelua. Jos sä näet moraalisen keskustelun turhana itkuna, niin se lähinnä kertoo siitä, että sä olet heikkolahjainen, asioita ymmärtämätön, pelkkää omaa persettä haisteleva mulkku tai jotain vastaavaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
joku muu sikko 05.04.2019 12:42:58 (muokattu 05.04.2019 12:43:22) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei niitä voi erottaa toisistaan. Aihe on "Kiinan halvat pedaalit", niin se on olennainen osa niitä pedaaleja ja niistä keskustelua. Jos sä näet moraalisen keskustelun turhana itkuna, niin se lähinnä kertoo siitä, että sä olet heikkolahjainen, asioita ymmärtämätön, pelkkää omaa persettä haisteleva mulkku tai jotain vastaavaa. Ite oot ihan homo lespo ja pöljä!!! Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
jarkki 05.04.2019 12:45:09 | |
---|
Käytän M.netissä paljon hakua. Seuraavaksi kun haluan lukea keskustelua aiheesta "Kiinan halvat pedaalit" voin käyttää hakusanoja "heikkolahjainen", "ymmärtämätön", "persettä haisteleva" tai "mulkku". Tosin veikkaan että hakutuloksia saattaa tulla M.netin luonteesta johtuen myös muista aiheista kuin vain "Kiinan halvat pedaalit". Mutta hieanoja ja helposti muistettavia tageja kertakaikkiaan ! |
Tympee Huttunen 05.04.2019 13:39:47 | |
---|
Onhan Mooer myös "Kiinan halpa pedaali", mutta niin vain niillä on varsin kunnianhimoista tuotantolinjauksia ja ihan omia innovaatioita lukemattomien "boutique tubescreamer"-säröjen sijaan. Mooeriltahan löytyy vaikka Devin Townsend-signaturea yms. |
Laulava Kylätohtori 05.04.2019 14:28:58 | |
---|
jarkki: Käytän M.netissä paljon hakua. Seuraavaksi kun haluan lukea keskustelua aiheesta "Kiinan halvat pedaalit" voin käyttää hakusanoja "heikkolahjainen", "ymmärtämätön", "persettä haisteleva" tai "mulkku". Tosin veikkaan että hakutuloksia saattaa tulla M.netin luonteesta johtuen myös muista aiheista kuin vain "Kiinan halvat pedaalit". Mutta hieanoja ja helposti muistettavia tageja kertakaikkiaan ! Kyllä me ollaan Muu Sikon kanssa käyty avointa keskustelua paljonkin toisaalla, joten ei tarvitse olla huolissaan hänen puolestaan. Jos taas pahoitit oman mielesi, niin olen vilpittömästi pahoillani. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 05.04.2019 14:29:18 | |
---|
joku muu sikko: Ite oot ihan homo lespo ja pöljä!!! Se on, kuka sanooki. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 05.04.2019 14:35:31 | |
---|
Tympee Huttunen: Onhan Mooer myös "Kiinan halpa pedaali", mutta niin vain niillä on varsin kunnianhimoista tuotantolinjauksia ja ihan omia innovaatioita lukemattomien "boutique tubescreamer"-säröjen sijaan. Mooeriltahan löytyy vaikka Devin Townsend-signaturea yms. Tämä on kyllä hienoa ja arvostettavaa. Ja näillä taitaa muutenkin standardit olla korkeammalla kuin perus parinkympin kloonispeduilla, mitä löytyy varsin laajasti eri nimillä. Oma suunnittelu on aina yhtä hienoa siitä riippumatta, missä sitä tehdään. Itse en varsinaisesti edes laske Mooeria näihin "kiinalaisiin halpiksiin". En mä näe, että amerikkalainen toisten töitä kopioiva putiikkipaja olisi sen ylevämpi kuin kiinalainen tehdas, joka ei sentään edes yritä mainostaa niitä omina hienoina uusina designeina. Mielestäni tuo putiikkipajatouhukin on paikoitellen varsin kyseenalaista, ettei se ole pelkästään kiinalaisten ongelma. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
mikki73 05.04.2019 15:46:15 | |
---|
Pedaaleja näköjään olis valtavasti siellä tarjolla. Ja kaikkee mahdollista kitaratarviketta. Floyd rose special1000 sarjalainen, made in korea olis kiinasta 39e, postit 5e päälle.Niitä on tullu tilattua parit, ihan ookoo rasseja, ainoo et noi tallapalojen kielenpuristusruuvit on liian pehmeitä, ne raiskaantuu helposti. En sit tiä, ostin kiinasta kieliä, 9-42 settejä 20kpl hintaan 1.20e kpl. Tomitus oli noin viikon joten äkkiä tuli. Paketissa lukee ORPHEE, made in china. Ensitestillä ihan ok. Ihan vituuttani pingotin ja tein kaikki kommervenkit floikan liikeradalla 30 kertaa mut siinä ne on, vireessä. Mitä vittua. Ja soikin ihan ok. ihan jees setti kotiin toimitettuna postiluukusta, 26e kuluineen. |